بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

بهترین آهنگ ها برای یادگیری اسپانیایی

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان جدید می شود، روش های مختلفی برای یادگیری وجود دارد. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری اسپانیایی یا هر زبان دیگری استفاده از موسیقی است. با در دسترس بودن ابزار هایی چون Spotify و YouTube یادگیری از راه موسیقی راحت تر شده است.

یادگیری از طریق آهنگ همزمان بخش های بیشتری از مغز را تحریک می کند و به بهبود کیفیت های خاصی که هنگام یادگیری زبان مورد نیاز است مانند حافظه، ریتم زبان یا درک پیامی که آهنگ آن را پنهان می کند، کمک می کند. در این مقاله قرار است درباره بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان اسپانیایی و تاثیر آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

چرا یادگیری اسپانیایی با موسیقی موثر است؟

موسیقی در یادگیری هر زبانی مزایای متعددی دارد. در واقع از نظر علمی ثابت شده است که گوش دادن و خواندن آهنگ برای یادگیری زبان بسیار مفید است و همچنین یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان اسپانیایی بوده و یکی از آسان ترین و جذاب ترین روش ها می باشد.

هنگام آواز خواندن، ما سعی می کنیم صداها و آهنگ های مختلف را بازتولید کنیم، که باعث می شود لهجه بیشتر از زمان صحبت کردن مورد توجه باشد. آهنگ ها برای کار بر روی تلفظ و لحن، جذب لهجه های مختلف یک گویش و بهبود بیان شفاهی شما ایده آل هستند.

با گوش دادن به موسیقی، می توانید دایره واژگان تان را گسترش دهید و آن ها را بهتر جذب کنید، زیرا اشعار آهنگ ها اغلب حاوی عبارات و کلمات روزمره هستند که همیشه هنگام مطالعه یک زبان در کلاس یاد داده نمی شوند. اصطلاحات محاوره ای اغلب در آهنگ ها استفاده می شوند و همچنین آهنگ ها می توانند به شما کمک کنند تا گرامر را به شیوه ای دلپذیرتر مرور کنید و با گوش دادن به موسیقی آن را سریع تر به خاطر بسپارید.

 

انواع سبک آهنگ ها در زبان اسپانیایی

۱. Flamenco (فلامنکو)

این سبک در اسپانیا، به ویژه در اندلس، جز سبک های اصلی و بسیار سنتی است. ریتم بسیار جذابی دارد و دارای عناصری مانند گیتار، کف زدن، رقص و Jaleo (صدای تشویق) است. یکی از خواننده های معروف در این سبک روزالیا می باشد که بسیار باعث محبوبیت این نوع سبک شده است.

felamenco guitar

 

۲. La Cumbia (لاکامبیا)

این سبک از موسقی اصالتا از کلمبیا است و توسط بسیاری از کشورها مختلف آمریکای لاتین مانند آرژانتین، پرو، شیلی، ونزوئلا پذیرفته شده است. ریتم به عنوان ویژگی اصلی آن می باشد و دارای سازدهنی، درام، ماراکا و… است.

 

۳. Reggaeton (رگیتون)

این ژانر احتمالا یکی از محبوب ترین سبک های امروزی در جهان است، بیشتر به دلیل خوانندگانی مانند Luis Fonsi، Daddy Yankee، Maluma و… . برای کسانی که می خواهند گوش های خود را برای لهجه های مختلف به زبان اسپانیایی آموزش دهند بسیار عالی است، زیرا توسط هنرمندانی از سراسر آمریکای لاتین اجرا می شود.

 

نکاتی برای یادگیری زبان اسپانیایی با موسیقی

۱. آهنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید.

اگر نوع خاصی از موسیقی را دوست دارید، می توانید برای یادگیری زبان اسپانیایی بیشتر از آن ها استفاده نمایید چرا که برای یادگیری نیاز به تکرار و گوش کردن چند باره به آن موسیقی ضروری است در نتیجه بهتر است به موسیقی و آهنگ هایی گوش دهید که حس خوبی را به شما منتقل می کنند و از گوش کردن چند باره به آن ها خسته نمی شوید.

گوش کردن به آهنگ اسپانیایی

 

۲. متن آهنگ را در اینترنت جستجو کنید.

امروزه یافتن متن اصلی آهنگ ها بسیار آسان است: فقط باید در گوگل جستجو کنید و مواردی مانند lyrics of … یا  Spanish lyrics of … را جستجو نمایید. حتی با ترجمه از زبان اصلی به زبان خودتان می توانید حروف را پیدا کنید. همچنین می‌توانید عبارت «learn Spanish listening subtitled songs » را جستجو کنید.

 

۳. آهنگ را گوش کنید و متن آن را بخوانید.

اگر با خواندن متن آهنگ شروع به خواندن آهنگ می کنید، راحت تر از اشتباهات تلفظی که ممکن است مرتکب شوید جلوگیری خواهید کرد. حالا اگر معنی آهنگ را نفهمید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، مهم ‌ترین نکته بهبود تلفظ است. به عنوان یک تمرین مکمل، می توانید سعی کنید متن آهنگ را در حین گوش دادن بنویسید، اما برای انجام آن باید از قبل سطح متوسط ​​یا پیشرفته اسپانیایی داشته باشید و هچنین چندین بار به آهنگ گوش داده باشید.

 

۴. دوباره گوش کن و آواز بخوان

این سرگرم کننده ترین مرحله است! زمانی که بعد از دانستن متن آهنگ ها به خوبی آماده شدید، بهتر است بی وقفه آن را بخوانید! همانطور که گفتیم، تکرار یک رکن اساسی “حفظ” است. با انجام این نکات، توانایی به خاطر سپردن واژگان را بهبود می بخشید. تمرین با آهنگ های اسپانیایی مکمل خوبی برای یادگیری زبان است.

 

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

سطح A1

متن آهنگ اسپانیایی در این سطح باید به راحتی قابل درک باشد و شامل واژگان و دستور زبان ساده.

  1. Limón y sal, Julieta Venegas
  2. El talismán, Rosana
  3. Bailando, Alaska
  4. Me gustas tú, Manu Chao

Me gustas tú - Manu Chao

 این آهنگ رسیتالی از مصادیق فعل «gustar » است که هم از اسم و هم مصدر استفاده می کند.

 

  1. Un buen día, Los planetas

این یک آهنگ عالی برای بازنگری صرف در زمان و نحوه صحبت کردن در گذشته نزدیک است.

 

سطح A2

در این سطح با زمان های مختلف گذشته، آینده و شرطی مواجه خواهیم شد. با وجود این، این آهنگ ها همچنان آهنگ های آسان برای خواندن به زبان اسپانیایی برای مبتدیان هستند.

El universo sobre mí, Amaral

  1. El universo sobre mí, Amaral

آنچه در El universo sobre mí بیش از همه برجسته شده است، استفاده از عبارات کلامی و بیان مکرر آرزوها است: خواستن + مصدر.

  1. Se fue, Laura Pausini

فعل “se fue” در چه زمانی است؟ این در pretérito indefinido از فعل “irse” (رفتن) است. در طول این آهنگ می توانید این فرم فعل نامنظم را در زمان گذشته اصلاح کنید.

  1. Me enamoré, Shakira
  2. Mi gran, nocheRafael
  3. Mis ojos, Maná

تلفظ واضح، سبک آواز و زبان شاعرانه به این معنی است که دانش آموزان به راحتی می توانند شعر را درک کنند و همزمان واژگان جدید را بیاموزند.

 

سطح B1

این سطح متوسط از اسپانیایی است، بنابراین آهنگ ها شامل زمان های فرعی و گذشته های مختلف می شوند.

  1. A Dios le pido, Juanes
  2. Piensa en mí, Luz Casal

Piensa en mí از Luz Casalاست که می‌ توانیم این آهنگ را به دلیل سادگی و ریتم آهسته ‌اش در فهرست زبان اسپانیایی خود برای مبتدیان نیز قرار دهیم. دلیل اینکه ما آن را در سطح B1 گنجانده ‌ایم به دلیل استفاده از فاعل در گروه کر است: «Piensa en mí, cuando sufras». آیا می توانید توضیح دهید که چرا باید از فاعل در آن جمله استفاده کنیم؟ این چیزی است که ما در اسپانیایی آن را “oración temporal”  می نامیم: cuando + ضمیمه + حالت امری. هر زمان که این ساختار را می بینیم، باید از فاعل استفاده کنیم.

  1. Te he echado de menos, Pablo Alborán
  2. Resistiré, Dúo dinámico

این آهنگ در مورد تحمل برخی از سخت ترین لحظات زندگی صحبت می کند. مجدداً، دستور زبان بر “oración temporal” تمرکز می کند: cuando + subjunctive + future.

Ojalá que llueva café, Juan Luis Guerra

  1. Ojalá que llueva café, Juan Luis Guerra

هرگز فراموش نخواهید کرد که چگونه از ojalá + subjunctive برای بیان آرزوها در طول این آهنگ استفاده کنید.

 

سطح B2

  1. Infidelidad en la era de la informáticaby Jorge Drexler

بهترین بخش در مورد Infidelidad en la era de la informática خورخه درکسلر در مورد یادگیری اسپانیایی، زبان مورد استفاده در آهنگ است. ما کلمات پیچیده ای را یافتیم مانند  críptico، lapso، clandestino، atragantar، desatinar… یک آهنگ جالب و البته موضوعی غیر معمول.

  1. Buscando en la basura, La fuga

En Buscando en la basura  شامل بسیاری از جملات مقایسه ای با استفاده از رابط ‘como’ است. اگرچه گرامر بسیار ساده است، اما زبان آموزان ممکن است واژگان را بسیار پیچیده بدانند. همچنین جملات مقایسه ای در La fuga بسیار جالب و حتی برخی از آنها قافیه هستند.

No importa que llueva, Efecto pasillo

  1. No importa que llueva, Efecto pasillo

خواننده گروه Efecto pasillo در گروه کر این آهنگ می گوید: “No importa que llueva, si estoy cerca de ti.”  مهم نیست بارون بباره، نزدیک تو باشم).او از صیغه صرف فعل استفاده می کند.)

چیزهای جالب دیگری در No importa que llueva وجود دارد، مانند استفاده از جملات شرطی یا عبارت عامیانه: pa’+ مصدر، که نسخه کوتاه شده “para” + مصدر است.

  1. La del pirata cojo, Joaquin Sabina

متن این آهنگ مانند شعرهای خیابانی هست که به زندگی مردم عادی شهرها می پردازد. در En La del pirata cojo فهرست بلند بالایی از کلماتی وجود دارد که به احتمال زیاد زبان ‌آموزان نمی‌ دانند.

  1. Búscame, Carlos Vives and Kany Garcia

شاید Búscame معروف ترین آهنگ کارلوس ویوز نباشد. اما برای تمرین بندهای نسبی مکانی که از کلمه  “donde” استفاده می کنند، عالی است. کل آهنگ حول محور گرامر سطح B2 می چرخد.

 

سطح C1

در این سطح آهنگ های ELE از واژگان سطح بالاتر و حتی فرعی استفاده می کنند و باید آن ها را بیشتر از یک بار گوش داد تا خوب متوجه شد.

Cheque al portamor, Melendi

  1. Cheque al portamor, Melendi

ما این آهنگ را به دلیل اصطلاحات موجود در آهنگ و سبک شاعرانه آن در لیست آهنگ های خود برای یادگیری اسپانیایی قرار داده ایم.

  1. Nuestro amor será leyenda, Alejandro Sanz

ما آهنگ Nuestro amor será leyenda را برای استفاده از بندهای نسبی انتخاب کردیم.

no hay + sustantivo + que + subjuntivo

به عنوان مثال:

“No hay persona que me entienda.”

  1. La mordiditaRicky Martin

بخش سرگرم کننده در مورد La mordidita استفاده مداوم از “ita” است:  mordidita، pequeñita، boquita… و دوباره مراقب اختصارات pa’ and vamo’ (‘para’ and ‘vamos’) باشید. فقط به این دلیل که خوانندگان از آن ها در آهنگ های خود استفاده می کنند به این معنی نیست که از نظر گرامری درست است.

  1. Cuando me vaya, Melocos and Natalia

Cuando me vaya یکی از آهنگ های عاشقانه اسپانیایی مورد علاقه من است. من این آهنگ را به دلیل پیچیدگی گرامری آن در گروه کر در سطح C1 رتبه بندی می کنم:

“Que cuando me vaya, no caiga una lágrima por mí”.

  1. La raja de tu falda, Estopa

La raja de tu falda در اوایل دهه 2000 یک موفقیت کامل بود. هنگامی که اشعار را درک کردید، خواهید دید که چقدر سرگرم کننده هستند و این فرصت را خواهید داشت که واژگان محاوره ای را یاد بگیرید که می توانید با دوستان اسپانیایی خود استفاده کنید.

 

سطح C2

  1. Como en casa, Tote King

اگر به رپ علاقه دارید و سطح بسیار پیشرفته ای از زبان اسپانیایی دارید، گوش دادن به آهنگ های Tote King ممکن است ایده خوبی باشد.

  1. Despechá, Rosalia

ترانه لحظه علاوه بر زنده و بین المللی بودن، درک آن بسیار دشوار است. پیشنهاد می‌ کنم به شعر نگاهی بیاندازید و سعی کنید بفهمید از کدام کلمات استفاده می‌ شود. فقط روزالیا می تواند این آهنگ را بخواند.

Vente pa’ca, Ricky Martin and Maluma

  1. Vente pa’ca, Ricky Martin and Maluma

Vente pa’ca  یکی از بزرگترین آهنگ های پاپ در سال های اخیر و یکی از بهترین آهنگ های اسپانیایی برای رقص است. می‌ توانیم بگوییم که درک قسمت مالوما کمی سخت‌ تر است، فقط به خاطر صدای خشن و سرعتی که در خواندن دارد.

 

  1. Pesadilla, Estopa

استوپا با این آهنگ رویایی همه را شگفت زده کرد. همانطور که از نامش مشخص است، Pesadilla  (یا کابوس به زبان انگلیسی) آهنگی است در مورد یک رویای وحشتناک. اشعار کاملاً با موسیقی ناراحت کننده همراه است. این آهنگ واقعاً شما را در دنیایی از رویاها غوطه ور می کند. همچنین، شما واژگان زیادی را به همراه همه چیز در مورد زمان های مختلف گذشته را یاد خواهید گرفت

  1. Efectos vocales, Nach

نکته خنده دار در مورد آهنگ های Efectos این است که هر کلمه فقط شامل یک مصوت است a, o, e. در قسمت اول، Nach  فقط با کلماتی رپ می کند که مصوت “a” در آن ها وجود دارد. در قسمت دوم، او فقط از کلماتی استفاده می کند که مصوت “o” دارند. در قسمت آخر با کلماتی رپ می کند که فقط مصوت “e”  در آن ها وجود دارد. به نظر می رسد این آهنگ یک موفقیت زبانی واقعی است. مطمئناً کلمات جدید زیادی یاد خواهید گرفت.

 

 

می توانید برای یادگیری اصولی زبان اسپانیایی در کلاس های آنلاین و حضوری آموزش زبان اسپانیایی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

مقاله های پیشنهادی:

دانلود کتاب آموزش زبان اسپانیایی پریسما (Nuevo Prisma)

ضرب المثل های معروف زبان اسپانیایی با معادل فارسی

جملات اسپانیایی برای بیو با معنی فارسی

بهترین پادکست ها یادگیری زبان اسپانیایی

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان اسپانیایی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *