راهنمای یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

راهنمای یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

راهنمای یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

بهترین راه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی این است که خود را در آن غوطه ور کنید. ما به شما در این کار کمک میکنیم.در این روش شما یک لیست طولانی از واژگان ترکی استانبولی را حفظ نخواهید کرد. شما فقط به زبان جدیدتان می شنوید، صحبت می کنید، می خوانید و می نویسید. به این ترتیب، آماده مکالمات دنیای واقعی می شوید.در این مطلب می خواهیم راهنمای یادگیری زبان ترکی استانبولی را به شما معرفی کنیم.

 

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

به تعداد افرادی که زبان دوم را یاد می گیرند، برای این سوال پاسخ وجود دارد. آیا می خواهید از فیلم های Nuri Bilge Ceylan بدون زیرنویس لذت ببرید؟ آیا می خواهید بدون راهنما از مسیر شکست خورده آناتولی خارج شوید؟ آیا در شرف ملاقات با همسر جدید ترک خود هستید؟ آیا می خواهید شعر هر آهنگ Barış Manço را که تا به حال ضبط کرده اید یاد بگیرید؟ آیا می خواهید بتوانید برای بهترین معاملات در بازار بزرگ استانبول چانه بزنید؟ هیچ دلیلی وجود ندارد، اما شما باید دلیل خود را پیدا کنید. این کار ضروری است زیرا به شما کمک می کند با انگیزه و متمرکز بمانید. شما می توانید چیزهایی را که به شما مربوط است حفظ کنید و به آنها توجه بیشتری کنید. اگر می خواهید ترکی یاد بگیرید تا در چشمه موج سواری کنید، به خاطر سپردن لغات مربوط به تجهیزات اداری به شما انگیزه ای برای تلاش کردن نمی دهد. علاوه بر انتخاب واژگان و عبارات اصلی (1000 تا 3000 کلمه که برای گفتار روزمره ضروری است) می توانید با یادگیری صحبت در مورد آنچه برای شما مهم است به ترکی علاقه مند شوید.

 

بهترین راهنما برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

در اینجا برخی از منابع یادگیری زبان رایج است که می تواند برای ترکی نیز استفاده شود:

  • Pimsleurترکی – اگر پول نقد دارید، این زبان را بدون خواندن یک کلمه با کیفیت خوبی آموزش می دهد. همچنین شما را با لهجه ها و سطح ابتدایی گفتار محاوره ای آشنا می کند.
  • Duolingoو Memrise – هر دوی اینها بازی های معمولی و با درجه بندی هوشمندانه ای دارند تا واژگان و دستور زبان را بدون زحمت به شما آموزش دهند. هر دو گزینه تنظیم سرعت آموزش را دارند در صورتی که نیاز به بازیابی اصول اولیه دارید یا حوصله دارید و می خواهید به موارد پیشرفته تر بروید.
  • فایل های مؤسسه خدمات خارجی – این مطالب قدیمی تر، اما دقیق و به طرز شگفت انگیزی محاوره ای و رایگان هستند.این یک سبک قدیمی تدریس است بنابراین باید کمی صبور باشید. با این حال، عمق اطلاعات موجود کاملاً چشمگیر است.
  • Omniglot.com – برای تاریخچه زبان و اصول اولیه. به شما زبان یاد نمی دهد. این یک دانشنامه زبان است.
  • italki تعدادی مدرس بومی ترکی دارد که می توانند جلسات منظمی را با هزینه ای معقول ارائه دهند. چند معلم مختلف را امتحان کنید تا معلمی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما دارد.
  • بی بی سی ترکی یک آرشیو رایگان از دروس دارد که به شما کمک می کند تا با اصول مکالمه ترکی آشنا شوید.
  • Turkeytravelplanner.com یک دایره المعارف واقعی از اطلاعات در مورد سفر به ترکیه به عنوان یک مسافر مستقل یا غیر مستقل است. همچنین دارای پیوندهای زبانی و منابع قابل توجهی است.

ترکی به عنوان یک زبان چسبنده شناخته می شود. این بدان معنی است که پسوندهایی به ریشه فعل اضافه می شود تا معنای دستوری را ارائه دهد. این می تواند به کلمات طولانی بسیار تاثیرگذار منجر شود، ساختار مورد علاقه من Teşkilatlandırıldıklarından است که به معنای “به دلیل سازماندهی آنها” است.بیایید آن را تجزیه کنیم:

  • Teşkilat – “سازمان”
  • Teşkilatlan – معادل فعل اسم
  • Teşkilatlandır – “تشکیل سازمان”
  • Teşkilatlandırıl – “سازماندهی کردن”
  • Teşkilatlandırıldıkları – “سازماندهی آنها”
  • Teşkilatlandırıldıklarından – “به دلیل سازماندهی شدن آنها”

خب، این یک مثال افراطی است، و در حقیقت، کلماتی به این شکل به طور منظم در گفتگو استفاده نمی شود. با این حال، اصل این است که وقتی تعداد متناهی پسوندها را یاد گرفتید، می توانید هر فعل را به طور دقیق با هم ترکیب کنید.

 

مثال دیگر: پسوند اول شخص مفرد – “um”

  • Yapmak – «انجام دادن» / Yapıyorum – «من انجام می دهم»
  • Yemek – “خوردن” / Yiyorum – “من می خورم”
  • Koşmak – “دویدن” / Koşuyorum – “من می دوم”

 

درست است که قوانین هارمونیک ممکن است تغییرات جزئی در مورد املا و تلفظ ایجاد کند، اما شکل و صرف ترکی بسیار انعطاف پذیر است. شما با فرم های فعل که به طور قابل توجهی از مصدرهای ساده فاصله گرفته اند مانند زبان اسپانیایی و فرانسوی، مواجه نخواهید شد.

 

همه چیز در ذهن شماست

اگر می‌خواهید واقعاً ترکی صحبت کنید، باید آماده اشتباه باشید و از اشتباه کردن نترسید. یادگیری به معنای انجام دادن، تلاش، شکست و تلاش مجدد است. آنچه یودا گفت را فراموش کنید (علاوه بر این، او حتی به سختی می توانست به یک زبان صحبت کند). نکته کلیدی برای دانستن نحوه صحبت کردن به ترکی این است که صرفاً سعی کنید ترکی صحبت کنید، مهم نیست که در ابتدا چقدر احمقانه به نظر برسد. اشتباه کردن دلیلی برای دلسرد شدن نیست. مطالعات روانشناختی اخیر در مورد نحوه یادگیری ما ساده ترین و مهم ترین نکته را به ما می دهد: استراحت. اگر می توانید با درک نکردن فوری چیزها احساس راحتی کنید، کنجکاوی و لذت بردن از این فرآیند آسان تر است. مهم نیست که چگونه یادگیری را انتخاب می کنید، قرار گرفتن در معرض مداوم و تمرین روزانه همیشه نتایجی را به همراه خواهد داشت.

 

 

خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می کنیم:

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ترکی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

آموزش الفبای زبان ترکی استانبولی

چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

اصطلاحات ترکی استانبولی در خرید

اصطلاحات ترکی استانبولی در فرودگاه

سلام و احوال پرسی به زبان ترکی استانبولی

ضرب المثل های معروف زبان ترکی به همراه معنی

جملات و اصطلاحات عاشقانه ترکی استانبولی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *