شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

اینکه کدام زبان ها به زبان انگلیسی شباهت دارد می تواند بسیار جذاب باشد و این موضوع دلایلی نیز دارد. اول اینکه اکثر افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی هستند و در نتیجه بیشتر افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند اگر بدانند کدام زبان ها شبیه به زبان انگلیسی می باشند برای اینکه بخواهند زبان دیگری را نیز فرابگیرند می توانند از این موضوع استفاده نمایند و راحت تر زبان دوم و سوم خود را یاد گرفته و به یک فرد چند زبانه تبدیل شوند. دوم اینکه با دانستن این موضوع که کدام زبان ها به زبان انگلیسی شباهت دارد می توانید براحتی در این کشورها و در ارتباط با آن ها از زبان انگلیسی استفاده نمایید و منظور خود را منتقل کنید و همچنین حرف آن ها را بفهمید. در نتیجه حتی اگر نخواهید به آموزش دیگر زبان ها بپردازید این موضوع می تواند برای برقراری ارتباط و فهم دیگر زبان های شبیه به انگلیسی به شما کمک نماید. برای اینکه ببینیم کدام زبان ها شبیه ترین زبان ها به انگلیسی هستند به ادامه مقاله توجه نمایید.

 

۱. زبان اسکاتلندی

شبیه ترین و نزدیک ترین زبان به زبان انگلیسی، زبان اسکاتلندی است. بیان بهتر این موضوع این است که زبان اسکاتلندی تقریبا یک لهجه بسیار خاص از زبان انگلیسی است. در واقع براساس مطالعات و تحقیقات انجام گرفته، ۶۴ درصد مردم اسکاتلند زبان خود را یک زبان مستقل نمی دانند و آن را لهجه اسکاتلندی بیان می کنند.

قبل از اینکه بخواهیم این زبان را از جایگاه اول کنار بگذاریم پیشنهاد می شود که یک متن که به زبان یا لهجه اسکاتلندی هست را نگاه کنید تا متوجه شوید که این لهجه ضمختر و سنگین تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.

:Scots
Aw human sowels is born free and equal in dignity and richts. They are tochered wi mense and conscience and shuld guide theirsels ane til ither in a speirit o britherheid.

 

:English

All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.

 

می توان به قطع گفت که انگلیسی و اسکاتلندی بسیار شبیه به یکدیگر می باشند زیرا هر دو از زبان انگلیسی قدیمی یا آنگلوساکسن پدیده آمده و توسعه یافته اند. به دلیل تقسیمات سیاسی، زبان اسکاتلندی زبان اولیه اسکاتلند بوده است تا زمانی که اتحاد پارلمان های اسکاتلند و انگلستان در سال ۱۷۰۷ تشکیل شد، از این زمان زبان انگلیسی زبان دولت و مذاهب شد و به مرور زمان بین عامه مردم نیز رواج پیدا کرد. با این حال، زبان اسکاتلندی از بین نرفته اما یک بخش مهم از هویت اسکاتلندی ها می باشد.

این زبان را جمیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر صحبت می کنند. در واقع الفبای اسکاتلندی یک حرف بیشتر از الفبای زبان انگلیسی دارد. زبان اسکاتلندی برای مدت زمان طولانی به عنوان یک زبان شفاهی مورد استفاده بوده و از استاندارد نوشتاری برخوردار نبوده است.

 

۲. زبان فریسیان Frisian

اگر به دنبال یکی دیگر از نزدیک ترین و شبیه ترین زبان ها به زبان انگلیسی هستید که خود یک زبان مستقل باشد پاسخ زبان فریسیان Frisian است. Frisian یک گروه متشکل از ۳ زبان است که در قسمت هایی از هلند، دانمارک و آلمان صحبت می شود. این زبان یک زبان آلمانی غربی است که به میزان ۸۰ درصد از لحاظ کلمات و واژگان به انگلیسی شباهت دارد. به مثال های زیر در مقایسه بین این زبان و انگلیسی توجه نمایید:

Saterland Frisian North Frisian West Frisian English

Wäilkuumen Wäljkiimen Wolkom Welcome

Moarn Moin Goeie moarn Good morning

در حالی که فقط حدود ۴۸۰ هزار نفر به این زبان صحبت می کنند در دوران قرون وسطی جمعیت زیادی به این زبان تکلم می کردند. پادشاهی فریسیان یک منطقه مستقل برای چند صد سال بوده است تا زمانی که به دلایل حوادت طبیعی چون سیل به مرور این جمعیت پراکنده و یا از بین رفته است. در زمان آغاز قرن ۱۵۰۰، زبان هلندی زبان رسمی این منطقه شد و فریسیان از این زمان به حاشیه رفته است. متن زیر به این زبان می باشد.

 

Alle minsken wurde frij en gelyk yn weardigens en rjochten berne. Hja hawwe ferstân en gewisse meikrigen en hearre har foar inoar oer yn in geast fan bruorskip te hâlden en te dragen.

 

۳. زبان هلندی Dutch

زبان بعدی که شبیه زبان انگلیسی است، زبان هلندی می باشد. همانند زبان انگلیسی و فریسیان، زبان هلندی نیز یک زبان آلمانی غربی است. زبانی که از Proto-Germanic توسعه یافته است. به همین دلیل، در زبان هلندی کلمات و عبارات زیادی وجود دارد که شبیه به زبان انگلیسی است و همچنین در بخش گرامر نیز شباهت هایی را با یکدیگر دارند.

 

به جمله هلندی زیر توجه کنید:

Ik he een probleem

در زبان انگلیسی این جمله به صورت زیر است:

I have a problem

 

و احتمالا خودتان نیز این معنی را تقریبا دریافته بودید و کاملا مشخص است که به چه میزان از لحاظ ساختار گرامری نیز شبیه به زبان انگلیسی می باشد. برای همین جای هیچ تعجبی نیست که یادگیری زبان هلندی برای انگلیسی زبانان کار بسیار ساده ای است و برای آن ها جز آسان ترین زبان ها می باشد. همچنین هلندی زبانان معمولا مسلط ترین افراد در صحبت کردن به زبان انگلیسی از لحاظ تلفظ و لهجه می باشند. بعلاوه زبان انگلیسی کمی شبیه به زبان Afrikaans است که زبان کشور آفریقای جنوبی می باشد که این زبان براساس زبان هلندی بوده اما از لغات متفاوت تری تشکیل می شود.

در جهان تقریبا ۲۳ میلیون نفر به زبان هلندی صحبت می کنند. زبان هلندی بیشتر در کشور هلند، بلژیک و یک قسمت از کشور فرانسه و بخشی از منطقه کارائیب مورد استفاده است. یکی از رئیس جمهور های ایالات متحده آمریکا با نام مارتین فان برن از یک خانواده هلندی بوده و زبان اول او هلندی بوده است.
طولانی ترین کلمه هلندی در دیکشنری کلمه meervoudigepersoonlijkheidsstoornissen می باشد که ۳۸ حرف دارد. متن زیر نیز به زبان هلندی می باشد.

 

Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

 

۴. زبان آلمانی German

هر کسی که تلاش کرده تا زبان آلمانی را یاد بگیرد می تواند به این موضوع اذعان نماید که یادگیری این زبان کمی سخت می باشد. اما همانند تمامی زبان های اشاره شده در این لیست این زبان نیز از همان ریشه Proto-Germanic گرفته شده است. به همین دلیل زبان انگلیسی و آلمانی با یکدیگر اشتراکات لغوی زیادی دارند. به عنوان مثال برای اینکه متوجه شوید که زبان های Germanic تا چه میزان با یکدیگر وجه اشتراک دارند به چند مثال زیر بین زبان انگلیسی، هلندی و آلمانی که در جدول زیر آورده شده دقت فرمایید:

English Dutch German

Creative Creatief Kreativ

Water Water Wasser

House Huis Haus

Better Beter besser

بسیاری از این اشتراکات که در تلفظ و معنی وجود دارد نشان دهنده این است که با وجود گرامر سخت آلمانی، این دو زبان تقریبا از لحاظ واژگان تا ۶۰ درصد به یکدیگر شباهت دارند. زبان آلمانی دومین زبان پرمخاطب بین زبان های Germanic است که اولین آن ها انگلیسی است. تقریبا ۹۵ میلیون نفر به صورت بومی به این زبان تکلم می کنند. متن زیر به زبان آلمانی است آن را بخوانید و ببینید چقدر برای شما قابل درک است؟

Alle Menschen sind frei und gleich an Würde und Rechten geboren. Sie sind mit Vernunft und Gewissen begabt und sollen einander im Geist der Brüderlichkeit begegnen

 

۵. زبان نروژی Norwegian

به عنوان یکی دیگر از زبان های شبیه به زبان انگلیسی می خواهیم به یک زبانی اشاره کنیم که از ریشه West Germanic نمی باشد برخلاف زبان هایی که تا اینجا در مورد آن ها بحث کردیم. اما خب خیلی هم خوشحال نباشید این زبان از ریشه Germanic است اما Northern Germanic. بنابراین در کنار اشتراکی که از لحاظ تاریخچه با زبان انگلیسی دارد همانند زبان هایی که تا حالا گفته شده، چه موارد دیگری این زبان را شبیه به انگلیسی کرده است؟ در این خصوص از قرن ۸ تا ۱۱ میلادی مجموعه جزایر بریتانیا بسیار مورد حمله کشورهای وایکینگی بوده اند. این وایکینگ ها زبان خود را به این کشورها آورده اند و این موضوع باعث شباهت های گسترده در بین این دو زبان شده است.

تقریبا ۵ میلیون نفر به صورت بومی به زبان نروژی صحبت می کنند. زبان نروژی از جمله زبان هایی است که تلفظ کلمات در آن بسیار مهم است و باعث تفاوت معنی جمله می شود اما این حساسیت به میزان زبانی چون چینی نمی باشد. در زیر نیز یک متن به عنوان نمونه از این زبان آورده شده است.

Alle menneske er fødde til fridom og med same menneskeverd og menneskerettar. Dei har fått fornuft og samvit og skal leve med kvarandre som brør.

 

 

مطالب پیشنهادی:

آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟

4.8/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *