راهنمای جامع تست AS زبان آلمانی TestAS

آزمون TestAS آلمانی

تست AS زبان آلمانی TestAS

تست as یک تست یا آزمون استاندارد جامع استعداد تحصیلی است که میزان دانش افراد برای تحصیل در دانشگاه را مورد ارزیابی قرار می دهد. تست as برای افرادی است که می خواهند در دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس مشغول به تحصیل شوند و عضو کشورهای اتحادیه اروپا نمی باشند. این تست توسط سازمان آموزش و پرورش آلمان برگزار می شود. از مزایای تست as می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. دانشگاه ها می توانند متقاضیانی را که بهترین عملکرد را در هر موضوع خاص دارند براساس نیازمندی های آن موضوع انتخاب نمایند.

۲. داوطلبین این آزمون می توانند با نیازمندی های معمول از موضوعات مختلف که می خواهند به تحصیل در آن ها بپردازند آشنا شوند.

۳. نتایج تست as متقاضیان را قادر می سازد تا واقعا شانس خود را برای موفقیت در تحصیل در یک دانشگاه در آلمان ارزیابی نمایند.

حتما قبل از اینکه بخواهید برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام نمایید از طریق سایت آزمون و یا دانشگاه مربوطه از اینکه آیا نیازی به شرکت در تست as می باشد یا خیر اطلاع کسب نمایید. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد جزئیات این تست و ساختار آن خواهیم پرداخت.

 

ساختار تست as

TestAS به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می شود و داوطلبین این آزمون می توانند براساس زبانی که تسلط کافی دارند در این آزمون شرکت نمایند.
ساختار تست as از دو بخش کلی تشکیل می شود. یک بخش شامل بخش عمومی آزمون که به عنوان بخش اصلی مطرح می باشد و بخش دوم که به بخش تخصصی آزمون اطلاق می شود و هر داوطلب براساس رشته مورد نظر برای تحصیل یکی از گزینه ها را انتخاب کرده و به پاسخگویی به سوالات می پردازد.

 

بخش عمومی تست as

این بخش به بررسی دانش کمی داوطبین پرداخته که برای تمامی رشته های تحصیلی دانشگاهی مهم می باشد. برای پاسخگویی به این بخش داوطلبان ۱۱۰ دقیقه زمان خواهند داشت و این بخش شامل ۴ قسمت مختلف می باشد:

  1. سوالات ریاضی یا محاسباتی
  2. سوالات استنباطی
  3. سوالات الگوهای تکمیلی
  4. سوالات سری های عددی

 

بخش تخصصی تست as

در این بخش از تست as میزان توانایی کمی داوطلبین براساس زمینه های خاص تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرد. داوطلبین تست as براساس زمینه تحصیلی خود یکی از این موضوعات را باید انتخاب نمایند. زمینه های تخصصی که در تست as مطرح می باشند عبارتند از:

  1. اقتصاد
  2. فنی و مهندسی
  3. علوم انسانی
  4. ریاضیات، علوم کامپیوتر

سه موضوع اول دارای مدت زمان ۱۵۰ دقیقه برای پاسخگویی هستند و بخش ۴ دارای ۱۴۵ دقیقه زمان پاسخگویی می باشد؛ که هر کدام از این زمینه ها دارای ۲ تا ۳ قسمت برای پاسخگویی و طراحی سوال است.

هر دو بخش عمومی و تخصصی تست as به صورت کتبی و سوالات چهار گزینه ای برگزار می شود. داوطلبین باید پاسخ های خود را در برگه جواب علامت زده و نتایج این آزمون در موسسه TestDaF بررسی و تصحیح می شود.

 

تست as در کجا برگزار می شود؟ آیا تست as در ایران برگزار می شود؟

تست as در سراسر دنیا و اکثر کشورها برگزار می شود. معمولا در مراکز معتبر و دارای مجوز این تست برگزار خواهد شد. معمولا مراکز برگزار کننده تست داف این تست را نیز برگزار می کنند. در تهران نیز مراکز معتبر گوته که در قلهک و دیباجی واقع هستند این تست را در مرکز خود برگزار می کنند و شما براحتی می توانید در این مراکز به شرکت در تست as بپردازید.

 

تست as چند بار در سال برگزار می شود؟

تست as از سال ۲۰۰۹ معمولا هر ساله دو مرتبه برگزار می شود و شما می توانید دو بار در سال در این تست شرکت نمایید و با مراجعه به سایت تست as می توانید از زمان برگزاری این تست باخبر شوید.

 

چه کسانی می توانند در تست as شرکت نمایند؟

برای شرکت در تست as محدودیت سنی وجود ندارد. تست as برای کسانی طراحی شده که می خواهند اولین مدرک را در کشور آلمان دریافت نمایند اما برای تمامی افراد در هر سنی قابلیت شرکت وجود دارد.

 

آیا می شود فقط در یکی از دو بخش تست as شرکت کرد؟

خیر، برای شرکت در تست as باید در هر دو بخش تست شرکت نمایید. اما برای انتخاب اینکه کدام زمینه را در بخش تخصصی باید انتخاب نمایید بستگی به رشته تحصیلی و نیازمندی دانشگاه در آن رشته دارد که مشخص می کند کدام بخش باید مورد سنجش قرار گیرد. اگر می خواهید فقط میزان توانایی زبان خود را مورد سنجش قرار دهید بهتر است در TestDaF شرکت نمایید.

 

چند بار می شود در تست as شرکت کرد؟

برای شرکت در این تست شما هیچ محدودیتی نداشته و هر چند مرتبه ای که بخواهید می توانید در این تست شرکت نمایید اما بخاطر داشته باشید که شرکت در این تست به صورت پشت سر هم و در زمان های نزدیک نمی تواند تفاوتی را در نتیجه تست شما ایجاد نماید زیرا موضوعات در این تست باید به مرور و اکتسابی تقویت و آموزش داده شود در نتیجه بهتر است قبل از شرکت در TestAS خود را به خوبی برای شرکت در این آزمون آماده نمایید.

 

نتیجه تست as چه زمانی مشخص می شود؟

معمولا در یک مدت زمان تقریبا یک ماهه نتایج تست as برای شما ارسال خواهد شد و سپس توسط قسمت پذیرش نیز این نتایج بررسی می شوند.

 

برای شرکت در تست as به چه سطحی از زبان انگلیسی و آلمانی نیاز است؟

برای شرکت در تست as زبان انگلیسی و یا آلمانی شما باید در سطح B1 براساس استاندارد اروپایی سنجش زبان باشد تا بتوانید در این تست بدون مشکل شرکت نمایید. برای یادگیری زبان نیز همواره سعی کنید در خواندن حتما پیوستگی را حفظ کرده تا زودتر به نتیجه دلخواه دست یابید.

 

برای شرکت در تست as نیاز به داشتن مهارت های کامپیوتری بالایی است؟

خیر. هر دو بخش تست as به صورت کتبی برگزار می شود و نیازی به داشتن دانش کامپیوتری نخواهید داشت.

 

چگونه می توان در تست as ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام در TestAS براحتی می توانید با مراجعه به سایت این آزمون و ثبت نام در آن و دریافت یک ایمیل تاییدیه و سپس مشخص کردن زمان آزمون و مرکز آزمون در این تست شرکت نمایید. تقریبا آخرین مهلت ثبت نام در هر تست ۵ هفته قبل از برگزاری تست می باشد.

 

برای شرکت در تست as چه چیزهایی را باید همراه داشته باشیم؟

برای شرکت در تست as باید حتما یک کارت شناسایی معتبر معمولا همان کارتی که در هنگام ثبت نام از آن استفاده کرده اید همانند پاسپورت یا کارت ملی همراه تان باشد که در زمان ورود به مرکز تست باید آن را به مسئول برگزاری تست نشان دهید و همچنین از شما درخواست می شود تا ایمیل تاییدیه که برای شما فرستاده شده است را نیز به مسئول آزمون نشان دهید. برای پاسخگویی نیز نیاز به داشتن یک خودکار مشکی یا آبی خواهید داشت. شما نمی توانید هیچ چیز اضافه ای را در موقع آزمون همراه خود داشته باشید از ماشین حساب تا برگه چرک نویس، تمام مواردی که برای آزمون نیاز خواهید داشت در مرکز آزمون به شما داده خواهد شد.

 

سیستم نمره دهی تست as چگونه است؟

هر بخش از تست as به صورت اتوماتیک تصحیح می شود. برای این تست شما نتایجی به شکل های مختلف به صورت درصدی،‌ رتبه ای و میزان توانایی شما در بخش تخصصی دریافت خواهید کرد. هر دو داوطلبین و دانشگاه اطلاعاتی در مورد رتبه به صورت فردی و نسبت به دیگر شرکت کنندگان دریافت خواهند کرد. در این تست شما با نتیجه ای به عنوان قبولی یا رد شدن مواجه نخواهید بود و هیچ نتیجه حداقل و یا قبولی در مدرک شما درج نخواهد شد. دانشگاه های آلمان براساس رتبه هایی که در این تست مشخص شده اند به انتخاب داوطلبین خواهند پرداخت.

 

مدت زمان اعتبار تست as چقدر است؟

تست as دارای تاریخ انقضا نبوده و اعتبار آن به صورت مدام العمر می باشد.

 

آیا تست as در تمامی دانشگاه های آلمان مورد تایید است؟

تمام دانشگاه های آلمانی که در قسمت نیازمندی های خود به تست as اشاره کرده باشند این تست برای آن ها اعتبار خواهد داشت. البته در برخی از دانشگاه ها این تست اجباری بوده و در برخی دیگر اختیاری در نتیجه برای اینکه متوجه شوید که آیا برای درخواست در دانشگاه مورد نظر نیاز به دریافت مدرک این تست دارید یا خیر به سایت دانشگاه مراجعه کرده و در مدارک مورد نیاز دانشگاه از این موضوع اطلاع کسب نمایید و در صورت نیاز به تست as در این آزمون شرکت نمایید.

 

منابع تست as چیست؟

تست as منبع خاصی برای مطالعه نداشته زیرا این تست برای سنجش استعداد تحصیلی شما طراحی و برگزار می شود و شما باید در تمامی جنبه های آموزشی خود را تقویت نمایید. اما برای آشنایی با سوالات تست as می توانید از نمونه سوالات دوره های قبل این آزمون استفاده کرده و خود را برای شرکت در تست as آماده کنید.

 

دوره تخصصی آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته

 

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع تست داف TestDaF زبان آلمانی ،معرفی کتاب

3/5 - (2 امتیاز)

1 در مورد “راهنمای جامع تست AS زبان آلمانی TestAS”

  1. سلام وقتتون بخیر
    برای اپلای برای رشته ی دندون پزشکی تست آز لازمه؟
    اگر بله برای قسمت تخصصی کدوم بخش رو باید انتخاب کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *