بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان عربی

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان عربی

یادگیری زبان عربی با کمک آهنگ باعث می شود تا ما علاوه بر یادگیری سریع تر این زبان، با فرهنگ و تاریخ و موسیقی عربی بهتر آشنا شویم و آن را درک کنیم. یادگیری زبان عربی با کمک آهنگ باعث به چالش کشیدن ما در یادگیری زبان عربی می شود و دید ما رو نسبت به زبان عربی تغییر می دهد. در این مقاله ما می خواهیم به شما بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان عربی را معرفی کنیم تا در کنار یادگیری زبان عربی با کمک کتاب و فیلم های آموزشی از طریق موسیقی این زبان جذاب را یاد بگیرید و سطح خود را ارتقا دهید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه یادگیری زبان عربی با آهنگ

 

۱. اشعار با سطح دشواری مناسب را انتخاب کنید.

مانند همیشه در یادگیری زبان، اگر روی مطالبی تمرکز کنیم که برای سطح فعلی ما بسیار چالش برانگیز باشد، می تواند ما را دلسرد کند و از یادگیری زبان باز دارد. پس بهتر است آهنگ هایی را انتخاب کنیم که سطح آن ها متناسب با سطح یادگیری ما باشد و انگیزه ما را بیشتر کند و باعث شود ما بیشتر برای یادگیری زبان عربی تلاش کنیم.

 

۲. از زیرنویس استفاده کنید.

در گوگل جستجو کنید و متن و ترجمه آن را پیدا کنید. در صورت داشتن زیرنویس همراه با آهنگ بخوانید و ببینید چقدر می توانید آهنگ رو درک کنید، بعد خط به خط به عربی آن را بخوانید و این کار را بار ها و بار ها تکرار کنید.

 

۳. با آهنگ بخوانید.

بارها و بارها آن را بخوانید. اما علاوه بر آواز خواندن، به زبان آوردن آهنگ را نیز تمرین کنید تا کلمات را بهتر تلفظ کنید.

 

۴. معنای آهنگ را با کلمات خود خلاصه کنید.

زمانی که با کمک ترجمه آهنگ متوجه معنی آن شدید، با کمک آنچه که آموخته و یاد گرفته اید در چند خط آهنگ را خلاصه کنید و در مورد آن صحبت کنید. ممکن است برای این کار نیاز به مطالعه گرامر داشته باشید، اما تمرین خوبی است که یاد بگیرید چگونه چیزی را با کلمات خود بیان کنید.

نحوه یادگیری زبان عربی با آهنگ

 

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان عربی

 

۱. آهنگ ألوان الرياح (رنگ های باد)

این آهنگ از نظر دستور زبان شما را به چالش می کشد، شما با کمک ترجمه این آهنگ می توانید معنای آن را به خوبی درک کنید. چندین بار به آهنگ گوش بدید و همراه آن بخوانید، کلمات و عبارات جدید را یادداشت کنید و بعد با آن ها جمله بسازید تا بتوانید آن ها را بهتر درک کنید.

 

۲. آهنگ مخلوقات دریا

این آهنگ یک آهنگ کودکانه است که برای آموزش رنگ ها و حروف زبان عربی طراحی شده است. گوش دادن به چنین آهنگ هایی به شما کمک می کند تا یاد بگیرید برای چه حیواناتی از جمع و برای چه حیواناتی از مفرد استفاده کنید.

 

۳. آهنگ مع جريدة (با روزنامه)

این آهنگ باعث می شود تا شما با گرامر زبان عربی بهتر آشنا شوید و آن را بهتر درک کنید. با کمک این آهنگ شما می تونید مهارت تلفظ خود را بالا ببرید و زبان عربی رسمی را به طور دقیق یاد بگیرید.

 

۴. آهنگ حبيتك بالصيف

این آهنگ، اغلب برای مبتدیان پیشنهاد می‌ شود که به آن گوش دهند، زیرا فرصتی است که به آن ها کمک می کند که به بهترین شکل سطح خود را ارتقا دهند و آن را به خوبی یاد بگیرند.

 

۵. آهنگ انت عمرى

این آهنگ برای مبتدیان می تواند سخت باشد، در این آهنگ تلفظ و گرامری که استفاده می شود برای سطوح بالاتر است و بهتر است وقتی از سطح مبتدی گذشتید به این آهنگ گوش دهید.

 

۶. آهنگ آه ونص

از معروف ترین آهنگ ها برای یادگیری زبان عربی آهنگ (آه ونص) است. در این آهنگ، از ضمایر ده (این – مذکر)، دي (این – مؤنث) و كده (مانند این) استفاده شده است.

 

۷. آهنگ انت معلم

آهنگ انت معلم از آن دسته آهنگ هایی است که مهم نیست در چه سطح از یادگیری زبان عربی هستید، می توانید با گوش دادن به این آهنگ کلمات و عبارات جدید زیادی یاد بگیرید.

 

۸. آهنگ يما مويل الهوى

آهنگ یما مویل الهوی یک آهنگ عاشقانه است که شما می توانید به کمک این آهنگ اصطلاحات عاشقانه عربی رو یاد بگیرید.

 

۹. آهنگ البنت القوية

این آهنگ از آن دسته آهنگ های عاشقانه است که شما می توانید علاوه بر گوش دادن و لذت بردن از این آهنگ، با اصطلاحات عاشقانه و کلمات و عبارات جدید عربی آشنا شوید.

 

۱۰. آهنگ وش الخير

آهنگ وش الخير یک آهنگ زیبا و انگیزشی است که احساس امیدواری را در شما ایجاد می کند و انگیزه شما را برای یادگیری زبان عربی بالا می برد. شما می توانید با گوش دادن به این آهنگ هر بار انگیزه خود را برای یادگیری زبان عربی بالا ببرید.

 

برای یادگیری زبان عربی می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان عربی مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

مطالب مرتبط:

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان عربی

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان عربی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *