بهترین آهنگ ها برای آموزش زبان به کودکان

بهترین آهنگ ها برای آموزش زبان به کودکان

بهترین آهنگ ها برای آموزش زبان به کودکان

آهنگ ها یکی از بهترین منابع آموزش زبان برای ارتباط با دنیای واقعی هستند و شما می توانید با استفاده از آهنگ ها مهارت های مختلف زبان را نیز تمرین نمایید. در کل آهنگ ها یک روش جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی می باشند. با ما همراه باشید تا جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کنیم و یک سری آهنگ مناسب برای آموزش به کودکان را به شما معرفی کنیم و نحوه یادگیری زبان از طریق آهنگ را نیز به شما آموزش دهیم.

 

انتخاب بهترین آهنگ برای یادگیری زبان

زمانی بهترین یادگیری و آموزش اتفاق می افتد که ما از آن کار لذت ببریم. بنابراین مهم است که آهنگی را انتخاب نمایید که فرزندتان آن را دوست داشته باشد. بهترین ویژگی های یک آهنگ به قرار زیر است:

  1. طولانی نباشد
  2. خیلی سریع و تند خوانده نشود تا فرزندتان بتواند با آهنگ همراهی نماید.
  3. به زبان ساده باشد، کلمات زیاد و سختی در آن بکار نرفته باشد.
  4. نحوه بیان آهنگ ساده و قابل فهم باشد.

 

نکات یادگیری زبان با آهنگ برای کودکان سنین ۵ تا ۱۲

آهنگ هایی را انتخاب کنید که دارای تعداد زیادی کلمه آهنگین است و این کلمات و جملات را نیز چند بار تکرار می کند. این کار یادگیری را برای کودکان آسان تر خواهد کرد تا بتوانند کلمات جدید را یاد گرفته و شروع به خواندن کلمات همراه با آهنگ نمایند.

کودک شما می تواند همراه با آهنگ های کودکانه به خواندن بپردازد. با اینکار می توانند کلمات و واژگان بسیاری را تمرین نمایند. به عنوان مثال آهنگ هایی چون:

  1. Ten in beds ( for numbers )
  2. Old MacDonald had a farm ( for animals )
  3. I can sing a rainbow ( for colors )
  4. Incy wincy spider ( for weather )
  5. The wheels on the bus ( for vehicles )
  6. You put your right mitten in ( for left and right )
  7. If you’re happy and you know it ( for actions )
  8. This is the way we lay the bricks ( for materials )

برای یادگیری زبان بسیار مناسب می باشند.

 

نکات یادگیری زبان با آهنگ برای نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۸

برای نوجوانان نیز یادگیری زبان از طریق آهنگ یکی از بهترین مزیت های آموزشی تلقی می شود. از این طریق می توانند علاقه مندی های خود را با یادگیری زبان تلفیق کنند و بهترین نتایج را دریافت نمایند. اگر فرزند شما به یک آهنگ علاقه مند است در نتیجه بهتر می توانند آن را درک کرده و یاد بگیرند.

یکی از نکاتی که باید در این خصوص به آن توجه کرد این است که معمولا در آهنگ های پاپ از کلمات و عبارات غیررسمی استفاده می شود. این موضوع مهم است که بدانیم در موقعیت های مختلف باید از کلمات و عبارات و لحن های مختلف استفاده نماییم و در این خصوص باید توجه شود که برخی از عبارات و کلماتی که از آهنگ های پاپ یاد می گیریم را نمی توانیم در موقعیت های رسمی بکار ببریم.

 

یادگیری مهارت ها، تمرین اسپیکینگ Speaking و تلفظ Pronunciation

خواندن آهنگ برای اینکه با ریتم بیان زبان انگلیسی آشنا شویم بسیار موثر می باشد. این کار به ما کمک می کند تا متوجه شویم چگونه کلمات با یکدیگر متصل یا لینک می شوند و به ما در تمرین connected speech کمک شایانی خواهد کرد. خواندن همزمان با آهنگ می تواند یک کار چالش برانگیز باشد حتی برای افراد بومی زبان این موضوع در برخی مواقع آسان نیست. پس به کودک خود با نکات زیر کمک کنید تا بتوانند این کار را به خوبی انجام دهند:

  1. پیدا کردن متن آهنگ و یا پیدا کردن موزیک ویدیو آهنگ با زیرنویس.
  2. خواندن آهنگ به صورت بلند و جستجو کردن کلمات جدید در دیکشنری
  3. گوش کردن به آهنگ و خواندن متن آهنگ به همراه آهنگ و تشویق کردن کودک خود برای خواندن آهنگ
  4. وقتی آماده بودند سعی کنند آهنگ را بدون توجه به زیرنویس بخوانند
  5. بخاطر داشته باشید که حتما نباید از همان ابتدا به صورت کامل و بدون هیچ مشکلی آهنگ را اجرا نمایند. در صورتی که با خواندن و تکرار تاثیر بیشتری را از این کار خواهند گرفت.

برخی از کودکان این موضوع برای شان سخت است تا بتوانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند و این می تواند بخاطر این باشد که یا خجالت می کشند و یا اعتماد به نفس کافی را برای این کار ندارند. برای این موضوع خواندن به همراه دیگران می تواند بسیار به آن ها کمک نماید. این کار باعث می شود تا کودکان خود را در یک فضای امن حس کنند و با اینکار به خواندن آهنگ می پردازند.

 

بهبود تلفظ با آهنگ

زمانی که یک زبان جدید را یاد می گیرید. صداهای بسیار مختلفی وجود دارد که دهان شما عادت به ادا کردن آن ها را ندارد. خواندن آهنگ به دهان ما کمک می کند تا به شکل درست را درآید و باعث شود تا این صداها به صورت درست و واضح بیان شوند. خواندن آهنگ همچنین به ما کمک می کند تا نحوه بیان قوی و ضعیف کلمات و عبارات را بهتر یاد بگیریم.

 

نکاتی برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال

خواندن آهنگ به همراه آهنگ های آوایی Phonic Songs، یکی از بهترین روش ها برای تمرین کردن این موضوع و یادگیری صداها و آواهای مختلف انگلیسی می باشد.

 

نکاتی برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال

از آهنگ مورد علاقه فرزندتان یک پرینت تهیه کنید و زیر برخی از کلمات را خط بکشید. تعداد سیلابس هر کلمه را حدس بزنید و سپس به آهنگ گوش دهید و ببینید که چند تا از آن ها را درست حدس زده اید و نیز توجه کنید که کدام یک از بخش ها محکم تر تلفظ می شود و بعد سعی کنید همراه با آهنگ بخوانید.

 

یادگیری مهارت ها، تمرین ریدینگ Reading، رایتینگ Writing و لیسنینگ Listening

در هر زمانی که بتوانید به انگلیسی گوش فرا دهید بسیار عالی است. حتی اگر در زمان خوردن نهار یا شام، بازی کردن و یا مسافرت کردن یک آهنگ را به صورت بک گراند بگذارید و به آن گوش دهید. اما، برای بهبود زبان انگلیسی، فرزند شما نیاز دارد تا به صورت دقیق به آهنگ گوش دهد. کمی زمان صرف کنید و متن آهنگ را بخوانید تا متوجه شوید که آهنگ در مورد چه موضوعی است و چه معنی را می دهد.

 

نکته آموزشی رایتینگ

آهنگ ها می توانند یک دلیل انگیزشی برای ایجاد خلاقیت در رایتینگ باشند. به یک آهنگ گوش دهید. بعد از ۱۰ تا ۲۰ ثانیه، آهنگ را متوقف کنید. از فرزندتان بخواهید تا هر آنچه به ذهنش می رسد را نقاشی نماید. ۱۰ تا ۲۰ ثانیه دیگر را پخش نمایید و کار قبل را دوباره تکرار کنید. این کار را تا زمان پایین یافتن آهنگ ادامه دهید. فرزندتان باید چندین نقاشی مختلف را کشیده باشد. اکنون از فرزند خود بخواهید تا با تصاویری که رسم کرده یک داستان کوتاه را بنویسد.

 

نکته آموزشی ریدینگ

متن آهنگ را پرینت بگیرید. متن آهنگ را به بخش های مختلف تقسیم کنید. از فرزندتان بخواهید تا ترتیب درست متن را حدس بزند. حالا به آهنگ گوش بدهید تا متوجه شوید که آیا این کار را به درستی انجام داده اید یا خیر. برای آماده شدن و شرکت در آزمون های زبان کمبریج کودکان باید قادر باشند تا ایده و یا پیام اصلی متن یا موضوعی را بیان نمایند. برای تقویت این بخش نیز می توانید از متن آهنگ ها استفاده نمایید. از فرزندتان بخواهید تا به معنی و مفهوم و حسی که از آهنگ دریافت می کند فکر نماید. و اینکه مثلا بپرسید چه چیزی را در موزیک ویدیو استفاده خواهند کرد و یا بکار خواهند برد؟ حتی می توانید از عملکرد فرزندتان فیلم تهیه کنید و در زمانی که به تماشای موزیک ویدیو می پردازید خواهید دید که تا چه میزان ایده فرزند شما نزدیک به آن چیزی است که در آهنگ بوده است.

 

نکته آموزشی لیسنینگ

با استفاده از یک سری بازی های مفرح و سرگرم کننده به فرزندتان کمک کنید تا با دقت بیشتری به آهنگ گوش نماید.

 

۱. ۱۰ کلمه را از آهنگ انتخاب نمایید. سپس ۳ تا ۴ کلمه اضافی که در آهنگ نیست را نیز انتخاب کنید. این کلمات را بدون ترتیب خاصی بنویسید و لیست کلمات را به فرزندتان بدهید. سپس آهنگ را پخش کرده و از فرزندتان بخواهید تا کلماتی را که می شنود را علامت بزند.

 

۲. متن آهنگ را پرینت بگیرید. ۵ تا ۱۰ کلمه از آن را تغییر دهید سپس به آهنگ گوش دهید. از فزرندتان بخواهید تا قسمت های متفاوت را مشخص نماید.

 

۳. از فرزندتان بخواهید تا به یک آهنگ گوش دهد و یک فعالیت را برای هر قسمت آهنگ طراحی نماید. و سپس از فرزندتان بخواهید تا این حرکات و فعالیت ها را به شما آموزش دهند. هیچ می دانستید که حرکات فیزیکی باعث می شوند تا کودکان کلمات جدید را براحتی یاد گرفته و بخاطر بسپارند؟ تحقیقات نشان داده که رقصیدن حافظه، تمرکز و فهم موضوع در هر سنی را تقویت می کند. پس توصیه می شود همه خانواده در این فعالیت شرکت نمایند.

 

لیست آهنگ ها برای یادگیری زبان کودکان

  1. Head, Shoulders, knees and Toes
  2. ?Do you like bananas
  3. The Princess Pat
  4. Six little Ducks
  5. anything you can do
  6. bare necessities – jungle book
  7. colors of the wind – from Pocahontas
  8. the Dinosaurs – Mary Flynn
  9. Down in the valley
  10. English is cuh-ray-zee
  11. Farmer in the dell
  12. Fifty Nifty United States
  13. Five Little Monkeys
  14. Hockey Pokey
  15. If I had a hammer
  16. In My house
  17. I wanna be like you
  18. Mary had a little lamb
  19. My favorite things
  20. Our house
  21. She will be coming round the mountain
  22. Streets of London

 

دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی کودکان 7 تا 13 سال

دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی نوجوانان 14 تا 16 سال

 

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین کتاب های مصور برای آموزش زبان به کودکان

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان English learning Apps for Kids

آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *