زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

گستردگی زبان فرانسه در دنیا چقدر است؟ چند نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می کنند؟ کدام کشورها زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی خود قلمداد کرده اند؟ ضرورت یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟ و هزاران سوال دیگر که ممکن است برای شما بوجود آمده باشد و این موضوع را مطرح نماید که زبان فرانسه در چه مواردی برای یادگیری مفید است و باید به یادگیری ان پرداخت. برای فهمیدن این موضوع تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

زبان فرانسه چه نوع زبانی است؟

زبان فرانسه همچون زبان های دیگر مثل ایتالیایی، پرتغالی، رومانی، اسپانیایی از جمله زبان های رومی است. این زمان یک زبان مشتق شده از زبان رومی است که از امپراتوری بزرگ رومی ها گرفته شده است. این زبان در طول تاریخ با لهجه های مختلف تغییر شکل داده و باعث شده تا این زبان امروزی که در دنیا در حال استفاده می باشد بوجود آید. زبان فرانسه از لهجه گالورومی بوجود آمده و از سال ۱۵۳۹ مورد استفاده بوده است.

 

دانستنی هایی در مورد زبان فرانسه

زبان فرانسه دارای حدودا ۸۰ میلیون نفر بومی زبان است که این جمعیت در کنار ۱۹۰ میلیون دیگر که زبان دوم شان زبان فرانسه است، جمعیت بزرگی را از افرادی که قادر به صحبت به این زبان هستند را تشکیل می دهند. این جمعیت حدود ۲۷۰ میلیون نفر در جهان می باشد. زبان فرانسه در ۲۹ کشور دنیا به عنوان زبان رسمی آن کشورها مورد استفاده می باشد که بیشتر این کشورها بخشی از جامعه ملی فرانسوی زبان به نام la francophonie هستند. طبق آمارها ۱۲ درصد جمعیت کشورهای اتحایه اروپا زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری شان صحبت می کنند. این زبان چهارمین زبان پرطرفدار در دنیا است.

بعلاوه، ۲۰ درصد شهروندان اروپایی اذعان داشته اند که توانایی فرانسه صحبت کردن برای شان بین زبان های دیگر سومین زبان قابل درک در قاره اروپا است. با این تفاسیر این زبان در کشورها و قاره های دیگر نیز به صورت گسترده و چشمگیری مورد استفاده می باشد. یکی از مکان هایی که زبان فرانسه به صورت گسترده مورد استفاده است قاره آفریقا می باشد. بعلاوه زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی چندین سازمان جهانی همچون سازمان ملل، ناتو و سازمان معاملات جهانی شناخته می شود. همچنین لازم بذکر است که زبان فرانسه در کشور کانادا یکی از زبان های رسمی این کشور است و در برخی از شهرهای مهم آن چون کبک زبان فرانسه مورد استفاده می باشد و به عنوان شهرهای فرانسوی زبان شناخته می شوند.

 

کشورهایی که زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی استفاده می کنند

کشورهای فرانسوی زبان به نام Francophone توصیف می شوند. که فرانسه بزرگ ترین کشور فرانسه زبان است که مبدا این زبان نیز است. دومین کشور بزرگ بعد از فرانسه که مردمش به زبان فرانسه صحبت می کنند کشور کانادا می باشد که در این کشور حدود ۷ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. بعد از کانادا رتبه های بعدی بلژیک و سوئیس می باشند که چهار کشور اول را تشکیل می دهند. لازم بذکر است که نصف جمعیت فرانسوی زبان دنیا در آفریقا زندگی می کنند. این قاره تقریبا دارای ۱۱۵ میلیون نفر است که به زبان فرانسه به عنوان زبان اول یا دوم شان صحبت می کنند و در کشورهای مختلف قاره آفریقا زندگی می کنند. البته اکثر این کشورها زبان فرانسه را به عنوان زبان دوم خود مورد استفاده قرار داده و زبان فرانسه برای شان به عنوان زبان بومی به شمار نمی آید که اگر این موضوع را در نظر نگیریم برخی از این کشورها دارای جمعیت بالایی مثلا حدود ۳۳ میلیون در کونگو و ۱۱ میلیون در الجزیره و… هستند که به زبان فرانسه قادر به صحبت کردن می باشند.

 

لیست کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت می کنند

زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی ۲۹ کشور دنیا شناخته می شود و در این جا به برخی از این کشورها اشاره شده است. بسیاری از این کشورها در گذشته تحت سلطه کشور فرانسه بوده اند. برخی از این کشورها بیش از یک زبان رسمی داشته مانند کانادا،‌ و ممکن است زبان فرانسه بیشترین تعداد را در برخی از این کشورها نداشته باشد. برخی از کشورها که زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی در آن ها مطرح است به قرار زیر می باشد:

۱. فرانسه ( ۶۰ میلیون فرانسوی زبان بومی )

۲. کانادا ( ۷ میلیون فرانسوی زبان بومی )

۳. بلژیک ( ۴ میلیون فرانسوی زبان بومی )

۴. سوئیس ( ۲ میلیون فرانسوی زبان بومی )

۵. کونگو کینشاسا

۶. کونگو برازاویل

۷. کوته دیور

۸. ماداگاسکار

۹. کامرون

۱۰. بورکینافاسو

۱۱. نیجر

۱۲. مالی

۱۳. سنگال

۱۴. هایتی

۱۵. بنین

۱۶. لوکزامبورگ

۱۷. الجزایر

کشور فرانسه بر بسیاری از کشورهای خارج از اروپا از منظر سیاسی تاثیر زیادی گذاشته است و این موضوع اهمیت این زبان را دوچندان کرده است.

 

تفاوت بین زبان فرانسوی کانادایی و فرانسوی اروپایی

همانطور که بحث شد نزدیک به ۷ میلیون نفر در کانادا به زبان فرانسه صحبت می کنند و نزدیک به ۸۵ درصد آن ها در شهر کبک زندگی می کنند. با این حال در لهجه، لغات و گرامر تفاوت هایی بین زبان فرانسوی کانادایی و اروپایی وجود دارد. در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی فرانسوی ها به کانادا مهاجرت کرده و به دلیل وجود فاصله زیاد بین این کشور و فرانسه از لحاظ مسافتی و زمانی باعث شده در طول تاریخ تغییرات اعمال شده در زبان فرانسه اروپایی تاثیر چندانی بر فرانسوی زبانان کانادایی نداشته باشد و آن ها بیشتر به زبان فرانسه قدیمی صحبت نمایند. همچنین برخی از مواقع ترتیب جمله سازی نیز در این دو مدل زبان فرانسه متفاوت است.

 

تفاوت لهجه فرانسوی در آفریقا

زبان فرانسه در کشورهای آفریقایی مخصوص کشورهایی که در قسمت شمالی این قاره قرار دارند در لهجه متفاوت از زبان فرانسوی در اروپاست. یکی از دلایل این موضوع تاثیر زبان عربی در این کشورها بر روی زبان فرانسه است که در لهجه، لغات و گرامر تاثیر داشته است. در برخی از این کشورها استفاده از کلمات عربی در زبان فرانسه رایج می باشد.

 

ضرورت یادگیری زبان فرانسه

با توجه به اطلاعات فوق و گستردگی این زبان در کشورهای اروپایی و آمریکایی به خصوص کانادا یادگیری زبان فرانسه می تواند فرصت های بسیاری را برای افرادی که می خواهند از تمامی فرصت های موجود در زمینه تحصیل یا کسب و کار بهره مند شود برای شان بوجود آورد. در نتیجه زبان فرانسه که به عنوان چهارمین زبان پرطرفدار دنیا است می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. برای آموزش این زبان می توانید از کلاس های آموزش زبان فرانسه آموزشگاه زبان دهخدا به صورت خصوصی یا گروهی به شکل آنلاین و حضوری بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آموزشگاه زبان دهخدا مراجعه کرده و یا با قسمت ثبت نام موسسه تماس حاصل نمایید.

 

دوره تخصصی آموزش زبان فرانسه

 

 

 

بیشتر بخوانید:

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

آزمون های زبان فرانسه کدام اند؟

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *