مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

ضرورت یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری با دو زبان رسمی است. انگلیسی زبان رسمی اکثر ایالات و استان های کانادا است و فرانسه زبان رسمی ایالت کبک (Québec) و برخی مناطق اونتاریو (Ontario) است. از این رو یادگیری هر یک از این دو زبان یکی از مراحل اصلی در فرآیند مهاجرت به این کشور می باشد. آموختن زبان برای یافتن شغل، تعامل با جامعه جدید، ارتباط با مردم و از همه مهم تر دریافت شهروندی کانادا ضروری است؛ و البته دانستن هر دو زبان می تواند در یافتن شغل امتیاز ویژه ای به حساب آید، چرا که در برخی موارد اولویت با افراد چند زبانه است.

برای مهاجرت به کانادا شما باید مدرکی دال بر اثبات سطح آگاهی خود از زبان مورد نظر ارائه دهید. در این مقاله سعی داریم توضیحات مختصری راجع به انواع آزمون های فرانسه و مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به ایالت کبک کانادا ارائه دهیم.

 

آزمون های زبان فرانسه

اکثر آزمون های برگزار شده از طرف وزارت آموزش و پروش فرانسه مانند دلف (DELF)، دالف (DALF)، تف (TEF) و تی سی اف (TCF) مورد تایید دولت کانادا می باشند، اما از این میان چند آزمون فرانسه برای کانادا نیز وجود دارد که مختص مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه و کبک است : از جمله TEFAQ ،TEF Canada و TCF Québec.

معمولا سطح زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا سطح B2 می باشد که بسیاری از دانشگاه ها این سطح را به عنوان سطح حداقلی درخواست می کنند اما در برخی مواقع می توانید با سطح B1 نیز پذیرش تان را دریافت کنید. پیشنهاد می شود قبل از اقدام به دریافت مدرک زبان فرانسه برای کانادا سطح مورد نیازتان را مشخص کنید و سپس به یادگیری و آماده سازی خود برای آزمون زبان فرانسه بپردازید.

 

آزمون TEFAQ

تمام آزمون های زبان فرانسه شامل ارزیابی چهار مهارت اصلی درک و بیان نوشتاری و گفتاری است؛ اما تفاوت این آزمون زبان فرانسه برای کانادا این است که مخصوص کسانی است که قصد مهاجرت و یا تحصیل در دانشگاه های کبک را دارند، و سایر آزمون های زبان فرانسه تنها مهارت های گفتاری و شنیداری مورد ارزیابی قرار می گیرد و قسمت های مربوط به گرامر، نگارش یا لغات سنجیده نمی شوند و انجام آنها اختیاری است.

درک شنیداری : این قسمت شامل 60 سوال است که 40 دقیقه برای آن ها وقت در نظر گرفته شده است و در مجموع 360 امتیاز دارد.

گفتار یا مکالمه : برای این قسمت دو سوژه در نظر گرفته می شود که زبان آموز برای پاسخ به آن ها 30 دقیقه فرصت دارد و در انتها 450 امتیاز دریافت می کند.

بخش اجباری شنیداری آزمون به صورت چهار گزینه ای است و هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ نادرست یک امتیاز منفی در پی دارد.

 

در پایان آزمون با توجه به امتیاز کسب شده مدرکی متناسب با سطح داوطلب از سطح آ1 A1 تا C1 سی 1 ارائه میشود. اعتبار این آزمون دو سال است. زبان آموزان می توانند با ارتقا سطح زبان فرانسه خود به هر تعدادی که مایل باشند در این آزمون شرکت نموده و مدرک سطح بالاتری را دریافت کنند. البته حداقل دو ماه باید از تاریخ آزمون قبلی گذشته باشد.

این آزمون تنها برای افراد بالای 16 سال مجاز است و در ایران هر دو هفته یک بار توسط مراکز مجاز انجام می شود. هزینه، زمان آزمون و سایر شرایط از طریق ایمیل موسسه ثبت نام کننده برای هر داوطلب ارسال می گردد. متقاضیان می توانند به صورت حضوری یا آنلاین در این آزمون شرکت کنند که آزمون آنلاین دارای مزایایی چون انفرادی بودن و انتخاب تاریخ امتحان توسط داوطلب می باشد.

 

آزمون TEF Canada

این امتحان زبان فرانسه برای کانادا مختص افرادی است که قصد مهاجرت و یا تحصیل در کانادا را دارند و شامل هر چهار مهارت اصلی زبان است.

برای قسمت درک شنیداری این آزمون 60 سوال، 40 دقیقه زمان و 360 امتیاز در نظر گرفته شده است.

درک مطلب یا درک نوشتاری آزمون TEF Canada 50 سوال چهار گزینه ای دارد. داوطلب برای پاسخ به این سوالات که در مجموع 300 امتیاز دارند یک ساعت فرصت دارد.
برای هر کدام از بخش های نوشتار و گفتار دو سوژه در نظر گرفته می شود ؛ برای مکالمه 15 دقیقه و برای نوشتار یک ساعت فرصت در اختیار زبان آموز است و هر کدام از این بخش ها 450 امتیاز دارند.

سایر شرایط آزمون TEF Canada از جمله سن داوطلب، اعتبار آزمون و … کاملا مشابه آزمون TEFAQ می باشد، با این تفاوت که این آزمون در ایران در هر ماه یک بار برگزار می شود.

 

آزمون TCF Québec

آزمون TCFQ که میزان آگاهی و آشنایی افراد از زبان فرانسه را می سنجد، مختص افرادی است که فقط قصد اشتغال و یا تحصیل در کبک را دارند و نمی توانند به طور مثال از آن برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه استفاده کنند. این آزمون نیز با تاکید بر چهار مهارت اصلی برگزار شده و دارای دو بخش اجباری و اختیاری است. زبان آموزان می توانند برای محک زدن سطح خود در هر کدام از مهارت ها اقدام به انجام آزمون کنند.

اعتبار این آزمون که ماهانه برگزار می گردد به مدت دو سال است و فاصله هر دو آزمون برای یک فرد باید حداقل 60 روز باشد. اعلام نتایج هر آزمون نیز تقریبا مدت مشابهی طول می کشد. در قسمت درک شنیداری داوطلبان در مدت زمان 30 دقیقه به 30 سوال پاسخ خواهند داد. و برای مکالمه 6 سوال جداگانه مطرح می شود که متقاضیان 15 دقیقه فرصت دارند به آن ها پاسخ دهند.

 

سخن آخر

برای آماده سازی بهتر برای آزمون های زبان فرانسه و یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت یکی از بهترین و راحت ترین روش ها شرکت در کلاس فرانسه است از این رو موسسه زبان دهخدا با بهره گیری از اساتید مجرب در امر آموزش فرانسه، در کنار برگزاری کلاس های آموزش زبان فرانسه با به روزترین متدها، در حال ارائه کلاس های آمادگی آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا برای آن دسته از زبان آموزانی است که در یادگیری فرانسه به سطح مورد انتظار رسیده و آماده گذراندن آزمون مربوطه جهت مهاجرت می باشند. در حال حاضر کلاس های حضوری با رضایت زبان آموزان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با تعداد کم و رعایت فاصله و همچنین کلاس های آنلاین با همان کیفیت کلاس های حضوری، توسط مدرسین مجرب به صورت خصوصی و نیمه گروهی در موسسه دهخدا برگزار می گردد.

 

 

بیشتر بخوانید:

آزمون های زبان فرانسه کدام اند؟

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

زبان فرانسه در کدام کشورها کاربرد دارد؟

5/5 - (27 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *