بهترین اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی (Spanish apps)

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی (Spanish apps)

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی (Spanish apps)

برای یادگیری زبان اسپانیایی اگر یک موبایل هوشمند دارید بسیار خوش شانس هستید. براحتی می توانید از طریق موزیک و آهنگ زبان اسپانیایی را فرا بگیرید و با استفاده از موبایل دسترسی به پادکست ها برای شما به راحتی فراهم می باشد. و همچنین اپلیکیشن های فراوانی برای آموزش زبان اسپانیایی در دستان شما خواهد بود. در اینجا به معرفی تعدادی اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی پرداخته ایم که بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشند. با این اپلیکیشن ها در کنار آموزش از یادگیری زبان اسپانیایی لذت خواهید برد و آموزش همانند یک بازی که بر روی گوشی شما نصب شده می باشد.

 

۱. اپلیکیشن دولینگو Duolingo

اپلیکیشن دولینگو Duolingo اسپانیایی

این اپلیکیشن به صورت رایگان به آموزش زبان اسپانیایی می پردازد. در کنار تمامی برنامه های آموزشی این اپلیکیشن دارای امتیاز بالاتری نسبت به دیگر برنامه ها است. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه بهترین اپلیکیشن در هر دو پلتفرم App Store و Google Play Store شده است. برای شروع یک زبان اولیه و پایه را باید انتخاب کنید تا آموزش اسپانیایی از طریق آن زبان انجام شود.

آموزش زبان اسپانیایی در Duolingo به بخش های مختلفی تقسیم شده است همانند تحصیل، کسب و کار، پزشکی و… . این برنامه به صورتی طراحی شده که با پیشرفت در هر سطح میزان سختی آن بیشتر می شود. فصول آموزشی به طور کلی به دو گروه دسته بندی شده اند: زمان ها و سایر موارد همچون اسم ها، صفات، قیود، کلمات پرسشی، ضمایر و… . یکی از مشخصه های این اپ این است که در بخش گرامر سخت گیری زیادی بکار نرفته است و تنها به ۱۰ حالت زمانی پرداخته شده است و به جز این مسائل گرامری دیگری را نخواهید داشت. هر فصل دارای زیرفصل هایی می باشد که هر کدام شامل ۷ تا ۱۰ کلمه بوده و هر فصل می تواند شامل ۱ تا ۱۰ زیرفصل باشد.

در داخل هر زیرفصل ۶ مدل تمرین وجود دارد که این کلمات را به شما آموزش خواهد داد. این بخش ها شامل آموزش براساس دانسته های قبلی، قابلیت ضبط صدا که می توانید بعد از شنیدن یک جمله به زبان اسپانیایی آن را تکرار نمایید، ترجمه انگلیسی به اسپانیایی و اسپانیایی به انگلیسی، تطابق یک عکس و یک کلمه، جابجایی کلمات برای تشکیل یک جمله و سوالات چند گزینه ای است. در هر زیرفصل ۲۰ سوال طراحی شده است.

این اپلیکیشن به صورتی طراحی شده است تا به راحتی قابل استفاده باشد بنابراین از یک روند مشخص برای درک مهم ترین مسائل زبان اسپانیایی بهره گرفته شده است. این موضوع به این معنا است که اگر شما بتوانید روزی ۲۰ دقیقه را برای مطالعه ۳ تا ۴ درس اختصاص دهید، قادر خواهید بود تا در مدت حدود ۳ الی ۴ ماه تمامی درس ها را به پایان برسانید.

اپلیکیشن Duolingo دارای قابلیت های جانبی چون دنبال کردن دوستان، تنظیم برنامه روزانه برای نظارت بر روند پیشرفت، اندازه گیر فراموشی کلمات، و فروشگاه مجازی Duolingo می باشد. این نرم افزار به آموزش زبان اسپانیایی با استفاده از یک روش ساده می پردازد و در آن ۱۵۰۰ کلمه ضروری و اصلی اسپانیایی که در اکثر موقعیت ها مورد استفاده می باشند وجود دارد.

 

۲. اپلیکیشن روزتا استون Rosetta Stone

اپلیکیشن روزتا استون Rosetta Stone اسپانیایی

این نرم افزار برای حالت دمو به صورت رایگان است. در بین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزش زبان اسپانیایی اپلیکیشن روزتا استون یکی از معروف ترین و قدیمی ترین نرم افزارها می باشد. روزتا استون نسبت به سایر اپلیکیشن ها طراحی متفاوتی را دارد. به جای یادگیری زبان از طریق زبان انگلیسی این اپلیکیشن زبان اسپانیایی را از طریق زبان اسپانیایی آموزش می دهد. به عبارتی دیگر، این اپلیکیشن زبان اسپانیایی را همانند بچه ای که تازه شروع به یادگیری زبان می کند به ما آموزش می دهد. در این نرم افزار تمامی کلمات، عبارات، و فایل های صوتی به زبان اسپانیایی می باشند و شما هیچگونه ترجمه انگلیسی را دریافت نخواهید کرد.

در این نرم افزار قابلیت شناسایی صدا برای تمرین تلفظ طراحی شده است که قابلیت تشخیص تلفظ یک بومی زبان را از یک غیر بومی دارد. برای یک زبان آموز تلفظ کلمات حتی آن هایی که معنی شان را می دانیم بسیار مهم است و برای اینکه بتواند منظور خود را برساند باید بتواند این موضوع را تقویت نماید در نتیجه این قابلیت می تواند بسیار به شما در این زمینه کمک کند. در کل این اپلیکیشن یک آموزش فشرده عالی است. اگر شما کسی هستید که از آموزش زبان لذت می برید آن هم از طریق خود زبان اصلی روزتا استون یکی از بهترین انتخاب های ممکن است.

 

۳. اپلیکیشن ممورایز Memrise

اپلیکیشن ممورایز Memrise اسپانیایی

این اپلیکیشن آموزش زبان به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. یکی از نرم افزارهای آموزش زبان خاص می باشد. برخلاف دیگر نرم افزارها هدف این نرم افزار این است که شما بتوانید کلمات زبان اسپانیایی را به خاطر بسپارید و از این رو اسم این نرم افزار Memrise است. از هر لحاظ این اپلیکیشن یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی شده iOS برای آموزش زبان اسپانیایی محسوب می شود. بخش های مختلفی در این اپلیکیشن وجود دارد که در هر بخش دروس متنوعی مشاهده می شود. به عنوان مثال برای زبان اسپانیایی، یادگیری زبان پایه اسپانیایی مکزیکی، اسپانیایی پیشرفته، واژگان اسپانیایی براساس قدمت (۴۶۵۰ کلمه)، ۲۵۰ کلمه متداول اسپانیایی وجود دارد.

در هر بخش به صورت معمول شما ۱۵ کلمه را یاد خواهید گرفت. در هر درس کلمه اسپانیایی همراه با معنی انگلیسی و فایل صوتی وجود دارد.
روش تدریس که این اپلیکیشن را جذاب می کند به جای تکرار مکرر کلمات برای یادگیری به شما کمک می کند تا کلمات اسپانیایی را از طریق روش های سرگرم کننده فراگیرید. در این خصوص شما با جملات خنده داری مواجه می شوید که شامل کلمه اسپانیایی و معنی آن می شود. و به دلیل اینکه بسیار بامزه است که در برخی موارد همراه با یک عکس نیز می باشد برای یادآوری بهتر می باشد.

این یک روش خلاقانه برای یادگیری کلمات یک زبان خارجی است که از آن لذت خواهید برد. اپلیکیشن Memrise به تمامی افرادی که به دنبال یادگیری کلمات از طریق روش های سرگرم کننده و خنده دار هستند توصیه می شود.

 

۴. اپلیکیشن کت اسپنیش Cat Spanish

cat spanish app یادگیری زبان اسپانیایی

نرم افزار Cat Spanish یک نرم افزار مخصوص آموزش زبان اسپانیایی برای iOS می باشد. این نرم افزار یک اسپین آف توسط تولید کننده نرم افزار Memrise است. اپلیکیشن Cat Spanish یک نرم افزار آموزش زبان اسپانیایی است که دارای کلی موارد خنده دار است که همه جنبه های آن با استفاده از یک گربه طراحی شده است. در این نرم افزار شما یک مسیر را دنبال می کنید و مراحل آن که هم سو با عبارات متداول زبان اسپانیایی است را تکمیل خواهید کرد. در واقع، درس هایی وجود دارد که یک تصویر را همراه با یک عبارت اسپانیایی و ترجمه انگلیسی آن را نشان می دهد. بعد از آموزش و آشنایی کامل با عبارات از شما یک تست چند گزینه ای گرفته می شود تا مشخص شود چه میزان از آن را فراگرفته اید.

ویژگی خاصی که این اپلیکیشن دارد این است که تصاویر گربه ها در این نرم افزار یک سری تصاویر تصادفی نمی باشند که از سایت ها گرفته شده باشد بلکه آن ها کاملا مربوط به عبارات و جملاتی است که در حال فراگیری آن ها هستید. به عنوان مثال اگر دارید طریقه گفتن کلمه لطفا را آموزش می بینید یک گربه را خواهید دید که ایستاده با دو دست خود که در هم قرار گرفته و چشمانش به سمت بالا است همانند یک انسان می گوید لطفا.

بعلاوه یک سری گرامر مختصر برای اینکه شما بتوانید جملات و عبارات یاد گرفته را بهتر درک و استفاده نمایید وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های اپلیکیشن Cat Spanish این است که شما می توانید دوستانتان را نیز دعوت نمایید و پیشرفت خود را نسبت به دوستان خود در یادگیری زبان اسپانیایی مشاهده نمایید. در کل اگر عاشق گربه ها هستید دیدن گربه در تمامی دروس می تواند آموزش زبان اسپانیایی را برای شما لذت بخش تر نماید. همچنین می توانید از نرم افزار مشابه Fun Spanish by Studycat استفاده نمایید.

 

۵. اپلیکیشن موزالینگوا MosaLingua

اپلیکیشن موزالینگوا MosaLingua

اپلیکیشن MosaLingua نرم افزاری است که طراحی شده تا زبان اسپانیایی را با استفاده از چندین روش موثر آموزش دهد؛ مانند SRS که کمک می کند تا روزهای مورد نیاز برای مرور لغات براساس سختی آن ها در یادگیری را محاسبه کنید. این اپلیکیشن بر روی ۳۰۰۰ واژه و عبارت متداول تمرکز کرده که این نرم افزار را بسیار جذاب می کند. در صورتی که بتوانید در ۸۰ درصد موقعیت های روزانه مشکلی نداشته باشید نیاز دارید تا ۲۰ درصد از یک زبان را مسلط شوید که این موضوع در این اپلیکیشن اعمال شده است.

همانند اکثر نرم افزارهای آموزش زبان، زیرفصل های مجزایی از کلمات و جملات در این اپلیکیشن وجود دارد در نتیجه بسیار سازمان یافته می باشد. همچنین مشاهده خواهید کرد برای تمامی واژگان و عبارات اسپانیایی فایل های صوتی با گوینده بومی وجود دارد تا در مورد تلفظ نیز مشکلی وجود نداشته باشد. این نرم افزار در هر دو پلتفرم iOS و آندروید امتیاز خوبی را دریافت کرده است که نشان از محبوبیت این نرم افزار است.

 

۶. اپلیکیشن بوسو Busuu

اپلیکیشن بوسو Busuu

اپلیکیشن Busuu برخلاف سایر نرم افزارها دارای کاربران متنوع فعال است. این بدان معنا است که به غیر از لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ این اپلیکیشن دارای یک بخش قوی اسپیکینگ می باشد در نتیجه می توانید خود را برای تمرین های بسیاری در بخش اسپیکینگ آماده کنید.
به طور خلاصه، اپلیکیشن Busuu یک نرم افزار آموزش آنلاین زبان اسپانیایی است و سطوح یادگیری در آن براساس استاندارد CEFR می باشد. در هر درس با ترتیب مشخصی به آموزش زبان اسپانیایی می پردازد.

اول با تدریس کلمات کلیدی درس آغاز می شود. اینکار شما را برای برقراری مکالمه آماده می کند. بعد از درس مکالمه شما به تمرین نوشتن در مورد موضوع برای سایر افراد می پردازید. سپس به بخش اسپیکینگ خواهید رسید که با یک فرد بومی به مکالمه می پردازید. سپس شما عبارات مربوط به موضوع را ثبت می کنید و در آخر درس را دوره خواهید کرد. به طور کلی شما تمامی مهارت های زبان را پوشش می دهید اما این نرم افزار یکی از نرم افزارهای قوی و مناسب برای تقویت مهارت اسپیکینگ می باشد.

 

۷. اپلیکیشن اسپیک ایزی SpeakEasy

اپلیکیشن اسپیک ایزی SpeakEasy اسپانیایی

اگر به دنبال یک برنامه کاربردی برای آموزش زبان اسپانیایی هستید، اپلیکیشن SpeakEasy می تواند گزینه مناسبی برای تان باشد. یک اپلیکیشن برای تمامی مدل های سیستم عامل های موبایلی که این اپلیکیشن را به عنوان یک کتاب مسافرتی مناسب که در هر جایی می توانید از آن استفاده کنید تبدیل کرده است. در این نرم افزار فایل های صوتی با تلفظ بومی وجود دارد تا بتوانید براحتی تلفظ خود را تقویت نمایید. یکی دیگر از ویژگی های اپلیکیشن SpeakEasy قابلیت پخش آهسته فایل هاست که اگر در شنیدن و فهم جملات مشکلی داشتید بتوانید به صورت آرام آن ها را پخش کرده و بدرستی متوجه تلفظ کلمات شوید.

در آپدیت جدید این نرم افزار فلش کارت هایی طراحی شده است که اگر می خواهید واقعا زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و نه فقط برای یک سفر به اسپانیا این روش یک روش عالی برای یادگیری کلمات و عبارات است.

 

۸. آموزش زبان اسپانیایی با نصرت

یکی دیگر از روش های آموزش زبان اسپانیایی استفاده از روش نصرت می باشد این پیکیج آموزشی به صورت فایل های صوتی و براساس تقویت مکالمات اسپیکینگ به شما زبان اسپانیایی را آموزش می دهد. آموزش نصرت دارای ۹۰ فایل صوتی به میزان ۳۰ دقیقه است که زبان اسپانیایی را به شما از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش خواهد داد. این آموزش به صورت فارسی به اسپانیایی می باشد و شما ترجمه کلمات و یا عبارات را به فارسی یاد خواهید گرفت. تمرین و تکرار و شرکت در مکالمه که در هر درس به شما آموزش داده می شود باعث شده تا بتوانید در پایان هر درس براحتی بر موضوع آن درس مسلط شوید و در صورت تمایل برای تسلط بیشتر می توانید چندین بار هر درس را دوره کرده و به آمادگی بالایی در هر درس دست یابید. این آموزش برای مدت زمان ۳ ماه طراحی شده و هر درس باید در یک روز استفاده شود و با توجه به برنامه خود نیز می توانید این آموزش را به اتمام برسانید.

 

 

 برای یادگیری زبان اسپانیایی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در دوره تخصصی آموزش زبان اسپانیایی  موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری اسپانیایی

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی

 

4.3/5 - (28 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *