همه چیز درباره یادگیری زبان کره‌ ای

همه چیز درباره یادگیری زبان کره ای

همه چیز درباره یادگیری زبان کره‌ ای

زبان کره ای زبانی است که ریشه ای از زبان چینی در آن وجود دارد و تا مدت ها مردم کره به زبان چینی می خواندند و می نوشتند. به دلیل سختی الفبای زبان چینی بسیاری از مردم کره با توجه به مشکلات اقتصادی و فقر بی سواد بودند تا زمانی که تصمیم گرفته شد که الفبای کره ای ابداع شود و مردم کره از این الفبا استفاده نمایند هر چند هنوز رد پای زبان چینی در این زبان دیده می شود. تلسط بر این زبان اصلا کار دشواری نمی باشد و اگر شما با زبان های خارجی دیگر آشنایی ندارید بدون هیچ مشکلی می توانید این زبان را براحتی بیاموزید.

این زبان امروزه به واسطه محبوبیت سریال های کره ای Kdrama و موزیک های پاپ کره ای Kpop مثل گروه بی تی اس BTS، بسیار بین نوجوانان و جوانان برای یادگیری محبوب و پرطرفدار می باشد که باعث شده تا آن ها به یادگیری جملات کره ای با تلفظ فارسی بپردازند. از این رو کلاس های زبان کره ای برای آموزش این زبان در حال رشد و گسترش است که موسسه زبان دهخدا نیز در این خصوص به فعالیت پرداخته است.

 

آموزش حروف الفبای کره ای بسیار ضروری است

زمانی که می خواهید یادگیری زبان کره ای را آغاز کنید شاید در ابتدا به وسیله حروف الفبای لاتین به دلیل سادگی تلفظ کلمات کره ای به یادگیری زبان کره ای بپردازید اما، این مسئله در ادامه مشکل ساز خواهد شد زیرا الفبای لاتین محدودیت های خاصی را خصوصا در تلفظ و نوشتن برخی صداهای موجود در الفبای کره ای دارد در نتیجه وقتی تصمیم به یادگیری زبان کره ای کرده اید بهتر است هر چه سریع تر به آموزش الفبا کره ای بپردازید تا راحت تر بتوانید با زبان کره ای خو گرفته و یادگیری موثرتری را داشته باشید.

برای یادگیری الفبای کره ای با ترجمه فارسی و تلفظ به صورت کامل می توانید مطلب آموزش الفبای زبان کره ای را در همین وبسایت مطالعه نمایید.

 

آیا یادگیری حروف الفبای کره ای دشوار می باشد؟

شاید تصور شود که زبان های مورد استفاده در کشورهای آسیای شرقی همچون زبان چینی، ژاپنی و کره ای و غیره از الفبای سخت و دشواری برخوردار باشند البته در زبان چینی این موضوع بسیار پیچیده تر می باشد. اما، در زبان کره ای الفبای ساده تری را پیش رو داریم و براحتی با بخاطر سپردن حروف و صدای آن ها مانند سایر زبان های دیگر مثل لاتین می توانید حروف الفبای کره ای را یاد گرفته و با تمرین مستمر نوشتاری حروف، دست خط خود را در زبان کره ای همزمان با تلفظ حروف تقویت نمایید. در نتیجه آموزش زبان کره ای را براحتی پیش ببرید.

همچنین می توانید از منابع مختلف موجود برای یادگیری حروف الفبای کره ای استفاده نمایید مانند Hangul Wikipedia page ، Wikibooks Essential Korean Pronunciation Rules و همچنین Learnlangs که این وبسایت به شما با آموزش رایگان زبان کره ای کمک می کند تا در کنار یادگیری حروف الفبا با نحوه ی سیلاب سازی، نوشتن و تلفظ صداها و کلمات مقدماتی در زبان کره ای آشنا شوید.

 

سپردن واژگان ساده کره ای به ذهن

برای جمله سازی و یادگیری بهتر زبان کره ای سعی کنید کلمات کاربردی و ساده را به ذهن خود بسپارید. درست مانند هر زبان دیگر، هر چقدر تعداد لغاتی که در ذهن دارید بیشتر باشد بهتر می توانید زبان کره ای را روان تر صحبت نمایید. برای این کار می توانید از فلش کارت ها استفاده نمایید و یا با داشتن یک دفترچه و نوشتن کلمات در آن به صورت کاربرد در جمله و هم معنی و یا معنی آن در زبان خود و یا انگلیسی به یادگیری این کلمات بپردازید.

برای به خاطر سپردن بهتر تمام کلمات کره ای، نوشتن آن ها بسیار می تواند موثر باشد و همچنین به شما در آموزش نوشتن کره ای نیز کمک خواهد کرد.

 

یادگیری فرم های مختلف سخن گفتن در زبان کر ه ای

درجه های رسمی صحبت کردن به زبان کره ای متفاوت بوده و شما باید این فرم های مختلف بیان را یاد گرفته و در مواقع مناسب از آن ها برای بیان جملات و واژگان استفاده نمایید. زبان کره ای در انتهای فعل بسته به سن و رتبه ی فرد و نیز موقعیت های اجتماعی تغییر می کند. درجه های متداول در زبان کره ای به صورت زیر می باشند :

۱. غیر رسمی : برای صحبت کردن با دوستان صمیمی و هم سن و سالان و جوان تر ها

۲. رسمی یا مودبانه : برای سخن گفتن با افراد بزرگ تر، غریبه ها و یا همکاران در موقعیت های اجتماعی مختلف و رسمی

۳. صحبت کردن فوق رسمی : در موارد نظامی، اخبار و مواردی از این قبیل

همه چیز درباره یادگیری زبان کره ای

زبان کره ای را در زندگی خود وارد نمایید

برای یادگیری یک زبان باید با آن زندگی کرد به صورتی که در بسیاری از موارد از این زبان استفاده نمایید و خود را سرگرم زبان مورد نظر در تمام جنبه های یادگیری و سرگرمی کنید. از روش های موثر در این مورد خواندن کتاب ها و مجلات براساس سطح شما و علاقه مندی شما به موضوعات مختلف می باشد. دیدن فیلم و سریال های کره ای بسیار می تواند شما را با زبان و تلفظ کلمات و همچنین فرهنگ کشور کره و نحوه گفتن جملات در موقعیت های مختلف آشنا نماید.

گوش کردن به موزیک و فایل های صوتی که به صورت پادکست می باشند می تواند به تقویت مهارت شنیداری و گفتاری شما و تلفظ کلمات کره ای کمک شایانی نماید. با تغییر زبان گوشی موبایل و یا تبلت و حتی کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ می توانید به تقویت زبان کره ای بپردازید. همچنین سعی کنید برای یادگیری زبان کره ای اگر امکان دارد به صورت گروه حتی دو نفره به آموزش این زبان بپردازید تا مسیر یادگیری برای تان راحت تر و خوشایند باشد.

 

استفاده از برنامه اموزش زبان کره ای رایگان و شبکه های اجتماعی

فراگیری اینترنت و در دسترس بودن آن در هر زمان و مکانی به شما این قابلیت را می دهد تا براحتی بتوانید با مراجعه به سایت های مختلف و یا صفحات مختلف آموزش زبان کره ای در شبکه های اجتماعی بتوانید روند آموزشی پیوسته و انعطاف پذیر را پیش بگیرید و بدون مشکل و با کم ترین هزینه از یادگیری زبان کره ای لذت برده و از زمان های خود به صورت مفید استفاده نمایید همچنین می توانید در وبینارها و یا جلسات آموزشی آنلاین که به صورت رایگان و یا ثبت نامی که در مکان های مختلف زیر نظر اساتید متنوع برگزار می شود بهره ببرید.

بهترین برنامه برای آموزش زبان کره ای اگر به زبان دیگری مسلط هستید برنامه دولینگو می باشد که به آموزش زبان کره ای از صفر تا صد رایگان می پردازد. اما اپلیکیشن های دیگری نیز برای یادگیری زبان کره ای وجود دارند تا بتوانید زبان کره ای را آموزش ببینید از جمله برنامه آموزش زبان کره ای به فارسی، برنامه چرب زبان است.

 

منابع مورد استفاده در زبان کره ای

منابع معتبر و قطعی برای یادگیری زبان کره ای وجود ندارد. بسیاری از این منابع به صورت آنلاین و در سایت های آموزشی در دسترس می باشند. اما برای یادگیری یک سری کتاب کاربردی و کتاب کار وجود دارد که توصیه می شود از آن ها بهره ببرید. کتاب Yonsei برای درک عمیق تر و بهتر گرامر زبان کره ای از جمله کتاب های کار می باشد. این کتاب ها با تمرکز بر دستور زبان کره ای به شما کمک می کنند تا به صورت تکنیکی این زبان را آموزش دیده و بر ساختار آن مسلط شوید. برای مهارت گفتاری، صحبت کردن، تلفظ حروف الفبای کره ای و تلفظ کلمات کره ای به صورت روان می توانید از کتاب Sogang استفاده نمایید.

این سری کتاب ها به تقویت بیان کلمات و اعتماد به نفس و تمرکز شما در مهارت مکالمه کمک می کند. استفاده از فلش کارت ها یکی دیگر از راه های موثر در یادگیری و بخاطر سپردن لغات می باشد. عضویت در انجمن های تبادل زبانی نیز بسیار مفید و موثر در مسیر یادگیری شما خواهد بود. انجمن eXlogue یک انجمن تبادل زبانی است که درس های خصوصی به صورت رایگان را ارائه می کند و همچنین می توانید با بومی های کره ای ارتباط برقرار کنید و با آن ها تبادل اطلاعات نمایید. بعلاوه دو انجمن Speeky و Interpals نیز وجود دارند که شما می توانید براحتی با زبان آموزان و بومی های کره ای ارتباط برقرار کرده و با تبادل اطلاعات در دو زبان کره ای و فارسی به یادگیری و تقویت زبان کره ای بپردازید.

 

یادگیری زبان کره ای در آموزشگاه

یکی از بهترین راه های فراگیری یک زبان شرکت در دوره های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب می باشد. آموزشگاه زبان دهخدا با داشتن اساتید حرفه ای همواره یکی از بهترین مراکز برای آموزش زبان کره ای بوده و شما میتوانید با تماس با مشاوران ما برنامه آموزشی خود را متناسب با شرایط و نیازهای فردی بچینید و با اطمینان خاطر از فراگیری این زبان شیرین لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان کره ای

آموزش الفبای زبان کره ای

ضرب المثل های کره ای با ترجمه و مفهوم فارسی

4.5/5 - (36 امتیاز)

5 در مورد “همه چیز درباره یادگیری زبان کره‌ ای”

  1. سلام من دارم زبان ترکی استانبولی رو یاد میگیرم. تلفظش برام کمی مشکله به نظر تون میتونم زبان کره ای رو هم شروع کنم یعنی مشکل من در تلفظ هستش…… احساس می‌کنم تلفظ زبان کره ای سخته!

  2. سلام من هنوز زبان انگلیسی خیلی فول نیستم و قرار برای تسلط ب زبان انگلیسی هم استارت واقعی رو بزنم آیا میشه در کنار زبان، کره ای رو یاد گرفت

    1. پشتیبان آموزش

      یاد گیری ۲ زبان در کنار هم ممکن هست در صورتی که برای هر دو وقت کافی بذارین و ارتباطتون با هر دو زبان حفظ بشه. مثلا به جز کلاس و تمرین هاتون، موسیقی و یا فیلم به هر ۲ زبان گوش بدید و تماشا کنید. اصولا یادگیری ۲ زبان در کنار هم برای سنین پایین تر راحت تر هست.

  3. من هنوز زبان انگلیسی رو تموم نکردم میتونم همراه انگلیسی کره ای هم یاد بگیرم؟؟

    1. حامد دهخدا

      سلام ، دوست عزیز برای راهنمایی بیشتر میتونید با شماره تماس های موسسه تماس بگیرید تا بهترین روش یادگیری زبان های مختلف رو به شما پیشنهاد بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *