بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان کره ای

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان کره ای

 

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان کره ای

اگر عاشق موسیقی هستید، چرا از آهنگ های کره ای برای یادگیری زبان کره ای استفاده نمی کنید. اثبات شده است که موسیقی حافظه و توانایی های یادگیری ما را بهبود می بخشد. یادگیری زبان کره ای با آهنگ روشی جذاب و سرگرم کننده است که به شما کلی اصطلاح و ساختارهای رسمی و غیررسمی زبان کره ای را برای موقعیت های مختلف آموزش می دهد. در این مقاله ما میخوایم بهترین آهنگ های کره ای برای یادگیری این زبان را به شما معرفی کنیم.

 

یادگیری زبان کره ای با آهنگ

موسیقی کره ای مزایای زیادی برای زبان آموزان دارد. چند سالی است که آهنگ های کره ای (Kpop) در تمام جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و باید بدانید که بخش بزرگی از فرهنگ کره می باشد. از آن جایی که Kpop و آهنگ های کره ای بسیار محبوب شده اند میتونند به ما کمک کنند تا بهتر زبان کره ای را یاد بگیریم و با تلفظ های کلمات کره ای به خوبی آشنا شویم. ما به راحتی می تونیم در کنار یادگیری زبان کره ای با خواندن کتاب های آموزشی و شرکت در کلاس های زبان کره ای، به آهنگ های کره ای نیز گوش بدهیم و بهتر زبان کره ای را یاد بگیریم.

 

نحوه یادگیری زبان کره ای با موسیقی

باید در نظر داشته باشید که فقط گوش دادن به آهنگ های کره ای باعث نمیشه که به زبان کره ای مسلط بشیم. گوش دادن غیرفعال فقط تا حدی می تونه کمک کننده باشه. بنابراین در اینجا چند راهکار برای یادگیری زبان کره ای از طریق KPop رو برای شما آماده کردیم:

 

۱. ابتدا آهنگی را که واقعا از آن لذت می برید پیدا کنید.

این نقطه شروع خوبی خواهد بود. آهنگی را که واقعاً از آن لذت می برید از YouTube و Spotify و یا هر سایت آهنگی که می شناسید پیدا کنید. چند بار به آن گوش بدید تا به آهنگ و ریتم آهنگ عادت کنید.

 

۲. متن آهنگ کره ای را جستجو کنید.

در گوگل جستجو کنید و متن و ترجمه آن را پیدا کنید. اغلب می تونید ابتدا اشعار کره ای را بخونید و ببینید چقدر درک می کنید. (به هر حال، ممکن است بخواهید ابتدا هانگول، الفبای کره ای را یاد بگیرید.) سپس خط به خط کره ای و انگلیسی را بخوانید. حالا آهنگ رو گوش کنید و متن آن رو دنبال کنید و سپس دوباره و دوباره این کار را تکرار کنید. گاهی اوقات گوش دادن به موزیک ویدیو می تونه کمک کنه، بنابراین می تونید ببینید که خواننده چگونه دهان خود را هنگام تلفظ کلمات حرکت می ده.

نحوه یادگیری زبان کره ای با موسیقی

 

۳. با قسمت ترجیع بند آهنگ شروع کنید.

حالا زمان شروع به حفظ کردن و خواندن است و من توصیه می کنم با قسمت ترجیع بند آهنگ شروع کنید. اگر این قسمت را یاد بگیرید، حداقل یک سوم آهنگ رو می دونید، زیرا بیشتر تکرار می شود. این به شما انگیزه زیادی می دهد چون خیلی سریع تر متوجه اون می شید.

دو راه اصلی برای یادگیری این بخش وجود دارد:

۱. می‌توانید همراه با اشعار کره ‌ای شروع به خواندن کنید تا زمانی که آن را حفظ کنید.

۲. می توانید به همراه ترجمه اون رو گوش بدید تا ابتدا معنی اون رو بفهمید.

روی یک یا دو خط در یک زمان تمرکز کنید، به خصوص اگر طولانی باشد. اگر فقط ۴ خط یا بیشتر باشد (یا آن ۴ خط را تکرار کند)، خیلی بد نیست فقط خودتان را با تعداد زیادی خط یکباره غرق نکنید.

هنگامی که با بخش ترجیع بند احساس راحتی کردید، به قسمت قبل یا هر قسمت دیگری که تکرار می شود بروید. سپس به اولین بیت برگردید و کل آهنگ را تا زمانی که کامل شود بخوانید دهید.

 

۴. با آهنگ بخوانید.

اکنون که همه چیز را می دونید، پس باید بارها و بارها آن را بخوانید. بنابراین می توانید به طور طبیعی زبان کره ای تمرین کنید.

 

۵. معنای آهنگ را با کلمات خود خلاصه کنید.

ترجمه آهنگ را جستجو کردید، بنابراین می دونید آهنگ در مورد چیست، حالا اونو خلاصه کنید، با ایجاد چند جمله یا یک پاراگراف در مورد آنچه خواننده در آهنگ در مورد آن صحبت می کند با استفاده از آموخته های خود آن را تمرین کنید. ممکن است برای این کار نیاز به مطالعه گرامر داشته باشید، اما تمرین خوبی است که یاد بگیرید چگونه چیزی را با کلمات خود بیان کنید. اگر کسی را دارید که در زمینه زبان کره ای دانش بیشتری دارد، خلاصه خود را با آن ها به اشتراک بگذارید و ببینید نظر آن ها چیست. آن ها می تونند هر اشتباهی را تصحیح کنند و به پیشرفت شما کمک کنند.

 

۶. به آهنگ بعدی بروید.

این مراحل را با آهنگ بعدی خود تکرار کنید. هر چه بیشتر این کار رو انجام بدید، آسان تر خواهد شد و با درک کلمات بیشتر، هر مرحله کمتر و کمتر زمان خواهد برد. بنابراین هرچه بیشتر به آن گوش بدید، یاد بگیرید و استفاده کنید، یادگیری و صحبت کردن به زبان کره ای آسان تر می شود.

 

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان کره ای

  1. “U&I” — Ailee

در این آهنگ کره ای،‌ اشعار دارای سؤالات و ساختار ساده می باشد، همچنین از ضمایر و به خصوص ضمایر ملکی استفاده زیادی شده است، که می تواند به ما کمک کند تا نحوه کار آن ها را به طور کلی در زبان کره ای یاد بگیریم.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این آهنگ این است که مقداری از زبان انگلیسی در آن گنجانده شده است. برای ما که تازه یادگیری را شروع کرده ایم میتونه بسیار کمک کننده باشه و به ما نشان میده که آهنگ درباره چه چیزی است.

 

  1. “인연” (Fate) — Lee Sun Hee

در این آهنگ تلفظ آرام و قدرتمند هر کلمه، گوش دادن و تکرار را برای ما آسان می کند. پس از اولین بار شنیدن این آهنگ، احتمالاً به دلیل وزن احساسی (که برای به خاطر سپردن اشعار عالی است) چیزهایی رو که شنیده ایم را فراموش نخواهیم کرد.

 

  1. “안녕” (Hello, Goodbye) — Hyorin

در این آهنگ، تعداد بسیار زیادی از لغات ساده کره ای وجود دارد که میتونه به ما کمک کنه آن ها را خیلی راحت تر یاد بگیریم و مکالمه خود را تقویت کنیم.

 

  1. “Gentleman” — Psy

این آهنگ جذاب و سرگرم کننده بسیار گیرا می باشد که باعث می شود بخواهید بارها به آن گوش دهید و زبان تان را تقویت کنید.

 

  1. “눈,코,입” (Eyes, Nose, Lips) — Taeyang

متن این آهنگ برای مبتدیان زبان کره ای بسیار عالی است. واژگان استفاده شده در این آهنگ خیلی سخت نیست و عبارات ساده هستند. علاوه بر این کلمات زیادی وجود دارد که به طور مکرر استفاده می شوند، بنابراین در جذب اطلاعات جدید به شما کمک می کند.

 

  1. “양화대교” (Yanghwa

    Bridge) — Zion.T

زبان کره ای خود شبیه به نثر است، بنابراین آنچه می شنوید و می خوانید ساختار مناسبی دارد. به نوعی، این آهنگ مانند یک نامه است، همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه برخی از عبارات بسیار رایج «خوشبخت باشیم» و «بیمار نباشیم» را به زبان کره ای بگویید. زبان آموزان در تمام سطوح می توانند از این آهنگ به دلیل ضرب آهنگ آرام و آواز ملایم آن لذت ببرند. هیچ چیز غافلگیر کننده ای در مورد اشعار یا ریتم در آن وجود ندارد.

 

  1. “봄봄봄” (Spring, Spring, Spring) — Roy Kim

این آهنگ از زبان کره ای واضح و جملات ساده استفاده می کند که آن را برای مبتدیان عالی کرده است. خواننده همچنین تلفظی ملایم و تمیز ارائه می دهد، بنابراین می توانید به راحتی آن را دنبال کنید. این آهنگ به طور کلی برای یادگیری زبان کره ای بسیار خوب است.

 

  1. “시간아” (Time) — Nam Woo-hyun

این آهنگ دارای افعال و اصطلاحات متعددی است که طیفی از احساسات تیره از جمله درد، دلتنگی و ناراحتی را منتقل می‌ کند. عبارت های ارتباطی نیز به شما کمک می کند تا احساسات درونی خود را بهتر در صحبت های تان نشان دهید.

 

  1. 9. “너를 위한 빈자리” (The Empty Space for You) — Park Yoo-chun

این آهنگ شامل جملات بیانی و گاه به گاه متعددی است که به شما کمک می کند تا به سرعت سیستم مکالمه غیررسمی کره ای را درک کنید.

 

  1. “Lonely” — 2NE1

این آهنگ اصطلاحات و ساختار های زیادی را برای بیان سردرگمی و عدم قطعیت به شما آموزش می دهد. همچنین دارای اشعاری شامل راه های مختلفی برای انتقال نظر شخصی و افعالی برای انتقال احساسات مختلف است.

 

  1. “TT” — Twice

با کمک این آهنگ زبان آموزان می توانند قوانین مربوط به ساختار جمله و دستور زبان را حذف کنند، این مطلب برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است.

 

  1.  “I Need U” — BTS

این آهنگ دارای متنی ساده است و برای مبتدیان مفید خواهد بود. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه عبارات اظهاری کره ای و سوال بسازید.

 

  1. “Fantastic Baby” — BIGBANG

اگر به صحبت کردن سریع به زبان کره ای علاقه دارید، این آهنگ مطمئنا برای شما مناسب است. اگر این آهنگ را به طور کامل تشریح کنید، قطعاً مهارت های شنیداری کره ای خود را تقویت خواهید کرد، زیرا عبارات بسیار رایج و افعال اکشن جالبی در این آهنگ وجود دارد. توجه داشته باشید که بخش رپ نیاز به کمی دقت دارد، بنابراین ممکن است بخواهید ابتدا به بخش‌ های آرام تر آهنگ بپردازید.

خوشبختانه، به اندازه کافی کلمه های انگلیسی در آهنگ وجود دارد که به شما کمک می کند که از خواندن آن لذت ببرید. این آهنگ برای زبان آموزان متوسط تا پیشرفته مناسب است، اما با این وجود، افراد مبتدی می توانند با جدا کردن اشعار از آن استفاده کنند.

 

  1. “La La La” — BIGBANG

“La La La” یک آهنگ هیپ هاپ آرام است که برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ​​مناسب است. اشعار کوتاه و ساده هستند. همچنین این آهنگ بسیار محاوره ای است، بنابراین مطمئناً می توانید چند اصطلاح عامیانه را هم یاد بگیرید. بخش رپ آهنگ بالا نیست و می‌تواند منبعی برای تمرین تلفظ برای زبان آموزان باشد.

 

 

برای یادگیری زبان کره ای می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان کره ای مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

مقاله های پیشنهادی دیگر:

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان کره ای

یادگیری زبان کره ای با فیلم (معرفی بهترین فیلم ها)

تفاوت زبان چینی،کره ای و ژاپنی

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان کره ای

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *