خداحافظی به زبان آلمانی با ترجمه، رسمی و غیررسمی

خداحافظی به زبان آلمانی، رسمی و غیررسمی

خداحافظی به زبان آلمانی با ترجمه، رسمی و غیررسمی

آیا شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده اید؟ دانستن نحوه خداحافظی به زبان آلمانی یکی از موارد اولیه و پایه ای در شروع یادگیری این زبان و راه خوبی برای پایان دادن به مکالمات خود به زبان آلمانی است. در این مطلب، نحوه گفتن «خداحافظی» به آلمانی را به روش های مختلف می آموزید تا تأثیر خوبی بر نحوه مکالمات شما داشته باشد.

روش های غیررسمی برای خداحافظی در آلمانی

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید با آن ها در شرایط دوستانه آلمانی یا در موقعیت های غیررسمی خداحافظی کنید.

  1. Tschüß یا Tschüss

این کلمه یک کلمه پایه ای برای خداحافظی به زبان آلمانی است و تقریباً در هر موقعیتی استفاده می شود. این یک کلمه مرسوم در گویش استاندارد آلمانی یا Hochdeutsch است.

افراد مبتدی در زبان آلمانی با کلمه Tschüss به اشتباه نمی افتند. یک نسخه کوچکتر از این کلمه وجود دارد، که به این شکل است Tschüssi. برخی شاید بگویند که تنها کودکان از آن استفاده می کنند، اما اگر می خواهید جذاب تر و دوست داشتنی تر به نظر برسید، مشکلی با Tschüssi وجود ندارد.

  1. Gute Nacht

این عبارت به معنای شب بخیر است و نسبت به Guten Abend (عصر بخیر) و Guten Morgen (صبح بخیر) غیررسمی تر است.

اگر می‌خواهید به جای «خداحافظ» بگویید «بعداً می ‌بینمت»، می‌توانید Bis dann یا Bis später را بگویید. که اینها گزینه های خوبی برای خداحافظی با افراد هستند.

  1. Bis Später

برای خداحافظی با کسی راهی معمولی تر می خواهید؟ عبارت Bis Spater همانی است که می توانید استفاده کنید!

دفعه بعد که به کسی برخورد کردید و بعد از آن از او جدا شدید و رفتید، سریع به او یک «Bis Später» بگویید.

شما همچنین می توانید بگویید Bis dann، Bis Bald، Auf bald. موارد دیگر از Bis bald عبارتند از Bis Morgen (فردا می‌ بینمت)، Bis Dienstag (سه‌ شنبه شما را می ‌بینم)، و موارد دیگر.

  1. Wir sehen uns

این عبارت یک روش معمولی برای گفتن «بعداً می بینمت» است. تفاوت آن با bis später این است که با عبارت wir sehen uns، شما حتی یک بازه زمانی تقریبی را مشخص نمی‌ کنید که در آن شخص را ‌ببینید. این عبارت به صورت “ما همدیگر را خواهیم دید” یا “من شما را می بینم و یا شما من را خواهید دید” ترجمه می شود.

بعد از اینکه با یک فرد آلمانی زبان قرار ملاقات خود را تنظیم کردید، می ‌توانید بگویید wir sehen uns dann، که به معنای «آنوقت می ‌بینمت» است.

یک گزینه مرتبط عبارت bis zum nächsten Mal است. شما می توانید این عبارت را در هنگام جدا شدن با شخصی که اغلب می بینید، مانند یک همکار یا همکلاسی، بگویید. این عبارت به معنای “تا دفعه بعد” است.

  1. Wir sprechen uns bald / später

این عبارت به معنای “بعدا با شما صحبت می کنم” ترجمه می شود. با گفتن این جمله می توانید یک مکالمه تلفنی یا آنلاین را پایان دهید.

  1. Schönen Tag

می‌توانید وقتی با یک فرد آلمانی زبان خداحافظی می ‌کنید، بگویید Schönen Tag یا به آخر آن یک noch اضافه کنید (Schönen Tag noch) و آن را بیان کنید. این یک راه دوستانه برای گفتن این است که روز خوبی داشته باشید. یک گزینه حتی معمولی تر فقط گفتن کلمه Tag است.

برای اینکه آخر هفته خوبی را برای کسی آرزو کنید، می توانید بگویید Schönes Wochenende. فروشندگان در فروشگاه ها اغلب می گویند Schönes Wochenende یا Schönen Tag. برای پاسخ دادن، می توانید بگویید gleichfalls یا dir auch که به معنی (برای شما هم همینطور) است.

برای اینکه برای کسی تعطیلات خوبی را آرزو کنید، می توانید بگویید Schönen Urlaub. این عبارت زمانی استفاده می شود که شخصی قصد دارد برای تفریح به جایی سفر کند. دانشجویان و سایر افرادی که تعطیلات ترم دارند، از عبارت Schöne Ferien استفاده می کنند. کلمه Urlaub یک تعطیلات مانند زمان مرخصی از کار است، در حالی که کلمه Ferien یک تعطیلات مدرسه است که معمولاً با تعطیلاتی مانند کریسمس و عید پاک مصادف می شود.

  1. Viel Spaß

می‌توانید این عبارت را در موقعیت های مختلف بیان کنید، اما معمولاً زمانی از آن استفاده می شود که با کسی خداحافظی می‌ کنید که برای انجام کاری سرگرم‌ کننده برنامه ‌ریزی کرده است. معنی آن خوش بگذرد است.

  1. Ciao

آخرین راه برای خداحافظی غیررسمی به زبان آلمانی و شاید برای برخی تعجب آور باشد، اما، بله، ciao است . این عبارت ایتالیایی در شهرهای بزرگتر آلمان بسیار رایج است. برلینی‌ ها ادعا می ‌کنند که آن را به اندازه Tschüss  می ‌شنوند. همچنین، آلمان تنها کشور اروپایی نیست که ciao در آن محبوب است.

خداحافظی به زبان آلمانی، رسمی و غیررسمی

روش های رسمی برای خداحافظی در آلمانی

حالا بیایید راه هایی را که به طور رسمی به زبان آلمانی می توانید با آن ها خداحافظی کنید را یاد بگیریم. مواردی که در موقعیت ‌های جدی، مانند محل کارتان یا گفتن آن به کسی که شخصاً نمی ‌شناسید، استفاده می‌ شود.

  1. Auf Wiedersehen

این عبارت نسخه رسمی Tschüss در نظر گرفته می شود. این عبارت کمی قدیمی است اما در موقعیت های رسمی بسیار مناسب است. ترجمه تحت اللفظی آن «تا دفعه بعد که همدیگر را ببینیم» است، اما در معنای انگلیسی تا حدودی شبیه معنای «بدرود» است.

  1. Auf Wiederschauen

این عبارت شبیه عبارت Auf Wiedersehen است، اما فقط به صورت منطقه ای در جنوب شرقی آلمان و اتریش استفاده می شود.

  1. Lebewohl

این شاید رسمی ترین راه برای خداحافظی در آلمانی باشد. Lebewohl به معنای “زندگی خوبی داشته باشید” ترجمه می شود. استفاده از این کلمه به این معنی است که شما آن شخص را برای مدتی طولانی نخواهید دید. این عبارت زمانی مناسب است که شخصی برای مدت طولانی به سفر می رود یا به طور دائم جایی را ترک می کند. Gute Reise یا Schöne Reise راه هایی برای آرزوی یک سفر خوب برای کسی هست، اگر سفرش کوتاه باشد.

 

برای یادگیری زبان آلمانی می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان آلمانی موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

اصطلاحات تشکر و قدردانی به زبان آلمانی

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *