معرفی بهترین دیکشنری زبان ایتالیایی

معرفی بهترین دیکشنری زبان ایتالیایی

دیکشنری یکی از مهم ترین ابزار یادگیری زبان می باشد که برای گسترش واژگان و نحوه استفاده از لغات و اصطلاحات و آشنایی با روش های یادگیری واژگان و همچنین فرهنگ هر کشور مورد استفاده است. یک دیکشنری مناسب برای زبان ایتالیایی می تواند این زبان را برای شما جذاب و یادگیری آن را برای زبان آموزان ایتالیایی آسان تر نماید. دیکشنری به عنوان بهترین مرجع قابل اعتماد برای درک معنی لغات و کاربرد آن ها در شرایط مختلف استفاده می شود. از این رو دیکشنری ها می توانند به صورت تک زبانه و یا دو زبانه طراحی شوند و شما می توانید با استفاده از هر کدام یادگیری زبان ایتالیایی را سرعت ببخشید. دیکشنری ها در گذشته به صورت چاپی مورد استفاده بوده و در حجم ها و سطوح مختلف وجود داشتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از گوشی های هوشمند، دیکشنری های نرم افزاری به صورت گسترده جای دیکشنری های چاپی را گرفته و شما براحتی با نصب آن بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود می توانید در هر زمان و مکانی از دیکشنری استفاده نمایید. هر چند ممکن است در برخی از مواقع دیکشنری های چاپی بهتر و کامل تر از دیکشنری های نرم افزاری باشند اما استفاده سهل و آسان از اپلیکیشن ها برای دیکشنری بسیار این نوع از دیکشنری ها را پرطرفدار کرده است. در ادامه به معرفی بهترین دیکشنری های زبان ایتالیایی چه به صورت نسخه چاپی و چه نرم افزاری خواهیم پرداخت.

 

۱. دیکشنری ایتالیایی کامپکت آکسفورد Compact Oxford Italian Dictionary

دیکشنری ایتالیایی کامپک آکسفورد دارای ۹۰ هزار کلمه و عبارت می باشد و ۱۲۰ هزار ترجمه جدید از ایتالیایی به انگلیسی را شامل می شود. این دیکشنری تمامی واژگان ضروری ایتالیایی را شامل می شود. این دیکشنری به غیر از لغات دارای بخش هایی برای گرامر، فرهنگ و ارتباطات و همچنین آموزش بهترین روش ها برای برقراری ارتباط موثر و درک جنبه های مختلف فرهنگ ایتالیا است. بخش گرامر این دیکشنری دارای نکات اصلی و مهم زبان ایتالیایی بوده که شامل جدولی برای افعال برای دسترسی سریع به آن ها می باشد. در بخش فرهنگ ایتالیایی به شما اطلاعات کاربردی و مفیدی از دنیای زبان ایتالیایی را می دهد و مواردی چون ملازمات سیاسی و اجتماعی را بیان می کند. در بخش ارتباطات به شما اطلاعاتی از روزنامه نگاری، نوشتن نامه، ایمیل، رزومه و… نیز می دهد. این دیکشنری یک دیکشنری دو زبانه ایتالیایی انگلیسی است که برای یادگیری زبان ایتالیایی بسیار مفید و کاربردی می باشد.

 

۲. دیکشنری دو زبانه تصویری ایتالیایی Italian English Bilingual Visual Dictionary

با استفاده از دیکشنری تصویری ایتالیایی می توانید به راحتی و همراه با سرگرمی و با استفاده از تصاویر واژگان را یاد بگیرید. فرقی نمی کند که با چه هدفی قصد یادگیری زبان ایتالیایی را دارید این دیکشنری می تواند به شما بسیار کمک نماید. این دیکشنری تصویری دارای ۱۰ هزار تصویر است که براساس موضوعات مختلف طراحی شده است که آموزش را بسیار آسان می کند. شما در هر شرایطی و در هر مکانی می توانید این دیکشنری را همراه خود داشته و از آن بهترین استفاده را نمایید. این دیکشنری دارای یک نرم افزار رایگان می باشد که می توانید آن را دانلود کنید و از این طریق می توانید تلفظ کلمات و عبارات را به صورت صحیح فرا بگیرید. در نتیجه این دیکشنری به دو صورت نسخه چاپی و نرم افزاری موجود بوده و به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

۳. دیکشنری ایتالیایی جیبی بارون Italian English Pocket Dictionary

این دیکشنری تقریبا دارای ۷۰ هزار لغت زبان ایتالیایی است. این دیکشنری جیبی از دیکشنری اصلی بارون بر گرفته شده که دارای وزن کمتر و حمل و نقل راحت تر است و برای زبان آموزان و کسانی که مسافرت می کنند بسیار مناسب است. از ویژگی های این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. هر بخش دارای ترجمه از انگلیسی به ایتالیایی و ایتالیایی به انگلیسی است.

۲. هر کلمه اصلی براساس ترجمه، نقش در جمله و تلفظ آن لیست شده است.

۳. عباراتی که برای هر کلمه آورده شده است در محتواهای استاندارد بکار برده شده است.

۴. در برخی از موارد نیز به صورت موضوعی کلمات دسته بندی شده اند.

 

۴. فرهنگ ایتالیایی به فارسی

کتاب فرهنگ ایتالیایی به فارسی یکی از دیکشنری های زبان ایتالیایی به فارسی است که توسط دکتر رزاماریا گریفونه آزمون، دکتر مهوش حمیدی نظامی، استاد نصرالله نیک بین تالیف شده است. این کتاب دارای تقریبا ۳۰ هزار کلمه ضروری و روزمره ایتالیایی است. در این کتاب از بیان مترادف معانی دیگر یک کلمه خودداری شده و بیشتر ذکر یک معنی آن هم معنی ملموس تر بیان شده است. این کتاب یکی از معدود کتاب های فرهنگ لغت ایتالیایی به فارسی است که زبان آموزان زبان ایتالیایی می توانند از آن استفاده نمایند.

 

۵. اپلیکیشن WordReference

یکی دیگر از دیکشنری های خوب زبان ایتالیایی دیکشنری WordReferencee است که به صورت نرم افزاری بوده و بر روی گوشی موبایل یا تبلت قابل نصب است این دیکشنری به صورت آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار می گیرد. کلمات زیادی را می توانید در این دیکشنری سرچ نمایید و همچنین با داشتن تلفظ و مثال هایی که دارد نحوه استفاده از کلمات را متوجه خواهید شد. البته معمولا دیکشنری های نرم افزاری دارای نکات گرامری و تکمیلی زیادی نیستند اما برای پیدا کردن معنی کلمات و ساختار آن ها بسیار مناسب می باشند.

 

۶. اپلیکیشن ایتالیایی فارسی فرهنگ لغت و ترجمه

این نرم افزار نیز یک دیکشنری ایتالیایی به فارسی است و قابلیت پیدا کردن معانی واژگان و ترجمه جملات را دارا می باشد. از ویژگی های این برنامه جستجو پیشرفته، تلفظ صوتی، ذخیره واژگان مورد نظر، یادداشت برداری و یک سری تست برای بهبود مطالعه و یادگیری بهتر کلمات می باشد. این اپلیکیشن به صورت آفلاین قابل استفاده بوده اما برای ترجمه جملات نیاز دارید تا دسترسی به اینترنت داشته باشید.

 

۷. سایت آبادیس Abadis

سایت آبادیس یک سایت معتبر مترجم زبان ایتالیایی است که به شما این امکان شگفت انگیز را می دهد که متن و واژه مورد نظر خود را در آن تایپ کرده و از ترجمه آن آگاه شوید. این سایت با ضریب خطا بسیار پایینی متون ایتالیایی را ترجمه می کند و برای ترجمه زبان ایتالیایی بسیار می تواند به شما کمک نماید. پیدا کردن معنی لغات نیز در این سایت بسیار آسان بوده و شما می توانید به صورت کلمه به کلمه و یا به صورت یک متن و یا جمله معنی و یا ترجمه خود را بدست آورید. البته این سایت بیشتر در زمینه ترجمه فعال است و جنبه دیکشنری را ندارد اما اگر در دیکشنری فقط به دنبال پیدا کردن معنی کلمه ای هستید می توانید از این سایت استفاده نمایید.

 

۸. سایت فرهنگ لغت ایتالیایی به فارسی Glosbe

یکی دیگر از منابع زبان ایتالیایی که می توانید به عنوان دیکشنری و یا فرهنگ لغت از آن بهره ببرید سایت Glosbe است که به راحتی می توانید با وارد کردن کلمه مورد نظر خود معنی واژه و تلفظ آن را پیدا کنید این سایت از تقریبا ۸۰ هزار کلمه ایتالیایی برخوردار است و اکثر کلمات ضروری و مهم را می توان در این سایت پیدا کرد و معانی مختلف هر کلمه را به شما ارائه خواهد کرد.

 

۸. Google Translate

شاید محبوب ترین اپلیکیشن که به عنوان دیکشنری توسط زبان آموزان همواره استفاده می شود برنامه Google Translate باشد که براحتی قابل استفاده و دسترسی بوده و به شما معانی مختلف یک کلمه را نشان می دهد و نیز می توانید برای ترجمه عبارات و متون ایتالیایی به هر زبانی از آن استفاده نمایید. ولی مشکلی که اغلب در این سایت با آن رو به رو هستید آن است که در ترجمه جملات طولانی ممکن است ساختار جمله به هم ریخته و ترجمه درستی به شما ندهد. از این رو بهتر است که ترجمه کلمات را به تنهایی یا جملات کوتاه را جستجو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

آموزش الفبای زبان ایتالیایی به زبان ساده با تلفظ

4.7/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *