معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری اسپانیایی

بهترین فیلم های اسپانیایی برای یادگیری زبان

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری اسپانیایی

اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان های دنیا است و چندین کشور به این زبان صحبت می کنند و یکی از بهترین روش های یادگیری این زبان از طریق تماشای فیلم و سریال است. چرا فیلم ها بهترین راه برای یادگیری اسپانیایی هستند؟ وقتی یک فیلم می بینید، آرام هستید. در چنین فضای دلپذیری، مغز شما بهتر می تواند اطلاعات را ضبط کند و کلمات و عبارات جدید را به خاطر بسپارد. مطمئن شوید که به دقت گوش می دهید. تماشای فیلم به زبان اسپانیایی همچنین به شما کمک می کند تا در مورد جنبه های فرهنگی و اجتماعی اسپانیایی بیشتر بدانید.ما فهرستی از بهترین فیلم های اسپانیایی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در یادگیری زبان اسپانیایی در حین سرگرمی کمک کند.

 

بهترین فیلم های سینمایی اسپانیایی

Arrugas

آروگاس یک انیمیشن اسپانیایی اثر ایگناسیو فرراس است. یک پیشنهاد عالی برای مبتدیان (کسانی که طبق CEFR در سطح A2 هستند). این فیلم در اصل بر اساس یک رمان گرافیکی برنده جایزه از پاکو روکا ساخته شده است و داستان دو مرد مسن (یکی با بیماری آلزایمر) را در حالی که در خانه سالمندان زندگی می کنند، روایت می کند. شخصیت های اصلی فیلم به آرامی و واضح صحبت می کنند که برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کرده اند، بسیار مناسب است. علاوه بر این، دنبال کردن داستان آسان است و واژگان حول محور غذا، سرگرمی ها و خانواده می چرخد.

 

El laberinto del fauno

شاید قبلاً این فیلم فانتزی را با عنوان انگلیسی آن Pan’s Labyrinth بشناسید. داستان در اسپانیا، اندکی پس از جنگ داخلی، در سال 1944 اتفاق می افتد.اوفلیا و مادرش به شهر کوچکی نقل مکان می کنند که دختر نمی خواهد در آن زندگی کند. مادرش به زودی صاحب فرزند می شود و ناپدری او که سرباز است در تلاش است تا نیروهای دشمن را از بین ببرد. این زمانی است که افلیای کوچک جنگلی را کشف می کند و با جانورانی روبرو می شود که چیزهای خارق العاده ای به او نشان می دهند.

این فیلم جوایز متعددی را به دست آورد و تحسین قابل توجهی را برای کارگردانش، گیلرمو دل تورو به دست آورد. اگرچه دل تورو مکزیکی است، اما داستان فیلم El laberinto del fauno اندکی پس از جنگ داخلی خونین اسپانیا رخ می دهد. بسیاری از جنبه های رژیم سرکوبگر را در خط داستانی عرفانی انعکاس می دهد.بینندگان می توانند واژگان اسپانیایی زیادی در مورد جنگ، انقلاب و شورش و همچنین بسیاری از اصطلاحات فانتزی به دست آورند. همچنین از دیدگاه یک دختر جوان روایت می‌شود و جزئیات تاریخی را با دنیایی تاریک و افسانه‌ای ترکیب می‌کند. دانستن برخی از پیشینه های تاریخی می تواند درک این فیلم را آسان تر کند. با این حال، داستان فیلم برای زبان آموزان متوسط ​​(سطح B1/B2) آسان است.

 

La comunidad

La comunidad یک کمدی سیاه به کارگردانی کارگردان اسپانیایی Alex de la Iglesia است. از تماشای این فیلم لذت خواهید برد و همچنین از بهبود زبان اسپانیایی‌تان. این فیلم برای زبان آموزان سطح متوسط ​​عالی است، زیرا واژگان مربوط به جوامع و محله ها و همچنین نحوه بیان نظرات و فرضیه ها را می آموزید. در مورد فیلم های یادگیری اسپانیایی، این فیم یکی از بهترین هاست!

 

También la lluvia

یکی دیگر از فیلم‌های برنده جایزه برای کمک به یادگیری اسپانیایی، فیلم También la lluvia اثر Iciar Bollaín است. این فیلم در پس زمینه جنگ آبی کوچابامبا در بولیوی در سال 2000 اتفاق می‌افتد، زمانی که ده‌ها هزار نفر از مردم بولیوی علیه خصوصی‌سازی شرکت تامین آب محلی اعتراض کردند.طرح داستان به فیلمبرداری یک فیلم در کوچابامبا در زمان اعتراضات می پردازد و داستان (تخیلی) چگونگی درگیر شدن بازیگران و خدمه در جنبش را بیان می کند. البته داشتن آگاهی از بحران و اعتراضات زیر می تواند به درک بهتر فیلم به زبان آموزان کمک کند.

 

El Secreto de sus ojos

اگر فیلم‌هایی با عنصر تعلیق را ترجیح می‌دهید، پس El secreto de sus ojos اثر Juan José Campanella برای یادگیری اسپانیایی شما عالی خواهد بود. این تریلر آرژانتینی برنده بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار شد. این فیلم یک داستان دراماتیک و غیرقابل پیش بینی را در طول 25 سال یکپارچه به هم می پیوندد و لحظاتی جذاب را برایتان رقم می زند. این فیلم برای زبان آموزان متوسط ​​عالی است زیرا به شما کمک می کند واژگانی در مورد عدالت، جنایات و سایر مفاهیم پیچیده اجتماعی بیاموزید.

 

Tesis

تسیس به کارگردانی کارگردان اسپانیایی آلخاندرو آمنابار، داستان یک دانشجوی جوان دانشگاه را در حالی که پایان نامه خود را درباره تأثیرات خشونت بصری بر جامعه می نویسد، دنبال می کند. او در سفرش برای کشف بیشتر درباره موضوع پایان نامه اش، چیزی شوم را در کتابخانه دانشگاهش پیدا می کند – و در نهایت خودش درگیر این راز می شود.

 

El numero

این فیلم کوتاه توسط کارگردان اسپانیایی مارکو بساس است و برای کسانی که در سطح مبتدی بالاتر هستند (A2) عالی است. داشتن دانش قبلی در مورد واژگان مرتبط می تواند به شما در درک جزئیات کمک کند، اما این داستان برای تازه کارها نیز آسان است. در اینجا می توانید واژگانی در مورد زندگی (از جمله تولد و مرگ)، نحوه بیان احساسات و نحوه صحبت در مورد رویاهای خود را بیاموزید.

 

Como agua para chocolate

این فیلم در مورد سنت های اجدادی و پیوندهای قوی خانوادگی در مکزیک است. این فیلم که نامزد جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی شد، 10 جایزه آریل، معادل مکزیکی سزار، دریافت کرد و در سال 1992 به سودآورترین فیلم اسپانیایی اکران شده در ایالات متحده تبدیل شد. پس صد در صد ارزش تماشا دارد. شخصیت اصلی، تیتا، به دلیل اینکه نمی تواند با پدرو، مردی که دوستش دارد، ازدواج کند، احساس ویرانی و سرگشتگی می کند. وقتی خواهر بزرگترش به جای او با پدرو ازدواج می کند، تیتا باید از زندگی پر از رنج خود صرف نظر کند. این فیلم که بیش از بیست سال داستان خانواده را دنبال می کند، زندگی شخصیت های مختلف را در طول زمان روایت می کند. شما مطمئناً از داستان های آنها متاثر خواهید شد و همچنین فرصتی برای یادگیری برخی از لغات واژگان به زبان اسپانیایی خواهید داشت.

 

No Se Aceptan Devoluciones

آیا می خواهید یک کمدی خوب تماشا کنید؟ این بهترین راه برای گذراندن یک شب خوب در حین یادگیری اسپانیایی است. این فیلم به زبان اسپانیایی مکزیکی است و برای کسانی که می خواهند این زبان را یاد بگیرند بسیار قابل درک است. دیالوگ های زیادی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، زیرا داستان فیلم در ایالات متحده اتفاق می افتد. این فیلم داستان والنتین را روایت می کند، مردی که خود را موظف می بیند که به تنهایی از دخترش مراقبت کند. این رخداد به طور ناگهانی در زندگی او ظاهر می شود و باعث می شود که مادرش را پیدا کند و بچه را به او پس بدهد. او که چاره‌ای جز حفظ دخترش ندارد، تصمیم می‌گیرد او را تا جایی که می‌تواند بزرگ کند و از او مراقبت کند.

 

Diarios de Motocicleta

فیلم «Diarios de motocicleta» با الهام از دفترچه‌های ارنستو «چه» چه گوارا، داستان سفر طولانی چه را با موتور و دوستانش در سراسر آمریکای جنوبی روایت می‌کند. این ماجراجویی بزرگ، پر از برخوردها و تجربیات، برای همیشه چه گوارای جوان را متحول می کند و او را به تلاش برای تغییر همه چیز تا انقلاب سوق می دهد. تماشای این فیلم یکی از بهترین راه های یادگیری اسپانیایی برای دانش آموزان در تمام سطوح است. شما نه تنها از زیبایی آمریکای جنوبی، بلکه از لهجه و زبان عامیانه آرژانتینی نیز قدردانی خواهید کرد.

 

La ley de herodes

یک فیلم کمدی که واقعیت غم انگیز سیاست آمریکای لاتین را نشان می دهد. به خصوص طنزی در مورد حزب سیاسی قدیمی مکزیک، PRI. اگر می خواهید جامعه و سیاست مکزیک را درک کنید، این فیلم برای تماشا عالی است.

 

بهترین سریال های اسپانیایی

 La Casa de Papel

بیایید با بچه های بزرگ شروع کنیم. “La Casa de Papel” در ابتدا از یک کانال تلویزیونی معمولی اسپانیایی پخش شد. بعداً توسط نتفلیکس خریداری، ویرایش و دوباره پخش شد تا به یکی از پربیننده ترین سریال های خارجی زبان تبدیل شود.این فیلم داستان گروهی از سارقان را روایت می‌کند که به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا نفوذ کرده و افرادی را به عنوان بخشی از نقشه‌شان برای چاپ و فرار با ۲ میلیارد یورو گروگان گرفتند.نتفلیکس هر سه فصل را در کاتالوگ خود دارد و طرفداران مشتاقانه منتظر فصل چهارم هستند.

 

Narcos

یکی دیگر از تولیدات عظیم نتفلیکس که در کلمبیا تنظیم و فیلمبرداری شده است، داستان پابلو اسکوبار، یکی از معروف ترین مافیای مواد مخدر در تمام دوران را روایت می کند که با تولید و توزیع کوکائین میلیاردر شد. این سریال همچنین بر روی ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) تمرکز دارد که برای مبارزه با کارتل مواد مخدر به کلمبیا فرستاده شده بودند. چندین لهجه مختلف آمریکایی لاتین در فیلم صحبت می شود، زیرا بازیگران فیلم از کشورهای مختلفی هستند.

 

Las Chicas del Cable

سریالی درام که در سال 1928 در مادرید اتفاق می‌افتد، «لاس شیکاس دل کیبل» ماجراهای روزانه چهار زن جوان را روایت می‌کند که برای یک شرکت مخابراتی مدرن کار می‌کنند.

 

Elite

این سریال اسپانیایی داستان سه دوست طبقه کارگر را روایت می‌کند که پس از فروپاشی مدرسه قبلی‌شان، در انحصاری‌ترین مدرسه خصوصی اسپانیا که نخبگان بچه‌هایشان را برای تحصیل می‌فرستند، بورسیه می‌گیرند.اما این درام معمولی دبیرستانی نیست – در صحنه آغازین، شخصیت اول غرق در خون است و هیچ کس دلیل آن را نمی داند.باید کل سریال را تماشا کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است.

 

El Chapo

“ال چاپو” یکی از قدرتمندترین سالاران مواد مخدر در جهان بود. این سریال به آغاز او در سال 1985 می پردازد، زمانی که او یکی از اعضای سطح پایین کارتل گوادالاخارا بود، به قدرت رسیدن او به عنوان رئیس کارتل سینالوآ و سقوط او. اگر قبلاً “Narcos” را تمام کرده اید، این سریال یک ادامه ی خوب برای  شماست.

 

Isabel

«ایزابل» یک مجموعه تلویزیونی داستانی تاریخی اسپانیایی است که در ابتدا توسط یک کانال تلویزیونی اسپانیایی تولید و پخش شد. این سریال بر اساس دوران سلطنت ملکه ایزابلا اول کاستیل، در دوران کودکی، عروسی، و رسیدن به تاج و حتی آغاز سفر کریستف کلمب به آمریکا است.هر سه فصل در حال حاضر در آمازون پرایم در دسترس هستند.

 

Gran Hotel

این سریال که در نتفلیکس در دسترس است، در Palacio de la Magdalena در سانتاندر فیلمبرداری شد و در سال‌های 1906-1907 در اسپانیا، در زمان سلطنت پادشاه آلفونسو سیزدهم، اتفاق می‌افتد. پسری از طبقه کارگر برای دیدن خواهرش کریستینا که در آنجا به عنوان خدمتکار کار می کند به هتل مجلل گراند می رسد. پیشخدمتی به او می گوید که کریستینا یک ماه قبل به دلیل دزدی اخراج شده است، اما او باور نمی کند. او متقاعد شده است که اتفاقی برای او در هتل افتاده است و پنهانکاری ای وجود دارد. او در آنجا به عنوان پیشخدمت مشغول به کار می شود تا ناپدید شدن خواهرش را بررسی کند.

 

Vis a vis

«Vis a vis» نیز در ابتدا از تلویزیون اسپانیا پخش شد و داستان زن جوانی را روایت می‌کند که به دلیل جنایت‌هایی که به خاطر رئیس‌اش مرتکب شده و عاشق او شده بود به زندان می‌رود. اگر فیلم « Orange is the New Black» را دوست دارید، این سریال می تواند ادامه خوبی باشد.در Amazon Prime و Netflix می توانید آن را تماشا کنید.

 

Club de Cuervos

این سریال کمدی مکزیکی داستان دعوای خواهر و برادر چاوا و ایزابل ایگلسیاس را پس از اینکه تیم فوتبال پدر مرحومشان را به ارث می برند، روایت می کند.شخصیت ها و خطوط داستانی با طنزی دقیق ساخته شده اند که شما را در تمام طول سریال می خنداند و برای یادگیری زبان عامیانه مکزیکی عالی است. از میان فیلم‌های زیادی که برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد، این گزینه ها مزایای بیشتری برای زبان‌آموزان دارد. زیرا دارای چندین نوع مختلف لهجه اسپانیایی هستند که به شما کمک می کنند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید، از جمله لهجه های مکزیکی، اسپانیایی و بولیوی. همچنین دارای واژگانی در مورد ساخت فیلم هستند،بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که واژگان مربوط به مطالعات آکادمیک و زندگی دانشگاهی را تمرین کنید.

 

ورود به دوره آموزش زبان اسپانیایی

 

 

مطالب پیشنهادی

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی (Spanish apps)

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی

بهترین پادکست ها یادگیری زبان اسپانیایی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *