آزمون ماک آیلتس چیست؟ IELTS MOCK TEST

آزمون ماک آیلتس چیست؟ IELTS MOCK TEST

آزمون ماک آیلتس چیست؟ IELTS MOCK TEST

آزمون آزمایشی آیلتس دقیقاً مشابه آزمون واقعی آیلتس است. این آزمون همان ساختار، سختی، همان نمره گذاری و زمان بندی آزمون آیلتس را دارد. اکثر داوطلبان آیلتس قبل از شرکت در آزمون اصلی، به عنوان ابزاری مفید در آمادگی خود، آزمون ‌های آزمایشی آیلتس را به صورت زمان ‌بندی شده و کامل انجام می ‌دهند.

شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس یک مرحله ضروری در مسیر شما به سمت آمادگی آزمون آیلتس است. شبیه سازی شرایط آزمون به بهبود استقامت، سرعت و درک نقاط قوت و ضعف شما کمک می کند.

ممتحنان معتبر آیلتس، آزمون های آزمایشی آیلتس را تصحیح می کنند و نمرات معمولاً بسیار سریعتر از آزمون آیلتس اعلام می شوند. بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی در بسیاری از آزمون های آزمایشی شرکت کنید و با نزدیک شدن به آزمون آیلتس پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید.

در این مقاله به بررسی ویژگی ‌های یک آزمون آزمایشی آیلتس ایده‌ آل می‌ پردازیم و می ‌بینیم که چگونه انجام این آزمون‌ ها به شما کمک می‌ کند تا نمره بالاتری در آزمون آیلتس خود کسب کنید.

 

چه کسانی باید در آزمون های آزمایشی آیلتس شرکت کنند؟

زمانی که برای آیلتس آماده می شوید، تمرکز بر مهارت های خاص ضروری است. با این حال، تنها پس از شرکت در یک آزمون آزمایشی کامل آیلتس است که می‌ دانید آیا برای موفقیت در امتحان کاملاً آماده هستید یا خیر. در واقع، شرکت در آزمون های آزمایشی آنقدر مهم است که باید آن ها را سنگ بنای آمادگی آیلتس خود قرار دهید.

ممکن است بپرسید قبل از آزمون آیلتس باید چند آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنم؟ پاسخ حداقل هر ماه یکی است. می دانم که ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این کاری است که اکثر داوطلبان موفق آیلتس انجام می دهند.

نکته جالب در مورد آزمون های آزمایشی آیلتس این است که می توانید در هر مرحله ای از آمادگی آیلتس در آن شرکت کنید. بنابراین فرقی نمی ‌کند که تازه وارد آیلتس شده ‌اید، یا در اواسط آمادگی خود هستید یا چند روز دیگر از آزمون آیلتس خود فاصله دارید. آزمون آزمایشی آیلتس همیشه چیزی برای ارائه به شما دارد.

اگر در آیلتس تازه کار هستید، شرکت در آزمون آزمایشی به شما کمک می کند تا با این آزمون آشنا شوید و به شما ایده ای از ظاهر آزمون آیلتس می دهد.

اگر در میانه مراحل آمادگی خود هستید، آزمون آزمایشی آیلتس می تواند تمرین مفیدی در مدیریت زمان باشد. همچنین به شما نشان می دهد که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر و به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید و تا زمانی که هنوز زمان دارید، آنها را بهبود بخشید.

علاوه بر این، مهمتر از همه، اگر به روز آزمون آیلتس خود نزدیک هستید، شرکت در یک آزمون آزمایشی می تواند به شما کمک کند تا یک بار دیگر محیط آزمون را تجربه کنید و به شما اجازه می دهد تا بررسی ها و تمرینات نهایی را انجام دهید.

آزمون های آزمایشی آیلتس نیز ابزارهای مفیدی برای مشاور شما هستند. این آزمون ها تصویر واضح تری از نحوه پیشرفت شما به مشاورتان می دهند و شاخص های خوبی از موضوعات و انواع سؤالاتی هستند که هنوز بر آنها مسلط نشده اید. همچنین سابقه پیشرفت شما را در اختیار مشاور قرار می دهد تا آنها بتوانند برنامه آمادگی یا مطالب مطالعه شما را اصلاح کنند.

آزمون ماک آیلتس چیست؟ IELTS MOCK TEST

چگونه آزمون آزمایشی آیلتس می تواند به شما در بهبود نمره آزمون کمک کند؟

اگر از کارشناسان آیلتس بپرسید که چگونه نمره باند خود را بهبود ببخشید، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس قطعا جزو پاسخ های آنها خواهد بود.

آزمون های آزمایشی آیلتس ابزار ضروری هستند که هر داوطلب آیلتس در مجموعه ابزار خود دارد. این آزمون ها بینش ها و داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که در صورت تجزیه و تحلیل و استفاده می تواند تضمین کند که نمره باند مورد نظر خود را در آزمون واقعی آیلتس بدست آورید. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که انجام تست های آزمایشی قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس می تواند حداقل دو نمره، نمره شما را افزایش دهد.

 

اگر مطمئن نیستید که به آزمون های آزمایشی آیلتس نیاز دارید، این چند نکته که در ادامه بیان می شوند باعث می شوند در مورد آن تجدید نظر کنید:

 

با ساختار و سوالات آیلتس آشنا شوید

اگر یک مبتدی در آزمون آیلتس هستید یا به تازگی دوره خود را آغاز کرده اید، شرکت در آزمون آزمایشی برای شما ضروری است.

به عنوان یک فرد مبتدی، یکی از اولین مزایای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس این است که با بخش های مختلف آزمون آیلتس آشنا می شوید، یعنی. گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. همچنین در مورد وظایف مختلف در هر بخش، تعداد سؤالات هر بخش و حتی زمان برگزاری آزمون نیز خواهید آموخت. دانستن این اطلاعات برای شروع سفر شما به سمت موفقیت در آیلتس ضروری است.

انواع سوال در هر مهارت آزمون آیلتس وجود دارد و داوطلبان آیلتس معمولا در پاسخ به یک یا چند نوع سوال خاص با مشکل مواجه می شوند. بنابراین با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، متوجه خواهید شد که کدام یک از این نوع سوالات برای شما مشکل ایجاد می کند و کدام یک نقطه قوت شما هستند.

 

مدیریت زمان و دقت در آزمون را تمرین کنید.

مدیریت زمان یکی از مهم ترین مسائل در آزمون آیلتس است. در آزمون های آزمایشی آیلتس، می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را تمرین کرده و بهبود بخشید. این به این معنی است که از زمانی که برای یک بخش یا کار در اختیار دارید به خوبی استفاده کنید. همچنین شامل یادگیری این است که چگونه به اندازه کافی سریع باشید تا به همه سوالات به موقع و بدون اشتباه پاسخ دهید.

با این حال، به یاد داشته باشید که اگر پاسخ های مناسب را ارائه نکنید، سرعت در پاسخگویی نمره خوبی به شما نمی دهد.

بنابراین شما باید دقت خود را نیز در آزمون تمرین کنید و انجام تست های آزمایشی یکی از موثرترین راه ها برای بهبود این مهارت است.

شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس بیشتر به شما کمک می کند تا زمان خود را بدون نگاه کردن مکرر به ساعت کنترل کنید. با تمرین کافی، درک قوی از محدودیت های زمانی آیلتس به دست خواهید آورد و امیدواریم تا روز آزمون، بتوانید زمان و دقت خود را به طور موثر مدیریت کنید.

 

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و آنها را بهبود بخشید.

بهترین زمان برای شناخت اشتباهاتتان زمانی است که هنوز زمان دارید تا روی آنها کار کنید. آزمون آزمایشی آیلتس به شما این فرصت را می دهد که بدون خطر و بدون ترس از رد شدن در آزمون اصلی آیلتس اشتباه کنید.

آزمون های آزمایشی همچنین بینش ارزشمندی در مورد نقاط ضعف خود به شما می دهد. این اطلاعات برای شما و استاد آیلتس شما مفید است تا برنامه مطالعاتی و منابع خود را برای رسیدگی به این حوزه های خاص تغییر دهید.

به طور خلاصه: اکنون اشتباهات خود را شناسایی کنید و وقتی در آزمون اصلی آیلتس شرکت می کنید، به این اندازه اشتباه نخواهید کرد.

 

پیشرفت خود را به سمت نمره مورد نظر خود نظارت کنید

نظارت بر پیشرفت به شما کمک می کند تا با نزدیک شدن به آزمون آیلتس اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. همچنین نشان می دهد که آیا در مسیر درست آمادگی خود قرار دارید یا خیر.

توصیه می شود حداقل یک آزمون آزمایشی هر هفته در روزهای منتهی به روز آزمون آیلتس انجام دهید تا از نزدیک پیشرفت خود را بررسی کنید. اگر در حال بهبود تست پس از آزمون هستید، احتمالاً همه چیز خوب است، اما اگر نوساناتی در نتایج خود مشاهده کردید، می تواند به این معنی باشد که چیزی درست نیست و باید در برنامه مطالعاتی خود اصلاحاتی انجام دهید.

 

از غافلگیری در روز آزمون آیلتس خودداری کنید.

بسیاری از چیزها ممکن است در روز آزمون آیلتس شما اشتباه پیش برود و شما باید برای آنها آماده باشید. عصبی شدن در آزمون آیلتس بسیار رایج و فاجعه بار است. بسیاری از داوطلبان آیلتس فقط به دلیل مضطرب بودن یا مواجهه با سوالات سخت نمره خود را از دست می دهند. اگر قبل از شرکت در آزمون آیلتس اصلی خود، به اندازه کافی تست های آزمایشی بدهید، می توان از این مسائل به راحتی جلوگیری کرد.

هرچه قبل از آیلتس تست های آزمایشی بیشتری بدهید، در روز آزمون آیلتس با غافلگیری های کمتری مواجه خواهید شد.

 

یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هنگام انتخاب ارائه دهنده آزمون آزمایشی آیلتس، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا به دنبال آزمون آزمایشی آیلتس باشید که دارای مشخصات زیر باشد.

آزمون های آزمایشی کامل

آزمون آزمایشی کامل یک آزمون با همان تعداد سؤال و ساختار مشابه آزمون آیلتس است. این آزمون به منظور آماده سازی شما برای آزمون اصلی آیلتس است. بنابراین فقط در آزمون های آزمایشی کامل آیلتس شرکت کنید.

سوالات واقعی آیلتس

آزمون آزمایشی آیلتس فقط باید از سوالات واقعی نوشته شده توسط شورای بریتانیا استفاده کند. در غیر این صورت، آنها به هدف خود که شما را برای آزمون آیلتس آماده می کنند، عمل نمی کنند. بنابراین، فقط در آزمون های آزمایشی شرکت کنید که با استفاده از سوالات واقعی آیلتس ایجاد می شوند.

جزئیات پرسش و پاسخ

پس از شرکت در آزمون آزمایشی، جزئیات سوالات به همراه پاسخ های شما و پاسخ های صحیح به شما داده می شود. به این ترتیب، می‌دانید که به چه سؤالاتی اشتباه پاسخ داده‌ اید و چه اشتباهاتی در طول آزمون مرتکب شده ‌اید تا بتوانید از انجام آنها در آزمون آیلتس خودداری کنید.

گزارش های تحلیلی

یک گزارش تحلیلی یکی از ویژگی های ضروری یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب است. گزارش های تحلیلی دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه با اشاره به نقاط قوت و ضعف خود امتیاز کلی خود را بهبود بخشید. بنابراین اگر به دنبال بهبود نمره باند خود با شرکت در آزمون آزمایشی هستید، حتماً در آزمون آزمایشی با گزارش تحلیلی شرکت کنید.

ممتحنین معتبر آیلتس

نتیجه آزمون آیلتس شما توسط ممتحنین معتبر آیلتس از IDP و شورای بریتانیا بررسی و نمره دهی می شود. این ممتحنین شرایط لازم برای ارزیابی نتایج شما را براساس معیارهای آیلتس دارند. برای اطمینان از اینکه نتایج آزمون آزمایشی شما با آزمون آیلتس آینده شما قابل مقایسه است، باید مطمئن شوید که ممتحنین معتبر آیلتس نیز آزمون آزمایشی شما را بررسی می کنند. بنابراین مطمئن شوید که ارائه دهنده آزمون آزمایشی شما از ممتحنین معتبر آیلتس برای ارزیابی آزمون شما استفاده می کند.

 

آزمون آزمایشی آیلتس آنلاین یا آفلاین؟

وقتی نوبت به آزمون های آزمایشی آیلتس می رسد، سهولت دسترسی و سرعت تحویل نقش مهمی دارند. هیچ کس نمی خواهد هفته ها صبر کند تا نتیجه آزمون آزمایشی را دریافت کند. به هر حال، این یک تست تمرینی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم، و تمرین زمانی موثرتر است که در عرض چند روز تصحیح و نمره دهی شود. بسیاری از داوطلبان آیلتس قبل از شرکت در آزمون اصلی، تست های آزمایشی زیادی را نیز انجام می دهند و این به معنای ساعت ها وقت صرف شده برای حمل و نقل است. بسیاری از داوطلبان همچنین به مراکز آزمون آزمایشی آیلتس دسترسی ندارند و نمی توانند در این آزمون ها شرکت کنند مگر اینکه برای شرکت در آن به شهر دیگری سفر کنند.

این محدودیت ‌ها و بسیاری از محدودیت‌ های دیگر، محبوبیت آزمون ‌های آزمایشی آنلاین را در چند سال گذشته افزایش داده است. این آزمون‌ ها حس یک آزمون آیلتس ارائه شده توسط کامپیوتر را دارند و آزمون ‌هایی که توسط ارائه‌ دهندگان معتبر آزمون ارائه می ‌شوند، شامل هر چهار مهارت هستند. علاوه بر این، داوطلبان آیلتس می توانند در این آزمون ها به صورت آنلاین شرکت کنند، بنابراین تنها چیزی که نیاز دارند یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است و می توانند در هر کجا که هستند و هر زمان که بخواهند در این آزمون ها شرکت نمایند.

از آنجایی که پاسخ های داوطلب به صورت آنلاین ارسال می شود، این آزمون ها به سرعت بررسی می شوند و نتایج در عرض چند روز در دسترس هستند. همچنین، این آزمون ‌ها به مرکز آزمون نیاز ندارند. بنابراین این تست ها معمولا بسیار ارزان تر از تست های آفلاین هستند.

بنابراین اگر به دنبال آزمون ‌های آزمایشی آیلتس اقتصادی هستید که در هر کجای دنیا که هستید در دسترس تان باشد و باید سریع نتایج خود را دریافت کنید، آزمون‌ های آزمایشی آیلتس آنلاین بهترین انتخاب شما هستند.

هزینه آزمون آیلتس بدون در نظر گرفتن کشوری که در آن شرکت می کنید، حدود 200 دلار است. این دقیقاً ارزان نیست. بنابراین اگر آزمون آیلتس خود را بدون آمادگی شرکت کنید، بسیار محتمل است که وقتی گزارش آیلتس خود را پس از چند هفته دریافت کردید، نمره باند مورد نظر شما نباشد و چاره ای جز پرداخت مجدد هزینه نخواهید داشت.

با شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس که بسیار ارزان تر از آزمون واقعی آیلتس هستند، می توانید محیط آزمون را بارها تجربه کنید و با شرکت در آزمون آیلتس در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید که مطمئن باشید می توانید به خواسته خود برسید.

 

 

موسسه زبان دهخدا واقع در جنت آباد تهران ، آزمون ماک آیلتس را برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

آزمون مالک آیلتس موسسه زبان دهخدا

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم؟ آیا امکان پذیر است؟

مراکز برگزاری آزمون آیلتس 2023

بهترین معلم خصوصی آیلتس

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *