راهنمای دوره زبان تیسول TESOL (تدریس زبان انگلیسی)

راهنمای دوره زبان تیسول TESOL

راهنمای دوره زبان تیسول TESOL

تدریس در خارج از کشور یک بلیط رفت و برگشت به هر نقطه از جهان است که بیشتر شما را مجذوب خود می کند. زبان انگلیسی به زبان قرن بیست و یکم تبدیل شده است و معلمان بومی زبان برای انتقال این مهارت ارزشمند به زبان آموزان در هر سن و مهارتی بسیار مورد تقاضا هستند. این فرصتی است برای سفر به نقاط مختلف جهان، قرار دادن خود در یک محیط منحصر به فرد، تجربه و ترویج تبادل فرهنگی، و یادگیری هر ذره ای به همان اندازه که در طول راه آموزش می دهید.

اگر از قبل به آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور فکر می کنید، پس می دانید که قبل از شروع ماجراجویی باید چند قدم اولیه بردارید. اولین مورد، دریافت گواهینامه معلمان انگلیسی به سخنرانان زبان های دیگر Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL) است که به شما صلاحیت آموزش زبان انگلیسی به سخنرانان زبان دوم در سراسر جهان را می دهد. هزاران برنامه صدور گواهینامه TESOL وجود دارد و انتخاب مناسب می تواند یک کار دلهره آور باشد. بنابراین برای کمک به شما، این مطلب را تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می ‌کند دقیقاً چگونه گواهی TESOL را دریافت کنید.

 

“گواهینامه TESOL” چیست؟

TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages است. این امر مربوط به آموزش زبان انگلیسی به انگلیسی زبانان غیر بومی هم در خارج از کشور و هم در کشورهای انگلیسی زبان است. هر ساله تعداد زبان آموزان انگلیسی به سرعت در حال افزایش است. شورای بریتانیا تخمین زده است که در سال 2020 تعداد انگلیسی زبانان و زبان آموزان در سطح جهان به 2 میلیارد نفر خواهد رسید. با افزایش این تعداد، نیاز به معلمان واجد شرایط TESOL نیز افزایش می یابد!

گواهینامه های TESOL و TEFL رایج ترین مدارک شناخته شده در سراسر جهان برای آموزش زبان انگلیسی به افراد غیر بومی هستند. در حالی که این دو نوع گواهینامه بسیار شبیه به هم هستند، تفاوت فنی این است که TESOL آموزش زبان انگلیسی به زبان دوم (ESL) را در یک کشور انگلیسی زبان تعیین می کند، در حالی که TEFL آموزش ESL را در یک کشور غیر انگلیسی زبان تعیین می کند. با این حال، اکثر موقعیت هایی که برای آنها درخواست می کنید، هر یک از گواهینامه ها را معادل دیگری تلقی می کنند. آیا تفاوتی بین TEFL، TESOL و TESL وجود دارد؟ از نظر فنی، بله. معلمان TEFL در کشورهای غیر انگلیسی زبان انگلیسی تدریس می کنند. معلمان TESL انگلیسی را در کشورهای بومی انگلیسی زبان تدریس می کنند و TESOL اصطلاح کلی است که هر سه مورد را پوشش می دهد!

پس از گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهینامه TESOL، واجد شرایط شروع آموزش ESL در سراسر جهان در قالب ‌های مختلف خواهید بود. از آموزش به کودکان خردسال در مدرسه ابتدایی یا کلاس‌های بعد از مدرسه گرفته تا کار با متخصصان مسلط برای تکمیل لهجه ‌شان، معلمان ESL در همه جا تقاضای زیادی دارند تا به تسهیل ارتباط در قرن بیست و یکم کمک کنند. بسیاری از مدارس TESOL همچنین با حفظ شبکه ای از مدارس و برنامه ها در بسیاری از مناطق مختلف جهان، کمک های شغلی مادام العمر را ارائه می دهند.

دو راه اساسی برای آموزش TEFL/TESOL وجود دارد: دوره های حضوری و آنلاین. هر دو معمولاً برای دریافت گواهینامه به حداقل 120 ساعت آموزش نیاز دارند. با این حال چند تفاوت مهم بین این دو وجود دارد.

 

گواهینامه TESOL حضوری

مزیت اصلی آموزش حضوری برخلاف آموزش آنلاین این است که می توانید تجربه عملی را در یک محیط کلاس به دست آورید. یادگیری و برقراری ارتباط حضوری، در عین حال فرصتی برای تمرین تدریس در مقابل یک کلاس درس است. این نوع آموزش TESOL/TEFL می‌تواند به شما کمک کند کار با همسالان و دانش ‌آموزان را راحت یاد بگیرید، و شما را آماده می ‌کند تا پس از فارغ ‌التحصیلی مستقیماً به شغل آموزشی بپردازید.

یکی دیگر از مزایای آموزش حضوری در کلاس این است که می توانید برای شرکت در دوره ها به هر نقطه از جهان سفر کنید. برای مثال، اگر قصد دارید به دنبال شغل تدریس ESL در چین بگردید، برنامه های آموزشی TESOL/TEFL زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد در داخل این کشور گواهینامه دریافت کنید – پیدا کردن شغل تدریس در خارج از کشور را بسیار آسان تر می کند! – این دوره آموزشی مقدماتی برای آشنایی با زبان و فرهنگ جدید کشوری که قصد شروع تدریس در آن را دارید بسیار ارزشمند است و همچنین می تواند به دریافت فرصت های دیگر کمک کند.

راهنمای دوره زبان تیسول TESOL

گواهی آنلاین TESOL

مزیت اصلی آنلاین در مقابل دوره های حضوری، عملی بودن آن است. دریافت گواهینامه TESOL/TEFL به صورت آنلاین شما را قادر می سازد تا در زمان فراغت خود آموزش را تکمیل کنید و هر زمان که می خواهید شروع کنید، از راه دور از هر کجای دنیا بلافاصله شروع کنید. قابل درک است که برنامه های آموزشی آنلاین نیز به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از آموزش حضوری در کلاس هستند. کیفیت محتوایی که یاد می گیرید نیز تغییر نخواهد کرد، زیرا بسیاری از برنامه های آموزشی TESOL/TEFL برنامه درسی یکسانی را در هر دو قالب ارائه می دهند.

برخی از دوره ‌های آنلاین نیز ترکیبی هستند و به شما فرصت تعامل با معلمان یا مربیان را از طریق وب در طول مدت تحصیل تان می‌ دهند، و همچنین فرصت ‌های آموزشی تکمیلی در کلاس را در شهرهای بزرگ خاص ارائه می ‌دهند.

نمی توان به طور عینی گفت که آموزش آنلاین بهتر است یا حضوری در کلاس، این به شما بستگی دارد، اشتیاق شما به عنوان یک معلم، تجربه قبلی شما با ESL، و نوع آموزشی که برای پیگیری مسیر نهایی خود برای تدریس در خارج از کشور مفید می دانید می تواند در انتخاب نوع دوره تعیین کننده باشد.

 

هزینه ها و الزامات صدور گواهینامه TESOL

همانطور که گفته شد، دوره های آنلاین گزینه مقرون به صرفه تر بین این حالت حضوری و آنلاین هستند. دوره های حضوری ممکن است تا چند هزار دلار هزینه داشته باشند، در حالی که دوره های آنلاین ممکن است چند صد دلار هزینه برای شما داشته باشد. تنوع زیادی در مقرون به صرفه بودن برنامه های مختلف TESOL/TEFL وجود دارد، بنابراین برای تحقیق در مورد گزینه های مختلف زیادی که متناسب با بودجه شما هستند، وقت بگذارید. جنبه مثبت آن این است که وقتی گواهی TESOL را دریافت کردید، در واقع می توانید در یک موقعیت تدریس حقوق بگیر در هر کجای دنیا استخدام شوید و به سرعت این پول را پس بگیرید.

فراتر از تعهد مالی، الزامات گواهینامه TESOL شامل حداقل 120 ساعت آموزش است و بسیاری از برنامه ‌ها ساعات بیشتری را در کنار این شرط پایه ارائه می‌ کنند، اگر قصد دارید در کلاس درس تمرین کنید یا در رشته تحصیلی خود تخصص داشته باشید (به عنوان مثال. تدریس به زبان مادری اسپانیایی، ماندارین یا عربی زبان). دوره‌ های آنلاین به شما این امکان را می ‌دهند که این حداقل ساعات را تا زمانی که وقت دارید تکمیل کنید، در حالی که دوره‌ های حضوری اغلب کلاس ‌ها را در یک دوره آموزشی یک ماهه برگزار می ‌کنند.

 

برترین برنامه های صدور گواهینامه TESOL

  1. International TEFL Academy

آکادمی بین المللی TEFL یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش TEFL در جهان است که کلاس های آن در بیش از 25 مکان در سراسر جهان ارائه می شود. با صدور گواهینامه هزاران معلم جدید در هر سال و پیوند دادن فارغ التحصیلان به 80 کشور در سراسر جهان، نمی توانید با این سازمان اثبات شده مسیر اشتباهی را طی کنید.

  1. International TEFL and TESOL Training

آموزش بین المللی TEFL و TESOL با ارائه دهندگان اصلی TESOL/TEFL همکاری می کند تا دوره های آموزشی با رتبه برتر را در سراسر جهان، از برزیل، ایرلند و تایلند، برای شما راه اندازی کند. آنها همچنین راهنمایی های حرفه ای را برای فارغ التحصیلان در طول دوران تحصیلی خود ارائه می دهند.

  1. Maximo Nivel

اگر علاقه مند به ترکیب آموزش خود با فرصت غوطه ور شدن در یک کشور اسپانیایی زبان هستید، Maximo Nivel سازمانی عالی است که باید به آن نگاهی بیاندازید. آنها انواع برنامه های تحسین شده را در سراسر آمریکای لاتین ارائه می دهند، از جمله دوره های صدور گواهینامه TEFL.

  1. ITT International TEFL and TESOL Ltd

ITT International TEFL و TESOL دوره های آنلاین معتبر TEFL/TESOL را تنها با قیمت 65 دلار ارائه می دهند. همه دوره های آنها با پشتیبانی شغلی و معلمی ارائه می شود. هر ماژول دارای ویدئوهایی برای تماشا و خواندنی های انتخاب شده است، و سپس یک مسابقه امتحانی خواهد داشت. شما مادام العمر به دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید به سادگی وارد شوید و در زمان آزاد خود مطالعه کنید.

 

برنامه های آنلاین صدور گواهینامه TESOL

  1. UNI-Prep Institute

موسسه UNI-Prep یکی از معتبرترین ارائه دهندگان TESOL و TEFL در سراسر جهان است. نه تنها این موسسه معمولاً با بهترین قیمت به برگزاری این دوره ها می پردازند، بلکه دوره های آنها شامل سخنرانی های ویدیویی، پشتیبانی معلمان و حمل و نقل بین المللی رایگان است. پیدا کردن ارائه دهنده TESOL دیگری که بتواند با این موسسه رقابت کند دشوار است!

  1. Tefl-Tesol-Certification.com

دوره های TEFL/TESOL از International Certification LTD برای دانشجویانی که به دنبال مسیر راحتی هستند مناسب است. شما توانایی مطالعه در هر زمان و از هر کجای دنیا را خواهید داشت! دانشجویان می توانند بین یک دوره 120 ساعته یا 150 ساعته به مدت 6 ماه و یا دوره 8 ماهه 250 ساعته را انتخاب کنند. برای راحتی بیشتر، آنها همچنین یک دوره 2 ماهه 40 ساعته ارائه می دهند.

  1. University of Toronto

دانشگاه تورنتو یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است و آموزش آنلاین TEFL آنها توسط مربیان برجسته در این زمینه گردآوری شده است. برنامه ها در 100 ساعت، 120 ساعت و 150 ساعت ارائه می شوند.

  1. i-to-i TEFL

از زمان آغاز به کار خود، بیش از 20 سال پیش، i-to-i TEFL بیش از 150000 مربی را برای آموزش در سراسر جهان آموزش داده است. دوره های آنلاین آنها کاملاً معتبر است، و هیئت شغلی آنها به طور منظم صد ها شغلی را لیست می کند که می توانید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در سراسر جهان برای آنها درخواست دهید.

  1. Premier TEFL

Premier TEFL بیش از سه دهه تجربه در زمینه آموزش زبان انگلیسی به زبان ‌آموزان زبان دوم دارد و امروزه برنامه‌ های آنلاین متنوعی را ارائه می‌ دهد که عمق و هزینه‌ های متفاوتی را شامل می ‌شود. برنامه ها عملی، قابل مدیریت هستند و حداکثر سه ماه به کارآموزان برای تکمیل تمام دوره ها اختصاص می دهند.

  1. OnTESOL

OnTESOL دو انتخاب عالی دارد: گواهینامه پیشرفته TESOL 120 ساعته یا دیپلم TESOL 250 ساعته. کدام یک برای شما مناسب است، به اهداف شما مرتبط می باشد! آیا سعی می کنید در طول یک سال فاصله کاری پول به دست آورید؟ برای دوره 120 ساعته بروید. آیا در حال تلاش برای ایجاد حرفه ای شدن در آموزش زبان انگلیسی هستید؟ برای دیپلم اقدام کنید! در هر صورت، برای شما مفید خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید:

دوره تخصصی تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC)

شرایط اخذ مدرک سلتا (CELTA) و دلتا (DELTA)

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *