تکنیک های رایتینگ تافل (TOEFL Writing Tips)

تکنیک های رایتینگ تافل (TOEFL Writing Tips)

تکنیک های رایتینگ تافل (TOEFL Writing Tips)

اگر بدنبال این هستید تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد تکنیک ها و مهارت های مورد نیاز برای نوشتن یک رایتینگ تافل عالی بدست آورید در این مقاله به تمامی جنبه های آن پرداخته شده است و به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید. این مقاله به شما تمامی ترفندها و تکنیک های لازم برای موفقیت در رایتینگ تافل را نشان می دهد. دقیقا به شما خواهیم گفت که در این آزمون با چه مواردی روبرو خواهید شد. سپس در ادامه به بیان تکنیک هایی در مورد هر دو بخش رایتینگ تافل می پردازیم و اینکه چگونه باید به مطالعه بپردازید و چه کارهایی را باید در زمان آزمون انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بخش رایتینگ تافل دریافت نمایید.

 

رایتینگ آزمون تافل

زمان بخش رایتینگ آزمون تافل ۵۰ دقیقه است که دارای ۲ بخش می باشد.

۱. Integrated Writing

۲. Independent Writing

رایتینگ در تافل آخرین بخش آزمون می باشد. برای نوشتن بخش اول شما ۲۰ دقیقه و برای بخش دوم ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت. هر دو نوشته باید بر روی کامپیوتر تایپ شود. بعد از اتمام رایتینگ این بخش توسط تقریبا چهار نفر نمره دهی خواهد شد. هر قسمت رایتینگ نمره ای بین ۰ تا ۵ را دریافت خواهد کرد و مجموع نمره هر دو بخش براساس استانداردی به میزان نمره ۰ تا ۳۰ مشخص خواهد شد که نمره نهایی شما را تشکیل می دهد. بخش رایتینگ تافل ۲۵ درصد از نمره کلی آزمون تافل شما را تشکیل می دهد که از 0 تا 120 تعریف میشود.

 

در رایتینگ تافل با چه سوالاتی روبرو خواهید شد؟

همانطور که بیان شد بخش رایتینگ تافل دارای دو قسمت است. در این بخش این دو قسمت را برای شما توضیح خواهیم داد و این موضوع را همراه با تکنیک های مختلف کامل روشن می کنیم.

 

۱. بخش TOEFL Integrated Writing

در بخش TOEFL Integrated Writing شما نیازمند این هستید که بتوانید از مهارت های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ استفاده کنید. در این بخش شما ۳ دقیقه زمان دارید تا متن کوتاهی را مطالعه نمایید و در ادامه باید به یک فایل صوتی تقریبا ۲ دقیقه ای که در مورد موضوع متنی که خوانده اید است گوش دهید. شما ۲۰ دقیقه زمان دارید تا بتوانید متنی را با توجه به منابعی که در این بخش دریافت کرده اید بنویسید. شما در این رایتینگ به بحث در مورد نظرات خود نخواهید پرداخت.

در زمان نوشتن متن قادر خواهید بود تا دوباره به متن آورده شده نگاه بیاندازید اما نمی توانید دوباره به فایل صوتی گوش دهید. اما باید در همان بار اول نکات مهم و مورد نیاز خود را یادداشت نمایید. پاسخ شما یا همان متنی که باید بنویسید تقریبا باید حدود ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه را شامل شود. نمره دهی به متن شما براساس اینکه چگونه متن خود را نوشته اید و نکات مهم را بیان کرده اید براساس متن و فایل صوتی و اینکه چگونه با یکدیگر ارتباط داشته اند خواهید بود.

 

تکنیک هایی برای پاسخ گویی به TOEFL Integrated Writing

۱. در زمان نوشتن رایتینگ گاهی اوقات به متن خوانده شده و نکاتی که از فایل صوتی برداشت کرده اید مراجعه نمایید. مهم ترین نکته در رابطه با نمره شما میزان درک شما از اطلاعاتی است که در این بخش به شما ارائه شده است.

۲. از نکات و قسمت هایی از متن و فایل صوتی در متن خود کپی نکنید این کار باعث می شود مهارت انگلیسی شما ضعیف جلوه نماید. همواره ایده اصلی را به زبان خود دوباره بنویسید.

۳. زمانی که به سوال این بخش پاسخ می دهید حتما به تفاوت هایی که بین متن و فایل صوتی وجود دارد توجه زیادی نمایید. این تفاوت ها گاهی اوقات نقش اساسی را در پاسخ شما ایفا می کنند.

۴. حتما، حتما و حتما در زمان گوش کردن به فایل صوتی نکته برداری کنید. شما شانسی دوباره برای شنیدن فایل صوتی نخواهید داشت.

۵. از بیان نقطه نظرات خود امتنا کنید و چیزی را در متن از طرف خود بیان نکنید. فقط و فقط به بررسی مطالبی که در متن و فایل صوتی آورده شده است بپردازید.

 

۲. بخش TOEFL Independent Writing

برای بخش TOEFL Independent Writing شما یک سوال در مورد موضوعی خاص دریافت خواهید کرد. در این قسمت ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت تا یک رایتینگ در مورد موضوع مورد نظر نوشته و نظر خود را بیان کنید. برای نوشتن این متن توصیه می شود حداقل ۳۰۰ کلمه بنویسید. در این قسمت براساس نحوه پرورش ایده و نقطه نظر خود و سازمان یافته بودن نوشته و اینکه به چه میزان توانسته اید از زبان انگلیسی بهره ببرید تا ایده و نظر خود را به خوبی بیان کنید نمره دهی صورت می گیرد.

 

تکنیک هایی برای پاسخ گویی به TOEFL Independent Writing

۱. از اینکه نظر خود را بیان کنید ابایی نداشته باشید. این نوشته در مورد بیان یک بحث قوی براساس دیدگاه شما می باشد. اگر واقعا به موضوعی اهمیتی نمی دهید از منظری به موضوع نگاه کنید که می توانید نظر خود را در نوشته به خوبی مطرح کنید و طوری رفتار کنید که انگار این نظر شما می باشد.

۲. در اولین پاراگراف نوشته نظر و ایده خود را کاملا واضح بیان نمایید. نباید در مورد اینکه شما نسبت به موضوعی چه نظری /؟دارید شک و تردیدی وجود داشته باشد.

۳. همواره یک نوشته طولانی نشانه خوب بودن آن نمی باشد. حداقل کلمات پیشنهاد شده برای این بخش ۳۰۰ کلمه است اگر هنوز زمان کافی دارید و می توانید در مورد این موضوع مطالب مناسبی را بیان نمایید به نوشته ادامه دهید اما حس اینکه شما باید ۶۰۰ کلمه بنویسید و این به تنهایی می تواند نکته بارزی باشد اشتباه است. هدف خود را براساس همان ۳۰۰ کلمه مشخص کنید حتی اگر مثلا گفته شده باشد ۳۲۰ کلمه، اگر شما بتوانید یک متن خوب را ارائه دهید باز هم می توانید نمره کامل را دریافت نمایید.

 

استراتژی های مطالعاتی رایتینگ تافل

شما نیازمند مطالعه بخش رایتینگ تافل و انجام تمرین قبل از آزمون اصلی هستید. در ادامه به تکنیک هایی اشاره شده تا در زمان مطالعه بتوانید بهترین بهره را برای یادگیری رایتینگ تافل کسب نمایید.

 

استراتژی مطالعاتی ۱: هر دو نوع رایتینگ را بررسی کنید

هر دو بخشی که شما باید در رایتینگ تافل بنویسید با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در نتیجه آگاهی از این تفاوت ها به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نمره و نتیجه را در هر دو قسمت دریافت نمایید. برای بخش Integrated، نباید به نظرات خود اشاره نمایید باید به نکات مطرح شده در متن و فایل صوتی برای بیان نوشته خود ارجاع نمایید. برای بخش Independent باید به بیان نظرات خود همراه با یک سری اطلاعات دقیق برای حمایت از نظر خود بپردازید.

انجام تمرین به شما کمک می کند تا بیشتر با مدل های مختلف برای بیان هر دو نوشته آشنا شوید و همچنین با مطالعه سیستم نمره دهی می توانید متوجه شوید که باید به چه نکاتی بیشتر توجه کنید و به آن ها بپردازید تا بالاترین نمره ممکن را کسب کنید.

 

استراتژی مطالعاتی ۲: به نوشتن رایتینگ تافل برای تمرین بپردازید

نوشتن رایتینگ تافل برای تمرین بسیار می تواند به شما برای تقویت مهارت نوشتاری کمک کند و مهم است از خود سوالات مطرح شده در رایتینگ تافل استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا با مدل های مختلف رایتینگ تافل آشنا شوید، مهارت خود را تقویت کنید و یاد بگیرید چگونه زمان خود را برای نوشته رایتینگ مدیریت کنید.

 

استراتژی مطالعاتی ۳: در زمان تمرین در نوشتن رایتینگ تافل زمان بگیرید

وقتی که در حال تمرین کردن برای نوشتن رایتینگ هستید باید زمان را نیز در این کار دخیل نمایید. برای قسمت Integrated زمان را برای برنامه ریزی و نوشتن متن ۲۰ دقیقه اختصاص دهید و برای بخش Independent مدت زمان ۳۰ دقیقه را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا خود را بهتر برای آزمون آماده نمایید به دلیل اینکه شما در یک زمان مشخص به تمرین این موضوع پرداخته اید و خود را برای نوشتن در این مدت زمان آماده کرده اید. زمانی که می خواهید برای اولین بار رایتینگ خود را بنویسید زمان بیشتری را باید صرف این کار نمایید در نتیجه زمان را از دست خواهید داد و زمان شما قبل از اتمام رایتینگ به پایان خواهد رسید. برای این موضوع دخیل کردن زمان در موقع تمرین باعث می شود تا از رخ دادن این موضوع جلوگیری کنید.

در پایان رایتینگ باید تعداد کلمات نوشته شده در رایتینگ را شمارش نمایید. برای بخش Integrated باید بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه را بنویسید و در بخش Independent باید حداقل ۳۰۰ کلمه را در رایتینگ نوشته باشید.

 

استراتژی مطالعاتی ۴: به مرور تمرین های رایتینگ تافل بپردازید

زمانی که هر کدام از رایتینگ های خود را نوشتید حتما باید آن ها را مرور کنید که ببینید چطور آن را نوشته و به سوال مورد نظر پاسخ داده اید. این کار برای تمرین هایی که دارای پاسخ نامه می باشند آسان تر می باشد زیرا شما می توانید متن خود را با نمونه آورده شده مقایسه نمایید البته حتی اگر شما این نمونه را هم در دسترس نداشتید باید متن نوشته شده را یک بار مرور نمایید. همچنین سعی کنید به متن خود نیز نمره بدهید و یا از یک دوست و یا یک مدرس زبان بخواهید که متن شما را چک کرده و به شما نمره بدهد.

زمانی که رایتینگ را به پایان می رسانید رهایی از آزمون بسیار وسوسه انگیز است اما این نکته بسیار مهم است که باعث می شود تا شما متوجه شوید یک رایتینگ خوب به چه صورت نوشته می شود و چگونه می توانید نوشته خود را بهبود بخشید.

 

تکنیک هایی برای رایتینگ تافل برای دریافت بهترین نتیجه در روز آزمون

آخرین گام برای دریافت بهترین نتیجه در رایتینگ تافل داشتن یک روز خوب در آزمون است. با استفاده از نکات مطرح شده در ادامه می توانید مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود در حالی که شما در حال انجام آزمون هستید.

 

نکته اول: چند دقیقه را برای برنامه ریزی برای نوشتن متن خود اختصاص دهید

از آنجایی که شما زمان محدودی را برای نوشتن رایتینگ در اختیار دارید این موضوع باعث می شود تا در همان ثانیه های اول شروع به نوشتن متن کنید. باید از اینکار اجتناب نمایید. اما، اختصاص دادن چند دقیقه برای برنامه ریزی در مورد نوشته خود می تواند به شما کمک کند تا بر روی موضوع تمرکز کافی را داشته باشید و نیز به شما معمولا کمک می کند تا سریع تر متن را بنویسید زیرا می دانید می خواهید در مورد چه چیزی صحبت نمایید.
حداکثر ۲ الی ۳ دقیقه صرف کنید تا نکات اصلی مورد بیان در رایتینگ را مشخص کنید که شامل موارد زیر می باشد:

۱. متن نظریه شما (که شامل نکته اصلی را بیان می کنید و در مورد آن در طول متن صحبت خواهید کرد.)

۲. نکته اصلی هر پاراگرافی که در متن می نویسید.

۳. هر مثالی که براحتی به ذهن شما می رسد (چه از متن آورده شده باشد و یا از سمت خود شما براساس موضوع)

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید دوباره موضوع رایتینگ را مطالعه کنید تا مطمئن شوید پیش نویس اولیه شما پاسخ مناسبی را به سوال مطرح شده خواهد داد.

 

نکته دوم: به سوال مطرح شده مراجعه کنید

حتی اگر بتوانید یک متن زیبا را به زبان انگلیسی تهیه نمایید. شما هیچ نمره ای را دریافت نخواهید کرد اگر به صورت درست و مناسب به سوال مطرح شده پاسخ ندهید. بسیار آسان است که به حاشیه بروید و یا به صحبت کردن در مورد موضوعی بپردازید که مورد سوال نبوده است.

به عنوان مثال، اگر در یک Independent رایتینگ از شما سوال شود که به توضیح اینکه آیا برای مدرسین بیشتر اهمیت دارد که با دانش آموزان رابطه نزدیکی داشته باشند و یا اینکه دانش بالایی از مطلبی که تدریس می کنند داشته باشند. شما می توانید در متن یک معلم را به عنوان مثال از یک معلم خوب که داشته اید را بیان کنید و بیشتر متن را به اینکه چقدر آن معلم خوب بوده است بپردازید. با اینکه نوشته شما بدون غلط و مشکل باشد شما یک نمره خوب و مناسب را نخواهید گرفت زیرا شما در مورد سوال صحبت نمی کنید.

این موضوع مطلبی است که با تمرین و نوشتن یک پیش نویس قبل از متن اصلی می توانید از آن جلوگیری نمایید. پس مطمئن شوید که هر دو این کارها را خواهید کرد و به خاطر داشته باشید که حتما سوال را دوباره بخوانید تا مطمئن شوید در مسیر درستی در حال نوشتن رایتینگ هستید و به بیراهه و حاشیه نرفته اید.

 

نکته سوم: زمانی را به مرور رایتینگ خود اختصاص دهید

زمانی که رایتینگ خود را به پایان رسانیده اید بسیار کمک کننده است اگر بتوانید آن را دوباره بازخوانی کنید. حتی یک زمان ۶۰ ثانیه ای می تواند برای این موضوع کافی باشد تا شما بتوانید با یک نگاه اجمالی به متن خود اشکالات گرامری، دیکته ای و هر جمله ای که مفهوم مبهمی دارد را رفع نمایید. تصحیح کردن این اشتباهات به شما کمک می کند تا نمره کمتری را از دست بدهید. برای این کار تمرین بهترین روش است تا بتوانید زمان خود را مدیریت کرده و زمان کافی برای مرور متن خود داشته باشید.

 

برای نمره رایتینگ بالا به چه مواردی باید توجه کنید؟

برای اینکه در بخش رایتینگ تافل عملکرد مناسبی را داشته باشید این نکته مهم است که اول متوجه شوید با چه مدل از رایتینگ طرف هستید و چیزی را باید بنویسید و این متن باید شامل چه مواردی باشد و چگونه به شما نمره خواهند داد. در حالی که برای این بخش از آزمون در حال مطالعه و تمرین هستید حتما هر دو نوع مدل از رایتینگ را مطالعه کنید و از تمرین های خود تافل استفاده نمایید و در طول این مدت زمان را نیز لحاظ نمایید و در آخر مرور را فراموش نکنید.
در روز امتحان در بخش رایتینگ حتما اول یک پیش نویس تهیه کنید قبل از اینکه شروع به نوشتن رایتینگ کنید. هر از چند گاهی به سوال رایتینگ رجوع کرده و در آخر برای چک کردن متن زمانی را اختصاص دهید. در صورتی که این موارد را اجرا کنید خواهید توانست یک رایتینگ عالی بنویسید.

 

 

بیشتر بخوانید:

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

4.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *