معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری پرتغالی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری پرتغالی

اگر در حال یادگیری زبان پرتغالی هستید چرا از فیلم ها و سریال ها برای یادگیری و امتحان کردن خود نسبت به چیزهایی که یاد گرفته اید استفاده نمی کنید؟ در این مقاله می خواهیم به معرفی فیلم ها و سریال ها به زبان پرتغالی بپردازیم که به شما برای یادگیری زبان پرتغالی کمک نمایند. همانطور که می دانید به غیر از کشور پرتغال یکی دیگر از کشورهای مهم در دنیا که زبان اصلی آن پرتغالی می باشد کشور برزیل می باشد در نتیجه برخی از این فیلم و سریال ها محصول این کشور می باشند. برای یادگیری هر زبانی باید آن زبان را از جنبه های مختلف مطالعه و بررسی کنید تا بتوانید آن زبان را در موقعیت های مختلف و با اصطلاحات و لهجه های مختلف یاد بگیرید. یکی از این راه ها تماشا فیلم و سریال می باشد.

 

چرا دیدن فیلم و سریال برای یادگیری زبان پرتغالی خوب است؟

برخی از اوقات زمانی که در حال مطالعه و یادگیری زبان هستیم از خواندن خسته می شویم و شاید این موضوع یادگیری را برای ما کسل کننده می کند. یکی از راه هایی که می توانید یادگیری را در یک فضای سرگرم کننده انجام دهید استفاده از فیلم و سریال است. بسیاری از افراد حتی بدون استفاده از منابع نوشتاری با استفاده از فیلم و سریال به یادگیری زبان پرداخته اند چرا که لذت یادگیری را برای شان بیشتر کرده است. این تنوع در یادگیری به شما یک انرژی مضاعف برای ادامه یادگیری و آموزش خواهد داد. در کنار یادگیری زبان، شما از طریق فیلم و سریال با رفتار افراد و فرهنگ مردم نیز آشنا خواهید شد. در زمان تماشا فیلم و سریال به زبان پرتغالی شما بیشتر با دو لهجه پرتغالی اروپایی و پرتغالی برزیلی آشنا خواهید شد. با تماشا فیلم و سریال در معرض لهجه ها ، اصطلاحات عامیانه و کلمات مختلف قرار خواهید گرفت. همچنین یکی از نکات مهم این کار تقویت لیسنینگ شما می باشد که به شما انگیزه خواهد داد تا بیشتر علاقه مند به یادگیری شوید. اما بخاطر داشته باشید که تنها تماشای فیلم کافی نیست اگر در کنار کلاس و کتاب های آموزشی از فیلم و سریال نیز استفاده کنید یادگیری شما را دو چندان خواهد کرد.

 

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان پرتغالی

سینما پرتغال و برزیل فیلم های عام پسند و سرگرم کننده ای را ارائه می دهند. فیلم های سینمایی این دو کشور در جشنواره های بین المللی جایزه های فراوانی را برنده شده اند. که این موضوع باعث شده تا توجه به سینما این دو کشور افزایش یابد. در نتیجه این موضوع باعث می شود تا بتوان به راحتی با استفاده از فیلم های جذاب و خوب به یادگیری زبان پرتغالی پرداخت و در ژانر های مختلف فیلم برای تماشا کردن وجود دارد. در اینجا نام ۱۲ فیلم برای شما آورده شده که با استفاده از آن ها بتوانید یادگیری زبان پرتغالی را لذت بخش تر نمایید.

 

No Quarto da Vanda (In Vanda’s Room)

No Quarto da Vanda (In Vanda’s Room)

یکی از فیلم های زیبا پرتغالی که دنیای جنایتکاران در پرتغال را به خوبی به تصویر کشیده است فیلم No Quarto da Vanda است. این فیلم به شما تصویری شفاف از زندگی در مناطق محروم و فقیرنشین پرتغال را نشان می دهد. این فیلم توسط Pedro Costa کارگردانی شده و داستان زندگی در مناطق محروم و حلبی آبادها در شهر لیسبون را روایت می کند. این فیلم به خوبی شرایط سخت زندگی افراد را به نمایش می گذارد و نشان می دهد که چگونه این شرایط باعث می شود تا آن ها به سمت مواد مخدر و کارهای غیرقانونی روی بیاورند. شاید این فیلم که نشان دهنده زندگی سخت مردم است برای خیلی از افراد تماشایش سخت باشد اما در فیلم شما با لغات و اصطلاحات زیادی روبرو خواهید شد که برای افراد در سطوح متوسط و پیشرفته بسیار مناسب می باشد.

 

Central do Brasil (Central Station)

Central do Brasil (Central Station)

هر فیلمی که برنده جایزه اسکار شده باشد مطمئنا ارزش تماشا کردن دارد و یکی از این فیلم ها، فیلم ایستگاه مرکزی است. این فیلم داستان زندگی دورا، یک معلم زبان، است که از طریق نوشتن نامه های شخصی امرار و معاش می کند. دورا برای مسافرانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند و از طریق راه آهن مسافرت می کنند و نیاز دارند که با خانواده و یا دوستان شان ارتباط برقرار کنند نامه می نویسد. داستان از جایی شروع می شود که دورا درگیر زندگی یکی از نامه های مشتری جوانش می شود. این فیلم یک زبان ساده و ادبی از لهجه پرتغالی در شهر ریو را نشان می دهد. یکی از زبان های راحت برای یادگیری زبان پرتغالی است چرا که در این زبان اصطلاحات عامیانه زیادی وجود ندارد و برای افراد مبتدی بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود.

 

Capitães de Abril (April Captains)

Capitães de Abril (April Captains)

این فیلم داستان یک معلم مدرسه است که تلاش می کند تا دو تا از دانش آموزانش را که توسط یک پلیس مخفی دستگیر شده اند را آزاد نماید. او تلاش می کند تا بوسیله برادرش که در دولت وزیر می باشد به آن ها کمک نماید. این فیلم یک تصویر شفافی از زندگی قبل از انقلاب Carnation که باعث از بین رفتن فاشیست و جنگ در پرتغال شد را نشان می دهد. این فیلم به شما در یادگیری لغات و جملات بسیار کاربردی و ساده زبان پرتغالی کمک خواهد کرد.

 

O Céu de Lisboa (Lisbon Story)

O Céu de Lisboa (Lisbon Story)

این فیلم یکی از بهترین فیلم های سینمای پرتغال می باشد. داستان این فیلم در مورد یک مهندس باهوش است که بوسیله دوست کارگردانش به لیسبون دعوت می شود که به او در ساخت فیلم جدیدش کمک نماید. زمانی که او به شهر لیسبون می آید با اتفاقات متعددی از جمله یک داستان عاشقانه روبرو می شود که زندگی او را تغییر می دهد. این فیلم یک فیلم عاشقانه، موزیکال و پر از صحنه های عاطفی است. لهجه و مکالمات فیلم خیلی سخت نبوده و برای تمامی افراد در سطوح مختلف مناسب می باشد.

 

Vale Abraão (Abraham’s Valley)

Vale Abraão (Abraham’s Valley)

داستان این فیلم، داستان زندگی عاشقانه یک دختر زیبا جوان را روایت می کند که در یک روستای کوچک زندگی می کند که بدست آوردن قلبش کار راحتی نیست اما در آخر با مردی که دو برابر خودش سن دارد ازدواج می کند در حالی که او با دیگران نیز روابطی را برقرار کرده است. این فیلم دربرگیرنده هر دو لهجه پرتغالی اروپایی و برزیلی می باشد و یکی از فیلم های خوب برای یادگیری زبان پرتغالی است. همچنین اگر مشغول آماده سازی خود برای آزمون های بین المللی هستید این فیلم می تواند برای شما مناسب باشد.

 

Alice

Alice

اگر بخواهید یک فیلم کاملا احساسی و تراژیک تماشا کنید فیلم Alice یکی از آن فیلم هاست. آلیس یک فیلم درام است که داستان یک پدر به نام ماریو که به شدت تحت تاثیر دختر گمشده اش می باشد است که این موضوع بسیار بر روی همسرش تاثیر گذاشته است. مادر آلیس این فقدان را با غم، بی انگیزه گی، بی حوصلگی که باعث شده تا تغییرات شدید عاطفی مانند افسردگی در اون نمایان شود می گذراند. این فیلم بسیار برای تمرین لهجه به همراه لغات خوب برای افراد مبتدی و پیش متوسطه مناسب می باشد. همچنین یک فیلم عالی برای تمرین لیسنینگ است.

 

Paraísos Artificiais (Artificial Paradise)

بهشت تصنعی یک فیلم در مورد محیط زیبا مثل بهشت در مورد بخشی از برزیل که مکانی ساحلی می باشد است. این فیلم در مورد یک دی جی و دوستانش است که به یک ساحل معروف در برزیل برای جشن گرفتن و شرکت در فستیوال سفر کرده اند. در طول این سفر آن ها تجربیات شگفت انگیز و لذت بخشی را تجربه می کنند. زبان مورد استفاده در این فیلم به صورت محاوره و عامیانه است که از اصطلاحات کاربردی پرتغالی برزیلی بسیاری استفاده می شود که برای سطوح مبتدی مناسب است. این فیلم یکی از فیلم های بسیار مورد استقبال برای یادگیری زبان پرتغالی است مخصوصا برای لهجه برزیلی.

 

Cidad de Deus (City of God)

Cidad de Deus (City of God)

این لیست بدون اشاره به فیلم شهر خدا، یک فیلم با یک خط روایی و داستانی زیبا و جذاب کامل نمی شد. این فیلم نه تنها یکی از بهترین و محبوب ترین فیلم ها برای یادگیری زبان پرتغالی است بلکه یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما نیز می باشد. این فیلم جایزه های بسیاری را در جشنواره های مختلف برنده شده که یکی از آن ها جایزه اسکار می باشد. این فیلم که در شهر ریو ساخته شده داستان زندگی دو جوان است که هر کدام شغل های مختلفی را برای زندگی انتخاب می کنند. یکی از آن ها وارد قاچقال مواد مخدر می شود و دیگری تصمیم می گیرد که یک عکاس شود. کارگردان این فیلم را با پیچیدگی های زیادی ساخته است که در بسیاری از مواقع شما را غافلگیر می کند. در این فیلم شما با لغات ساده و کاربردی زیادی روبرو خواهید شد و همچنین با لهجه برزیلی مدرن به همراه پرتغالی اروپایی روبرو می شوید.

 

Amália

Amália

اگر شما عاشق موسیقی هستید پس این زندگی نامه می تواند برای تان جذاب باشد. این فیلم در مورد زندگی amalia یک خواننده معروف و مشهور پرتغالی است. آهنگ های این خواننده هنوز در ذهن میلیون ها پرتغالی حک شده است. مطمئنا به دلیل موزیک هایی که در فیلم وجود دارد و داستان زندگی این خواننده در کنار یادگیری زبان از این فیلم لذت زیادی خواهید برد.

 

O Inquieto (Arabian Nights)

O Inquieto (Arabian Nights)

این فیلم یک فیلم سه گانه می باشد. این فیلم ساخته شده تا داستان تاریخ پرتغال را به تصویر بکشد. این فیلم دارای صحنه های تاریخی و دارماتیک می باشد که به شما حس خوبی را منتقل می کند. این فیلم بسیار مناسب افرادی است که می خواهند پرتغالی اروپایی را یاد گرفته و تمرین نمایند. این فیلم برای تمامی افراد در سطوح مختلف مناسب می باشد.

 

Mistérios de Lisboa (Mysteries of Lisbon)

Mistérios de Lisboa (Mysteries of Lisbon)

فیلم رازهای لیسبون یک شاهکار ساخته رائول رویز می باشد. این فیلم براساس یک رمان در سال ۱۸۵۴ ساخته شده داستان کمی آهسته و آرام می باشد اما دیالوگ های فیلم خیلی عالی هستند. این فیلم حدود ۳ ساعت و نیم می باشد که توسط چند تا از شخصیت های فیلم تعریف می شود. این فیلم نشان دهنده اشرافیت و خاندان های سطنتی در کشور پرتغال، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است. این فیلم بیشتر برای سطوح پیشرفته مناسب می باشد.

 

Tropa de Elite (Elite Squad)

Tropa de Elite (Elite Squad)

این فیلم یک فیلم برزیلی اکشن در مورد جرم و جنایت می باشد. در اواخر دهه ۱۹۹۰ در مورد رهبر گروه پلیس شهر ریو که به دنبال فردی است برای جایگزینی خود در زمان بازنشستگی اما در ماموریت آخرش باید باند بزرگ مواد مخدر را از بین ببرد. این فیلم دارای صحنه های اکشن و بسیار جذاب می باشد که اگر از این فیلم لذت می برید می توانید به تماشای فیلم a Sequel Elite 2 نیز بنشینید.

 

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان پرتغالی

در این بخش به معرفی چند سریال برای یادگیری زبان پرتغالی پرداخته شده است.

3%

3%

این سریال در یک دنیای خیالی ساخته شده که در مورد افراد جوانی است که توانسته اند یک جامعه غرق در فقر را ترک کرده و به یک شهر زیبا و بهشتی بروند اما تنها ۳ درصد از آن ها موفق به اینکار می شوند. این سریال در کشور پرتغال ساخته شده و بسیار برای افرادی که می خواهند با لهجه پرتغالی بیشتر آشنا شوند مناسب است.

 

O Mechanismo (The Mechanism)

O Mecanismo (The Mechanism)

این سریال سیاسی درام درباره یک گروه پلیس می باشد که در حال مبارزه با پولشویی در دولت برزیل هستند. داستان این فیلم براساس اتفاقات واقعی و تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس فدرال برزیل می باشد. در این سریال شما با اصطلاحات و لغات در مورد سیاست و نیز لهجه پرتغالی برزیلی آشنا خواهید شد.

 

Samantha

این سریال یک سریال کمدی در مورد یک ستاره جوان در دهه ۸۰ در برزیل است که سعی دارد خود را از گذشته با طرح ها و برنامه های مختلف جدا نماید. فضای خنده دار و کمدی سریال باعث می شود تا بتوانید از این سریال لذت برده و نیز به یادگیری زبان پرتغالی بپردازید که دارای اصطلاحات و جملات کاربردی می باشد.

 

Coisa Mais Linda (Most Beautiful Thing)

یک سریال درام که در دهه ۱۹۵۰ در حال رخ دادن است. داستان یک زن جوان است که با همسرش به ریو نقل مکان کرده و در ادامه همسرش او را ترک می کند و تمام پولش را نیز با خود می برد. سپس او تصمیم می گیرد تا در این شهر بماند و یک کلوب باز نماید و به زندگی ادامه دهد. این سریال در کنار آموزش زبان به شما سبک زندگی و حال و هوای زندگی در دهه ۵۰ در برزیل را نیز نشان می دهد.

 

Bem-vindos a Beirais (Welcome to Beirais)

Bem-vindos a Beirais (Welcome to Beirais)

این سریال داستان زندگی یک مرد است که بعد از سکته قلبی تصمیم می گیرد برای ادامه زندگی به یک روستا به نام Beirais نقل مکان کند. در این روستا او سعی می کند که یک زندگی جدید را آغاز نماید. در این سریال شما با فراز و نشیب های او در زندگی همراه خواهید بود و در مورد زندگی های روستایی در یک شهر اورپایی آشنا خواهید شد.

 

O Escolhido (The Chosen One)

O Escolhido (The Chosen One)

سریال فرد برگزیده در مورد یک مکانی است که یک ویروس کشنده در آن شهر شایع شده و جان انسان های زیادی را گرفته است. در نتیجه چند دکتر برای درمان این ویروس و کمک به ساکنین این شهر به آنجا می روند. در حالی که در آنجا چیزهایی را پیدا می کنند و متوجه می شوند که انتظارش را نداشتند. این سریال جذاب و هیجان انگیز برای سطوح متوسط به بالا بسیار مناسب می باشد.

 

ورود به صفحه آموزش زبان پرتغالی

 

 

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *