آموزش الفبای زبان کره ای

آموزش الفبای زبان کره ای

آموزش الفبای زبان کره ای

همه ما به یاد داریم زمانی که آهنگ “Gangnam Style” جهانی شد و اولین ویدیوی یوتیوب بود که به یک میلیارد بازدید رسید.

از آن زمان، همه ما سوار موج K (موج کره ای) شده ایم. از کیمچی گرفته تا K-drama و BTS و هر چیز دیگری که اکنون هر روز می بینیم، اکنون می توانید تکه هایی از فرهنگ کره را در همه جا پیدا کنید.

چه چیزی همه این چیزهای خارق العاده را به هم پیوند می دهد؟ زبان کره ای. و اگرچه زبان ‌های آسیایی معمولاً پیچیده ‌ترین زبان ‌ها در نظر گرفته می ‌شوند، کره‌ ای یک راز پنهان دارد.

برخلاف ژاپنی ها و چینی ها که هزاران کاراکتر دارند که باید به خاطر بسپارید، زبان کره ای الفبای ساده ای به نام هانگول دارد (تلفظ می شود هان، گول)

هانگول فقط از 24 حرف تشکیل شده است – دو حرف کمتر از الفبای انگلیسی. این بدان معناست که حتی اگر معنی چیزها را متوجه نشدید، می توانید خواندن آن را به راحتی یاد بگیرید. برخی افراد حتی در چند ساعت به آن مسلط می شوند!

در این مقاله، الفبای بسیار ساده کره ای را خواهید دید و برای خواندن و نوشتن الفبای کره ای مانند یک حرفه ای در کمترین زمان آماده می شوید.

 

کمی پیشینه در مورد الفبای کره ای

قبل از هانگول، الفبای کره ای از حروف چینی استفاده می کرد. این بدان معنا بود که تنها بخش کوچکی از جمعیت کره می توانستند خواندن و نوشتن بیاموزند.

اما در سال 1446، پادشاه سجونگ کبیر شخصا هانگول را اختراع کرد تا همه بتوانند این مهارت های حیاتی را بیاموزند.

کره به یکی از باسوادترین کشورهای جهان تبدیل شد. در واقع، آنقدر مؤثر است که اکنون برای حفظ زبان‌ های دیگری که قبلاً فقط صحبت می‌ شده‌ اند، استفاده می ‌شود.

“هانگول” به معنای واقعی کلمه به “حرف کره ای” ترجمه می شود که از کلمات “هان” (کره ای) و “گول” (حرف) می آید.

 

حقایق اساسی در مورد الفبای کره ای

یکی از چیزهایی که بیشتر در مورد کره ای مورد توجه است این است که حروف همگی صدایی متمایز دارند. هیچ کدام از آنها مانند انگلیسی تلفظ های متعددی ندارند.

از سوی دیگر، در زبان کره ای، هر حرف از الفبا نشان دهنده یک صدای واحد است. بنابراین، به عنوان مثال، کره ای یک حرف برای S (مانند Swim) دارد – “ㅅ” – و هر زمان که این حرف را ببینید، همیشه همان صدا را نشان می دهد! راحته، نه؟!

در مورد هر حرف کره ای دیگر هم همینطور است. هر زمان که آن را می بینید، همیشه می توانید انتظار داشته باشید که همان صدا را تولید کند.

برای کمک به شما برای آشنایی بیشتر با الفبای کره ای و نحوه صدای آن، می خواهیم سه حرف اول را بررسی کنیم. به همین ترتیب، برای اشاره به الفبای انگلیسی، «ABC» می‌گوییم، کره‌ ای ‌ها «ga»، «na»، «da» می‌گویند.

ㄱ “g” به عنوان (gold) طلا.

ㄴ «n» مانند (nancy) «نانسی».

ㄷ “d” مانند (dog) “سگ”

حتما به دقت به تلفظ ها گوش کنید زیرا در نحوه تلفظ هر حرف ظرافت هایی وجود دارد.

آموزش الفبای زبان کره ای

صامت های کره ای

ممکن است تعجب کنید که چرا کره ای ها “گا، نا، دا” می گویند، حتی اگر حروف فقط صدای “G”، “N” و “D” دارند. این به این دلیل است که شما نمی توانید یک صامت را به تنهایی در کره ای بنویسید.

صامت ها همیشه به یک جفت مصوت نیاز دارند. به همین دلیل است که الفبای «گا»، «نا»، «دا» می‌شود، زیرا مصوت «ㅏ» (a مانند «ah») را به صامت اضافه می‌ کنید و آن را «가나다» یا «گا، نا، دا» می ‌سازید.

چند بار تمرین کنیم اینها چه صداهایی تولید می کنند؟ (به یاد داشته باشید: G = ㄱ، N = ㄴ، D = ㄷ و “ah” = ㅏ).

در اینجا پاسخ ها آمده است:

G مانند (gold) “طلا”

N به عنوان (nancy) “نانسی”

D به عنوان (dog) “سگ”

آه

GA

Na

Da

GA

Da

Na

 

الفبای کره ای چند حرف دارد؟

کره ای در کل 24 حرف دارد:

14 حرف صامت (ㄱ ㄴ ㄷ ㄹ ㅁ ㅂ ㅅ ㅇ ㅈ ㅊ ㅋ ㅌ ㅍ ㅎ)

10 حرف مصوت (ㅏ ㅑ ㅓ ㅕ ㅗ ㅛ ㅜ ㅠ ㅡ ㅣ)

 

این حروف اضافی را نیز در خاطر داشته باشید

کره ای 24 حرف دارد. اما دارای چند امتیاز اضافی است که از ترکیب حروف خاص با هم در یکی به دست می آید. این‌ها صامت ‌های دوتایی و مصوت‌ های مختلط هستند که با شروع خواندن کلمات بیشتر با آن ‌ها مواجه می‌شوید. اما آنها اصلا سخت نیستند. در واقع، هرچه بیشتر با الفبای کره ای آشنا شوید، بیشتر متوجه خواهید شد که همه آنها چقدر منطقی هستند.

 

صامت های دوگانه کره ای

همه صامت های دوتایی یک صامت قوی ایجاد می کنند. تنها کاری که انجام می دهید این است که بر صامت اصلی تأکید بیشتری کنید.

 

حروف صدادار و صامت مختلط در کره ای

 کره ای همچنین دارای برخی مصوت ها و صامت های مختلط است. وقتی صداهای خاصی را کنار هم قرار می دهید اینها شکل می گیرند.

 

 

برای یادگیری زبان کره ای می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان کره ای مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

بیشتر بخوانید:

تبریک تولد در زبان کره‌ ای با تلفظ و مثال

همه چیز درباره یادگیری زبان کره‌ ای

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان کره ای

رنگ ها در زبان کره ای، لیست کامل با تلفظ و مثال

4.4/5 - (52 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *