راهنمای جامع آزمون زبان فرانسه DALF

راهنمای جامع آزمون زبان فرانسه DALF

برای نشان دادن توانایی و مهارت زبان فرانسه می توانید در آزمون های رسمی و معتبر این زبان شرکت نمایید. از جمله این آزمون ها، آزمون زبان فرانسه DALF می باشد که در سطوح C1 و C2 برای افراد بزرگسال برگزار می شود. همچنین برای دیگر سطوح و سنین باید در آزمون های DELF شرکت نمایید.

 

آزمون DALF چیست؟

آزمون DALF که مخفف Diplôme Approfondi de Langue Française می باشد یک مدرک زبان معتبر برای ارائه برای نشان دادن توانایی زبان فرانسه می باشد.

بسیاری از افراد برای تحصیل و مهاجرت به کشورهای فرانسه زبان و یا شهرهایی که زبان فرانسه به عنوان زبان اول و رسمی آن شناخته می شود نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان فرانسه دارند که آزمون DALF یکی از این آزمون ها بوده که برای تحصیل بسیار مورد پذیرش می باشد.

 

چرا باید در آزمون DALF شرکت کنیم؟

همانطور که بیان شد آزمون DALF یک آزمون سطح بالا برای تعیین سطح زبانی افراد در سطوح پیشرفته می باشد که بسیار مورد توجه افرادی است که می خواهند در دانشگاه های شهرهای فرانسوی زبان در مقاطع مختلف به تحصیل بپردازند و یا قصد مهاجرت کاری دارند.

این آزمون مخصوصا افراد بزرگسال است در نتیجه اگر در سنین پایین می باشید نیازی به شرکت در این آزمون نخواهید داشت افراد بالای ۱۷ سال می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

همچنین این آزمون تنها برای سنجش دو سطح C1 و C2 براساس معیارهای CEFR می پردازد و اگر نیازی به مدرک در این سطح زبان فرانسه را ندارید نیازی به شرکت در این آزمون را نخواهید داشت.

راهنمای جامع آزمون زبان فرانسه DALF


آزمون
DALF C1

متقاضیان آزمون در سطح DALF C1 می توانند به صورت روان و با استفاده از دایره لغات زیاد به بیان عقاید و نظرات خود در مورد موضوعات مختلف و همچنین با استفاده از مهارت های لازم به صورت شفاف و با ساختارهای پیشرفته مناسب به صحبت در مورد موارد مختلف بپردازند.

با دریافت این مدرک می توانید در بسیاری از برنامه های مختلف فرانسوی و همچنین دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف در کشورهایی چون کانادا برای تحصیل و همچنین برای کار اقدام نمایید.

این آزمون همچون آزمون های دیگر بین المللی زبان هر ۴ مهارت زبانی (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

هر بخش شامل نمره ۲۵ بوده که در مجموع شما می توانید حداکثر نمره ۱۰۰ را دریافت نمایید.

در بخش شنیداری این آزمون شما حدودا ۴۰ دقیقه زمان داشته تا با گوش کردن به فایل های صوتی مختلف به سوالات پاسخ دهید.

در بخش خواندن زمان شما ۵۰ دقیقه بوده که باید با خواندن یک سری متن ها با موضوعات مختلف چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه به سوالات پاسخ دهید.

در بخش نوشتاری شما ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان داشته و در این بخش شما با دو نوع سوال روبرو خواهید بود در قسمت اول باید خلاصه ای از یک متن تقریبا ۱۰۰۰ کلمه را بنویسید و در قسمت دوم باید یک متن در حمایت از متن خلاصه شده در قسمت اول را ارائه نمایید.

در بخش گفتاری شما ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت که با یک فرد به عنوان ممتحن به صحبت می پردازید.

در مجموع طول مدت زمان این آزمون ۴ ساعت می باشد و اگر بخواهید نمره قبولی را در این آزمون دریافت نمایید باید حداقل ۵۰ نمره را در مجموع کسب کنید و در هر قسمت نیز حداقل نمره برای قبولی نمره ۵ می باشد.

 

آزمون DALF C2

آزمون DALF C2 بالاترین سطح مدرک زبانی برای زبان فرانسه می باشد. افراد در این سطح در پیشرفته ترین سطح زبان فرانسه و تسلط در جنبه های مختلف زبان فرانسه هستند. این افراد می توانند زبان فرانسه را در بالاترین سطح آکادمیکی و برای مقاصد حرفه ای استفاده کنند.

ساختار آزمون DALF C2 نسبت به DALF C1 متفاوت است. به این صورت که در آزمون DALF C1 هر مهارت زبانی را به صورت جداگانه در ۴ بخش سنجش و ارزیابی می شود. اما در این آزمون دو بخش وجود دارد و دو مهارت شنیداری و صحبت کردن در یک بخش و دو مهارت نوشتن و خواندن در یک بخش دیگر با هم مورد ارزیابی می باشند.

هر کدام از این دو بخش ۵۰ نمره داشته که در مجموع شما می توانید ۱۰۰ نمره را کسب نمایید. برای بخش اول قسمت شنیداری و گفتاری شما ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت و برای بخش دوم خواندن و نوشتن ۳ ساعت زمان اختصاص داده شده است.

در کل این آزمون ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. برای قبولی در این آزمون همچون DALF C1 حداقل نمره ۵۰ از ۱۰۰ باید کسب شود و در هر مهارت حداقل نمره ۵ خواهد بود.

 

آزمون DALF در ایران

این آزمون در ایران البته در چند کلان شهر برگزار می شود. برای ثبت نام می باید دو قطعه عکس پرسنلی پشت نویسی شده ۴*۳ یا ۴*۶ به همراه کپی پاسپورت و یا کپی ترجمه رسمی شناسنامه و فرم تکمیل شده ثبت نام و همچنین اگر در آزمون DELF شرکت کرده اید یک کپی از مدرک آن را همراه داشته باشید.

این آزمون توسط مرکز زبان فرانسه تهران برگزار می شود و همانطور که گفته شده در شهرهای دیگر چون تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد نیز می توانید در این آزمون شرکت نمایید.

 

هزینه ثبت نام در آزمون DALF

با اینکه آزمون DALF در ایران برگزار می شود اما پرداخت هزینه به یورو خواهد بود. هزینه ثبت نام برای هر دو حالت آزمون DALF ۱۰۰ یورو می باشد.

 

 

 

 آموزشگاه زبان دهخدا دارای یک دپارتمان مستقل و حرفه ای برای آموزش زبان فرانسه می باشد

 

 

مطالب مرتبط پشنهادی:

آزمون های زبان فرانسه کدام اند؟

راهنمای جامع آزمون زبان فرانسه TCF

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *