لیست کشورهای آلمانی زبان ،معرفی لهجه های زبان آلمانی

کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می کنند؟

کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می کنند؟

بیش از 95 میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند که به عنوان زبان اصلی خود آلمانی صحبت می کنند. این زبان، زبان رسمی شش کشور است که همگی در اروپا قرار دارند. پرجمعیت ترین کشوری که زبان آلمانی، زبان رسمی است، کشور آلمان است. آلمان در مجموع بیش از 81 میلیون نفر جمعیت دارد. از مجموع این جمعیت، 91.8٪ آلمانی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند. این بیش از 74 میلیون نفر است. حدود 5.6 میلیون نفر زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند.

شش کشوری که آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود به ترتیب حروف الفبا دارند عبارتند از: اتریش، بلژیک، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ و سوئیس. بیش از 78 درصد از کل آلمانی زبانان جهان در آلمان زندگی می کنند. بیش از 8 درصد در اتریش، بیش از 5 درصد ساکن سوئیس، کمتر از 1 درصد در ایتالیا و بیش از 7 درصد در سایر کشورها زندگی می کنند.

علاوه بر شش کشور آلمانی زبان، چندین نهاد وابسته وجود دارند که زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی دارند. این مناطق عبارتند از استان خودمختار تیرول جنوبی در ایتالیا، وویودی اوپل و سیلسی در لهستان، و اسپیریتو سانتو، سانتا کاتارینا و ریو گراند دو سول در برزیل. آلمانی نیز طبق قوانین اسلواکی در روستاهای Krahule/Blaufuss و Kunesov/Kuneschhau به عنوان یک زبان رسمی مشترک در نظر گرفته می شود.

اگرچه این زبان در برخی کشورها زبان رسمی نیست، اما آلمانی به عنوان یک زبان فرهنگی یا اقلیت در چندین کشور در سراسر جهان استفاده می شود. این کشورها عبارتند از:

برزیل، بوسنی و هرزگوین

جمهوری چک

دانمارک

مجارستان

ایتالیا

قزاقستان

نامیبیا

لهستان

رومانی، روسیه

اسلواکی

اوکراین

تقریباً 16 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا آلمانی صحبت می کنند. خارج از اروپا، بسیاری از کشورهای دیگر مانند قزاقستان، نامیبیا و آفریقای جنوبی وجود دارند که در آنها آلمانی صحبت می شود. بخش ‌های دیگری از جهان وجود دارد که در آن‌ ها آلمانی نیز توسط درصد کمی از جمعیت صحبت می‌شود. دیاسپورای آلمانی (جوامع آلمانی که در نیمه اول قرن بیستم مهاجرت کردند) همچنین زبان آلمانی را به مناطقی از ایالات متحده، شیلی، نروژ، برزیل، مکزیک، استرالیا، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا آوردند.

 

سایر کشورهای اروپایی با جوامع بزرگ آلمانی زبان

کشورهای دیگری نیز با اقلیت های آلمانی زبان قابل توجهی هستند اما زبان آلمانی زبان رسمی شان نیست:

روسیه (500000 آلمانی زبان مادری)

قزاقستان (180000 آلمانی زبان مادری)

نسخه آلمانی آنها بسیار جالب است، زیرا بر اساس لهجه های آلمانی است که در قرن 17 و 18 صحبت می شد. دیگر کشورهای اروپای شرقی با اقلیت ‌های آلمانی ‌زبان بزرگ عبارتند از:

مجارستان (62000 آلمانی زبان مادری)

جمهوری چک (40000 آلمانی زبان مادری)

رومانی (37000 آلمانی زبان مادری)

در اسکاندیناوی، اقلیت شناخته شده آلمانی زبان در دانمارک زندگی می کنند (15000 نفر). در فرانسه، یک اقلیت سالخورده در آلزاس لورن عمدتاً به یک گویش بسیار خاص صحبت می کنند، آلزاس. در اسپانیا، شامل جامعه ای متشکل از 50000 آلمانی را تشکیل می دهد (اکثراً بازنشسته، اگرچه جامعه آلمانی جوان شاغل در شهرهای اسپانیا نیز در حال رشد است). چندین روزنامه و ایستگاه رادیویی آلمانی در اسپانیا وجود دارد (Costa Nachrichten، Mallorca Zeitung، و غیره).

 

زبان آلمانی در آفریقا

نامیبیا از سال 1884 تا 1915 مستعمره آلمان بود. حدود 20000 آلمانی زبان در نامیبیا هنوز در حال زندگی کردن هستند.

 

چند کشور در آمریکا آلمانی صحبت می کنند؟

آلمانی در 9 شهرداری برزیل رسمی است: در ایالت های اسپریتو سانتو، میناس گرایس و سانتا کاتارینا (به همراه پرتغالی).

 زبان آلمانی

زبان آلمانی در ایالات متحده

آلمانی در هیچ یک از ایالات، ایالات متحده زبان رسمی نیست، اما حدود 46 میلیون آمریکایی وجود دارند که نسب کامل یا جزئی آلمانی دارند (براساس اطلاعات سال 2018). آمریکایی های آلمانی زبان بزرگترین گروه اجدادی هستند که توسط اداره سرشماری ایالات متحده در نظرسنجی جامعه آمریکایی گزارش شده است. برخی از مهاجران آلمانی قرن 19 شیوه زندگی قدیمی خود را در ایالات متحده دنبال کرده اند، مانند جوامع آمیش، منونیت یا هوتریت.

در آمریکای لاتین، شما می توانید جوامع آلمانی زبان بیشتری را پیدا کنید:

آرژانتین

برزیل

شیلی

پاراگوئه

در ونزوئلا ، شما هنوز هم ممکن است برخی از افراد را پیدا کنید که در میان یکدیگر با Alemán Coloniero صحبت می کنند. این گویش آلمانی و آلمانی استاندارد مدرن از نظر متقابل قابل درک نیستند. این گویش توسط نوادگان Gersmans از منطقه جنگل سیاه صحبت می شود که در سال 1843 و پس از آن به ونزوئلا مهاجرت کرد.

این گویش به شدت تحت تأثیر اسپانیایی قرار گرفته است. اما به خاطر داشته باشید که هر چه مهاجران آلمانی طولانی تر در دنیای جدید بمانند، آلمانی که آنها صحبت می کنند کمتر مانند آلمانی مدرن امروزه در برلین، زوریخ ، مونیخ ، کلن یا وین صحبت می شود.

 

حقایقی در مورد زبان آلمانی

زبان آلمانی تأثیر قابل توجهی بر سایر فرهنگ ها و زبان ها داشته است. در طول قرن نوزدهم، ادبیات آلمانی از اعتبار بالایی برخوردار بود و بسیاری از کلمات آلمانی به زبان‌ های دیگر صادر شد.

امروزه موقعیت پیشرو آلمان در اقتصاد جهانی دلیل مهم دیگری برای یادگیری زبان آلمانی به ما می دهد. اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد در اروپا است و آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را پس از ایالات متحده، چین و ژاپن دارد. این همچنین به این معنی است که آلمانی یک زبان بسیار مهم برای افرادی است که در بخش ‌های خودرو، تولید و مهندسی کار می‌کنند، زیرا این صنایع از اقتصاد آلمان حمایت می‌ کنند و تعداد زیادی از افراد را استخدام می ‌کنند. آلمانی همچنین “زبان علم” در نظر گرفته می شود و دومین زبان پر صحبت دانشمندان از سراسر جهان است.

آلمانی یکی از سه زبان پرکاربرد در اینترنت است، زیرا تقریباً 6 درصد از تمام وب سایت های زنده به زبان آلمانی هستند. همچنین درصد زیادی از کتاب ها به زبان آلمانی نوشته شده یا به این زبان اروپایی ترجمه شده اند. اعتقاد بر این است که 10 درصد از کل کتاب های چاپی به زبان آلمانی است.

موسسه گوته مهمترین سازمان فرهنگی جهان برای زبان آموزان آلمانی در نظر گرفته می شود. این موسسه در سال 1951 تاسیس شد و اکنون بیش از 150 شعبه در سراسر جهان دارد و نه فقط در کشورهای آلمانی زبان. موسسه گوته فرهنگ و زبان آلمانی را ترویج می کند و برنامه آموزشی متنوعی دارد.

 

چند نکته جالب در مورد زبان آلمانی:

آلمانی به داشتن تعداد زیادی کلمات بسیار طولانی معروف است. یافتن کلماتی که دارای 40 یا حتی 60 حرف هستند غیر معمول نیست.

هلندی و انگلیسی نزدیک ترین زبان ها به آلمانی هستند.

در طول قرن هجدهم، آلمانی بسیار نزدیک بود که به زبان رسمی ایالات متحده تبدیل شود. این به پای صندوق های رای رفت و انگلیسی تنها با یک رای پیروز شد.

 

 

برای یادگیری زبان آلمانی می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان آلمانی مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

بیشتر بخوانید:

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *