مدرک زبان برای مهاجرت به آمریکا

مدرک زبان برای مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت و تحصیل در آمریکا ما نیاز داریم که مدرک زبانی معتبر داشته باشیم تا مورد تایید آمریکا باشد تا بتوانیم در این کشور تحصیل و کار کنیم. مدرک های زبانی معتبری وجود دارند که نشان دهنده سطح دانش ما در زبان انگلیسی هستند و ما می توانیم با گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در هر کدام از آزمون ها آن ها را دریافت کنیم و برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنیم. در این مقاله می خواهیم مدرک های زبان برای مهاجرت به آمریکا را برای شما بیان کنیم، با ما همراه باشید.

 

گواهینامه های زبان انگلیسی چیست؟

مدرک زبان انگلیسی برای این است که شما نشان دهید، در چه سطحی از زبان قرار دارید و دانش و مهارت های شما در چهار بخش Speaking، Listening، Reading و Writing چقدر است و می توانید با کمک آن در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید و یا در شرکت های آمریکایی مشغول به کار شوید.

همانطور که اشاره کردیم، آزمون های زبان انگلیسی به طور معمول، مهارت های ارتباطی شفاهی، شنوایی و نوشتاری شما را می سنجد و از شش سطح مختلف برای رتبه بندی شما استفاده می کنند. سطوح A1 و A2 ابتدایی ترین طبقه بندی است و به زبان آموزان مبتدی اشاره دارد. سطوح B1 و B2 به ترتیب نشان دهنده زبان آموزان متوسط و متوسط رو به بالا است و سطوح C1 و C2 برای زبان آموزان در سطح پیشرفته و استادان زبان انگلیسی است.

گواهینامه های زبان انگلیسی

 

مدرک زبان برای مهاجرت به آمریکا

انواع مختلفی از گواهینامه های زبان انگلیسی و آزمون های مربوطه وجود دارد که شما می توانید برحسب دانشگاهی که قصد تحصیل در آن و یا شرکتی که قصد کار کردن در آن را دارید اقدام به دریافت آن مدرک نمایید.

 

۱. مدرک TOEFL

یکی از مدارک زبان انگلیسی برای مهاجرت، مدرک تافل است. این آزمون به صورت حضوری و آنلاین در دسترس است و بین دو تا سه ساعت زمان می برد. پس از کسب نمره در تافل، نمرات آزمون شما تا دو سال معتبر باقی می ماند.

زبان آموزانی که در تافل شرکت می‌کنند برای بخش ‌های Reading، Listening، Speaking و Writing آماده می‌ شوند. بخش ‌های خواندن و شنیدن شامل خواندن قسمت ‌ها و گوش دادن به متن های ضبط شده و سپس پاسخ به سؤالات چند گزینه ‌ای مرتبط است. بخش Speaking از زبان آموزان می ‌خواهد که پاسخ‌ های خود را ضبط کرده و به کمیته شبکه امتیازدهی آنلاین ارسال کنند. یک کمیته آنلاین نیز بخش نوشتن را نمره می دهد. زبان آموزان می توانند در مجموع 120 امتیاز کسب کنند و نمرات آن ها اغلب از 70 تا 90 متغیر است.

 

۲. مدرک IELTS

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یکی دیگر از گزینه های معتبر مدرک زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورهای جهان پذیرفته می شود. شرکت کنندگان در آزمون می توانند بین دو نسخه مختلف امتحان یکی را انتخاب کنند. اولین مورد آیلتس آکادمیک است که به طور خاص برای کسانی طراحی شده است که قصد ورود به کالج یا دانشگاه را دارند. دومی، آموزش عمومی یا جنرال آیلتس است که ممکن متقاضیان برای یک دوره کارآموزی یا فرصت شغلی به آن نیاز داشته باشند. مانند تافل، نمرات آیلتس برای دو سال پس از قبولی زبان آموزان معتبر است.

همچنین مشابه تافل بخش ‌های تست آزمون آیلتس دارای ۴ بخش Reading، Listening، Speaking و Writing است. اما بر خلاف تافل، شرکت کنندگان در آزمون بخش Speaking را به صورت حضوری با یک ممتحن انجام می دهند. نمرات آیلتس می تواند از 1 تا 9 برای هر بخش متغیر باشد و بسیاری از موسسات به نمره کلی حداقل 5.5 یا 6.5 نیاز دارند.

 

۳. مدرک TOEIC

آزمون زبان انگلیسی TOEIC برای ارتباطات بین الملل، گزینه خوبی برای افرادی است که امیدوارند در خارج از کشور کار کنند. همچنین می تواند برای کسانی که قصد دارند یک دوره کارآموزی را که به مهارت های زبان انگلیسی نیاز دارد، بگذرانند مفید باشد. کارفرمایان ممکن است از این آزمون برای سنجش مهارت انگلیسی نامزد های شغلی به عنوان بخشی از فرآیند درخواست یا ارزیابی افرادی که در حال حاضر برای آن ها کار می کنند استفاده نمایند. نتیجه این آزمون به مدت دو سال معتبر است.

در این آزمون، شنیدن و خواندن را در یک بخش ترکیب می کنند که یک سوم امتحان را تشکیل می دهد. دو بخش دیگر صحبت کردن و نوشتن است. نمرات ممکن است بین 10 تا 990 باشد. میانگین نمره معمولاً در محدوده 500 قرار دارد.

 

۴. مدرک BULATS

گواهینامه خدمات آزمون زبان کسب و کار (BULATS) مهارت انگلیسی آزمون شونده را برای یک محیط تجاری ارزیابی می کند. این مدرک می تواند برای کسانی که امیدوارند در دنیای تجارت کار کنند یا هر کسی که مایل است در سطح تجاری انگلیسی صحبت کند مفید باشد. زبان آموزان ممکن است در این آزمون بین یک تا 100 امتیاز کسب کنند و این نتایج تا دو سال معتبر می باشند.

نسخه آنلاین گواهینامه BULATS شامل سه بخش است: خواندن و گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. همچنین یک نسخه کاغذی حضوری از آزمون وجود دارد که فقط شامل بخش‌های خواندن، شنیدن و نوشتن است.

 

۵. مدرک PTE Academic

نسخه آکادمیک آزمون زبان انگلیسی پیرسون (PTE) نیز گزینه ای برای دانشجویانی است که امیدوارند در خارج از کشور تحصیل کنند. این تست سه ساعته فقط روی کامپیوتر در دسترس است. این آزمون تا دو سال پس از شرکت معتبر باقی می ماند. مانند TOEIC، PTE Academic گوش دادن و خواندن را در یک بخش ترکیب می کند و بخش های خواندن و شنیدن مستقل از آن است. نمرات می تواند بین 10 تا 90 باشد و بسیاری از دانشگاه ها حداقل امتیاز 50 یا 60 را برای پذیرش نیاز دارند.

 

۶. مدرک B2 First

این گواهینامه یکی از پیشنهادات انگلیسی ارزیابی کمبریج است. این گواهی که قبلاً اولین گواهی زبان انگلیسی (FCE) نامیده می شد، یکی از چندین نسخه آزمون زبان انگلیسی است که این سازمان ارائه می دهد.

۱. B2 first: این آزمون سه ساعت و نیم است و با سوالات میان رده در تافل یا آیلتس قابل مقایسه است.

۲. C1 Advanced: این آزمون چهار ساعته است و با سوالات متوسط تا بالا در آیلتس قابل مقایسه است.

۳. C2 Proficiency: این آزمون چهار ساعته است از محدوده سوال های تافل پیشرفته تر است و با پیشرفته ترین سوالات آیلتس قابل مقایسه است.

هر سه نسخه شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن است. برخی از دانشگاه ها ممکن است فقط نمراتی را بپذیرند که ظرف یک تا سه سال از تاریخ آزمون گذشته است اما این گواهینامه ها به طور رسمی منقضی نمی شوند. گواهینامه های کمبریج به طور گسترده در سیستم مدارس انگلستان پذیرفته می شوند، اما ممکن است برخی از دانشگاه های جهانی آن ها را نیز بپذیرند.

 

مطالب مرتبط:

کشور آمریکا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *