بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان عربی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان عربی

اگرچه اکثر منابع یادگیری زبان عربی استاندارد مدرن را آموزش می دهند، عربی گفتاری که ممکن است در دنیای واقعی بشنوید به گویش منطقه ای بستگی دارد. پادکست های عربی کمک می کنند کتاب درسی عربی شما را به چیزی برای ارتباط با مردم در زندگی روزمره تبدیل کنید.

بعلاوه، آنها ابزاری عالی برای بهبود درک شنیداری و آشنایی با فرهنگ عرب فراهم می کنند. با کمی بررسی، ما موفق شدیم این 17 پادکست را برای زبان آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته به طور یکسان پیدا کنیم. اگرچه بیشتر آنها بر عربی شامی و مصری تمرکز می کنند، بسیاری از آنها به گویش های دیگر نیز دست می زنند. با طیف گسترده ای از موضوعات و درس های مختلف موجود ما مطمئن هستیم که در اینجا چیزی برای تقویت ارتباطات خود پیدا خواهید کرد.

 

پادکست های عربی برای همه سطوح

ARABICPOD101 (مصری، مراکشی، عربی استاندارد مدرن)

۱. ARABICPOD101 (مصری، مراکشی، عربی استاندارد مدرن)

ArabicPod101 به عضویت پولی نیاز دارد، اما مزایایی دارد. هزاران دیالوگ به سبک پادکست کوچک برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته، به علاوه یادداشت های درسی، آزمون ها، فلش کارت ها و ترجمه وجود دارد. سایت ممکن است با تمام مسیرها و قسمت ‌های درسی موجود کمی گیج ‌کننده باشد، اما وقتی مسیر درس خود را پیدا کردید، برای یادگیری چندین قسمت متوالی مشکلی نخواهید داشت. همچنین، اگر تنها چیزی که نیاز دارید عبارات بقا هستند، آنها یک سری رایگان در Spotify دارند. هنگام ثبت نام برای یک حساب رایگان، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه وجود دارد.

ARABICPOD (عربی استاندارد مدرن)

۲. ARABICPOD (عربی استاندارد مدرن)

اگرچه قسمت های متوسط و پیشرفته نیاز به عضویت پولی دارند، 270 قسمت مبتدی عربی پاد برای لذت بردن از یادگیری شما رایگان است و موضوعات کاربردی هستند: اجازه دهید کسی بداند که در زمان بدی تماس گرفته است. گرفتن سلفی با دوست؛ یا از یک دوست بپرسید که آیا می توانید آنها را در فیس بوک اضافه کنید. این مجموعه بیشتر عربی استاندارد مدرن را آموزش می دهد، اما به گویش های دیگر می پردازد. قسمت ‌های وب‌ سایت آن ‌ها را برای دانلود فایل های صوتی چک کنید و یا پادکست اپل را دانلود کنید تا حسی مدرن ‌تر داشته باشید.

 

پادکست های عربی برای مبتدیان

PIMSLEUR

۱. PIMSLEUR

Pimsleur یک برنامه شگفت انگیز برای عربی دارد. دوره هایی دارد که تاکید زیادی بر مهارت های ارتباط شنوایی و کلامی دارد و توجه کمتری به توضیحات گرامری و مهارت های خواندن یا نوشتن دارد. بیش از 50 دوره زبان با Pimsleur در دسترس است و بخش عمده ای از مطالب با درس های صوتی آموزش داده می شود.

ROCKET LANGUAGES

۲. ROCKET LANGUAGES

چیزهایی که Rocket Languages به خوبی انجام می دهد، ایجاد یک برنامه درسی منطقی و کامل و ارائه فرصت تمرین کافی است. برخی از چیزهایی که این پلتفرم ارائه می دهد خواندن، نوشتن و تمرین گوش دادن است. با Rocket Languages، صدایی با زبان مادری را نیز دریافت می‌کنید که به شما یک دسته از زبان را می‌دهد. این فقط یک چیز است که آن را بسیار منحصر به فرد می کند!

SIMPLE & EASY ARABIC PODCAST (LEVANTINE)

۳. SIMPLE & EASY ARABIC PODCAST (LEVANTINE)

پادکست ساده و آسان عربی به شما زبان عربی را از طریق داستان های واضح بیان می کند. میزبان ها ابتدا با ارائه خلاصه ای انگلیسی و شناسایی کلمات کلیدی، شما را برای موفقیت آماده می کنند. پس از پایان داستان، آنها درک شما را از طریق سوالات درک مطلب شنیداری تقویت می کنند. شما می خواهید قبل از ورود به این قسمت ها، درک اولیه ای از زبان عربی داشته باشید، اما آنها به شما کمک می کنند تا به پادکست های غوطه ور عربی تبدیل شوید. می‌توانید با عضویت در Patreon پادکست، یادگیری خود را یک قدم جلوتر ببرید تا متن کامل هر قسمت را دریافت کنید.

 

۴. SALIS- LEARN EGYPTIAN ARABIC (مصری)

میزبان شما، Sondos، تقریباً یک دهه تجربه تدریس زبان عربی را دارد. پادکست او به شما کمک می کند تا خود را بیان کنید، دایره لغات خود را گسترش دهید و تفاوت های ظریف زبان عربی را درک کنید. گاهی اوقات سوندوس متنی را که با صدای بلند می خواند را تجزیه می کند. گاهی اوقات او کلمات رایج با معانی ظریف را به شما آموزش می دهد. او آزادانه می خندد و به نظر می رسد واقعاً از ضبط هر قسمت لذت می برد. برای درس های بیشتر می توانید کانال یوتیوب او را بررسی کنید.

LANGUAGE TRANSFER

۵. LANGUAGE TRANSFER (مصری)

Language Transfer مجموعه ای از دوره های صوتی مقدماتی را برای چندین زبان مختلف – از جمله عربی – ارائه می دهد. شما زمان زیادی را صرف این زبان نخواهید کرد، اما در مورد نحوه عملکرد زبان عربی به عمق خواهید پرداخت. نکات اصلی گرامری را یاد می گیرید و واژگان و تلفظ را توسعه می دهید. همچنین می‌شنوید که مربی، Mihalis، با یک دانش‌آموز مبتدی تعامل می‌کند و اشتباهات او را تصحیح می‌کند. هدف این است که به درخواست ‌ها طوری پاسخ دهید که گویی خود شما دانش‌آموز هستید. Language Transfer می تواند از هر کسی که به دنبال درک نکات و یادگیری زبان عربی است، پشتیبانی کند.

ARABIC IN 60 STEPS PODCAST

۶. ARABIC IN 60 STEPS PODCAST (عربی استاندارد مدرن)

سام یک گوینده زبان عربی نیتیو نیست، اما سال های اخیر زندگی خود را وقف زبان عربی کرده است. او بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می کند، اما رفتار دوستانه و دانش گسترده او، او را به راهنمای مفیدی در مسیر یادگیری عربی شما تبدیل می کند. از طریق پادکست او، شما پیچاندن زبان را یاد می گیرید، کتاب علاءالدین را می خوانید و مقداری دستور زبان عربی را می فهمید.

 

پادکست های عربی برای زبان آموزان متوسط ​​/ پیشرفته

THE ARABIC WE SPEAK (LEVANTINE)

۱. THE ARABIC WE SPEAK (LEVANTINE)

دلال و امانی دو معلم عربی مشتاق و با تجربه هستند که دروس کوتاه اما مفصلی را برای شنوندگان خود ارائه می کنند. در هر قسمت آن‌ ها سنت ‌های عرب یا تجربیات روزمره را بررسی می ‌کنند و متن کامل PDF را همراه با ترجمه ‌ها و تمرین ‌های مبتنی بر مهارت ارائه می‌ دهند. اگر می خواهید درک و بیان عربی گفتاری خود را بهبود ببخشید، دلال و امانی از شما حمایت می کنند. این پادکست برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط ​​که تسلط اولیه به زبان عربی دارند مناسب است.

LEVANTINE ARABIC, MADE EASIER (LEVANTINE)

۲. LEVANTINE ARABIC, MADE EASIER (LEVANTINE)

کارول شما را با موضوعات جذاب و مصاحبه های پر جنب و جوش، تقریباً به طور کامل به زبان عربی، درگیر می کند. شما در مورد دانشگاه سالمندان در بیروت، نحوه ایجاد یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام، فرهنگ لبنان و موارد دیگر خواهید آموخت. کارول هر چند وقت یک‌ بار برای ترجمه برخی واژگان کلیدی متوقف می‌شود، اما نه به گونه ‌ای که جریان گفتگو را مختل کند. حتی اگر با دنبال کردن آن مشکل داشته باشید، متوجه خواهید شد که صدای شاد او باعث می شود که این تلاش ارزش زمان شما را داشته باشد.

LEARN LEVANTINE WITH LIVI (LEVANTINE)

۳. LEARN LEVANTINE WITH LIVI (LEVANTINE)

با Livi می توانید ترس خود را از اشتباه کردن رها کنید و از اصلاحاتی که او از زبان عربی مادری دریافت می کند بیاموزید. در هر قسمت او با مهمان خود در مورد موضوعات مختلف مصاحبه می کند: مفهوم خانه، دنیای مجازی، و رویا. Livi به شما کمک می کند تا زبان عربی خود را بهبود ببخشید و درک عمیق تری از زبان عربی از دیدگاه یک انگلیسی زبان ایجاد کنید. حتماً فهرست کلمات را در توضیحات هر قسمت بررسی کنید.

REAL ARABIC

۴. REAL ARABIC (LEVANTINE)

Real Arabic (عربی واقعی) از ناامیدی ناشی از کمبود منابع زبان عربی محاوره ای پدید آمد. عامر (از سوریه) و کایر (از ایرلند) برای تولید این پادکست جذاب با یکدیگر همکاری کردند و ترجمه ها و رونوشت های کامل را در وب سایت خود برای زبان آموزان عربی ارائه کردند. آنها در مورد جامعه، فرهنگ و داستان های افراد در کشورهای عربی صحبت می کنند. Keire به طور دوره‌ ای مداخله می‌کند تا زمینه مختصری را به زبان انگلیسی ارائه کند، و عامر به زبان عربی سوری آهسته و ساده صحبت می‌ کند تا اطمینان حاصل کند که زبان‌ آموزان متوسط ​​می‌توانند آن را دنبال کنند.

BILMASRI (EGYPTIAN)

 

۵. BILMASRI (EGYPTIAN)

این پادکست پل ارتباطی بین گویش مصری و عربی استاندارد مدرن (MSA) است. نسرین نسخه ‌های مصری متون MSA را معرفی می‌کند – داستان ‌ها، داستان ‌های خبری و موارد دیگر-، و جنبه‌ های زبانی کلیدی را که گویش مصری را تعریف می‌ کنند، شناسایی می ‌کند. هر قسمت به طور متفکرانه آماده شده و ساختار یافته است تا بتوانید به راحتی بدون احساس دلسردی دنبال کنید. می توانید رونوشت ها، یادداشت های واژگان و سوالات بحث را به صورت رایگان در وبلاگ او بخوانید.

 

۶. EL BULBUL (اردن)

El Bulbul یک پادکست جدید و محدود برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته است تا درک خود را از عربی اردن بهبود بخشند. آنها در مجموع 30 قسمت 10 دقیقه ای تولید خواهند کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از راه را طی کرده اند. دو میزبان، اشرف و انگاس، به زبان عربی با سرعتی طبیعی در مورد همه چیزهای اردنی صحبت می کنند: لباس سنتی، آموزش، حمل و نقل، خانواده، ازدواج و غیره. همچنین در مورد موضوعات خاص تر مانند تبعیض و شرم صحبت خواهند کرد.

 

۷. LEVANTINE ARABIC: BAYNI W BAYNAK (LEVANTINE)

زبان عربی خود را با زک، همکار زبان آموز زبان عربی، بهبود بخشید. او و رزن (از اردن) به زبان عربی شامی به مدت ۳۰ دقیقه در مورد موضوعات مختلف گفتگو می کنند. اگرچه زاک اعتراف می‌کند که اغلب اشتباه می‌کند، این نباید شما را از پیوستن به آنها در بحث ‌هایشان درباره شبکه‌ های اجتماعی، نژادپرستی، مسئولیت‌پذیری و موارد دیگر منصرف کند.

 

پادکست های عربی برای زبان آموزان پیشرفته

۱. SOWT (صوت) (اردنی)

Sowt یک پادکست با کیفیت بالا است که بحث در مورد موضوعات حساس و مهم را تسهیل می کند. این برنامه میزبان چندین کانال پادکست مختلف است، از جمله آنهایی که در مورد حقوق کارگر، فمینیسم، درگیری سیاسی و موضوعات بحث برانگیز در جامعه عرب بحث می کنند.

 

۲. الكون بودكاست (THE UNIVERSE) (GULF)

در این پادکست می توانید از مسابقه فضایی گرفته تا سیاه ‌چاله ‌ها، موضوعات علمی رایج را در بیش از 50 قسمت که در حال افزایش است پیدا کنید. میزبان اهل کویت است، بنابراین گوش دادن به یک گویش خلیجی را تمرین خواهید کرد – و اگرچه این یک پادکست با زبان مادری است، اما زبان آموزان پیشرفته از بیان واضح او لذت خواهند برد.

 

۳. SHARJAH ART FOUNDATION (EMIRATI)

این ممکن است به تنهایی یک پادکست چالش برانگیز برای زبان آموزان پیشرفته باشد، اما ترجمه های کامل انگلیسی در زیر هر یک از 200 قسمت وجود دارد. برای کاوش در مقام، اجرا و زمینه آثار موسیقایی خاص هماهنگ شوید. درک سیستم موسیقی سنت های موسیقی کلاسیک عربی؛ غواصی در تاریخ و تأثیرات موسیقی عربی؛ و سازهای سنت های مختلف موسیقی را شناسایی می کند.

 

 

برای یادگیری زبان عربی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در کلاس های آموزش زبان عربی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

مطالب مشابه پیشنهادی:

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان عربی

مقایسه زبان فارسی و عربی

نمونه مکالمه روزمره عربی، موضوعات مختلف با ترجمه فارسی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *