راهنمای اخذ مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

راهنمای اخذ مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

راهنمای اخذ مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه های دنیا و کشورهای پیشرفته و بدست آوردن فرصت های خوب تحصیلی و شغلی و شرایط بهتر زندگی همواره مورد توجه افراد در شرایط مختلف بوده است. یکی از مهم ترین قسمت های مهم برای دریافت پذیرش در اپلای تحصیلی داشتن یک مدرک زبان معتبر می باشد. اما نوع مدرک، میزان نمره، چگونگی دریافت آن و اهمیت آن برای پذیرش در دانشگاه های مختلف و نیز رشته های گوناگون جای بحث دارد. همانطور که می دانید دو مدرک آیلتس و تافل از جمله مدارک بین المللی زبان انگلیسی بوده که اکثر افراد برای اپلای تحصیلی به این مدرک نیاز داشته و برای دریافت آن تلاش می کنند. اما آیا تنها مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور دو مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس می باشد و مدارک دیگر که برای زبان هایی چون آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و دیگر زبان ها وجود دارد مورد استفاده برای اپلای تحصیل نمی باشند؟

در این مقاله به صورت واضح و کامل و جامع به بررسی این موضوع می پردازیم و برای شما مشخص خواهیم کرد که برای اپلای تحصیل و دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور به چه مدرکی نیاز دارید و کدام مدرک برای شما مناسب می باشد تا بتوانید براحتی برای کسب آن مدرک شروع به یادگیری و آموزش آن زبان و یا آزمون بپردازید.

 

چرا مدرک زبان برای اپلای تحصیلی مهم است؟

همانطور که بیان شد برای اپلای تحصیلی نیازمند به داشتن یک مدرک زبان معتبر می باشید اما اینکه چرا نیاز به یک مدرک زبان تا این حد حائز اهمیت بوده و تنها میزان دانش تخصصی ما باعث دریافت پوزیشن در دانشگاه مقصد نمی شود چیست؟ جواب این سوال بسیار ساده است. شما زمانی که به کشوری دیگر می روید و می خواهید به صورت حرفه ای در یک زمینه ای مشغول به تحصیل و یادگیری شوید باید بتوانید براحتی با افراد آنجا و محیط پیرامون خود ارتباط موثر برقرار نمایید و یک درکی درست و دقیق از آموخته های خود بدست آورید و زمانی که شما این مدرک زبان مورد نظر را به فراخور دانشگاه مقصد نداشته باشید عملا از این جهت دچار ضعف شدیدی خواهید بود و در واقع هیچ تعاملی شکل نخواهد گرفت و حضور شما با تمام دانش تخصصی وقتی قادر به انتقال و دریافت اطلاعات نمی باشید بیهوده جلوه خواهد کرد.

در نتیجه مدرک زبان جز اصلی ترین و اساسی ترین نیازمندی های اپلای تحصیلی می باشد و بسیاری از افرادی که در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده اند و رزومه بسیار عالی در زمینه تحصیلی خود دارند از دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور محروم بوده و دلیل آن نداشتن یک مدرک زبان براساس نیازمندی های دانشگاه مقصد می باشد.

 

بهترین مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

برای اپلای تحصیلی یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است ذهن برخی از افراد را مشغول به خود کرده باشد این است که کدام مدرک زبان برای اپلای تحصیلی بهترین می باشد و باید برای دریافت ان تلاش نمایند؟ برای پاسخ گویی به این پرسش اینطور باید بیان کرد که شما اول باید بدانید به کدام دانشگاه و یا کشور قصد سفر دارید و می خواهید در کدام کشور و دانشگاه به تحصیل ادامه دهید در صورتی که جواب این سوال را بدانید با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه و چک کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در قسمت مدرک تحصیلی خواهید دید که هر دانشگاه برای هر مقطع چه مدرک یا مدارکی را مورد نظر داشته و حداقل های آن را بیان خواهد کرد. در نتیجه شما براحتی می توانید با دریافت اطلاعات از سایت دانشگاه مشخص کنید که برای کدام آزمون باید خود را آماده کرده و چه زبانی را باید فرابگیرید. معمولا کشورهای انگلیسی زبان دو مدرک تافل و آیلتس را مد نظر قرار می دهند و در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و … مدرکی معتبر از زبان کشور مقصد به شما امکان دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد را خواهد داد.

هر چند در بسیاری از دانشگاه های این کشورها نیز در مقاطع مختلف شما می توانید با داشتن مدرک زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید اما به دلیل اینکه این کشورها به دنبال حفظ و رواج زبان خود نیز می باشند داشتن مدرک زبان کشورشان در برخی از مواقع بسیار مهم تر بوده و همچنین گاهی دریافت مدرک زبان این کشورها آسان تر از زبان انگلیسی می باشد. پس ما بهترین مدرک زبان برای اپلای تحصیلی را براساس شرایط دانشگاه مشخص می کنیم و اگر از نیازمندی های دانشگاه مورد نظر اطلاع نداشته باشیم ممکن است زمان خود را برای دریافت یک مدرک اشتباه صرف نماییم و فرصت های خود را برای دریافت پذیرش در زمان مشخص از دست بدهیم.

 

مدارک معتبر برای اپلای تحصیلی

در بین مدارک زبان برای اپلای تحصیلی برخی از آن ها از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار می باشند که در بسیاری از دانشگاه های دنیا مورد تایید بوده و از آن ها برای دادن پذیرش به دانشجو استفاده می شود. از جمله این مدارک می توان به دو مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل اشاره کرد. مدارکی چون مدرک PTE، آزمون های کمبریج مثل FCE، CPE، CAE و مدارک زبان آلمانی مثل گوته، تست داف و زبان فرانسه مثل دلف، دالف و تف و… نیز برای دریافت پذیرش در دانشگاه های مختلف مورد تایید می باشند.

دو مدرک متداول و معتبر آیلتس و تافل که از اعتبار بالایی در اکثر دانشگاه های دنیا برای دادن مجوز تحصیل در آن دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرند در دانشگاه های مختلف از لحاظ نمره و سطح توانایی شما در سطوح مختلف براساس شرایط دانشگاه مقصد متغیر بوده و شما اکثرا برای تحصیل در بسیاری از کشورها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانید از این دو مدرک برای اپلای تحصیلی استفاده نمایید. زیرا بسیاری از دانشگاه ها در این دو مقطع کلاس هایشان به زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است ارائه می شوند و داشتن مدرک زبان انگلیسی در اولویت است و برای کسب اطلاع از این موضوع شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود و بررسی مدارک مورد نیاز و توضیحاتی که در مورد برگزاری کلاس ها مطرح شده است از مدرک خود اطمینان حاصل نمایید. لازم بذکر است که برخی از دانشگاه ها کلاس ها را در هر دو نوع زبان انگلیسی و زبان کشور خود برگزار می کنند که اگر شما به زبان کشور مسلط بوده و زبان انگلیسی را بلد نباشید و یا مدرک آن را نداشته باشید باز هم قادر به دریافت پذیرش خواهید بود.

در مورد اعتبار مدارک زبان نیز باید توجه داشت که معمولا تمامی مدارک زبان مورد استفاده برای اپلای تحصیلی دارای یک تاریخ انقضا بوده که حداقل ۲ سال می باشد و شما در صورتی که نتوانید تا تاریخ مشخص پذیرشی از دانشگاه دریافت نمایید می بایست دوباره در آن آزمون شرکت کرده و یک مدرک زبان جدید دریافت نمایید.

 

نمره مورد نیاز مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

مدارک زبان به صورت مختلف نمره بندی شده و رنج نمرات در هر کدام براساس سیستمی خاص مشخص می شود در این جا بیشتر باید به سطح مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه مورد نظر براساس زبان توجه نمایید مثلا اینکه ممکن است یک دانشگاه از شما برای پذیرش آیلتس با نمره سطح پیشرفته طلب نماید اما نمره آلمانی برای پذیرش در این دانشگاه فوق متوسطه باشد. در این صورت شما براساس مدرک و نمره ای که هر دانشگاه برای هر مقطع مشخص می نماید باید تلاش به دریافت مدرک زبان خود نمایید. مثلا در مورد آزمون آیلتس آکادمیک معمولا نمره باید در مجموع بالای ۵/۶ باشد و برای هر مهارت نیز باز هم بسته به دانشگاه می توان نمرات متغیر باشد و در مورد مدرک تافل معمولا نمره باید بالای ۸۵ باشد.

 

مدارکی چون GRE و GMAT چه تاثیری در اپلای تحصیلی دارند؟

برخی بر این باورند که مدارکی چون GRE و GMAT و مدارکی از این قبیل همانند مدارک آیلتس و تافل می باشند و به عنوان یک مدرک زبان تلقی شده و می توانند با این مدارک از دانشگاه های خارج پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. اما در واقع این مدارک به عنوان مدارک زبان در موضوعات تخصصی بوده و تحت عنوان مدارک استعداد تحصیلی مطرح می باشند و این مدارک می توانند به عنوان مکمل مدارک زبان همچون IELTS و TOEFL به شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها کمک کرده و شما را در زمان گزینش نسبت به افراد دیگر از امتیاز بالاتری برخوردار نمایند. در نتیجه با داشتن این مدارک شما شانس خود را برای دریافت پذیرش در دانشگاه مورد اپلای افزایش می دهید و می توانید براساس رشته تحصیلی خود آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و همچنین براساس دانشگاه خود در آن شرکت کرده و این مدرک را نیز در کنار مدرک اصلی زبان به دانشگاه مقصد ارسال نمایید.

 

دوره های تخصصی آمادگی آزمون های بین المللی زبان در موسسه زبان دهخدا

برای آگاهی از آزمون های مختلف زبان شما می توانید به سایت آموزشگاه مراجعه کرده و در مورد این آزمون ها مطالعه نمایید و اطلاعات کافی را کسب نمایید و همچنین برای آمادگی شرکت در هر کدام از این آزمون ها می توانید در دوره های تخصصی آزمون های بین المللی موسسه زبان دهخدا ثبت نام کرده و با شرکت در این دوره ها و آزمون های آزمایشی استاندارد معتبر آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون مورد نظر خود بدست آورید تا با دریافت بهترین نتیجه در بهترین زمان ممکن براحتی مدرک زبان مورد نیاز خود را بدست آورده و آن را در زمان مقرر به دانشگاه مقصد ارسال نمایید.

کلاس های آمادگی آزمون آموزشگاه زبان دهخدا تحت نظر مجرب ترین اساتید حوزه آزمون و همراه با مشاوره رایگان با استفاده از بهترین منابع و بروزترین روش های آموزشی برگزار می شود تا شما را در این مسیر به بهترین وجه ممکن راهنمایی و هدایت نماید. این دوره کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین برای تمامی افراد در سراسر کشور و خارج از کشور به صورت گروهی، نیمه گروهی، خصوصی و نیمه خصوصی در بهترین پلتفرم آموزش مجازی کشور با قابلیت های صوتی و تصویری و ابزارهای آموزشی آنلاین برگزار می شود. شما می توانید با تماس با بخش ثبت نام موسسه به دریافت اطلاعات تکمیلی مورد نظر خود بپردازید.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مدرک TEFL

4.9/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *