تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

برخی از افراد فکر می‌کنند که رایتینگ از آن مهارت های عجیب و غریب است که برای تقویت آن حتماً باید معلم خصوصی بگیرند! ولی برعکس دیگران، شما اینجا هستید چون به خودتان ایمان دارید و می‌خواهید بدانید که چطور به صورت خود آموز و استفاده روش ها و منابع مختلف می‌توانید رایتینگ خودتان را قدرتمند کنید. خبر خوب این است که ما هم اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم به سطح مورد انتظارتان در رایتینگ برسید. بنابراین بهترین و جدیدترین روش های یادگیری رایتینگ را پیدا کرده ایم و در این مقاله به ترتیب و به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم و در آخر بهترین منابع تقویت رایتینگ آیلتس و منابع تقویت رایتینگ تافل را شرح می‌دهیم، پس برویم سراغ اصل مطلب.

 

اهمیت و مزایای تقویت مهارت رایتینگ

یکی از مهارت های مهم اما سخت در یادگیری زبان انگلیسی رایتینگ است که به دلیل Productive بودن آن، ممکن است انجام تمرین های آن برای برخی زبان آموزان کمی خسته کننده به نظر برسد.اما باید بدانید که مهارت رایتینگ writing به انگلیسی برای مشاغلی مانند مدیران، مهندسان، پزشکان، دانشجویان که قصد مهاجرت دارند و تمام افرادی که برای آزمون های بین المللی مثل آیلتس IELTS و تافل Toefl خود را آماده می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

تمرین برای نوشتن به نوعی تمرین برای مهارت های صحبت کردن، خواندن، تقویت دایره واژگان و گرامر نیز به حساب می آید. چون زمانی که یک رایتینگ انگلیسی می نویسید، شما به نحوه جمله بندی و جایگاه اجزای جمله توجه می کنید که همین امر باعث می شود ساختار صحیح جمله در ذهن شما ثبت شود و در هنگام صحبت کردن کمتر مکث کنید.
به این ترتیب ذهن شما به طور مداوم مجبور به مرور گرامر زبان انگلیسی می شود. همچنین با نوشتن، دایره واژگان زبان انگلیسی شما افزایش پیدا می‌کند و شما مجبور می شوید برای نوشتن جمله ای که در سر دارید به سراغ دیکشنری بروید و کلمه ای را پیدا کنید.

12 روش قدرتمند برای تقویت رایتینگ انگلیسی

 

1. بدون کمال گرایی شروع به نوشتن کنید 

برخلاف تصور نوشتن واقعا کار سختی نیست، فقط کافیست هر آنچه که به ذهن تان می رسد یا هر چیزی که مشاهده می کنید را روی کاغذ بیاورید. فقط رمز موفقیت آن را به خاطر داشته باشید: “کمال گرایی نکنید و فقط شروع کنید”

برای شروع می‌توانید از جملات خیلی ساده و کوتاه استفاده کنید و یک رایتینگ ساده انگلیسی بنویسید. مثلاً:

  • امروز هوا آفتابی بود.
  • من به گردش رفتم.
  • من دوست خود را در پارک دیدم.

فقط کافیست شروع کنید و برای خودتان برنامه ای منسجم طراحی کرده و خود را حتماً ملزم به انجام برنامه تان کنید. همان طور که ذکر شد از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید. با مرور زمان متوجه می شوید که جملاتتان بیشتر و طولانی تر می‌شوند. سپس می‌توانید یک انشا انگلیسی طولانی را به‌راحتی بنویسید.

ممکن است وقتی قلم در دست می گیرید هیچ چیزی به ذهنتان نرسد که بخواهید بنویسید، اصلاً نگران نباشید می‌توانید از موضوعات ساده ای مثل موارد زیر استفاده کنید:

  • یادداشت کردن اتفاقاتی که در طول روز برای تان افتاده است
  • حسی که الان دارید
  • در مورد فیلمی که به تازگی تماشا کرده اید
  • در مورد خاطره لذت بخشی که داشته اید
  • توصیف اشیا دور و برتان

وقتی که شروع کنید، متوجه می شوید چقدر موضوع برای نوشتن وجود دارد و پس از چند روز تمرین از نوشته هایتان تعجب خواهید کرد.

نکته مهم: درست است که در نوشتن نباید کمال گرایی کنید، اما نباید رعایت اصول درست نویسی را در رایتینگ فراموش کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که برای تقویت مهارت رایتینگ پس از اینکه نوشتید از یک استاد بخواهید متن شما را تصحیح کند. 

چون بدون بازخورد گرفتن پیشرفت زیادی در نوشتن نخواهید داشت و به اصطلاح اشتباهات در ذهن شما فسیل (Fossilized) می‌شوند.

 

 استفاده از نرم افزار گرامرلی Grammarly

اگر به دوست یا استادی برای تصحیح کردن متن خود دسترسی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار Grammarly که شخصاً نیز استفاده زیادی از آن می­کنم استفاده کنید. هم می‌توانید این نرم افزار را مستقیماً در گوگل سرچ کنید و آنلاین ویراستاری متن هایتان را انجام دهید و هم نرم افزار آن را روی دسکتاپ یا موبایل خود نصب نمایید.

همچنین می‌توانید افزونه نرم افزار Grammarly را روی مرورگر گوگل کروم خودتان نصب نمایید تا هرچیزی که به آنلاین می‌نویسید، غلط های نگارشی و گرامری اش را به شما نشان دهد. جالب است بدانید که بیش از 160 غلط گرامری توسط این نرم افزار تشخیص داده می‌شود و موارد زیر را نشان می‌دهد:

  • غلط های گرامری
  • برخی علائم نگارشی
  • پیشنهاد ساختار قوی تر جمله
  • جملات مستقل که به غلط به هم پیوند خورده اند (Run-On Sentences)
  • افعال مجهول
  • توضیحات بیش از حد

 

 استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

همچنین هوش مصنوعی ChatGPT نیز یک روش جدید و منحصر به فرد برای برطرف سازی ایراد های رایتینگ شماست. برای برطرف سازی ایراد های متن تان کافی است که این نرم افزار را باز کنید و ابتدا به او بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید.

مثلاً به انگلیسی بنویسید که:

“سلام دوست عزیز، زبان اصلی من فارسی در حال یادگیری رایتینگ انگلیسی هستم، می‌خواهم متنی به انگلیسی بنویستم تا تو ایرادات در آن را برای من برطرف کنی”

سپس متن خود را برای او بفرستید و مشاهده می‌کنید که در عرض کوتاه ترین زمان، به شما تمام غلط ها و پیشنهاد هایی برای بهتر کردن متن را می‌دهد. 

 

2. برای نوشتن برنامه داشته باشید

برای انجام هر کاری اولین قدم، برنامه ریزی است. برای اینکه در تمرین خود مسر باشید و ناگهان بیخیال آن نشوید، با یک برنامه فوق ساده شروع کنید و کم کم زمان بیشتری را صرف نوشتن کنید. اما همیشه طبق روال برنامه پیش بروید. کوتاه و ساده شروع کنید. لزومی ندارد از همان روز اول چند صفحه سیاه کنید، این گونه سریع خسته می شوید و دیگر ادامه نمی دهید. سعی کنید از روزی ده دقیقه شروع کنید و فقط چند خط بنویسید.

برای نوشتن رایتینگ به انگلیسی یکی از موارد مهم ساختار نوشتن رایتینگ می باشد که برای موقعیت های مختلف متفاوت بوده و با یادگیری این ساختارها می‌توانید رایتینگ بهتر و منسجمی را ارائه کنید. مطمئنا می دانید که انگلیسی نوشتاری بسیار با انگلیسی محاوره ای متفاوت می باشد در نتیجه باید بدانید که از چه اصطلاحات و لحنی در رایتینگ زبان خود استفاده کنید.

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

3. به طور منظم بنویسید

اگر می خواهید توانایی نوشتار انگلیسی خود را افزایش دهید، بایستی به صورت مستمر بنویسید. نوشتن به طور منظم نه تنها باعث کاهش ترس شما از قلم و کاغذ می شود، بلکه کم کم به شما کمک می‌کند تا سبک منحصر به فرد خود را بشناسید؛ بنابراین حتی اگر نوشته های شما خواننده ای ندارد باز هم از نوشتن دست برندارید.

مزایای نوشتن مستمر شامل موارد زیر هستند:

1. افزایش تسلط

با نوشتن مستمر، شما به طور مداوم از کلمات، اصطلاحات و ساختارهای گرامری مختلف استفاده می‌کنید. بنابر این این کار به شما کمک می‌کند تا تسلط خود بر زبان انگلیسی را افزایش دهید و در بیان منظور خود به طور دقیق و واضح‌تر عمل کنید.

 

2. بهبود وضوح و انسجام

نوشتن مستمر به شما کمک می‌کند تا در بیان افکار و ایده‌های خود به طور واضح و منسجم‌تر عمل کنید. با تمرین، شما یاد می‌گیرید که جملات خود را به درستی ساختاربندی کنید و از کلمات و اصطلاحات مناسب استفاده کنید تا منظور خود را به طور شفاف به خواننده منتقل کنید.

 

 3. افزایش خلاقیت

خلاقیت جوهره نوشتن است. با تمرین کردن مداوم، شما یاد می‌گیرید که از ایده‌های جدید و منحصر به فرد در نوشته‌های خود استفاده کنید و سبک نوشتاری خاص خود را پیدا کنید.

 

 4. تقویت اعتماد به نفس

نوشتن مستمر به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را در Writing انگلیسی افزایش دهید. با مشاهده پیشرفت خود در طول زمان، شما انگیزه بیشتری برای نوشتن پیدا می‌کنید و از به اشتراک گذاشتن نوشته‌های خود با دیگران ترسی نخواهید داشت.

 

4. خاطره نویسی کنید

چه لذتی بالاتر از اینکه یک خاطره خوب که حس فوق العاده ای برای شما داشته است را روی کاغذ بیاورید؟

در واقع یکی از راه های ایجاد انگیزه در رایتینگ، نوشتن از علاقه مندی ها و لحظه های جذاب و معنا دار زندگی تان است. می‌خواهد لحظه دیدار و لحظات خوشی که با پارتنرتان داشته اید باشد، یا تجربه موفقیت در زمینه های شخصی زندگی.

در واقع  این روش بسیاری کاربردی و مفید است و شما را برای نوشتن موضوعات سخت تر آماده می‌کند. اینکه فقط چیزی را بنویسید، باعث بهبود زبان انگلیسی شما نمی شود. نوشته شما حتماً باید بررسی شود تا متوجه اشکالات خود شوید. این گونه دفعه بعد دیگر آن ایراد را تکرار نخواهید کرد.

این بررسی می تواند توسط خودتان انجام شود به این صورت که هر چیزی که می نویسید را با صدای بلند بخوانید و چند بار جملات خود را بررسی کنید. در بیشتر مواقع پس از خواندن نوشته خود به اشتباهات گرامری پی می برید و این گونه خودتان نوشته تان را تصحیح می کنید.

برای اطمینان بیشتر می‌توانید از دوست، همکار یا هر کسی که دانش کامل تری از زبان انگلیسی دارد، کمک بگیرید و نوشته های خود را برای او بفرستید. همچنین می‌توانید از ابزار هایی که در بالا اشاره کردیم استفاده نمایید.

برای خاطره نویسی به انگلیسی می‌توانید از این ایده ها استفاده نمایید:

1. نوشتن درمورد یک روز خاص

یک روز را به طور تصادفی انتخاب کنید و تمام اتفاقاتی که در آن روز افتاده است را به تفصیل شرح دهید. جزئیات را فراموش نکنید! چه احساسی داشتید؟ چه چیزی را دیدید، شنیدید و بوییدید؟ چه چیزی یاد گرفتید؟

 

2.  شرح دادن یک تجربه منحصر به فرد

به یاد ماندنی ترین تجربه زندگی خود را به یاد بیاورید و آن را به طور کامل شرح دهید. این تجربه چه چیزی را برای شما خاص کرده است؟ چه درس هایی از آن آموختید؟

 

3. نوشتن درباره مخاطب خاص

به کسی فکر کنید که در زندگی شما نقش مهمی داشته است. این شخص می‌تواند هرکسی باشد. در مورد شخصیت، ظاهر، عادت ها و خاطرات مشترک شما با او بنویسید. چه چیزی او را برای شما خاص کرده است؟ چه چیزی از او یاد گرفته اید؟

 

4. نوشتن درباره مکان یا فضایی خاص و دلنشین:

چه مکانی بوده که برای شما معنای خاصی داشته است؟ چه چیزی این مکان را برای شما خاص کرده است و چه خاطراتی با آن مکان دارید؟ یا تجربه خاصی در آن داشته اید. آن را به یاد بیاورید و به طور کامل توصیف کنید. 

 

5. در مورد یک احساس خاص بنویسید

به یک احساس قوی که اخیراً تجربه کرده اید فکر کنید، مانند شادی، غم، خشم یا ترس. آن احساس را به طور کامل شرح دهید. چه چیزی باعث آن احساس شده است؟ چگونه با آن احساس برخورد کردید؟

 

6. در مورد یک رویا یا کابوس بنویسید

یکی از راه های تقویت نویسندگی چه در فارسی و چه انگلیسی نوشتن رویا ها است. یکی از رویاها یا کابوس های اخیر خود را به یاد بیاورید و آن را به طور کامل شرح دهید. جزئیات را فراموش نکنید! چه چیزی در این رویا یا کابوس برای شما جالب بود؟ فکر می کنید چه معنایی دارد؟

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

5. متن هایی را بخوانید که از آنها لذت می­برید!

قطعاً شما نیز مانند هرکسی دیگر، علایقی دارید که دوست دارید درباره آنها کتاب بخوانید.

جالب است بدانید که یکی از راه های بهتر نوشتن، بیشتر خواندن است. با خواندن بیشتر می‌توانید روی قواعد و گرامری که متن ها دارند مسلط شوید. همچنین با سبک های مختلف نگارش آشنا می‌شوید و این موضوع در پیدا کردن سبک مورد علاقه خودتان به شما کمک می‌کند.

خواندن متون مختلف علاوه بر اینکه باعث افزایش سطح اطلاعات و دانش شما می شود، ساختار اصولی و جمله بندی های صحیح را به شما آموزش می دهد. خواندن مقالات و کتاب های متنوع باعث می شود دید شما نسبت به سبک های مختلف در نوشتن و ادبیات مختلف استفاده شده، افزایش پیدا کند. شما همچنین می‌توانید متنی که خواندید را به زبان خود دوباره بنویسید. پس از اتمام دوباره به متن اصلی مراجعه کنید تا ساختار جملات و کلماتی که به کار برده اید را با متن اصلی مقایسه کنید.

این یک تمرین فوق العاده برای افزایش مهارت نوشتن است و شما با ساختار جمله بندی آشنا می شوید. پس از اینکه با ساختار صحیح اجزای جمله آشنا شدید و به اندازه کافی تمرین کردید، حال نوبت آن است که شیوه اصولی نوشتن را بیاموزید. برای اینکه در مورد موضوعی بنویسید، نوشته شما باید شامل قسمت های زیر باشد:

  • پاراگراف مقدمه (introduction)
  • بدنه اصلی متن (Body)
  • نتیجه‌گیری پایانی (Conclusion)

 اگر متن طولانی باشد تعداد پاراگراف‌های Body بیشتر می شود.

 

نکته 1: این قاعده را فراموش نکنید که شما باید متن یا رمانی را بخوانید که فقط 3 تا 5 درصد از کلمات آن برایتان نا مفهوم است. پس اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند و رمان های سنگین را از بازار تهیه می‌کنند را شما تکرار نکنید.

نکته 2: سعی کنید با گذشت زمان کتاب ها و متن هایی که ادبیات غنی تر و واژگان قوی تری دارند استفاده کنید تا بتوانید از شیوه نوشتن آن ها الگو برداری کنید و لغات جدیدتری یاد بگیرید.

 

6. یک همراه برای نویسندگی پیدا کنید

انگیزه می‌خواهید؟ چه چیزی جذاب تر از داشتن یک شریک برای نویسندگی.

یک روش دیگر که باعث می شود دست از تمرین کردن برندارید، پیدا کردن یک همراه یا شریک نویسندگی است. اگر بتوانید شخصی را پیدا کنید و با هم تصمیم بگیرید که بر روی مهارت نوشتاری تان کار کنید، روند پیشرفت تان سریع تر خواهد شد.

بدین صورت که در مورد موضوعی یکسان بنویسید و بعد از اینکه متن خودتان را بررسی کردید، نوشته هایتان را جا به جا کنید و دوباره مورد بررسی قرار دهید. این گونه علاوه بر اینکه شیوه ی متفاوتی از نوشتن را بررسی می کنید می‌توانید اشکالات خود را به حداقل برسانید و از خطاهایی که از چشم شما جا مانده اند، مطلع شوید. همچنین داشتن یک همراه در هنگام تمرین موجب می شود برای ادامه دادن انگیزه داشته باشید و خسته نشوید.

 

7. از تکنیک Brainstorming استفاده کنید

برای نوشتن در مورد یک موضوع خاص، ابتدا عنوان خود را نوشته و هر چیزی که در مورد آن به ذهن تان می رسد را هم به صورت تیتروار زیر آن بنویسید. مثلاً فرض کنید می خواهید در مورد مهاجرت مطلبی بنویسید. مواردی که هنگام فکر کردن به مهاجرت از ذهن تان می گذرد احتمالاً: ویزا، پناهنگی، گرفتن مدرک‌ زبان، اقامت، تحصیل و شغل خواهد بود.

بدین ترتیب می‌توانید افکارتان را طبقه بندی کنید، بنابراین راحت تر می‌توانید بنویسید. به این کار Brainstorming می گویند. این روش به نظم دادن ذهن شما کمک می‌کند و مانع از فراموشی برخی موارد مهمی که می خواستید بنویسید، می شود.

به این ترتیب در مورد هر کدام از آن ها می‌توانید یک پاراگراف بنویسید و به همین صورت متوجه می شوید که نوشتن آنقدر ها هم که فکر می کردید، کار دشواری نیست. 

 

8. از تکنیک مایند مپ (MindMap) استفاده کنید

مایند مپ به طور خلاصه به شما کمک می‌کند تا چیزی را در نوشته خود از قلم نیندازید و متن منسجم تری بسازید. مثال قبل را در نظر بگیرید که از یک طوفان ذهنی استفاده کرده اید و می‌خواهید درمورد مهاجرت بنویسید. هرچه در ذهنتان است که مرتبط با این موضوع است را باید روی کاغذ بنویسید و اصلاً فکر نکنید که مناسب هستند یا نه.

سپس از بین آنها، بهترین ایده ها را نوشته و در نقشه ذهنی خودتان قرار دهید. بعد از آن، اگر هرکدام از آن موارد جزئیات بیشتری داشتند نیز آنها را به متن اضافه می‌کنید. اینکه چقدر جزئیات اضافه کنید دقیقا به این بستگی دارد که چند کلمه می‌خواهید بنویسید و چقدر برای آن نیاز است تا زمان بگذارید.

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

9. از تکنیک نوشتن قالب کلی متن یا Outline استفاده کنید

استفاده از Outline نیز دقیقا مانند نقشه ذهنی است، با این تفاوت که به صورت لیستی و مرتب و منظم تر دقیقا میدانید که درباره چه چیزی نیاز است تا بنویسید و چطور این کار را انجام دهید.  طرح کلی یا outline ابزار سازمانی است که از آن برای پیگیری همه موضوعات و نکاتی که قصد دارید در یک نوشته استفاده کنید استفاده می شود. دانستن اینکه چگونه یک طرح کلی بسازید یک مزیت بزرگ در هنگام انجام هر نوع نوشتاری است، از مقالات تحقیقاتی گرفته تا نوشتن خلاقانه.

روش نوشتن Outline هم بسیار ساده است. شما میدانید که یک متن اصلی از سه بخش تشکیل شده

  • مقدمه
  • بدنه
  • نتیجه گیری

این سه بخش را روی کاغذ بیاورید و سپس تیتر ها و زیر تیتر های دیگری که زیر مجموعه هرکدام به خصوص بدنه هستند را در زیر آنها مشخص کنید. 

 

10. وبلاگ نویسی را تجربه کنید

ایجاد یک وبلاگ و نوشتن در آن باعث بهبود مهارت رایتینگ writing در شما می شود. فقط کافیست موضوع مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و هر چه به ذهن تان می رسد بنویسید. حتی می‌توانید از بازدید کننده های وبلاگ خود بخواهید تا خطاهای شما را پیدا کنند و در امر یادگیری به شما کمک کنند. مطمئن باشید پس از مدتی نه تنها نوشتن شما بهتر می شود و دوستان بسیاری پیدا می کنید، بلکه ممکن است به فکر ایجاد یک سایت و کسب درآمد از این طریق بیافتید.

 

11. دایره لغات خودتان را گسترش دهید

برای این منظور سعی کنید کلمات مترادف زیادی را یاد بگیرید تا خواندن نوشته ی شما خسته کننده نشود. به عنوان مثال برای کلمه نشان دادن Show می‌توانید از مترادف ها ی آن مثل demonstrate، illustrate، display، represent، indicate با توجه به معنی آن ها در قسمت ها مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال کلمه illustrate به معنی “چیزی را با تصویر نشان دادن یا مصور کردن” است که باید زمانی از آن استفاده کنید که می خواهید در مورد شکل یا تصویری صحبت کنید.

برای یادگیری کلمات مترادف، از یک دیکشنری استفاده کنید. هنگامی که خواستید مطلبی بنویسید، کلمه ای که مدام باید از آن در متن خود استفاده کنید را در دیکشنری پیدا کرده و سعی کنید از مترادف های آن در قسمت های مختلف متن خود استفاده کنید.

همچنین استفاده به جا از صفات و قید ها باعث بالا بردن سطح نوشته و جذاب تر شدن آن می شود که در نهایت روی نمره رایتینگ آیلتس شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود. پس سعی کنید قید ها ی پرکاربرد و صفات مختلف را یاد بگیرید و آنقدر آن ها را در نوشته هایتان به کار ببرید که ملکه ی ذهن تان شوند. برای بهبود واژگان ضروری و یادگیری اصطلاحات کاربردی می‌توانید از نرم افزار هایی که به صورت اختصاصی برای آموزش واژگان زبان انگلیسی طراحی شده اند، استفاده کنید. این اپلیکیشن ها با بازی های متنوع و سرگرم کننده لغات بسیاری را به شما آموزش می‌دهند.

برای مشاهده لیست نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

 12. به انگلیسی فکر کنید

نکته ی خیلی مهم در هنگام نوشتن این است که سعی کنید انگلیسی فکر کنید. بسیاری از جملات فارسی که در ذهن شما شکل می گیرد، معادل دقیق انگلیسی ندارند. این کار بسیار اشتباه است که فکر خود را ترجمه کنید و در انتها ممکن است حتی خودتان هم چیزی را که نوشته اید درک نکنید. همچنین احتمال دارد که جملاتی که به زبان مادری در ذهن خود می سازید بسیار پیچیده و سنگین باشند، در حالی که هنوز معادل انگلیسی آن ها را نیاموخته اید؛ که این موضوع موجب دلسردی و نا امیدی شما برای ادامه دادن می شود.

موضوع دیگری که موجب ارتقا نوشته ی شما می شود این است که جملات به صورت پیوسته و مرتبط با هم نوشته شوند و از کلمات ربط درستی برای وصل کردن جملات استفاده کنید. به عنوان مثال برای اضافه نمودن اطلاعات بیشتری به متن می‌توانید از کلماتی مثل:moreover، furthermore، what’s more، in addition و sbeside به جای and بهره بگیرید. یا اینکه قادرید از کلمه هایی همچون however، nonetheless، nevertheless، in spite of و despite برای نشان دادن تضاد به جای کلمه but استفاده کنید. در قسمت نتیجه گیری پایانی متن از کلماتی مانند کلمات therefore، so، thus، as a result، as a consequence و consequently بهره ببرید. در نهایت می‌توانید از کتاب های مفید و معتبری در این زمینه همانند کتاب‌های Writing for IELTS از کتاب‌های Collins و همچنین IELTS Trainer و IELTS Advantage Writing Skills کمک بگیرید.

 

منابع تقویت رایتینگ آیلتس

می‌خواهید برای آزمون رایتینگ آیلتس آماده شوید؟ بهترین کتاب هایی که می‌توانید بخوانید شامل موارد زیر هستند:

  1. کتاب رایتینگ آیلتس ۱۵ days’ practice for IELTS Writing

این کتاب یکی از جالب ترین کتاب ها برای آمادگی آزمون رایتینگ آیتلس است که شما را تا 15 روز برای این آزمون آماده می‌کند.

  1. کتاب رایتینگ آیلتس BARRON’S WRITING FOR THE IELTS

همانطور که میدانید مجموعه بارون، از قدیمی ترین منبع برای یادگیری آیلتس محسوب می‌شوند. به کمک این کتاب نیز با استفاده از سوال های رایج آزمون آیلتس به شما مهارت های لازم رایتینگ تدریس می‌شود.

  1. کتاب  Improve your IELTS Writing Skills

این کتاب که خود من نیز آن را برای آزمون آیلتس آکادمیک از آن استفاده کرده ام، شما را با ساختار کلی سوال ها و ترفند های مهم در رایتینگ آشنا می‌کند.

  1. کتاب IELTS Advantage: Writing skills

در این کتاب نیز با نحوه سوالات و سبک نمره دادن در آزمون های آیلتس آشنا خواهید شد.

  1. کتاب High-scoring IELTS Writing Model Answers

در این کتاب نیز استراتژی های مورد نیاز برای قبولی در آزمون Writing آیلتس و انواع سوالات آشنا خواهید شد.

 

منابع تقویت رایتینگ تافل

شاید شما برای آمادگی آزمون رایتینگ تافل نیاز به مطالعه کتاب ها داشته باشید. در ادامه بهترین مناسب را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کتاب Master Writing Skills

در این کتاب که برای زبان آموزان سطح مبتدی مناسب است، با انواع قواعد و گرامر مورد نیاز برای قبولی در آزمون Toefl رایتینگ آشنا خواهید شد.

  1. کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT

این کتاب که با مطالعه آن می‌توانید هم در بخش رایتینگ و هم اسپیکینگ مهارت های لازم را کسب کنید نیز استراتژی های کسب نمره بالاتر در آزمون تافل iBT را معرفی می‌کند.

  1. کتاب Barrons Writing for TOEFL iBT

بارونز نیز که از مجموعه های قدیمی آزمون های تافل است با ارائه این کتاب شما را ساختار کلی سوالات و روش پاسخ دادن صحیح به هرکدام آشنا می‌کند.

  1.  کتاب  Collins Skills for the TOEFL iBT Test

این کتاب که از مشهور ترین منابع رایتینگ آیلتس به شما می‌رود، شما را با انواع تسک های آزمون آیلتس و سوالات آن آشنا می‌کند.

  1. کتاب Longman’s Preparation Course for the TOEFL Test: iBT Writing

این کتاب یکی از بهترین منابع یادگیری و آمادگی برای آزمون رایتینگ زبان انگلیسی محسوب می‌شود چون با مطالعه آن می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و آمادگی خود را به حداکثر برسانید.

 

تقویت مهارت رایتینگ در دوره های آموزشگاه دهخدا

شما می‌توانید با شرکت در دوره های گوناگون آموزشگاه زبان دهخدا علاوه بر تقویت زبان انگلیسی خود مهارت رایتینگ خود را نیز تقویت کنید و از همراهی و دانش مدرسان با تجربه جهت بهبود سطح دانش و مهارت خود بهره ببرید. اگر تحت نظر یک برنامه منظم و اساتید مجرب زبان به یادگیری و تقویت مهارت رایتینگ خود بپردازید راحت تر می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله صفر تا صد راه های تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی را شرح دادیم و همچنین بهترین منابع برای آمادگی آزمون رایتینگ تافل و آیلتس را معرفی کردیم. رایتینگ یک مهارت است و هر مهارتی نیز آموختنی است، پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت رایتینگ خود ابتدا سعی کنید مطالعه کنید که Reading شما نیز تقویت شود و همچنین با ساختار و سبک جمله بندی ها آشنا شوید، پس از آن با مطالعه کتاب هایی که معرفی شد تکنیک های مختلف رایتینگ را یاد بگیرید و شروع به نوشتن کنید. با تمرین های مداوم و مستمر نوشتن، مطمئن باشید که می‌توانید به سطح مورد انتظار خود برسید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

نکات رایتینگ آیلتس جنرال (IELTS Writing)

بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

4.8/5 - (20 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *