تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

یادگیری زبانی دیگر به عنوان زبان دوم برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف مخصوصا مهاجرت مهم می باشد. اینکه کدام زبان را انتخاب نمایید بستگی به مقصد شما خواهد داشت. برای کشوری مثل کانادا که پذیرای مهاجرین زیادی از تمامی دنیا در هر قشری است با توجه به زبان هایی که به صورت رسمی در این کشور صحبت می شود می توان زبان مورد نظر را انتخاب کرد. بین دو زبان فرانسوی و انگلیسی که در کشور کانادا مورد استفاده است انتخاب زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد انتخاب اول می باشد اما همانطور که می دانید در بسیاری از شهرهای مهم کانادا زبان فرانسوی زبان اصلی بوده و اکثریت جمعیت آن شهر به زبان فرانسه صحبت می کنند و حتی در برخی از دانشگاه ها زبان فرانسه به عنوان زبان اصلی می باشد و بهتر است زبان فرانسه را یاد گرفته و برای پذیرش و مهاجرت اقدام نمایید.

 

اهمیت زبان فرانسه در کانادا

بخشی از کشور کانادا در گذشته توسط فرانسوی ها اداره میشده است. در نتیجه در برخی از استان های کشور کانادا که از مهم ترین این استان ها می توان به کبک اشاره کرد زبان فرانسوی رایج بوده و ۸۰ درصد ساکنین این استان و شهرهای آن مانند مونترال به زبان فرانسوی صحبت می کنند. از این رو در سال های ۱۹۶۰ زبان فرانسوی و انگلیسی به عنوان دو زبان رسمی این کشور شناخته شده اند و بسیاری از قوانین کشور کانادا براساس این دو زبان تغییر یافته تا هر دو قومیت بتوانند از این همزیستی بهترین شرایط را داشته باشند. در شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا برای حفظ زبان فرانسه و فرهنگ آن بسیاری از نوشته ها و علائم خیابانی و حتی دانشگاه ها و مدارس به زبان فرانسه می باشند. در نتیجه اگر شما برای مهاجرت به هر دلیلی مقصد خود را کشور کانادا انتخاب کرده باشید باید حداقل کمی به زبان فرانسه مسلط بوده تا بتوانید روابط بهتری را در کشور کانادا برقرار نمایید. هر چند اگر در استان های فرانسوی زبان کشور کانادا می خواهید ساکن باشید دانستن زبان فرانسه بسیار ضروری است و همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین استان ها و شهرهای کانادا فرانسوی زبان بوده و مهاجرین زیادی به این شهرها خواهند رفت. البته در ادامه به مزیت های بارز و مهم زبان فرانسه برای کشور کانادا صحبت خواهیم کرد.

 

مزیت مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

مطمئنا زبان انگلیسی به عنوان زبان اول برای مهاجرت در اکثر کشورها مدنظر می باشد و به عنوان مهم ترین زبان بین المللی، زبان انگلیسی در رتبه اول برای فرا گیری قرار دارد. اما برای کانادا به دلیل دو زبانه بودن این کشور نیاز به یادگیری زبان فرانسوی برای ما مهم تر و ضروری تر جلوه می کند. هر چند زبان فرانسه به تنهایی به عنوان دومین زبان زنده دنیا در بیش از ۳۰ کشور به عنوان زبان اول و در بسیاری کشورهای دیگر نیز تکلم می شود و یادگیری این زبان خود در کنار زبان انگلیسی بسیار مفید و حائز اهمیت می باشد و می تواند برای شما موقعیت های بهتر شغلی و تحصیلی را ایجاد نماید و یک مزیت بسیار خوب است. اما برای کشور کانادا این زبان به صورت خاص تر اهمیت یافته و براساس موارد زیر می تواند برای یادگیری اهمیت یابد:

 

۱. فرصت های شغلی

با توجه به اینکه زبان فرانسه در کشور کانادا زبان رسمی این کشور می باشد در نتیجه بسیاری از مشاغل توسط فرانسوی زبان ها حتی در شهرهای غیرفرانسوی زبان اداره می شوند و حتی برای برقراری ارتباط بهتر با شرکت هایی که در شهرهای فرانسوی زبان وجود دارند زبان فرانسه بسیار مهم و ضروری است در نتیجه شما با فراگیری زبان فرانسه خود را در معرض موقعیت های شغلی بیشتر و بهتری قرار خواهید داد و این دو زبانه بودن شما مزیت بسیار بزرگی را به همراه خواهد داشت و همچنین از لحاظ حقوق دریافتی نیز افراد دو زبانه بیشتر از افراد تک زبانه پول دریافت خواهند کرد.

 

۲. پذیرش دانشگاه

همانطور که بیان شد یک سری از شهرهای مهم و در نتیجه دانشگاه های معتبر کانادا و دنیا در بخش های فرانسوی زبان کشور کانادا مستقر می باشند و در نتیجه برای پذیرش در این دانشگاه ها و راحت زندگی کردن، دانستن زبان فرانسه بسیار اهمیت داشته و دریافت پذیرش را برای شما راحتتر خواهد کرد و برخی از رشته های دانشگاه های زبان فرانسه تنها به صورت زبان فرانسوی تدریس می شود که این موضوع باعث می شود که اگر شما متقاضی این رشته های تحصیلی هستید زبان فرانسه برای شما ضروری خواهد بود.

 

۳. شرایط بهتر زندگی

مطمئنا در کنار زبان انگلیسی، زبان فرانسه به شما این امکان را می دهد تا براحتی در هر شهر و یا استانی که می خواهید زندگی کنید و از شرایط بهتر آن مکان استفاده نمایید و اگر زبان فرانسه را بلد نباشید انتخاب های شما محدود می شود و ممکن است از یک سری امکانات رفاهی که در برخی از شهرهای فرانسوی زبان کانادا وجود دارد محروم شده و این موضوع اصلا خوشایند نخواهد بود در نتیجه حتی اگر به کشور فرانسه مهاجرت می کنید و زبان فرانسه را یاد نگرفته اید در آنجا این زبان را فرا گرفته و از تمامی موقعیت های پیش روی خود نهایت استفاده نمایید.

 

۴. دریافت اقامت در کانادا

این موضوع نیز همانند دیگر مباحث با یادگیری زبان فرانسه بسیار می تواند آسان تر برای شما انجام گیرد و شما براحتی می توانید در هر نقطه ای از کشور کانادا زندگی کرده و با تمامی اقشار کشور کانادا از فرانسوی زبان تا انگلیسی زبان ارتباط برقرار کرده و سریع تر اقدام به گرفتن اقامت نمایید و این دو زبانه بودن بسیار مزیت مهمی برای دریافت اقامت در کشور کانادا است البته این موضوع بیشتر باعث تسریع اقامت و بهبود شرایط شما برای زندگی در کشور کانادا می شود. لازم به ذکر است که دانستن زبان فرانسوی برای دریافت اقامت امری واجب نبوده ولی می تواند به شما برای این موضوع کمک شایانی نماید.

 

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا باید دارای یک مدرک زبان معتبر باشید تا بتوانید برای دریافت اقامت اقدام نمایید و در زمینه های کاری و تحصیلی نیز داشتن یک مدرک زبان معتبر ضروری است. از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس بسیار برای این موضوع مورد استقبال و مهم است. اما داشتن مدرک زبان فرانسه مخصوصا برای کسانی که می خواهند در شهرهای فرانسوی زبان اقامت داشته باشند ضروری و مفید بوده و شما می توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی با در اختیار داشتن یک مدرک زبان معتبر فرانسوی اقدام به مهاجرت برای مقاصد خود کنید. از جمله مدارک معتبر در این خصوص می توان به آزمون دلف DELF، آزمون دالف DALF، آزمون تف TEF و آزمون تی سی اف TCF اشاره کرد که این آزمون ها مورد تایید دولت کانادا بوده و نیز برای مهاجرت به مناطق فرانسوی زبان آزمون های خاصی چون TEF Canada، TEFAQ و TCF Quebec وجود دارد. شما با شرکت در یکی از این آزمون ها البته با توجه به نیاز خود در مورد آزمون مورد نظر می توانید اقدام به مهاجرت به کشور کانادا نمایید.

 

شهرهای فرانسوی زبان کانادا

چند شهر بزرگ و مهم کانادا جز شهرهای فرانسوی زبان می باشند و بسیاری از افراد متقاضی و خواهان مهاجرت و زندگی در این شهرها بوده و در نتیجه یادگیری زبان فرانسوی برای این افراد بسیار حائز اهمیت است. از جمله این شهر می توان به کبک، نیوبرانزویک، مونترال، اتاوا اشاره کرد. شهر یا ایالت کبک بزرگ ترین ایالت فرانسوی زبان کانادا بوده و جمعیت غالب این ایالت به زبان فرانسوی صحبت می کنند و به دلیل حضور فرانسوی زبانان در این شهر به آن فرانسه کوچک نیز می گویند. شهر نیوبرانزویک نیز در شرق کانادا بوده و همسایه ایالت کبک و یکی از شهرهای فرانسوی زبان کانادا اطلاق می شود که البته در این شهر جمعیت انگلیسی زبان ها بیشتر بوده اما جمعیت فرانسوی زبان ها نیز در اقلیت نمی باشد. شهر مونترال یکی از شهرهای مهم کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان بعد از پاریس بوده و به پاریس آمریکای شمالی شهرت دارد. این شهر دارای جایگاه اقتصادی، توریستی، فرهنگی بالایی است و دارای چهار دانشگاه معتبر در سطح جهان است که دو دانشگاه فرانسوی زبان و دو دانشگاه انگلیسی زبان هستند و نیز ۷۰ درصد مردم این شهر به زبان فرانسه صحبت می کنند. برای مهاجرت به کانادا محل اقامت شما می تواند به شما کمک نماید که کدام زبان را فراگیرید هر چند توصیه می شود که تسلط داشتن بر هر دو زبان فرانسه و انگلیسی شما را با فرصت های عالی در کشور کانادا روبرو خواهد کرد.

 

یادگیری زبان فرانسوی

بسیاری بر این باور هستند که زبان فرانسه یکی از سخت ترین زبان های دنیا بوده و یادگیری آن مخصوصا از لحاظ تلفظ بسیار سخت و دشوار می باشد. اینکه یک زبان را به عنوان یک زبان سخت تلقی نماییم برای هر فرد تفاوت خواهد داشت با توجه به سابقه یادگیری، وقت و نحوه یادگیری و همچنین هدف و استعداد افراد در یادگیری زبان می توان یک زبان را سخت و یا آسان تصور کرد. زبان فرانسه به عنوان دومین زبان پرمخاطب دنیا برای آموزش دارای منابع معتبر آموزشی بوده و در بسیاری از آموزشگاه های معتبر با شیوه های نوین تدریس می شود در نتیجه اگر این کار توسط افراد دیگر قابل انجام بوده و آن ها موفق به یادگیری این زبان شده اند پس شما نیز می توانید به آموزش و یادگیری زبان فرانسه بپردازید. اما نکته اصلی طریقه یادگیری این زبان بوده که توصیه می شود اگر توانایی یادگیری زبان را بوسیله آموزش خودمحور ندارید با شرکت در کلاس های معتبر آموزش زبان فرانسه زیر نظر اساتید و منابع معتبر به آموزش زبان فرانسه بپردازید تا با روشی درست و بدون چالش های زیاد این زبان را براحتی فرا بگیرید.

از این رو می توانید در مدت زمان کوتاه تری با استفاده از مشاوره های آموزشی در آزمون های مورد نیاز شرکت کرده و مدرک زبان فرانسه مورد نظر خود را دریافت نمایید. حتی اگر می خواهید به صورت خودآموز به آموزش زبان فرانسه بپردازید حتما از افراد با تجربه در این زمینه برای راهنمایی و دریافت روش های مناسب برای یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز استفاده نمایید تا بتوانید این راه را به سرانجام رسانده و نتیجه مورد نظر را دریافت کنید.

 

دوره های آموزش زبان فرانسه و آمادگی آزمون فرانسه در آموزشگاه زبان دهخدا

با توجه به نیاز زبان آموزان فرانسوی به آموزش اصولی و درست زبان فرانسه و همچنین دریافت بهترین نتیجه در آزمون های بین المللی زبان فرانسه آموزشگاه زبان دهخدا با دارا بودن دپارتمان تخصصی زبان فرانسه به برگزاری دوره های تخصصی زبان فرانسه می پردازد. این دوره ها به صورت های گروهی، نیمه گروهی، خصوصی و نیمه خصوصی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. موسسه زبان دهخدا دوره های آنلاین زبان فرانسه را که به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار مورد استقبال زبان آموزان بوده در بهترین شرایط ممکن با استفاده از بهترین امکانات آموزشی آنلاین زبان فرانسه با دارا بودن قابلیت برقراری ارتباط صوتی و تصویری متقابل و همچنین برخورداری از اساتید مجرب آموزش زبان فرانسه به شکل آنلاین و آشنا به روش های بروز آموزش آنلاین زبان برای تمامی افراد در سراسر کشور و خارج از کشور برگزار می کند.

از ویژگی این کلاس ها نظارت سوپروایزرهای زبان فرانسه بر کیفیت برگزاری کلاس ها در هر دو صورت حضوری و آنلاین و برنامه های مدون و منابع معتبر آموزش زبان فرانسه در هر سطح آموزش می باشد. دوره های آمادگی آزمون زبان فرانسه نیز از دیگر خدمات این آموزشگاه زبان بوده که برای افرادی که نیاز به دریافت مدرک زبان فرانسه نیز دارند بسیار مفید و موثر می باشد. مشاوره رایگان در طول دوره های آموزشی و نیز تعیین سطح رایگان برای شروع آموزش زبان فرانسه از جمله خدمات آموزشگاه زبان دهخدا می باشد. شما براحتی با شرکت در این دوره های آموزشی زبان فرانسه با بهره مندی از تجارب اساتید معتبر و روش های نوین آموزشی به یادگیری زبان فرانسه خواهید پرداخت و در یک زمان مناسب می توانید به تسلط کافی در این زبان دست یابید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به بخش آموزش زبان فرانسه موسسه مراجعه نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید:

آزمون های زبان فرانسه کدام اند؟

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

4.8/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *