چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

شاید قبل از خواندن این مقاله دلایلی را که به خاطر آن ها بخواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید را داشته باشید. اینکه بخواهید با اقوام خود ارتباط برقرار کنید و یا برای تعطیلات به آلمان سفر کنید، یا اینکه خود را برای تحصیل در کشور آلمان و کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند آماده کنید و شاید یکی از دوستان تان به شما این پیشنهاد را کرده است و یا به صورت کلی از این زبان و لهجه اش خوش تان می آید تصمیم به یادگیری این زبان کرده اید.

در این مطلب برای اینکه اطمینان پیدا کنید که آیا تصمیم درستی گرفته اید و یا اینکه دنبال دلایلی برای یادگیری زبان آلمانی هستید به چند موضوع و دلیل مهم اشاره شده است تا شما را برای تصمیم گیری در این خصوص کمک نماید و اهمیت یادگیری این زبان را برای شما تعیین نماید و همچنین به شما این دیدگاه را بدهد که آیا زبان آلمانی مناسب یادگیری برای شما هست یا خیر.

 

۱. زبان آلمانی پرمخاطب ترین زبان در اروپا می باشد.

در اروپا بیشتر افراد زبان آلمانی را به عنوان زبان اصلی خود مورد استفاده قرار می دهند. این موضوع جای تعجب ندارد به این خاطر که جمعیت کشور آلمان تقریبا ۸۳ میلیون نفر می باشد که پرجمعیت ترین کشور اروپا می باشد. همچنین نه تنها مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند بلکه این زبان به عنوان زبان اصلی کشور اتریش، سوئیس، لوکزامبرگ و لیختنشتاین به حساب می آید و نیز زبان اصلی جمعیت زیادی از ساکنین شمالی کشور ایتالیا، شرق بلژیک، هلند، دانمارک، فرانسه، قسمتی از لهستان، چک، روسیه و رومانی و دیگر قسمت های اروپا است.

در حالی که یادگیری زبان آلمانی باعث می شود شما با ۱۲۰ میلیون نفر بومی زبان آلمانی ارتباط برقرار کنید این موضوع را مدنظر قرار دهید که افراد بسیاری در دنیا وجود دارند که این زبان را به عنوان زبان دوم در حال یادگیری می باشند.

لازم بذکر است که زبان آلمانی سومین زبان محبوب و پرطرفدار برای یادگیری در دنیا بوده و دومین زبان محبوب در اروپا و ژاپن بعد از انگلیسی است.

 

۲. کشور آلمان سومین اقتصاد دنیا و اولین کشور در زمینه صادرات در دنیا است

کشور آلمان سومین اقتصاد بزرگ در دنیا است و موتور محرک اقتصاد اروپا به حساب می آید. در سال ۲۰۰۷ برای ۵ سال پیاپی و در کنار قدرت یورو، آلمان ها توانستند عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده دنیا را به خود اختصاص دهند. صادرات این کشور به ارزش ۹۴۰ میلیارد دلار بود که حتی توانست از صادرات آمریکا پیشی بگیرد.

همچنین فراموش نکنید که کشور سوئیس و دیگر کشورهای آلمانی زبان دارای استانداردهای زندگی بالایی در سطح جهانی می باشند.

 

۳. دانش زبان آلمانی می تواند باعث فرصت های شغلی شود

قدرت اقتصاد آلمان برابر است با فرصت های شغلی بسیار زیاد، فرصت های شغلی در اتحادیه اروپا و در کشورهای شرق اروپا جایی که زبان آلمانی به عنوان پرمخاطب ترین زبان مورد استفاده است بعد از روسیه بسیار زیاد می باشد.

کمپانی هایی مانند BMW، Daimler، Siemens، Lufthansa، SAP،‌ Bosch، Infineon،‌ BASF و شرکت های بسیار دیگر نیازمند مشارکت با دیگر افراد و شرکت ها در سطح بین المللی هستند. از این رو ژاپن که یکی از قدرت های اقتصادی در دنیا محسوب می شود ارزش یادگیری زبان آلمانی را به خوبی درک کرده و تقریبا ۷۰ درصد دانش آموزان در ژاپن به یادگیری زبان آلمانی می پردازند.

اگر به دنبال پیدا کردن کار در کشور آمریکا نیز می باشید یادگیری زبان آلمانی نیز می تواند به شما برای پیدا کردن فرصت های شغلی متنوع کمک نماید. شرکت های آلمانی معمولا ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را در آمریکا برای افراد مختلف بوجود آورده اند و این موضوع در آلمان برای کشور آمریکا نیز صادق است. این موضوع باعث شده تا افرادی که با زبان آلمانی آشنایی دارند شانس بیشتری را برای پیدا کردن شغل داشته باشند.

۴. آلمان ها خلاق هستند

در طول تاریخ بسیاری از دانشمندان و مخترعان بزرگ و تاثیرگذار جهان آلمانی بوده اند افرادی چون انشتین، هرتز، برندنبرگ و …. . این موضوع تا امروز نیز ادامه داشته چرا که ۴ تا از ۱۰ شرکت خلاق جهان در آلمان قرار داشته که رتبه ۳ را در دنیا به آلمان اختصاص داده است. هر ساله ۲۰۰ هزار محصول جدید توسط مشاغل مختلف به بازار ارائه می شود.

به دلیل تحقیقات و نوآوری ها، آلمانی ها از پیشگامان در تکنولوژی می باشند. آلمان بیشتر از کشورهای دیگر حتی آمریکا محصولات تکنولوژی محور را صادر می کند و در زمینه بیوتکنولوژی بسیار قدرتمند بوده که حدود ۱۱۵ سازمان تنها در مونیخ قرار دارند.

 

۵. حضور آلمان در بستر اینترنت بر دیگران برتری دارد

با توجه به اینکه آلمانی ها افراد خلاقی می باشند این موضوع زیاد تعجب برانگیز نمی باشد که در بستر اینترنت نیز حضور چشم گیری را داشته باشند. این کشور دارای ۸ میلیون دامنه اینترنتی است. که دامنه .de را به دومین دامنه اینترنتی بعد از دامنه .com تبدیل کرده است. این موضوع باعث شده است که حتی از دامنه های .net ، .org ، .inf و .biz نیز محبوب تر باشند. جالب است بدانید که .uk که برای کشور انگلستان است پشت سر آلمان قرار گرفته است.

 

۶. از هر ۱۰ کتاب در دنیا یک کتاب در آلمان چاپ می شود

زبان آلمانی تنها یک زبان برای گذشته نیست. با توجه به آمارها و تحقیقات افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کنند تقریبا در هر سال ۸۰ هزار عنوان کتاب جدید به چاپ می رسد. تنها بازار زبانی که بیشتر از آلمانی به چاپ کتاب می پردازد زبان های چینی و انگلیسی می باشند. در بین شهرهایی که به صنعت چاپ می پردازند شهر مونیخ دومین شهر در جهان می باشد. به دلیل اینکه تعداد بسیار کمی از کتاب های آلمانی به زبان های دیگر ترجمه می شوند برای اینکه بتوانید در این خصوص مشکلی نداشته باشید و براحتی کتاب های آلمانی را که بسیار هم می باشند مطالعه کنید نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت.

 

۷. زبان آلمانی به میزانی که تصور می کنید سخت نیست

اگر زبان انگلیسی زبان اصلی شما باشد و یا اینکه اگر زبان انگلیسی را تا حدودی بلد می باشید، در نتیجه شما برای یادگیری زبان آلمانی از مزیت بالایی برخوردار هستید. چرا که انگلیسی مدرن و آلمانی مدرن هر دو از یک ریشه زبانی نشات گرفته شده اند و هر دو زبان شباهت های فراوانی در گرامر و لغت با یکدیگر دارند.

بعلاوه، زبان آلمانی برای تلفظ از سیستم فونتیکی بهره می برد. زمانی که با صداها و آواها در زبان آلمانی آشنا شوید براحتی می توانید تمامی کلمات را تلفظ نمایید.

همه ما در دوران مدرسه و دانشگاه به دلیل آموزش زبان انگلیسی به صورت تقریبی با بسیاری از کلمات و جملات و تلفظ های زبان انگلیسی آشنایی داشته در نتیجه این موضوع باعث می شود تا یادگیری زبان آلمانی برای مان دشوار تلقی نشود. هر چند یادگیری هر زبانی قواعد و سختی های مخصوص به خود را خواهد داشت.

 

۸. زبان آلمانی برای بسیاری از رشته های تحصیلی نیاز است و یا توصیه می شود

به دلیل گستردگی و فعالیت های متعدد در زمینه های مختلف در کشور آلمان، زبان آلمانی در بسیاری از زمینه ها یکی از مهم ترین زبان های دنیا به خصوص در بحث تحصیل و تحقیقات دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی به حساب می آید.

به عنوان مثال، در دانشگاه کالیفرنیا بیشتر رشته ها دانش زبان آلمانی را مورد توجه قرار داده و به یادگیری این زبان توصیه می شود که این رشته ها دارای گستردگی بسیاری می باشند از رشته های بیولوژی، فیزیک تا رشته های فلسفی و هنری زبان آلمانی می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.

با توجه به اهمیت زبان آلمانی در زمینه های مختلف چاپی و تحقیقاتی، انتظار می رود که بسیاری از فارغ التحصیلان حداقل دانش خواندن را از زبان آلمانی داشته باشند. که این موضوع می تواند فرصت های بسیاری را برای شرکت در گروه های تحقیقاتی و چاپ مقالات در مجلات معتبر فراهم نماید.

 

چطور و کجا زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

تا اینجا از طریق جنبه ها و زوایای مختلف به بررسی اهمیت یادگیری زبان آلمانی پرداختیم و این موضوع را بیان کردیم که زبان آلمانی چطور و چگونه می تواند باعث شود تا زندگی شما براساس اهدافی که دارید تحت تاثیر قرار بگیرد. تصور می کنیم که برای شما هم اهمیت بالای زبان آلمانی در این عصر مدرن قابل درک است و از این رو تصمیم گرفته اید تا این زبان را فرابگیرید.

در این خصوص آموزشگاه زبان دهخدا برای برطرف کردن نیاز شما به تشکیل دپارتمان زبان آلمانی پرداخته تا با تمرکز بیشتری به آموزش این زبان با توجه به بهره گیری از اساتید مجرب و خلاق این حوزه و نیز استفاده از منابع بروز و متد های نوین آموزشی یادگیری زبان آلمانی را برای شما سهل و آسان نماید.

دوره های زبان آلمانی آموزشگاه زبان دهخدا به صورت حضوری و آنلاین به شکل گروهی و خصوصی برگزار می شود و شما براحتی با انجام یک تعیین سطح رایگان و دریافت مشاوره می توانید در این کلاس ها شرکت نمایید.

 

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم :

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2022

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *