معرفی و دانلود دیکشنری آکسفورد Oxford

oxford dictionary

معرفی و دانلود دیکشنری آکسفورد Oxford

دیکشنری ها از ابزار های مفید و قابل دسترس برای یادگیری زبان برای تمامی زبان آموزان به شمار می آیند. زبان آموزان می توانند برای یادگیری لغت و واژه ای که معنای آن را نمی دانند به راحتی با مراجعه به دیکشنری آن را یاد بگیرند، تلفظ صحیح و درست آن لغت را فراگیرند، با خواندن جمله هایی که آن لغت در آن ها به کار رفته است نحوه استفاده از آن را به درستی در حالت گفتار و نوشتار درک نمایند.

استفاده از یک دیکشنری مناسب و کامل همواره دغدغه زبان آموزان بوده است، در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی از این دیکشنری های جامع زبان انگلیسی که بسیاری از زبان آموزان از آن استفاده می کنند به نام Oxford Dictionary بپردازیم.

 

مزایای استفاده از دیکشنری انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی

دیکشنری ها به زبان آموزان کمک می کنند تا تمامی معناهای یک لغت را یاد بگیرند و آن لغات را در جای درست خود به کار ببرند.

در دیکشنری ها شما با ساختار و فرم های مختلف لغات در جملات آشنا می شوید. با قرار گرفتن لغات در جمله می توانید تشخیص دهید که آن لغت به صورت یکی از فرم های (صفت، قید، حرف اضافه، اسم، فعل و…) به کار رفته است و همچنین شکل صحیح نوشتاری هر فرم لغت را یاد می گیرید.

دیکشنری ها اغلب دارای دو تلفظ آمریکایی و بریتانیایی هستند، که به زبان آموزان کمک می کنند هر دو تلفظ را یاد بگیرند.

به وسیله دیکشنری ها شما می توانید دایره واژگان خود را گسترش دهید که اینکار به واسطه بیان کلمات مترادف و متضاد و یا کلمات هم خانواده در گروه های موضوعی مختلف امکان پذیر است. استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد اما به مرور زمان تاثیر بسیار زیادی در بهبود مهارت های زبانی شما ایجاد می کند.

در تمامی دیکشنری ها بخش ها و اطلاعاتی چون (Phrasal verbs)، (Synonyms)، (idioms)، (uc\c اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش) و… وجود دارد، که یادگیری زبان را برای زبان آموزان راحت تر کرده است.

 

معرفی دیکشنری  Oxford English Dictionary(OED)

دیکشنری آکسفورد Oxford به طور گسترده به عنوان مرجع پذیرفته شده در زبان انگلیسی شناخته و در نظر گرفته شده است. دیکشنری آکسفورد Oxford یک راهنمای بی نظیر برای معنی، تلفظ، و دارای ۶۰۰۰۰۰ کلمه انگلیسی می باشد.

دیکشنری آکسفورد Oxford به عنوان یک دیکشنری تاریخی، بسیار متفاوت از دیگر دیکشنری های زبان انگلیسی فعلی است، که در آن ها تمرکز بر معانی امروزی می باشد. در دیکشنری آکسفورد Oxford هنوز هم معانی امروزی وجود دارد، اما تاریخچه تک تک کلمات و زبان را می توان در آن یافت که از طریق ۳ میلیون نقل قول، از ادبیات کلاسیک و نشریات تخصصی، فیلنامه ها و حتی کتاب های آشپزی گرفته شده است.

این دیکشنری بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و اولین جرقه پیدایش آن براساس گزارش سایت oed.com مربوط به سال ۱۸۵۷ میلادی است. در سال ۱۸۸۴ نسخه کوچکی از دیکشنری آکسفورد Oxford منتشر شد. درسال ۱۹۸۰ یک نسخه بروز رسانی شده از این دیکشنری منتشر شد و در سال ۱۹۹۲ اولین نسخه نرم افزاری دیکشنری آکسفورد Oxford بر روی لوح فشرده CD انتشار یافت.

هر سه ماه یکبار دیکشنری آکسفورد Oxford را بروز رسانی کرده و کلمات جدید را به آن اضافه می کنند و همچنین اطلاعات موجود را باز بینی می کنند.

دیکشنری آکسفورد Oxford از بهترین و قدیمی ترین دیکشنری های دنیا بشمار می رود، از دلایلی که این دیکشنری را جزو بهترین ها قرار داده است می توان به وجود مثال های مختلف اشاره کرد که سبب می شود زبان آموزان با معنای لغات به خوبی آشنا شوند، تلفظ لغت را به خوبی با اطلاعاتی که در دیکشنری بیان شده به درستی فرا بگیرند.

دیکشنری آکسفورد Oxford دارای دو نمونه پر کاربرد است :

Oxford Essential Dictionary

Oxford Advanced Learner’s Dictionary

 

دیکشنری Oxford Essential Dictionary

دیکشنری Oxford Essential Dictionary معمولا براس سطح Elementary تا Pre-Intermediate مورد استفاده قرار می گیرد. این دیکشنری جزو بهترین دیکشنری های موجود برای زبان آموزانی است که در سطح مبتدی هستند. زبان آموزان به کمک دیکشنری Oxford Essential Dictionary می توانند به تشخیص معنی لغات در جمله دست یابند و با نحوه کاربرد لغات به خوبی آشنا شوند و همچنین به مرور نحوه استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی را یاد گرفته تا در استفاده از دیکشنری Advanced کار راحت تری داشته باشند.

 

دیکشنری Oxford Advanced Learner’s Dictionary

دیکشنری Oxford Advanced Learner’s Dictionary مناسب برای سطح بالاتر از متوسط تا پیشرفته است. تفاوت این دیکشنری با دیکشنری Oxford Essential Dictionary در این است که دیکشنری Oxford Advanced Learner’s Dictionary دارای لغات بیشتر، توضیحات کامل تر است. این دیکشنری به علت نحوه توضیح و تعریف کلمات و لغات در سطوح بالاتر، مناسب زبان آموزان در سطح Intermediate و Advanced می باشد.

 

دیکشنری آنلاین آکسفورد

دیکشنری آکسفورد Oxford همانند دیگر دیکشنری ها دارای نسخه آنلاین نیز می باشد، که کمک می کند زبان آموزان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. نسخه آنلاین دیکشنری آکسفورد Oxford دارای بیش از ۳۵۰ هزار کلمه است که بر اساس سال ها تحقیق و پژوهش ایجاد شده است تا تمام افراد خصوصا زبان آموزان به آسانی به توانند از آن استفاده کنند. نسخه آنلاین این دیکشنری دارای موتور جستجوگر، تلفظ صوتی لغات، نشان دادن مثال های مختلف یک کلمه در جملات متعدد، بیان مترادف ها و متضاد های لغات و … است.

 

دانلود نسخه اندروید دیکشنری آکسفورد از گوگل پلی

دانلود نسخه IOS دیکشنری آکسفورد از اپ استور

برای استفاده از نسخه آنلاین بدون نیاز به نصب اینجا کلیک کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی و دانلود دیکشنری کمبریج Cambridge

لیست دیکشنری های معروف زبان انگلیسی

دانلود کتاب آکسفورد پیکچر دیکشنری Oxford Picture Dictionary (OPD)

4/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *