تشکر و قدردانی به زبان فرانسه، کلمات و عبارات رایج

تشکر و قدردانی به زبان فرانسه

تشکر و قدردانی به زبان فرانسه، کلمات و عبارات رایج

اگر در زبان فرانسه تازه کار هستید و نمی دانید چگونه قدردانی خود را از فرانسوی ها ابراز کنید، قطعاً این مطلب به خوبی می تواند به شما کمک نماید. در این مطلب، ما به چند روش مختلف برای تشکر کردن به زبان فرانسوی پرداخته ایم.

Merci کلمه ای است که در زبان فرانسوی برای تشکر استفاده می شود. با این حال، بسیاری از عبارات دیگر وجود دارد که می توانید بسته به موقعیت یاد بگیرید و استفاده کنید. اگر باید دایره لغات خود را گسترش دهید تا بیشتر شبیه یک بومی به نظر برسید، این لیست از کلمات به شما کمک خواهد کرد.

اما، قبل از پرداختن به نکات نهایی برای تشکر کردن به زبان فرانسوی، باید بدانید که راه ‌های مختلفی برای برقراری ارتباط و ابراز قدردانی به زبان فرانسوی وجود دارد. همه این کلمات و عبارات کم و بیش یکی هستند. تنها تفاوت آنها در وزن معنا، اغراق و سیاق است. حال، بیایید ببینیم مردم فرانسه هنگام ابراز قدردانی و تشکر به زبان مادری خود از چه چیزی استفاده می کنند.

تشکر و قدردانی به زبان فرانسه

چگونه به فرانسوی تشکر کنیم؟ کلمات و عبارات رایج

برای تشکر به زبان فرانسوی، می توانید بسته به موقعیت از “merci” یا مناسب ترین عبارت استفاده کنید مثل “Merci beaucoup” (خیلی از شما متشکرم) یا در حالت رسمی “je vous remercie” (از شما متشکرم). پس از خواندن این فهرست، طبیعتاً آماده صحبت با مردم محلی فرانسوی خواهید بود.

  1. Merci (متشکرم)

این احتمالاً تنها عبارتی برای سپاسگزاری است که در حال حاضر می دانید زیرا رایج ترین کلمه ای است که در فرانسه برای تشکر کردن استفاده می شود. ما آن را تقریباً در همه جا می شنویم. در تلویزیون، رادیو و اینترنت. Merci به سادگی به معنای تشکر است و برای هر موقعیتی مناسب است. می توانید از این کلمه به عنوان راهی برای تشکر از دوستان، خانواده، آشنایان، همکاران یا حتی غریبه ها استفاده کنید. کوتاه و ساده است، اما ممکن است همیشه دوستانه به نظر نرسد. Merci ممکن است گاهی اوقات کمی کوتاه، سرد و خشک به نظر برسد (در زمینه های خاص).

به عنوان یک جایگزین، می توانید monsieur (آقا)، madame یا mademoiselle (خانم) را به Merci خود اضافه کنید. این بهترین راه برای خلاص شدن از شر لحن سرد و خشک است، زیرا باعث ایجاد حس احترام و ادب می شود. بنابراین، به جای گفتن Merci، می توانید بگویید:

Merci monsieur

متشکرم آقا

Merci madame

Merci mademoiselle

ممنون خانم

 

  1. Merci Beaucoup (خیلی از شما متشکرم)

اگر می خواهید بر قدردانی که نسبت به یک فرد فرانسوی احساس می کنید تأکید کنید، از merci beaucoup استفاده کنید (بسیار متشکرم). در زبان فرانسوی، beaucoup به معنای “زیاد” است و با گفتن این، شما دوستانه تر، واقعی تر و جذاب تر از Merci به نظر خواهید رسید. بنابراین، با خیال راحت در اطراف فرانسه پرسه بزنید و به جامعه فرانسوی آنجا به زبان فرانسوی «خیلی متشکرم» بگویید.

 

  1. Merci Mille Fois (میلیون ها بار متشکرم)

جدای از تشکر بسیار یا تشکر فراوان، می توانید merci mille fois را بگویید تا عمیقاً به معنای قدردانی  خود از کسی اشاره کنید. این عبارت با mille mercis به معنای یک میلیون تشکر (یا هزاران بار تشکر) است.

همچنین، merci infinitement نیز همین معنای نسبی را دارد که عبارت است از تشکر بی نهایت (یا یک میلیون تشکر).

بنابراین، می توانید به پستچی که بسته شما را تحویل می دهد، Merci بگویید، اما برای دوستی که به خانه شما می آید و تمام تزئینات کریسمس را به تنهایی انجام می دهد، باید از merci mille fois، mille mercis یا merci infinitement استفاده کنید.

 

  1. Je Vous Remercie (متشکرم)

در یک موقعیت رسمی، این مناسب ترین عبارت برای استفاده است. از فعل remercier باید بگویید je vous remercie به معنای تشکر می کنم. به طور معمول، این عبارت با حرف اضافه pour (برای) دنبال می شود تا چیزی را که به خاطر آن سپاسگزار هستید را شامل شود. کاربرد عبارت به شرح زیر است:

Je vous remercie pour votre hospitalité

از شما برای مهمان نوازی سپاسگزارم

Je vous remercie pour votre attention

از شما برای توجه تان سپاسگزارم

Je vous remercie pour ce repas

از شما برای این غذا سپاسگزارم

نکته دیگری که باید بدانید – حتی اگر در یک موقعیت رسمی باشد، عبارت je vous remercie  بسته به نوع ضمیر استفاده شده نسخه رسمی و غیررسمی خود را دارد. در نتیجه فرانسوی ‌ها می ‌توانند بگویند که چه نوع رابطه‌ای با طرف مقابل دارید.

در یک محیط رسمی، هنگام صحبت با یک دوست، خانواده یا همکار از tu استفاده می کنید.

Je te remercie – من از شما متشکرم (غیررسمی)

در همین شرایط، وقتی با یک مافوق یا غریبه صحبت می کنید، از کلمه vous (شما) استفاده می کنید.

Je vous remercie – من از شما تشکر می کنم (رسمی)

 

  1. Avec Tous Mes Remerciements (با تشکر فراوان)

یکی دیگر از راه های عالی برای تشکر در موقعیت های غیررسمی، استفاده از avec tous mes remerciements است.

avec tous mes remerciements

 با سپاس فراوان

معمولاً هنگام امضای ایمیل، نامه تجاری یا خبرنامه از عبارت “با تشکر فراوان” به عنوان یک نکته پایانی استفاده می شود. خب همین شرط برای زبان فرانسه هم صدق می کند. اگر در خبرنامه یک شرکت فرانسوی مشترک شوید، معمولاً عبارت avec tous mes remerciements را خواهید دید.

 

  1. C’est Très Gentil De Votre Part (از خوبی شماست)

اگر می‌خواهید روش دیگری برای تشکر کردن از یک فرد فرانسوی را بدانید، سعی کنید به جای آن تعریف و تمجید کنید، مانند «این از مهربانی شماست» یا «از خوبی شماست». با استفاده از این عبارت، نشان می دهید که ما از اقدامات، حرکات و تلاش های آنها قدردان هستید. این یک روش منحصر به فرد برای تشکر کردن است. که در فرانسه، چنین عبارتی به این شکل C’est très gentil de votre part می باشد. و عبارت از مهربانی شماست می شود c’est vraiment gentil de votre part.

بنابراین، اگر هر نوع هدیه ای دریافت کردید یا کسی لطف بیشتری به شما کرد، می توانید با گفتن c’est vraiment gentil de votre part از زحمات او قدردانی کنید.

 

  1. Merci Du Fond Du Coeur (از صمیم قلبم از شما متشکرم)

روش دیگری برای تشکر و قدردانی به زبان فرانسوی استفاده از merci du fond du coeur است که به معنای از صمیم قلب از شما تشکر می کنم است. همچنین می‌توانید کلمه Merci را در ابتدا با je vous remercie جایگزین کنید تا عبارت متنوع دیگری را ایجاد کنید، je vous remercie du fond du coeur.

بنابراین، اگر می خواهید به زبان فرانسه تشکر کنید، با تاکید بر قدردانی خود، می توانید بگویید merci du fond du coeur! اگر نامه ای رسمی (به زبان فرانسوی) می نویسید و می خواهید صمیمانه تشکر کنید، یکی از راه های رایج این است که بگویید je vous remercie du fond du coeur.

 

  1. Merci à Tous (از همه شما متشکرم)

اگر در مقابل جمعیت یا چند فرانسوی صحبت می کنید، می توانید روش دیگری را برای تشکر جمعی از شنوندگان خود با گفتن merci à tous (از همه شما متشکرم) انتخاب کنید.

 

  1. Un Grand Merci (یک تشکر فراوان)

این عبارت معنایی مشابه با یک میلیون سپاس دارد زیرا بر شدت سپاسگزاری فرد می افزاید. برای تشکر فراوان می توانید از un grand merci استفاده کنید. یک روش رایج برای استفاده از این عبارت، اضافه کردن حرف اضافه «به» بعد از آن است. un grand merci à tous! – یک تشکر بزرگ از همه!

 

  1. Merci D’avance (پیشاپیش از شما متشکرم)

در زبان فرانسوی محاوره ای، اگر می‌خواهید پیشاپیش از مردم تشکر کنید، می‌توانید از merci d’avance استفاده کنید که به معنای پیشاپیش متشکرم است. این عبارت را می توان در تمام زمینه های غیر رسمی استفاده کرد. برای موقعیت ‌های رسمی، خیلی بهتر است که به ‌جای این عبارت بگویید merci par avance . این یک نسخه استانداردتر از پیشاپیش متشکرم است

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

تبریک تولد به زبان فرانسه، جملات و اصطلاحات

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، رسمی و غیر رسمی

جملات و اصطلاحات عاشقانه زبان فرانسه به همراه ترجمه

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *