بهترین معلم خصوصی آیلتس

بهترین معلم خصوصی آیلتس

بهترین معلم خصوصی آیلتس

آموزش زبان همواره به جنبه های مختلف بستگی داشته و برای یادگیری و رسیدن به نقطه هدف عوامل بسیاری تاثیرگذار می باشد. یکی از این عوامل مهم معلم یا مدرس زبان است. در مورد آیلتس که یک آزمون مهم بین المللی زبان می باشد و برای مشخص کردن سطح زبان آموز به صورت کلی و جزئی در هر مهارت زبان به ارزیابی زبان آموزان می پردازد و افرادی که دارای مدرک آیلتس می باشند می توانند فرصت های تحصیلی و شغلی بهتری را برای خود فراهم نمایند. از این رو آموزش و یادگیری مهارت های زبان برای شرکت در آزمون و رسیدن به یک سطح آمادگی مطلوب در آزمون آیلتس با توجه به مدت زمانی که زبان آموز در اختیار دارد و همچنین نمره مورد نیاز برای ارائه به مقصد، معلم آیلتس می تواند تاثیر بسزایی را در این روند یادگیری ایفا نماید.

از این جهت برخی از افراد به دلایل گوناگون ترجیح می دهند تا به صورت خصوصی مشغول به یادگیری زبان انگلیسی شده و خود را برای آزمون آیلتس زیر نظر معلم خصوصی آیلتس پیش برند. در نتیجه برای اینکه یک معیار و استاندارد برای انتخاب معلم آیلتس داشته باشیم و بتوانیم بهترین معلم خصوصی آیلتس را انتخاب نماییم باید به نکاتی توجه کرده و براساس آن و همچنین یک سری معیارهای شخصی بهترین معلم خصوصی آیلتس را برای آموزش انتخاب کنیم. در این مقاله سعی شده ویژگی های گوناگون و جنبه های مختلف آموزشی را بررسی کرده تا بتوانید به یک انتخاب بهتر در این مقوله دست یابید.

 

ویژگی های یک معلم خصوصی خوب آیلتس

در کل و با توجه به ساختار آزمون آیلتس ویژگی ها و مشخصه های یک معلم خوب آیلتس می تواند به صورت زیر خلاصه شود:

 

۱. آگاهی از موضوع و دانش در مورد آیلتس

که این موضوع با خواندن کتاب ها و منابع به صورت مستمر، بروز بودن در مورد مسائل مختلف و شرکت در دوره های گوناگون برای بهبود دانش خود امکان پذیر است.

 

۲. آمادگی قبل از شروع کلاس

آگاهی از خروجی که قرار است در طول یکسال داشته باشد و همچنین به صورت هفتگی، مدیریت زمان، حاشیه نرفتن در مورد موضوعات کلاس و آماده کردن تمرین های مفید و مناسب برای بهبود یادگیری زبان آموز

 

۳. دارای مهارت های عالی در بحث آموزش باشد و آن ها را بهبود بخشد

در این حالت می تواند به صورت واضح به توضیح موضوعات بپردازد. بهره گیری از تجربه دیگران و استفاده از آن در کلاس خود و شرکت در سمینارها و کلاس های آموزش تدریس برای بهبود مهارت های آموزشی خود

 

۴. قابلیت برقراری ارتباط خوب و موثر با زبان آموزان

قابلیت درک و شناخت جنبه های مختلف شخصیت فردی و یادگیری زبان آموز برای انتخاب بهترین روش تدریس و تفهیم بهتر مفاهیم به زبان آموز، استفاده به موقع از فضاهای سرگرم کننده و دریافت فیدبک مناسب از روند پیشرفت زبان آموز

موارد گفته شده از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک معلم آیلتس می باشد تا بتواند زبان آموز را به بهترین شیوه و روش راهنمایی کرده و او را در مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب هدایت نماید. در ادامه به شرح و بسط یک سری از ویژگی های بهترین معلم خصوصی آیلتس پرداخته شده است.

 

مدیریت زمان صحبت کردن و گوش کردن

بهترین معلم خصوصی آیلتس

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک معلم آیلتس توانایی مدیریت زمان در طول مدت کلاس است. استادی که بیشتر زمان کلاس را صرف صحبت کردن نماید و زبان آموز کمترین سهم را برای صحبت کردن داشته باشد نمی تواند مهارت اسپیکینگ شما را به خوبی تقویت نماید و همچنین شما را در مسیر آموزش دیگر مهارت ها نیز نمی تواند به درستی راهنمایی نماید. در نتیجه مدیریت زمان صحبت کردن و گوش دادن به زبان آموز و تخصیص دادن بیشتر زمان به زبان آموز برای صحبت کردن تا بتواند مشکلات گفتاری او را رفع نماید بسیار مهم می باشد. پس اگر مدرس آیلتس شما خیلی بیشتر از حد معمول حرف می زند و شما در اکثر تایم کلاس ساکت هستید بدانید که با مدرس خوبی طرف نمی باشید.

 

قابلیت شناسایی نقاط قوت و ضعف زبان آموز

یک مدرس زبان آیلتس به خوبی باید بتواند نقاط قوت و ضعف زبان آموز را تشخیص دهد تا بتواند در تقویت مهارت های زبان به زبان آموز بهترین کمک را نماید چون برخی از زبان آموزان در یک سری از مهارت ها بسیار قوی می باشند و نیازی به تمرکز بیش از حد در آن ها نمی باشد اما در برخی از مهارت ها نیاز دارند تا با روش های مناسب و تمرین های هدفمند به تقویت آن ها بپردازند و یک معلم آیلتس اگر نتواند این موضوع را به خوبی تشخیص دهد نمی تواند زبان آموز را در تمامی جنبه ها به صورت درست راهنمایی و هدایت کرده و زبان آموز قادر به بهبود آن مهارت ها نخواهد بود.

 

برقراری ارتباط مناسب منطقی و احساسی

یک معلم خوب آیلتس باید بتواند درک خوبی از شرایط زبان آموز در شرایط مختلف داشته باشد و با استفاده از عقل و احساسات خود مسیر برنامه درسی زبان آموز را تدوین نماید و در شرایط مختلف زبان آموز را یاری کند. زبان آموز در مسیر آموزش گاهی دچار خستگی، استرس، ترس، ناامیدی و… می شود که یک معلم خوب اگر نتواند این نوع احساسات مضر زبان آموز را به خوبی کنترل نماید و راهکارهای مناسب را چه در زمان تدریس و چه به عنوان تمرین به او ارائه نماید به مرور خواهید دید که زبان آموز از آموزش دوری کرده و ممکن است آموزش را به اتمام نرساند. در نتیجه بوجود آوردن حس های مثبت در زبان آموز برای انگیزه داشتن و قدرت پیشروی در آموزش از مهم ترین ویژگی های یک مدرس خوب آیلتس خصوصی است.

 

روش تدریس

مطمئنا دانش و روش تدریس از دیگر ویژگی های یک مدرس خوب آیلتس است. استفاده از تجربه و دانش آموزش یکی از فاکتورهای مهم معلم خوب آیلتس است. اینکه یک مدرس بتواند به اشتباه خود اقرار نماید و از اینکه یک اشتباهی را مرتکب شده به راحتی آن را بپذیرد از ویژگی های بارز یک مدرس خوب بوده و باعث می شود تا خود را در بدست آوردن دانش و روش مناسب همواره بروز نگه دارد. روش تدریس نیز به فراخور هر زبان آموز می تواند تفاوت داشته باشد و برای بیان موضوعات مشابه می توان روش های متنوع را استفاده کرد و به تفهیم موضوعات برای زبان آموزان در هر سطحی از آن ها بهره برد که باعث ماندگاری بهتر درس در ذهن زبان آموز خواهد شد.

 

ایجاد حس امنیت و آرامش

یادگیری در یک جو و فضای ناآرام و استرس زا بی نتیجه می باشد و همچنین باعث دلزدگی زبان آموز از زبان خواهد شد. از این رو معلم باید بتواند یک فضای امن و آرام را برای آموزش بین خود و زبان آموز ایجاد نماید تا زبان آموز بتواند براحتی با مدرس ارتباط برقرار کرده و از اینکه در این محیط به یادگیری زبان می پردازد لذت برده و براحتی در مورد مسائل مختلف و اشکالات خود صحبت کرده و ترسی از بیان نظرات و اشتباهات برای زبان آموز بوجود نیاید. در کل یک معلم خوب آیلتس مخصوصا در حالت خصوصی باید یک روانشناس زبده نیز باشد و صبر و شکیبایی در تدریس از ویژگی های اولیه یک مدرس است.

 

سخن آخر

بهترین معلم خصوصی آیلتس با یک برنامه ریزی مشخص در جهت تقویت مهارت های اصلی زبان برای شرکت در آزمون آیلتس به همراه روش های نوین و با استفاده از ابزارهای متنوع و مفید با برقراری حس آرامش و صبر و شکیبایی به آموزش زبان آموز می پردازد و زبان آموز در طول زمان یادگیری متوجه می شود که در زمان برگزاری جلسات آموزشی شوق و اشتیاق مضاعفی را برای یادگیری بدست می آورد و در زمان شروع کلاس بسیار حس خوشایندی خواهد داشت و همواره برای شروع جلسه بعد بسیار مشتاق می باشد. بخش اعظمی از یادگیری و پیشرفت در مسیر یادگیری برعهده زبان آموز است اما نکته اصلی این است که کسی که می تواند این موضوع را تسریع بخشیده و باعث شود تا زبان آموز مشتاق برای یادگیری بیشتر شود معلم می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

چگونه معلم زبان انگلیسی شویم؟

آزمون ماک آیلتس چیست؟ IELTS MOCK TEST

4.9/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *