سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

سلام و احوالپرسی فرانسوی را چقدر می دانید؟ یادگیری نحوه گفتن “صبح بخیر” به زبان فرانسوی، همراه با سایر عبارات اساسی فرانسوی، معمولاً اولین کاری است که زبان آموزان مشتاق یادگیری زبان فرانسوی انجام می دهند. کافیست به این چند گزینه مختلف برای نحوه سلام کردن و داشتن یک روز خوب به زبان فرانسوی نگاه کنید:

Bonjour

سلام (صبح بخیر)

Salut

سلام (غیررسمی)

Coucou

سلام (غیررسمی)

Âllo

سلام

Bonsoir

سلام (عصر بخیر)

احوالپرسی صحیح با افراد می تواند ارتباطات جدید و همچنین تعمیق ارتباطات موجود را بوجود بیاورد. تلفظ “سلام” و “حالت چطوره؟” در زبان فرانسوی به درستی ممکن است یک شاهکار کوچک به نظر برسد، اما می تواند تأثیر زیادی بر مکالمات شما با فرانسوی زبانان در سراسر جهان داشته باشد.

در حالی که bonjour یک گزینه عالی است و شما را در هر مکالمه ای یاری خواهد کرد، بسیاری از سلام های دوستانه فرانسوی دیگر نیز در اختیار شما هستند. یکی را برای احوالپرسی با یک دوست قدیمی و بقیه را برای گفتن به همان دوست یاد خواهید گرفت که در آینده دوباره با آن تماس خواهید گرفت. حتی با عباراتی برای استفاده با غریبه ها مواجه خواهید شد. همه این عبارات دانش شما از زبان فرانسه را بهبود می بخشد و دوستان دو زبانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بیایید نگاهی به عبارات رایجی بیندازیم که می‌توانید از آنها برای سلام کردن استفاده کنید و اولین تأثیر عالی را ایجاد کنید!

اصطلاحات کاربردی در زبان فرانسه برای سلام و احوالپرسی

مهم ترین اصطلاحات فرانسوی برای سلام و احوالپرسی عبارتند از bonjour (سلام)، enchanté (e) (از آشنایی با شما خوشحالم)، bonsoir (عصر بخیر/ سلام)، salut (سلام)، coucou (هی)، Ça fait longtemps، dis donc (مدت طولانی است که هم رو ندیدیم)، Âllo (سلام)، Ça va? (حالت چطوره؟)، tu vas bien? (اوضاع چطور بوده؟)، quoi de neuf? (چه خبر؟)، au revoir! (خداحافظ)، salut (سلام)، ciao (می بینمت)، À plus (تا بعد)، À demin! (فردا می بینمت).

درست مانند سایر زبان ‌های رمانتیک، هیچ رویکردی برای احوالپرسی با دیگران در فرانسه وجود ندارد. کلمات یا عباراتی که استفاده می کنید به رابطه شما با طرف مقابل، زمان روز و محیط اجتماعی بستگی دارد. احوالپرسی صحیح با مردم مؤدبانه است، بنابراین دانستن زمان استفاده از هر گزینه به اندازه دانستن خود سلام ضروری است. به یاد داشته باشید که اولین برداشت خوب، به خصوص با علاقه عاشقانه، همکار یا دوست احتمالی، می تواند تا آخر عمر باقی بماند.

پس از پرداختن به عبارات اساسی که باید بدانید. به برخی از اصول آداب معاشرت فرانسوی نیز نگاه خواهیم کرد، از جمله بایدها و نبایدهای سلام کردن به آشنایان معمولی و دوستان نزدیک.

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

سلام های غیررسمی و رسمی فرانسوی

  1. Bonjour

اگر میخواهید بدانید چگونه به فرانسوی بگویید “صبح بخیر”؟ می‌توانید از Bonjour وقتی برای اولین بار در روز کسی را می‌بینید برای گفتن «صبح بخیر» یا «سلام» استفاده کنید.

  1. Enchanté(e)

در یک محیط رسمی تر، مؤدبانه است که نشان دهید از ملاقات با کسی پس از معرفی خود خوشحال هستید، و این عبارت بهترین راه برای انجام این کار است. این نشان می دهد که شما واقعاً از ملاقات با شخص جدید خوشحال هستید. چه کسی می داند؟ این می تواند به یک دوستی زیبا در آینده منجر شود.

  1. Bonsoir

این عبارت برای “عصر بخیر” در فرانسه در موقعیت های مشابه به عنوان bonjour استفاده می شود اما برای عصر می باشد.

  1. Salut

این عبارت به عنوان یکی از عبارات برای احوالپرسی ‌های غیررسمی در زبان فرانسوی، وقتی بعداً در روز دوباره شخصی را می‌ بینید، مناسب است.

  1. Coucou

دوستان صمیمی، اغلب از این سلام گاه به گاه استفاده می کنند. شما می توانید سلام Bonjour رسمی را کنار بگذارید و هنگام دیدن رفقای نزدیک از این کلمه یا حتی ciao استفاده کنید.

  1. Ça fait longtemps, dis donc

یک سلام معمولی بین دوستان قدیمی، جوانان فرانسوی معمولاً از این عبارت استفاده می کنند. این عبارت به معنی خیلی همدیگر را ندیدم است.

  1. Âllo

این سلام فرانسوی منحصراً برای مکالمات تلفنی استفاده می شود.

  1. Ça va?

یک راه بسیار ساده برای پرسیدن حال افراد این است که بگویید Ça va? این عبارت فشرده سؤال Comment ça va است؟ و به معنی حال شما چطور است؟ می باشد.

  1. Tu vas bien?

ترجمه تحت اللفظی این عبارت “آیا شما خوب هستید؟” می باشد. این یک روش مودبانه برای پرسیدن وضعیت افراد در زمانی است که منتظر پاسخ مثبت هستید.

  1. Quoi de neuf?

این یک گزینه بسیار معمولی و غیررسمی برای سلام کردن به فرانسوی و به معنی چه خبر؟ است، بنابراین توصیه می کنیم فقط با دوستان نزدیک از آن استفاده کنید. افراد غریبه یا حتی دوستان دوستان ممکن است از یک سوال غیررسمی مانند این از کسی که نمی ‌شناسند احساس ناراحتی کنند.

 

عبارات فرانسوی برای استفاده هنگام خداحافظی

اکنون که روش ‌های متداول سلام و احوالپرسی را در هنگام دیدن افراد مختلف می‌دانید، بیایید یاد بگیریم که چه عباراتی را می توانیم در زمان خداحافظی بیان کنیم، مانند «بعداً می ‌بینمت» در فرانسوی. درست مانند احوالپرسی، این عبارات می توانند بر اساس موضوع و میزان آشنایی شما با افراد متفاوت باشند.

  1. Au revoir!

این یک عبارت رسمی است و برای خداحافظی به زبان فرانسوی استفاده می شود، صرف نظر از محیط اجتماعی یا اینکه فرد را به خوبی می شناسید یا نه.

۲. Ciao!

این عبارت در اصل ایتالیایی است، اما در میان جمعیت جوان فرانسوی و سخنرانان بین المللی در سراسر جهان محبوب است.

۳. À plus!

این یکی از آن احوالپرسی های آسان، معمولی و دوستانه به زبان فرانسوی است و روشی ساده برای نشان دادن اینکه بعداً و در زمان نا مشخصی آنها را خواهید دید.

۴. À demain

این عبارت به معنی فردا می بینمت می باشد که در زمان خداحافظی مورد استفاده می باشد.

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

بایدها و نبایدها برای نحوه سلام کردن به فرانسوی

هر زبان فهرستی از بایدها و نبایدها دارد و زبان فرانسه نیز تفاوتی ندارد. اگر می‌ خواهید تأثیر مثبتی بگذارید و از توهین به کسی اجتناب کنید، نکات ما را در مورد آداب رفتار برای نحوه سلام کردن به فرانسوی دنبال کنید.

آداب مناسب احوالپرسی با مردم در فرانسه به چند عامل بستگی دارد. در حالی که انتظار می رود و مودبانه است که با همه احوالپرسی کنید، از همکاران گرفته تا مغازه دارها، نحوه احوالپرسی شما به رابطه و محیط شما بستگی دارد.

Les bises (بوسه) یک احوالپرسی معمولی هنگام ملاقات با دوستان در فرانسه است. شما این کار را در یک محیط رسمی یا تجاری انجام نمی دهید.

بسته به منطقه فرانسه، la bisecan شامل یک، دو یا حتی سه بوسه کوچک روی گونه است. اگر شک دارید، اجازه دهید طرف مقابل شروع کند و به یک طرف صورت شما یا طرف دیگر حرکت کند. بوسه ها معمولا از سمت راست صورت شروع می شوند.

دست دادن به احوالپرسی گفته می شود که برای محیط های رسمی یا تجاری اختصاص دارد.

وقتی برای کار وارد یک جلسه می شوید، طبیعی است که همکاران دست دادن محکمی ارائه دهند زیرا به این معنی است که منظور شما تجارت است. همچنین برای مردان معمول است که با دست دادن به جای بوسه احوالپرسی می کنند.

در آغوش گرفتن، در آغوش گرفتن به عنوان تجاوز به حریم خصوصی برای فرانسوی ها تلقی می شود و اگر به اندازه کافی او را نشناسید، می تواند احساس ناراحتی کند. آغوش خود را برای دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود در گردهمایی ها و مجالس و تعطیلات ذخیره کنید.

 

 

برای یادگیری زبان فرانسوی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در کلاس های آموزش زبان فرانسوی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

آموزش الفبای زبان فرانسه + تلفظ صحیح

اعداد به زبان فرانسه ، اعداد 0 تا 1000و اعداد ترتیبی

جملات و اصطلاحات عاشقانه زبان فرانسه به همراه ترجمه

تشکر و قدردانی به زبان فرانسه، کلمات و عبارات رایج

 

3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *