آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

قبل از اینکه حتی به زبان اسپانیایی نگاهی بیندازیم، تعدادی از عوامل شخصی وجود دارد که بر سهولت یادگیری زبان تأثیر می گذارد. یکی از بهترین شاخص‌ هایی که نشان می‌دهد چقدر سریع و آسان می‌توانید به زبان اسپانیایی تسلط پیدا کنید این است که از قبل یک زبان دوم را می ‌دانید. دانستن زبان دوم یادگیری زبان سوم (و چهارم و پنجم…) را بسیار آسان تر می کند.

این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که قبلاً به زبان دیگری تسلط داشته باشید، زیرا بخش بزرگی از ساخت جملات و بسیاری از کلمات در این گروه از زبان ها مشابه هستند.

همچنین اگر به جامعه ای از افراد اسپانیایی زبان دسترسی داشته باشید، ممکن است زمان یادگیری اسپانیایی آسان تری داشته باشید. تمرین با دیگران به صورت حضوری بخش مهمی از فرآیند یادگیری است و داشتن زبان اسپانیایی در نزدیکی شما فرصت های بیشتری برای استفاده از مهارت های اسپانیایی را به شما می دهد.

اگر از سنین پایین شروع کرده باشید، یادگیری اسپانیایی نیز می تواند آسان تر باشد. کودکان زبان های جدید را آسان تر یاد می گیرند زیرا آنها این کار را به صورت ارگانیک انجام می دهند، درست مانند زبان مادری خود، اطلاعات را جمع آوری و درونی می کنند.

 

آیا باید سعی کنید اسپانیایی یاد بگیرید؟

یادگیری یک زبان جدید همیشه می تواند رضایت‌ بخش و هیجان انگیز باشد. مطمئنا، ممکن است آسان نباشد. اما اگر کمی چالش مردم را از تلاش کردن باز می داشت، تماشای المپیک بسیار کسل کننده می بود.

با این حال، اگر به زبان اسپانیایی به عنوان یک کار طاقت فرسا نزدیک شوید، احتمال شکست در یادگیری برای تان بالا خواهد بود. دلیلی بیابید که شما را تشویق به مطالعه کند. انگیزه شما برای یادگیری زبان اسپانیایی چیست؟ وقتی همه چیز سخت می شود از آن به عنوان منبع قدرت استفاده کنید.

قبل از شروع کار روی آن، باید تصمیم بگیرید که چه سطحی از تسلط را می خواهید به دست آورید. اگر فقط می خواهید برخی از اصول اولیه را بیاموزید، یادگیری شما بسیار آسان تر از زمانی خواهد بود که بخواهید کاملاً به زبان مسلط شوید.

دلیل شما برای مطالعه هر چه باشد، این یادگیری ارزشش را خواهد داشت. اسپانیایی زبان پیچیده ای است. برخی از جنبه ‌های زبان، یادگیری را سخت‌ تر می ‌کنند، در حالی که برخی دیگر کارها را آسان ‌تر می ‌کنند. بیایید برخی از چالش‌هایی را که ممکن است در این مسیر با آن‌ ها مواجه شوید، مرور کنیم.

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟


3 دلیل برای اینکه یادگیری اسپانیایی سخت است

 

1:اسپانیایی افعال بی قاعده زیادی دارد.

افعال بی قاعده یادگیری اسپانیایی را سخت تر می کند. بسیاری از افعال رایج بی قاعده هستند، بنابراین احتمالاً از آنها در مکالمات روزمره استفاده می کنید. این امر تسلط بر رایج ترین افعال بی قاعده را بسیار مهم می کند.

اگرچه در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، فقط باید زمان بگذارید و این افعال چالش برانگیز را یاد بگیرید. همانطور که مطالعه می کنید، متوجه برخی از آن الگوهایی خواهید شد که قبلا ذکر کردیم که یادگیری شما را آسان تر می کند.

به یاد داشته باشید که این یکی از سخت ترین بخش های زبان است، بنابراین اگر یادگیری اینها کمی طول کشید، تسلیم نشوید.

 

2:این یک زبان جنسیتی است.

بر خلاف انگلیسی، اسامی اسپانیایی جنسیت را تعیین می کنند. در ابتدا، این امر مستلزم عادت کردن است.

جنسیت ها اغلب بدون قافیه یا دلیل به هم متصل می شوند: در بسیاری از موارد، از شما انتظار می رود که به سادگی به یاد بیاورید که یک کلمه مذکر است یا مؤنث.

در این زبان جنسیت مهم است. جنسیت یک اسم بر کلمات اطراف آن مانند صفت ها تأثیر می گذارد. در ابتدا ممکن است ناامید کننده باشد، اما اگر اسم های جدید را با جنسیت آنها مطالعه کنید، بعداً راحت تر آنها را به خاطر می آورید. و اگرچه آنها اغلب تصادفی به نظر می رسند، قوانینی نیز در مورد جنسیت وجود دارد. همانطور که یاد می گیرید، متوجه خواهید شد که چرا کلمات در بسیاری از زبان ها دارای جنسیت خاصی هستند.

به عنوان مثال، گروهی از افراد مختلط همیشه به صورت مذکر خوانده می شوند، در حالی که بسیاری از اسامی حیوانات بسته به جنسیت واقعی حیوان می توانند مذکر یا مؤنث باشند. اگر مطمئن نیستید که چگونه این جنبه از زبان را مطالعه کنید، با یادگیری قوانین شروع کنید.

 

3:تسلط بر تلفظ ممکن است دشوار باشد.

بیشتر حروف در زبان اسپانیایی با حروف الفبای انگلیسی یکسان است. با این حال، تلفظ اسپانیایی به طور قابل توجهی با انگلیسی متفاوت است، حتی اگر حروفی که استفاده می کند یکسان باشد. به خصوص باید مراقب حروف صدادار باشید که از تلفظ های متفاوتی از معادل های انگلیسی خود استفاده می کنند.

به نوعی، یادگیری حروف صدادار در اسپانیایی آسان‌ تر است، بر خلاف مصوت ‌های انگلیسی، که تلفظ‌های مختلفی دارند، حروف صدادار اسپانیایی معمولاً بدون توجه به هر چیزی یکسان تلفظ می‌ شوند. به عنوان مثال، حرف e با صدای “eh” تلفظ می شود، مانند “met”.

اما میخکوب کردن این صداها می تواند برای افراد غیر بومی چالش برانگیز باشد. کمی تمرین نیاز دارد، اما در نهایت به آن مسلط خواهید شد.

 

چگونه فرآیند یادگیری اسپانیایی را آسان ‌تر کنیم؟

مهم نیست که چقدر زبان اسپانیایی برای تان سخت است، راه هایی وجود دارد که فرآیند یادگیری اسپانیایی را آسان تر می کند.

در اینجا نکاتی برای این موضوع بیان شده است.

 

سبک یادگیری خود را پیدا کنید

هر کس سبک یادگیری متفاوتی دارد. قبل از شروع برای تقویت یادگیری، سبک یادگیری خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک یادگیرنده بصری هستید، ممکن است پادکست های اسپانیایی بهترین راه برای یادگیری نباشند.

نکته کلیدی این است که هوشمندانه تر مطالعه کنید، نه سخت تر.

 

برای یادگیری وقت بگذارید

یادگیری یک زبان جدید به زمان نیاز دارد. شما هرگز در مطالعه خود به جایی نخواهید رسید مگر اینکه زمانی را برای یادگیری اختصاص دهید. برای دستیابی به اهداف اسپانیایی خود، برنامه ریزی کنید که به طور منظم برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید، حتی اگر فقط 15 دقیقه در روز باشد.

مطالعه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید تا مطمئن شوید که واقعاً با آن همراه هستید.

 

هر روز استفاده از اسپانیایی را انتخاب کنید

علاوه بر اختصاص زمان، باید سعی کنید از زبان اسپانیایی در زندگی روزمره خود استفاده کنید. شما می توانید این کار را با روایت کاری که انجام می دهید به زبان اسپانیایی، برچسب زدن به وسایل خانه، پخش موسیقی اسپانیایی، خواندن اخبار به زبان اسپانیایی یا هر روش دیگری که فکر می کنید، فعالانه از اسپانیایی به صورت روزانه استفاده کنید، انجام دهید.

بهترین راه یادگیری از طریق تمرین است!

 

از منابعی که در دسترس دارید استفاده کنید

به لطف اینترنت، منابع در دسترس شما برای مطالعه اسپانیایی تقریباً نامحدود است. برای شروع می توانید یک معلم استخدام کنید، از منابع آنلاین رایگان استفاده کنید یا یک کتاب درسی عالی بخرید.

اگر این برای شما کافی نیست، یوتیوب به معنای واقعی کلمه میلیون ها ویدیو برای لذت یادگیری شما دارد.

و در نهایت، فقط به یادگیری ادامه دهید!

بهترین راه برای آسان کردن یادگیری اسپانیایی این است که باور داشته باشید که می توانید آن را انجام دهید.

 

 

 

 برای یادگیری زبان اسپانیایی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در دوره تخصصی آموزش زبان اسپانیایی  موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

جملات و اصطلاحات عاشقانه زبان اسپانیایی

سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان اسپانیایی (Spanish apps)

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری اسپانیایی

چه کشورهایی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *