معرفی و دانلود دیکشنری کمبریج Cambridge

دانلود دیکشنری کمبریج Cambridge

معرفی و دانلود دیکشنری کمبریج Cambridge

از ابزارها و مراجع یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان می توان به دیکشنری ها اشاره کرد، که به صورت نسخه های چاپی و آنلاین در دسترس همگان قرار دارند.

دیکشنری ها از ابزار های بسیار مفید و ضروری زبان انگلیسی هستند که به زبان آموزان کمک می کنند تا با لغات و واژه هایی که معنای آن را نمی دانند آشنا شوند، اصطلاحات مختلف را با ذکر مثال به همراه تلفظ یاد بگیرند، و همچنین کمک می کنند تا نقش لغات در جمله را فرابگیرید و با فرم درست از آن ها استفاده نمایند.

استفاده از یک دیکشنری مناسب و کامل همواره جزو نیاز های اصلی و اساسی تمامی زبان آموزان بوده است، در این مقاله به معرفی دیکشنری کمبریج Cambridge Dictionary که از جامع ترین و مهم ترین دیکشنری های زبان انگلیسی است می پردازیم.

 

چطور با دیکشنری به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی بپردازیم؟

افراد برای پیدا کردن معنی کلمات از دیکشنری ها استفاده می کنند. در صورتی که دیکشنری ها دارای دیگر اطلاعات مفید و ضروری هستند که شما با مطالعه آن ها می توانید اطلاعات مهم و کاربردی را برای یادگیری و استفاده از واژگان بدست آورید.

همانطور که در بالا اشاره شد فهمیدن نقش کلمات در جمله و فرم های مختلف کلمات در نقش های مختلف یکی از کاربردهای مهم استفاده از دیکشنری ها می باشد.

دیگر موردی که یک دیکشنری می تواند به شما برای یادگیری زبان انگلیسی کمک نماید. مثال های کاربردی و قابل فهمی است که به شما نشان می دهد که یک کلمه چگونه و با چه ترکیبی در جمله بکار می رود و معنی و مفهوم آن کلمه را برای شما در محتوا روشن می سازد.

بیشتر کلمات در زبان انگلیسی دارای معانی مختلف برای موقعیت های گوناگون می باشند که دیکشنری ها می توانند این موضوع را به صورت کامل به شما نمایش دهند و با مثال های کاربردی این معانی را برای شما به خوبی توضیح دهند.

در استفاده از کلمات، آشنایی با کلمات دیگر که با آن ها ترکیب می شوند و بیشتر با آن ها بکار برده می شوند مهم می باشد تا بتوانید با ساختاری درست این کلمات را در جملات استفاده نمایید که می توانید این موارد را در دیکشنری ها مشاهده کرده و آن ها را فرابگیرید.

دیگر مورد مهم که دیکشنری ها به شما نشان می دهند بحث نوع و مکان استفاده از کلمات می باشد مثل رسمی یا غیررسمی بودن کلمات که بسیار مهم و ضروری هستند.

یکی از موارد مهم که دیکشنری را بسیار مهم و کاربردی جلوه می دهد دارا بودن تلفظ کلمات به هر دو شکل آمریکایی و بریتیش است که در دیکشنری های آنلاین و یا نرم افزاری می توانید به صوت آن ها نیز گوش دهید که در کنار فونتیک کلمات قرار داده شده اند. این موضوع کمک می کند تا شما یک کلمه را به صورت درست تلفظ کنید و با هر دو تلفظ آن کلمه نیز آشنا شوید تا درک آن برای تان در هر دو لهجه راحت تر شود.

دیکشنری ها به شما لغات مخالف و یا مترادف یک کلمه بیان می کنند که به این شکل شما بتوانید دایره لغات خود را به خوبی تقویت نمایید.

شما با استفاده از این اطلاعات و موارد دیگر می توانید از دیکشنری ها به عنوان یک مرجع مهم برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده و زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید.

 

مزایای دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

همانطور که بیان شد استفاده از دیکشنری سبب می شود زبان آموزان دایره واژگان خود را گسترش داده و لغات جدید را به خوبی بیاموزند. بهترین دیکشنری برای یادگیری زبان دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است. چرا که شما باید هر زبانی را با توضیح و مفهوم معانی در همان زبان فرابگیرید تا درک بهتری از کلمات برای استفاده از آن ها داشته باشید مخصوصا زمانی که برخی از کلمات دارای معانی بسیار یکسان و نزدیک بهم می باشند و یا در ترجمه آن ها به زبان فارسی ممکن است معنی اصلی به خوبی منتقل نشود.

به دلیل اینکه در دیکشنری انگلیسی به انگلیسی معنی لغات به صورت انگلیسی توضیح داده شده است ممکن است که در ابتدای امر استفاده از این نوع دیکشنری برای افراد سخت به نظر بیاید اما به مرور زمان نه تنها استفاده از آن آسان می شود بلکه در بهبود مهارت های زبانی نیز تاثیر بسیار زبادی دارد.

توصیه می شود دیکشنری ها را براساس سطح زبانی خودتان انتخاب کنید و به مرور با بالا رفتن سطح زبانی تان از دیکشنری های پیشرفته استفاده نمایید اینکار باعث می شود تا بهره بیشتری را از دیکشنری ها بدست آورید.

 

معرفی دیکشنری کمبریج Cambridge Dictionary

همانطور که گفتیم دیکشنری کمبریج Dictionary Cambridge جزو معروف ترین و معتبر ترین دیکشنری های دنیا می باشد، این دیکشنری برای زبان آموزانی که در سطح متوسط تا پیشرفته هستند بسیار مناسب است. شما می توانید این دیکشنری را به صورت چاپی، آنلاین و یا نرم افزاری در اختیار داشته باشید.

دیکشنری کمبریج Cambridge همانند دیگر دیکشنری ها دارای بخش هایی چون معنی لغات، تلفظ لغت، بیان فرم لغت در جمله، کلمات مترادف و متضاد است.

در دیکشنری کمبریج Cambridge دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد که در حالت آنلاین و نرم افزاری می توانید با گوش کردن به صوت آن ها تلفظ هر کدام را به خوبی فرابگیرید.

در اپلیکیشن Cambridge Advanced Learner’s Dictionary بخش هایی چون تصاویر، تمرین، بخش آزمون های بین المللی CPE, CAE, FCE, IELTS, BEC وجود دارد. به کمک این اپلیکیشن و به کمک قابلیت SUPERwrite زبان آموزان می توانند در هنگام تایپ چند حروف از یه کلمه، کلمه های مشابه و مورد نظر خود را در اختیار داشته باشند و آن ها را مشاهده کنند.

یکی از ویژگی های بارز این دیکشنری در حالت آنلاین توضیحات گرامری و دسته بندی های مرتبط کلمات براساس معنی و کاربرد می باشد.

دیکشنری کمبریج Cambridge دارای بیش از ۲۷۰۰۰۰ لغت، جمله، مثال، تمرین، نکات گرامری و… است. این دیکشنری تمامی لغات جدید و مهمی که در زبان انگلیسی وجود دارد را در برگرفته است. از ویژگی های برجسته این دیکشنری وجود مثال ها و تمرین های مختلف مربوط به آزمون های بین المللی است.

اپلیکیشن Cambridge این امکان را برای زبان آموزان فراهم کرده است که صدای خود را ضبط کنند و آن را با تلفظ استاندارد و درست خود دیکشنری مقایسه کنند. وجود دسترسی آسان برای پیدا کردن لغت مورد نظر در دیکشنری Cambridge از دیگر مزیت های این دیکشنری می باشد.

دانلود نسخه اندروید دیکشنری کمبریج از گوگل پلی

دانلود نسخه IOS دیکشنری کمبریج از اپ استور

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی و دانلود دیکشنری آکسفورد Oxford

لیست دیکشنری های معروف زبان انگلیسی

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *