بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

 

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

با گسترش Kpop و Kdrama در جهان افراد زیادی برای یادگیری زبان کره ای اقدام می کنند و یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری این زبان پادکست ها هستند که به ما کمک می کنند تا به خوبی با زبان بومی مردم کشور کره آشنا شویم و اون رو یاد بگیریم.

ما میتونیم این پادکست ها رو به طور رایگان از طریق Google, iTunes, Spotify, Amazon Music, Podcast, Soundcloud گوش بدیم. در این مقاله قصد داریم به شما بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای رو معرفی کنیم تا بتونید به خوبی مردم بومی کره صحبت کنید.

 

استفاده از پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

پادکست ها، معمولاً فایل های صوتی دیجیتال از پیش ضبط شده هستند که می تونند مفید و سرگرم کننده باشند. با این حال، برای اینکه بتونیم یک زبان رو به خوبی یاد بگیریم گوش دادن به پادکست ها تنها کافی نیست. پادکست ها می تونند مکمل سایر منابع آموزشی باشند و به شما کمک کنند زبان کره ای خود را بهبود ببخشید و سطح زبانی خود را ارتقا دهید.

بسیاری از برنامه های پادکست به شما امکان می دهند سرعت صدا را تنظیم کنید. سرعت شنیده شدن صدای افراد بومی یکی از چالش برانگیزترین جنبه های یادگیری زبان است. کاهش سرعت پادکست و بازگرداندن آن بار ها به عقب این امکان را به شما می دهد عبارات و کلماتی را که متوجه نشده اید را به خوبی یاد بگیرید و همچنین به درک بهتر بیان شما کمک می کند.

انتخاب چالش‌ برانگیز ترین پادکست ‌ها، معمولاً بر اساس لهجه‌ های طنز، فرهنگی و منطقه ‌ای بهتر است. البته اگر کمی به زبان کره ای تسلط داشته باشید این امر میتواند برای شما جذاب تر باشد. در غیر این صورت، پادکست ساده تری را انتخاب کنید، آن را به طور مکرر گوش کنید، همراه با آن تکرار کنید و یادداشت برداری کنید، این کار ها می تواند مهارت یادگیری زبان کره ای شما را تقویت کند.

گوش دادن به مطالبی که توسط سخنرانان بومی بیان می شود می تواند برای شما کمک کننده باشد. همچنین می‌ توانید از زیرنویس‌ ها یا رونوشت ‌ها برای ساده‌ تر کردن یادگیری زبان کره‌ ای استفاده کنید.

 

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

پادکست های کره ای برای سطح پایه

در این لیست قرار است پادکست هایی را برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان کره ای کرده اند بیان کنیم. این لیست می تواند برای تنها یادگیری چند کلمه و هانگول و یا یادگیری مکالمه اولیه عالی باشد و به شما کمک کند.

 

  1. KoreanClass 101

این یک پادکست جامع است که از طریق اشتراک ماهانه برای شما قابل دسترسی است. بیش از 1500 دوره آموزشی صوتی و تصویری در آن وجود دارد که هر کدام حدود پانزده دقیقه طول می کشد، علاوه بر این، دارای هزاران آزمون، دیالوگ های سبک پادکست، فلش کارت، یادداشت ها و ترجمه است.

اگر کمی کره ای بلد هستید، می توانید در دوره های متوسطه یا پیشرفته این پادکست شرکت کنید وگرنه از سطح “مبتدی مطلق” شروع کنید.

این پادکست همچنین دارای فایل‌ های PDF قابل دانلود برای هر قسمت‌ است که به شما کمک می‌کند سطح خود را بالا ببرید، یادداشت های درسی، فلش کارت ها و فایل های صوتی خط به خط نیز در دسترس هستند.

 

  1. Real-Life Korean Conversations

پادکست Real-Life Korean Conversations for Beginners یک پادکست عالی است. بسیاری از زبان آموزان آن را به دلیل کیفیت بی نظیرش تحسین کرده اند. این پادکست کره ای دوره های صوتی فردی و ترکیبی را ارائه می دهد. همچنین، قسمت ‌های رایگان بسیاری در آن وجود دارد که می‌توانید در iTunes، Spotify  یا SoundCloud اپل گوش دهید.

گفتگو های واقعی کره ای برای مبتدیان و بیان مطالب بروز برای یادگیری زبان شما عالی است. پادکست ‌ها همچنین درباره مسائل رایج در کره جنوبی و نحوه برقراری ارتباط با دیگران به زبان کره‌ ای بحث می‌ کنند.

بنابراین، چه علاقه مند به تحصیل در کره جنوبی باشید و چه قصد مهاجرت به کره را دارید، این پادکست بینظر است.

استفاده از پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

 

  1. Let’s Learn Korean

اگر به دنبال یادگیری زبان کره ای هستید، Let’s Learn Korean بسیار عالی است. KBS World سازنده این پادکست است. این پادکست برای انگلیسی زبانان و کسانی که به زبان های فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و سایر زبان ها صحبت می کنند در نظر گرفته شده است.

همچنین می ‌توانید به صحبت ‌های کوتاهی که در فرودگاه، اداره پست یا مکان ‌های دیگر کره می‌ شنوید گوش دهید. این پادکست در سطح مبتدی هم آموزشی است و هم لذت بخش است.

 

  1. Talk To Me In Korean for Grammar

اگر می خواهید گرامر کره ای را از طریق پادکست یاد بگیرید، این پادکست می تواند به شما کمک کند. این پادکست برای یادگیری قوانین دستور زبان کره ای و نحوه استفاده روزانه از آن ها عالی است.

گوش دادن به  Core Korean Grammar، که یکی از محبوب ترین پادکست های کره ای است در قالبی مشابه و در وب سایت TTMIK استفاده می شود. آن ها درباره موضوعات مختلف از جمله دروس گرامر، غذا های معروف کره ای، سفر و کار بحث می کنند. این تیم متشکل از Hyunwoo و Kyeong-eun، به طور منظم قسمت های جدید را تولید می کنند.

 

پادکست های کره ای برای سطح متوسط

این لیست شامل پادکست هایی است که برای زبان آموزان بالاتر از سطح پایه طراحی شده است. اگر برای TOPIK Intermediate (سطوح 3 و 4) آماده می شوید، این پادکست ها می توانند برای شما مفید باشند.

 

  1. Hangugeo con AngDuck

اگر زبان آموز سطح متوسط هستید، می توانید Hangugeo con AngDuck را نیز بررسی کنید. این پادکست به طور منظم درس های جدیدی را ارائه می دهد که موضوعات مختلف و سطوح دشوار را پوشش می دهد. موضوعات این پادکست منحصر به فرد است و شما را در قسمت های زیادی در زبان کره ای غرق می کند.

این پادکست موضوعات زیادی چون: مشتریان کره ای، مقایسه زندگی در کره جنوبی، مطالعه زبان، تماشای فیلم های هیجان انگیز کره ای، خرید، غذا و… را در خود دارد.

 

  1. Sponge Mind

این پادکست یکی از معروف ترین پادکست های کره ای زبان است. آن ها هر قسمت را به دو زبان انگلیسی و کره ای را در این پادکست ضبط کرده اند. بنابراین، می توانید ابتدا آن را به زبان انگلیسی گوش کنید تا قبل از تغییر به زبان کره ای با موضوع آشنا شوید. از آنجایی که پادکست از روش‌ های معمولی یادگیری زبان استفاده نمی‌کند، سازگاری با آن ممکن است کمی طول بکشد. اما، کسانی که این پادکست را تولید می کنند کار های فوق‌العاده ‌ای انجام می‌ دهند تا شنونده را به طرح موضوعات جذاب علاقه ‌مند نگه دارند.

 

  1. The Legit Korean

پادکست The Legit Korean اگر قصد دارید به طور همزمان با فرهنگ کشور کره آشنا شوید و آن را درک کنید، این یکی از برجسته ترین پادکست های کره ای برای گوش دادن است. پس از هر قسمت، مجری به شنوندگان خود یک تمرین مکالمه را پیشنهاد می کند و از آن ها می خواهد صدا های ضبط شده را از طریق اینستاگرام برای او ارسال کنند.

در برنامه بعدی پادکست، او این موارد ضبط شده را پخش می کند. این موضوع به مجری این امکان را می دهد که شنوندگان خود را فعال نگه دارد و در صورت وجود اشتباه آن ها را تصحیح نماید و دیگران را تشویق می کند.

 

  1. The Motivate Korean Language Podcast

پادکست Motivate Korean زبان آموزان متعهد به یادگیری زبان کره ای را تشویق می کند که به راه خود ادامه دهند. این پادکست در مورد فرآیند یادگیری کره ای صحبت می کند و تجربیات شخصی را به اشتراک می گذارد.

این پادکست توصیه هایی در مورد با انگیزه ماندن و بهبود توانایی های کره ای شما ارائه می دهد. آن ها این کار را با تغییر دیدگاه شما در مورد زبان انجام می دهند. با اینکه کل پادکست به زبان انگلیسی است، برای زبان آموزان متوسطی که به دنبال ارتقا دادن سطح یادگیری خود هستند بسیار مفید می باشد.

 

پادکست های کره ای برای سطح پیشرفته

در اینجا قرار است لیست پادکست هایی را که برای زبان آموزانی که به دنبال یادگیری زبان در سطح بومی هستند معرفی کنیم. این پادکست های پیشرفته کره ای همچنین می توانند به شما در مطالعه TOPIK پیشرفته (سطوح 5 و 6) کمک کنند.

 

  1. Learn Korean and Korean Culture

جری میزبان پادکست آموزش فرهنگ کره ای است. او یک کره ای-آمریکایی است که تجربه زندگی در آمریکا و کره را دارد.

این پادکست فرهنگ کره ای مانند غذا، تعطیلات و کی پاپ را با ترکیبی از کره ای و انگلیسی بررسی می کند. به‌ علاوه، جری برای هر قسمت فهرستی از واژگان را ارائه می‌دهد که می‌توانید بعد از کلاس آن را مرور کنید.

در قسمت‌ های صوتی این پادکست که جنبه‌ های مختلف فرهنگ کره را بررسی می‌کند شما می توانید گفتگو های پیچیده زبان کره ای را درک کنید و از آن لذت ببرید.

پادکست های کره ای برای سطح پیشرفته

 

  1. Talk To Me In 100% Korean

پادکست جدیدی برای زبان آموزان پیشرفته از Talk To Me به زبان کره ای و سازندگان Iyagi در دسترس است. در این پادکست، کیونگ یون و هیونوو به 100 درصد کره ای در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند. رونوشت ها و ترجمه های بحث ها را در وب سایت Talk To Me In Korean قرار می دهند.

من مطمئن هستم اگر می خواهید مهارت شنیداری کره ای خود را به همراه گسترش دایره لغات کره ای خود افزایش دهید، به این پادکست کره ای گوش دهید. مطمئناً آن را دوست خواهید داشت.

 

  1. Breathe in Korean

تسلط به معنای «زندگی» در آن زبان است. شما این کار را با این پادکست کره ای انجام خواهید داد. پادکست Breathe in Korean  نقل قول های الهام بخش از آثار ادبی مختلف به زبان های کره ای و انگلیسی را دارد.

هم آموزنده و انگیزه دهنده است و هم آرامش بخش، بنابراین، اگر شما یک زبان آموز پیشرفته هستید که نیاز به تمرین گوش دادن بیشتری دارید، به این پادکست دوست داشتنی کره ای گوش دهید. اگر از خواندن لذت می برید و می خواهید رمان های مورد علاقه خود را به زبان کره ای بخوانید، این پادکست چیزی است که باید به آن گوش دهید.

 

  1. Korean Listening Practice

یادگیری زبان کره ای سخت است. این به این دلیل است که دارای قوانین، گویش های مختلف می باشد. Korean Listening Practice پادکستی است که برای زبان آموزان کره ای است که اطلاعات صوتی را ارائه می دهد. سخنرانان بومی عبارات معمولی، جملات و تلفظ مناسب را در این پادکست بیان می کنند. درجه سختی این پادکست از آسان تا پیچیده متفاوت است. به علاوه، امکان ساعت ‌ها درک شنیداری و تمرین را در اختیار شما قرار می دهد. شما همچنین می توانید این پادکست ها را دانلود کنید.

 

 

برای یادگیری زبان کره ای می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان کره ای مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

مقاله های پیشنهادی:

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان کره ای

یادگیری زبان کره ای با فیلم (معرفی بهترین فیلم ها)

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *