بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

اگر شما هم مثل من علاقه مند به یادگیری زبان کره ای هستید، من بهتون پیشنهاد میکنم، حتما از کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای استفاده کنید، چون قطعا سطح زبانی تون رو ارتقا میده و یاد می گیرید همانند مردم بومی کره صحبت کنید.

کانال های یوتیوب به ما می توانند در زمینه تلفظ درست لغات، درک معنی جمله های معروف و عامیانه و یادگیری بهتر گرامر کمک کنند. در اینجا من قصد دارم بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای را بهتون معرفی کنم تا بتوانید زبان کره ای رو به خوبی مردم بومی کره صحبت کنید.

 

نحوه یادگیری زبان کره ای با یوتیوب

۱. یادداشت برداری کنید

همانطور که در حال تماشای ویدیوهای کانال های یوتیوب هستید، نکاتی مانند: واژگان یا قواعد دستور زبان را یادداشت کنید. با یادداشت‌ های مفید و جدید خود، می ‌توانید بدون نیاز به تماشای مجدد کل ویدیو، چیزهایی را که یاد گرفته‌ اید مرور کنید.

یادداشت‌ نویسی به شما کمک می‌کند تا کلمات یا قواعد دستور زبان جدید را در ذهن خود مرور کنید. این کار شما را متمرکز می کند و به شما کمک می کند تا متوجه چیزهایی شوید که آن ها را درک نکرده اید.

شما همچنین می توانید نوشتن به زبان کره ای را در حین تماشای ویدیوها تمرین کنید. ویدیوهای یوتیوب می توانند به شما کمک کنند تا کاراکترها را حفظ کنید و حتی ترتیب ضربات را به شما نشان می دهند، اما کلید یادگیری خوب این است که واقعاً تمرین کنید.

 

۲. تماشای مکرر ویدیوهای یوتیوب

تماشای چند باره یک ویدیو می تواند به شما کمک کند مطالب را حتی بهتر یاد بگیرید. تکرار می تواند به شما کمک کند کلمات را حفظ کنید، تلفظ دقیق را یاد بگیرید یا حتی قوانین کلیدی دستور زبان را به خاطر بسپارید. وقتی یک کانال یادگیری زبان کره ای به خصوص جذاب یا موثر پیدا کردید، از آن استفاده کنید و چند تا از ویدیوهایش را تا حد امکان چندین بار ببینید.

بهتر است کلیپ ها را با هدف خاصی تماشا کنید، شاید در ابتدا بخواهید سعی کنید هم با زیرنویس و هم بدون زیرنویس آن ها را تماشا کنید و بعد قصد داشته باشید بر تلفظ و در تماشای بعدی بر ساختار جمله تمرکز کنید. این امر باعث می شود بهتر زبان کره ای را یاد بگیرید و برایتان خسته کننده نشود.

تماشای مکرر ویدیوهای یوتیوب

 

۳. محتوایی که دوست دارید را تماشا کنید

به دنبال محتوایی باشید که به آن علاقه مند هستید یا کنجکاوی شما را در مورد فرهنگ کره ارضا می کند. اگر به فرهنگ کره علاقه دارید، به دنبال ویدیوهای مربوط به غذا، آداب و رسوم و تاریخ کره باشید. اگر عاشق سیاست و دیپلماسی هستید، کلیپ های خبری در مورد شبه جزیره کره را امتحان کنید. خلاصه محتوایی را انتخاب کنید که شما را ترغیب به یادگیری کند نه دلسرد از یادگیری.

 

۴. انواع مختلف ویدیوها را امتحان کنید

مزیت ویدیوهای یوتیوب این است که کوتاه و متنوع هستند. این کار سطح زبان و دایره لغات شما را ارتقا می دهد. تماشای ویدیوهایی که طیف متنوعی از موضوعات و منابع مختلف را پوشش می ‌دهند بسیار مهم است، این به شما کمک می کند خود را به چالش بکشید و واژگان و عبارات جدیدی را جمع آوری کنید.

علاوه بر این، این یک استراتژی خوب برای آشنایی با سیستم های زبان کره ای است. به عنوان مثال، کلیپ های خبری رسمی تر از وبلاگ ها هستند و از مودبانه ترین سطح گفتار استفاده می کنند. پس نباید از آن غافل شوید، به خصوص اگر هدف شما تجارت با شرکای کره ای باشد.

 

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

کانال های یوتیوب برای سطح پایه

  1. Study Korean Together

Study Korean Together یک مکان عالی برای شروع زبان کره ای برای زبان آموزان جدید است. بیشتر ویدیوهای این کانال بر واژگان پایه، قواعد دستور زبان و تلفظ تمرکز دارند تا پایه‌ هایی را که برای شروع به آن نیاز دارید، در شما قوی کنند.

این کانال توسط یک انگلیسی زبان که در حال یادگیری زبان کره ای است اداره می شود، بنابراین ویدیوها مستقیماً با نیازها و چالش های زبان آموزان مبتدی از دیدگاه شخصی که این مشکلات را درک می کند، ارائه می شود.

میزبان در این کانال به ندرت ظاهر می شود، بنابراین می توانید به طور کامل روی قواعد واژگان و دستور زبان که هنگام صحبت او روی صفحه نمایش داده می شوند تمرکز کنید. سبک او آرام است که می تواند به کاهش اضطراب یادگیری زبان شما کمک کند.

 

  1. Learn Korean with Beeline Language

ویدیوهای زبان Beeline از این نظر منحصر به فرد هستند که اکثر آن ها کاملاً کوتاه هستند و لازم نیست نگران غرق شدن در لیست طولانی واژگان برای حفظ کردن باشید. در واقع، بسیاری از این ویدیوها حدود یک دقیقه طول می کشند. اگر زبان کره‌ ای دلهره ‌آور به نظر می‌ رسد، این ویدیوهای کوتاه می‌ توانند فرصتی عالی برای یادگیری زبان کره ‌ای برای شما باشند.

این کانال دارای چندین سبک ویدیو است. برخی ویدیوها سخنرانان را نشان نمی‌ دهند، در عوض روی واژگان کلیدی تمرکز می ‌کنند. ویدیوهای دیگر سخنرانان را نشان می دهند که به نظر سرگرم کننده و دوستانه هستند.

 

  1. Learn Korean with GO! Billy Korean

کره ای را با GO یاد بگیرید این کانال، توسط یک فرد آمریکایی اداره می شود که این زبان را به طور گسترده مطالعه کرده است. او مدرک زبان کره ای دارد و در کره زندگی کرده و بیش از یک دهه است که این زبان را خوانده است و به عنوان یک آمریکایی که زبان کره ای را از ابتدا یاد گرفته، چشم اندازی الهام بخش برای زبان آموزان مبتدی به ارمغان می آورد.

این کانال مجموعه ای از ویدیو های مختلف را ارائه می دهد که برای زبان آموزان مبتدی عالی است. آن ها دستور زبان، واژگان، فرهنگ و غذا را به شما یاد می دهند. حتی اگر ترجیح می ‌دهید یادگیری به صورت کلاسی باشد، این کانال ویدیوهایی از آموزش‌ های کلاسی را ارائه می‌کند.

 

  1. Margarita

اگر به دنبال یادگیری فرهنگ کره ای در حین یادگیری زبان هستید، این کانال مجموعه ای از موضوعات را پوشش می دهد که می تواند برای شما کمک کننده باشد، مانند: سفر به کره، Kpop، زیبایی، Kdrama، هنر و البته درس های زبان کره ای. بیشتر ویدیوهای مارگاریتا سرگرم کننده هستند و اغلب میزبان با دوستانش صحبت می کند یا مستقیماً با دوربین صحبت می کند که انگار شما دوست او هستید. این یک کانال پر جنب و جوش است که به شما انرژی لازم برای حفظ انگیزه و یادگیری زبان کره ای را می دهد. در حالی که بسیاری از ویدیو های این کانال به زبان انگلیسی هستند اما اغلب شامل واژگان مفید کره ای می باشند. با این حال، اگر می‌ خواهید بیشتر روی زبان کره ‌ای تمرکز کنید، این کانال فوق‌ العاده است. هر ویدیوی این مجموعه بر روی موضوعی تمرکز دارد که برای زبان آموزان مبتدی مناسب است.

 

کانال های یوتیوب برای سطح متوسطه

  1. Seemile Korean

ویدیو های این کانال مانند آموزش به سبک کلاس است و هم به صورت حضور در خیابان و محله های کره،‌ این کانال همچنین دارای میزبان های مختلف است. اما صرف نظر از مطالب، ویدیوها معمولاً مفید و واقعاً آموزنده هستند.

این کانال نه تنها ویدیوهای آموزشی مفیدی را در مورد موضوعاتی مانند تلفظ، خواندن، گوش دادن و مکالمه ارائه می دهد، بلکه برخی ویدیوها را در مکان های مربوطه ارائه می دهد که واژگان سطح متوسطه را آموزش می دهند و مکالمات کاربردی را به شما نشان می دهند.

 

  1. Pinkfong

کانال یوتیوب آموزش کره ای Pinkfong دارای صدها انیمیشن ویدیویی، از جمله آهنگ ها و داستان های متمرکز بر یادگیری زبان کره ای برای زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسطه را ارائه می دهد.

ویدیوها شامل زیرنویس ‌های کره ‌ای هستند که به شما امکان می ‌دهد خواندن در هانگول را تمرین کنید و واژگان جدید را یاد بگیرید. شما در این کانال با ویدیوهای شاد و تخیلی Pinkfong مجذوب خواهید شد، که دارای یک خط داستانی ساده و گرافیک فوق‌ العاده هستند، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که برخی از آهنگ ‌های آن‌ ها را زمزمه می‌کنید.

 

  1. Easy Languages

کانالEasy Languages  یک رویکرد سرگرم کننده و کاربردی برای آموزش زبان با مصاحبه هایی در خیابان به شما ارائه می دهد و آموزش را برای شما جذاب تر می کند. در این کانال یک لیست پخش کره ای با بیش از 20 ویدیوی عالی وجود دارد. این ویدیوها نه تنها از زبان کره ای استاندارد استفاده می کنند، بلکه موضوعات فرهنگی را نیز پوشش می دهند که به زبان آموزان کره ای کمک می کند تا فرهنگ کره را عمیق تر درک کنند.

درست است که ویدیوها به زبان کره ای هستند، اما اگر مهارت های شما هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیست، خیلی نگران نباشید هر ویدیو به دو زبان کره ای و انگلیسی شرح داده شده است تا به شما امکان خواندن را بدهد.

 

  1. Talk To Me in Korean

Talk To Me In Korean یک کانال آموزش کره ای است که کتاب آموزش زبان کره ای، کتاب الکترونیکی، دوره های صوتی و دوره های ویدیویی را برای خرید ارائه می دهد، اما یک کانال یوتیوب نیز دارد. سبک ارائه ویدیو در این کانال به طور کلی آرام و دوستانه است، بنابراین ممکن است در هنگام تماشای آن معلم مدرسه ابتدایی مورد علاقه خود را به یاد بیاورید.

ویدیوهای Talk To Me In Korean واژگان، خواندن، تکنیک های یادگیری، اشتباهات رایج و موارد دیگر را پوشش می دهد و برای زبان آموزان متوسط، حتی دروس ویدیویی ویژه وجود دارد.

 

کانال های یوتیوب برای سطح پیشرفته

  1. Heechulism

Heechulism  یک کانال یوتیوب است که ماجراهای  Heechul Yoon، که یک مسافر مشتاق است را دنبال می کند. این کانال فرصتی عالی برای زبان ‌آموزان پیشرفته است تا همه آنچه را که آموخته ‌اند را امتحان کنند.

برخی ویدیوها به زبان انگلیسی هستند، برخی دیگر به زبان کره ای و برخی دیگر ترکیبی از این دو را دارند. ویدیوها سفرهای یون را همراه با موضوعات مرتبط کره ای پوشش می دهند.

 

  1. Korean Film Archive

در این کانال برخی از آثار کلاسیک سینمای کره را خواهید دید. برخی از آن ها سیاه و سفید هستند، اما همچنان نمونه هایی از جذاب ترین فیلم ها را نشان می دهند. از این طریق شما زبان کره ای را یاد می گیرید و با اصطلاحات خاص آشنا می شوید.

این روشی جذاب برای تمرین مهارت ‌های شنیداری شما است، اما همچنین زمینه ‌های مشترکی را با مردم بومی کره ایجاد می کند. با فیلم هایی که آن ها سال ها تماشا کرده اند آشنا می شوید و در مکالمات کره ای چیزهای زیادی برای صحبت در مورد آن ها خواهید داشت.

 

  1. The World of Dave

World of Dave کانال یوتیوب یک آمریکایی ساکن کره است. بیشتر ویدیوها کاملاً به زبان کره ای هستند این کانال به شما نشان می دهد که، چگونه لهجه ها می توانند متفاوت باشند. این کانال یوتیوب دارای چت، وبلاگ، مقایسه فرهنگی و تلفظ، ویدیو های کمدی و… است.

چیزی که این کانال را به ویژه برای دانشجویان کره ای عالی می کند این است که ویدیوها به دو زبان کره ای و انگلیسی زیرنویس شده اند و به شما امکان می دهد هر طور که می خواهید بخوانید. حتی اگر هنوز کاملاً پیشرفته نیستید، ممکن است سعی کنید چند ویدیو را تماشا کنید تا ببینید چقدر می توانید آن را درک کنید.

 

  1. EBS Documentary

سیستم پخش آموزشی کره (EBS) در کانال بسیار محبوب یوتیوب خود، ویدیوهای با کیفیتی را منتشر می کند که برای زبان آموزان متوسطه تا پیشرفته عالی است. این کانال کاملاً به زبان کره ‌ای است، ویدیوها اغلب متن و زیرنویس کره ‌ای دارند، که باعث تعامل بیشتر و آسان ‌تر دنبال کردن آن‌ ها می ‌شود. از آداب و رسوم گرفته تا غذا، سبک زندگی تا سرگرمی، علم تا سیاست، در ویدیوهای این کانال ارائه می شود و باعث ارتقای زبانی شما خواهد شد.

 

 

برای یادگیری زبان کره ای می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان کره ای مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

مقالات پیشنهادی دیگر:

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان کره ای

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان کره ای

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان کره ای

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *