سریع ترین روش حفظ لغات زبان انگلیسی

حفظ لغات انگلیسی همواره برای افرادی که با زبان انگلیسی سر و کار دارند کاری بسیار سخت و دشوار محسوب می شود، آموزش لغات زبان انگلیسی باید به صورت اصولی انجام شود و هرچه دایره واژگان ما بیشتر و بزرگتر باشد بهتر می توانیم در زمینه یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنیم و مهارت گفتاری خود را بهبود بخشیم. ولی سوال اینجاست که آیا حفظ طوطی وار لغات بهتر است یا حفظ کردن لغات به صورت اصولی همراه با یادگیری؟ قطعا روش دوم، واژگان در زبان انگلیسی وسعت زیادی دارند و اگر ما فقط به حفظ طوطی وار آن ها بپردازیم با گذر زمان تمام آنچه که خوانده ایم از یاد خواهیم برد و با مشکل مواجه می شویم، ولی اگر به یادگیری لغات زبان انگلیسی بپردازیم با گذشت سال ها هم آن ها را به خاطر خواهیم داشت. در این مقاله به بهترین روش های حفظ و یادگیری لغات زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

 

چگونه کلمات انگلیسی را حفظ کنیم؟

اینکه چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟ برای زبان آموزان همواره مسئله بوده و باعث شده تا یادگیری زبان انگلیسی برای شان به چالشی تقریبا سخت تبدیل شود. روش حفظ كردن لغات انگليسي باید به صورتی باشد تا شما بتوانید کاربرد کلمات را با توجه به معنی و نقش شان در جمله آموزش ببینید. بهترین روش حفظ لغات انگلیسی آن است که شما بتوانید آن کلمه را به صورت فعال در ذهن خود داشته باشید و در هر زمان که می خواهید از آن استفاده کنید.

از این رو بهترين روش حفظ كردن لغات انگليسي، جمله سازی با آن ها می باشد و تکرار لغات در جمله به صورت مستمر باعث می شود تا در کنار حفظ کلمات انگلیسی از آن ها به صورت اصولی و درست در جملات خود استفاده کنید تا بتوانید مکالمات درستی را برقرار کنید.

البته جدا از روش جمله سازی می توانید با استفاده از یک سری روش های دیگر به حفظ کردن لغات انگلیسی بپردازید تا سریع تر بتوانید کلمات انگلیسی را حفظ کنید.

 

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با جمله

همانطور که بیان شد از بهترین روش های حفظ کردن لغات زبان انگلیسی بکار بردن آن ها در جمله است. برای یاد گیری و حفظ راحت تر لغات سعی کنید آن ها را در جمله به کار ببرید، زمانی که شما لغات را در یک چهارچوب و ساختار منظم قرار می دهید سبب می شود تا راحت تر لغات را یاد بگیرید و حفظ شوید. وقتی لغات را در جملاتی که به زندگی روزمره شما مرتبط است قرار می دهید سبب می شود آن را بهتر یاد بگیرید و حفظ کنید و حافظه شما به هنگام یادآوری آن لغت بهتر عمل می کند.

مثلا برای حفظ شدن کلمه resemble آن را در یک جمله قرار می دهیم. مانند:

She resembles her mother.

او شبیه مادرش است.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با فیلم و سریال

از دیگر روش های خوب و بسیار موثر در زمینه حفظ کردن لغات زبان انگلیسی دیدن فیلم و سریال است. زمانی که شما فیلم و سریال را به زبان انگلیسی مشاهده می کنید علاوه بر سرگرم شدن با تلفظ دقیق لغات و بکارگیری درست آن ها در جملات بهتر آشنا می شوید و با تکرار یک لغت مانند society در یک فیلم یا سریال آن را بهتر حفظ می شوید و به اصطلاح ملکه ذهن شما می شود. زمانی که فیلم و سریال مورد علاقه تان را چندین بار می بینید باعث می شود کلمات را بهتر به حافظه بسپارید و راحت تر آن ها را بخاطر آورید و موقع بکارگیری لغت مورد نظرتان در یک جمله دچار مشکل نمی شوید.

برای حفظ کردن لغات زبان انگلیسی به این روش می توانید سریال هایی مانند:

friends, the big bang theory, how I met your mother را مشاهده کنید، به دلیل کمدی بودن سریال ها و کم بودن زمان هر قسمت و تنوع موضوعی که در هر قسمت مشاهده می شود نه تنها از دیدن آن ها خسته نمی شود بلکه به یادگیری شما در حفظ و تلفظ لغات هم کمک می شود و ممکن است در هر قسمت با تعداد زیادی لغات جدید آشنا شوید که سبب می شود دایره واژگان شما نیز افزایش پیدا کند.

 

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با یادداشت برداری

یکی از روش های حفظ کردن لغات زبان انگلیسی یادداشت برداری است. سعی کنید یک دفترچه یادداشت همیشه به همراه خود داشته باشید تا لغاتی که می خواهید بخاطر بسپارید را در آن به صورتی که در هر صفحه 5 لغت را همراه با معنی، مترادف و یا متضاد و همچنین همراه با یک یا دو جمله به عنوان مثال بنویسید سپس آن ها را به صورت مکرر بخوانید و همه جا همراه خود داشته باشید و هر زمان فرصت کردید به راحتی آن ها را دوره کنید تا بتوانید آن ها حفظ شوید و طریقه استفاده از آن ها را نیز یاد بگیرید.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با کدینگ و رمزگذاری

یکی از بهترین روش های حفظ و یادگیری لغات زبان انگلیسی روش کدینگ می باشد. تکنیک حفظ لغات انگلیسی با رمز گذاری کلمات انگلیسی می تواند برای هر فرد به هر شکلی که راحت تر است شکل گیرد. هنگامی که لغتی را می خوانید ابتدا وارد حافظه کوتاه مدت می شود و اگر تمرین و تکراری وجود نداشته باشد وارد حافظه بلند مدت نخواهد شد و خیلی سریع آن لغت را فراموش خواهید کرد. یکی از سریع ترین روش های حفظ کردن لغات روش کدینگ یا رمزگذاری است. لغات را برای خود کدگذاری کنید. شما می توانید با کد گذاری کردن لغات آن ها را راحت تر حفظ کنید. مانند:

فریاد زدن Shriek

تلفظ: شریک

با ساختن عبارت : shrieking shrek یادآوری شخصیت کارتونی شرک در حال فریاد زدن میتوانید از نزدیکی تلفظ این دو کلمه بهترین استفاده را ببرید و برای همیشه لغت shriek را به خاطر بسپارید.

 

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با فلش کارت ها

فلش کارت ها نیز یکی از روش های حفظ کردن لغت بشمار می روند. شما می توانید با در اختیار داشتن این فلش کارت ها لغات را بهتر به حافظه خود بسپارید ، فلش کارت هایی که علاوه بر لغت تصویر آن لغت هم بر روی آن ترسیم شده سبب می شود تا آن لغت را راحت تر حفظ کنیم. دسته بندی کردن لغات در فلش کارت ها مانند:

Animals ,color ,food ,number ,things

کمک می کند یک چهارچوب در ذهن شما شکل بگیرد و لغاتی که از نظر تلفظ شبیه بهم هستند را با هم اشتباه نگیرید.

روش سریع حفظ لغات زبان انگلیسی با استفاده از مثال

از دیگر روش های حفظ کردن لغات زبان انگلیسی این است که آن ها را در مثال به کار ببرید این کار سبب می شود هم لغت را به راحتی حفظ کنید هم با کاربرد صحیح لغت در جمله آشنا می شوید، نیازی نیست که این مثال یک جمله طولانی باشد بلکه می تواند یک عبارت کوتاه باشد. مانند:

Cup-cake to-day Pop-corn Sun-flower

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با تصویر سازی

این روش برای حفظ کردن لغات زبان انگلیسی بسیار کاربردی است چون زمانی که ما یک لغت را در ذهن خود تصویر سازی کنیم تا مدت های طولانی در ذهن ما خواهد ماند خصوصا لغاتی که بدون تصویر ذهنی هستند زمانی که ما بتوانیم برای آن ها تصویر سازی کنیم آن ها را وارد حافظه بلند مدت خود کرده و راحت تر آن ها را حفظ می شویم.

 

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با در معرض دید قرار دادن

یکی از روش های سریع حفظ کردن لغات زبان انگلیسی روش در معرض دید قرار دادن است. زمانی که شما لغتی را که می خواهید حفظ کنید روی کاغذ های استیکر بنویسید و آن ها را روی مانیتور، در کمد، یخچال و… بچسبانید. با هر بار دیدن آن ها در طول شبانه روز سبب می شود آن ها را راحت تر به خاطر بسپارید و فراموش نکنید. حتی می توانید برای بهتر به خاطر سپردن آن ها مترادف و متضاد های آن لغات را نیز بنویسید که بهتر آن لغت را حفظ کنید.

 

روش سریع حفظ لغات انگلیسی با خواندن متن

از دیگر روش های حفظ کردن لغات زبان انگلیسی روش خواندن متن های انگلیسی است. وقتی که شما متن انگلیسی را می خوانید با لغات زیادی رو به رو می شوید که خیلی از آن ها برای شما آشنا هستند و به خوبی آن ها را به خاطر دارید و با یک سری لغاتی رو به رو می شوید که ممکن است تا آن لحظه آن لغت را هیچ جا ندیده باشید. این روش نیز سبب می شود با لغات تازه ای آشنا شوید و شما را ترغیب می کند تا آن لغت را یاد بگیرید و حفظ کنید و به مرور آن را به حافظه بلند مدت خود بسپارید و هرگز فراموش نکنید.

 

بهترین روش برای حفظ لغات انگلیسی

در این مطلب سعی شد تا به شما روش های مختلفی را برای حفظ کلمات انگلیسی را بیان کنیم. شما باید براساس شرایط یادگیری تان با هر کدام از این روش ها که می توانید لغات انگلیسی را حفظ کنید که از موثرترین آن ها جمله سازی، یادداشت برداری در دفترچه، شنیدن زیاد و دیدن فیلم و سریال و همچنین تصویرسازی می باشد.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین بازی ها برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی

بازیهای جدید زبان انگلیسی در کلاس

 

4.3/5 - (53 امتیاز)