اسامی روزهای هفته و ماه ها به زبان آلمانی

اسامی روزهای هفته و ماه ها به زبان آلمانی

اسامی روزهای هفته و ماه ها به زبان آلمانی

اساس و پایه یادگیری هر زبانی آشنایی با مواردی چون روزها، هفته، ماه ها و سال است. برای اینکه در بحث تاریخ و تقویم مسلط شوید باید مواردی را یاد بگیرید تا بتوانید بیان کنید که چه زمانی یک اتفاقی رخ داده و یا می خواهد اتفاق بیافتد. در این مطلب می خواهیم به این موارد یعنی طریقه بیان روزها و ماه ها در زبان آلمانی اشاره نماییم.

 

اسامی ماه های سال در زبان آلمانی

ماه ها به زبان آلمانی

برای شروع باید به این موضوع اشاره کنیم که کلمه ماه به زبان آلمانی Monat می شود که حالت جمع آن به شکل Monate می باشد. در زبان آلمانی ماه ها بسیار شبیه به ماه ها در زبان انگلیسی می باشند که این موضوع می تواند کار را کمی راحت کند اما تلفظ و طریقه نوشتن آن ها مسئله مهمی است که باید به خوبی یاد گرفته شود.

Januar

ژانویه

Februar

فوریه

März

مارس

April

آوریل

Mai

می

Juni

ژوئیه

Juli

جولای

August

اوت

September

سپتامبر

Oktober

اکتبر

November

نوامبر

Dezember

دسامبر

اگر می خواهید بگید که یک رویدادی در یک ماه خاص رخ می دهد می توانید از کلمه im استفاده کنید به این شکل که اگر در ماه ژانویه رویدادی رخ می دهد می گوییم im Januar. همچنین مخفف ماه ها هم با سه حرف اول شان نشان داده می شود.

 

اسامی روزهای هفته در زبان آلمانی

روزهای هفته به آلمانی

Samstag

شنبه

Sonntag

یکشنبه

Montag

دوشنبه

Dienstag

سه شنبه

Mittwoch

چهارشنبه

Donnerstag

پنجشنبه

Freitag

جمعه

روزه های هفته در آلمانی به شکل Wochentage بیان می شود که البته باید به یک موضوع توجه کنید که این کلمه بیشتر به روزهای کاری یعنی از دوشنبه تا جمعه اشاره دارد. البته روز های کاری به صورت خاص Arbeistage یا Werktage شناخته می شوند. در زبان آلمانی کلمه آخر هفته Wochenende می باشد. در زبان آلمانی همانطور که می دانید کلمات دارای جنسیت می باشند که روزهای هفته همگی دارای جنسیت مذکر می باشند پس خواهیم داشت der Montag اگر هم بخواهیم بگوییم در روز سه شنبه از حرف am استفاده می شود و به این شکل بیان می کنیم Am Dienstag برای نوشتن تاریخ در زبان آلمانی برخلاف زبان انگلیسی ترتیب به این صورت است اول روز، بعد ماه و سپس سال نوشته می شود که در زبان انگلیسی جای ماه و روز برعکس می باشد.

 

اسامی فصل ها در زبان آلمانی

فصل ها به زبان آلمانی

فصول مختلف در زبان آلمانی به این شکل می باشند از ماه مارس تا می فصل بهار، از ماه ژوئیه تا اوت فصل تابستان، از ماه سپتامبر تا نوامبر فصل پاییز و از ماه دسامبر تا فوریه فصل زمستان می باشد که به صورت زیر بیان می شوند.

Frühling

بهار

Sommer

تابستان

Herbst

پاییز

Winter

زمستان

ورود به صفحه کلاس زبان آلمانی

 

 

مطالب پیشنهادی

بیان ساعت به زبان آلمانی با مثال و ترجمه

جنسیت اسامی در زبان آلمانی، der ، die و das به همراه مثال

اعضای خانواده به زبان آلمانی ،فامیل و نزدیکان

آموزش الفبای زبان آلمانی German Alphabet

اصطلاحات خرید به زبان آلمانی

اصطلاحات آلمانی در بانک

اصطلاحات و کلمات مربوط به آب و هوا به زبان آلمانی

3.3/5 - (10 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *