مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B2

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2

برای یادگیری زبان آلمانی، ابتدا باید هدف خودمون را از یادگیری مشخص کنیم و برای یادگیری و تسلط به زبان آلمانی با برنامه ریزی شروع به یادگیری کنیم. ما می توانیم برای یادگیری زبان آلمانی از روش های مختلف یادگیری مثل کلاس های آموزشی، کتاب های درسی، فیلم و سریال و حتی موسیقی استفاده کنیم تا سطح زبانمون را بالا ببریم.

هر سطح یادگیری زبان آلمانی، زمان خاص خود و تلاش مستمر ما را می طلبد، پس برای اینکه بتوانیم سطح زبانی خود را به B2 برسانیم باید با برنامه ریزی پیش بریم. در این مقاله می خواهیم برای شما بیان کنیم که چقدر زمان نیاز دارید تا بتوانید مدرک زبان آلمانی در سطح b2 را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

 

یادگیری آلمانی چقدر طول می کشد؟

زمانی که به طور منظم به مطالعه آلمانی بپردازید و این کار را به صورت مستمر انجام دهید سریع تر می توانید به سطوح دلخواه خود در آلمانی برسید. در واقع، تعداد ساعات مطالعه شما به طور کلی تسلط شما به زبان آلمانی را افزایش می دهد. بنابراین، چه بخواهید در خارج از کشور آلمان تحصیل کنید، چه بخواهید به کشورهای آلمانی زبان مهاجرت کنید، یا به سادگی زبان آلمانی را برای صحبت با دوستان خود یاد بگیرید، باید این کار را به سرعت و با تعهد کافی انجام دهید.

جدول زیر نشان می دهد که برای گذراندن هر سطح به چند هفته نیاز دارید. حدود 160 تا 180 ساعت در هر سطح مورد نیاز است.

مدت زمان (30 درس در هفته) مدت زمان (20 درس در هفته) سطح مهارت
6 هفته 8 هفته (60 تا 150 ساعت) A1
6 هفته 8 هفته (150 تا 260 ساعت) A2
6 هفته 8 هفته (260 تا 490 ساعت) B1
6 هفته 10 هفته (450 تا 600 ساعت) B2
6 هفته انفرادی (600 تا 750 ساعت) C1
انفرادی انفرادی (750+ ساعت) C2

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که، برای رسیدن به سطح C1 و C2 تا حد زیادی به ثبات و تعهد فرد بستگی دارد.

یادگیری آلمانی چقدر طول می کشد

 

یادگیری آلمانی A1 چقدر طول می کشد؟

طبق گفته Goeth Institute ، حداقل 2 تا 3 ماه طول می کشد تا کسی به سطح A1 آلمانی را برسد. معمولاً بسته به انگیزه شما، یادگیری آلمانی در این سطح حدود سه ماه طول می‌کشد.

دروس آلمانی با معرفی فرهنگ آلمانی به غیر آلمانی زبان ها شروع می شود. مهارت های پایه گرامر آلمانی مهم ترین بخش برای یادگیری در سطح A1 آلمانی است. برای رسیدن به این سطح، باید با ساختار جملات آشنایی داشته باشید و مهارت های نوشتاری خود را حتی با مکالمات اولیه توسعه دهید.

در این سطح، شما قادر خواهید بود خود را به طور طبیعی معرفی کنید و عبارات اساسی مرتبط با زندگی روزمره را به درستی به زبان آلمانی بیان کنید.

 

یادگیری زبان آلمانی A2 چقدر طول می کشد؟

برای تکمیل سطح A2 بین 150 تا 260 ساعت زمان لازم است. این سطح شامل درک حالت مفعول غیرمستقیم، حروف اضافه با افعال داتیو، ضمایر، زمان آینده ساده، زمان گذشته و … است. در این سطح، شما قادر خواهید بود در مورد موضوعات اساسی بحث کنید و نیازهای خود را بیان کنید، مانند زمانی که در حال خرید چیزی هستید.

شما قادر خواهید بود عبارات مربوط با موضوعات و شرایط فوری خود را درک کنید (به عنوان مثال، اطلاعات شخصی یا اطلاعات مربوط به خانواده، کار، محیط اطراف و موارد دیگر).

آلمانی سطح A1 و A2 ارتباط نزدیکی با هم دارند و این امکان وجود دارد که شما شباهت های زیادی بین آن ها پیدا کنید. جدای از موارد فوق، شما همچنین در مورد اسم ها، افعال، ساخت جملات، پایان های صفت و حروف اضافه در این سطح و موارد دیگر چیزهای زیادی خواهید آموخت.

 

یادگیری زبان آلمانی B1 چقدر طول می کشد؟

حدود 8 هفته برای یادگیری سطح B1 آلمانی که به عنوان سطح متوسط نیز شناخته می شود، زمان نیاز دارید. بسته به آنچه از سطح A1 و A2 قبلی خود یاد گرفته اید، می توانید این مدت زمان متغیر باشد. با رسیدن به این سطح، می ‌توانید مسیر ها را یاد بگیرید و با مردم محلی در مناطق آلمانی زبان چه در اروپا و چه در آلمان ارتباط برقرار کنید.

در سطوح B1 و B2، از شما خواسته می شود که بریده های روزنامه و چند گزیده از برنامه های تلویزیونی یا فیلم ها را بخوانید تا مهارت های خواندن خود را بهبود ببخشید. برای اینکه الگوها را راحت تر یاد بگیرید، بهتر است شروع به خواندن کتاب های کودکان در سطح ابتدایی کنید. خواهید دید که از کدام جنسیت اسم و زمان فعل استفاده می شود و این می تواند برای شما یک تمرین عالی باشد.

 

یادگیری زبان آلمانی B2 چقدر طول می کشد؟

یادگیری سطح B2 آلمانی حدود 450 تا 600 ساعت زمان می برد. با B2، می توانید بدون اینکه آهسته صحبت کنید یا از کلمات ساده استفاده کنید، به راحتی با افراد بومی صحبت کنید. اگر به B2 رسیدید، می توانید خود را با جزئیات و با طیف گسترده ای از عبارات معرفی کنید، نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان کنید و در مورد مزایا و معایب انتخاب های مختلف بحث کنید.

در سطح B2 شما دایره واژگانی در حدود 4000 کلمه خواهید داشت. در واقع، الزامات استاندارد در دانشگاه های آلمان سطوح B2 تا C1 است، بنابراین سطح B2 می تواند برای ورود شما به دانشگاه های آلمان کافی باشد.

 

آیا می توانم به سطح زبان آلمانی B2 در 6 ماه برسیم؟

به طور متوسط، برای رسیدن به سطح B2 و کسب رتبه خوب، به 7 تا 9 ماه زمان نیاز دارید، اما با تلاش کافی می توانید آن را به مدت 6 ماه تکمیل کنید. نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که چقدر به طور مستمر مطالعه می کنید، تعداد ساعاتی که هر روز برای صحبت کردن، خواندن و نوشتن صرف می کنید چقدر است. با برنامه ریزی درست و تلاش خود می توانید تا ۶ ماه خود را به سطح B2 برسانید.

 

یادگیری زبان آلمانی C1 چقدر طول می کشد؟

برای یادگیری سطح C1 آلمانی بین 600 تا 750 ساعت زمان لازم است. در نتیجه با تکمیل سطح C1 می‌توانید، طیف وسیعی از متون طولانی ‌تر را درک کنید. شما قادر خواهید بود معنای ضمنی را تشخیص دهید و ایده های خود را روان و بدون نیاز به جستجوی کلمات بیان کنید. علاوه بر آن می توانید، اهداف اجتماعی، آکادمیک و حرفه ‌ای خود را بیان کنید، می‌توانید متنی واضح، ساختارمند و دقیق تولید کنید و از الگوهای سازمانی و منسجم استفاده کنید.

زبان آلمانی در سطح C1 پیشرفته در نظر گرفته می شود و تسلط کامل بر گرامر و واژگان آلمانی را نشان می دهد. با تسلط در سطح C1 آلمانی، می توانید تقریباً هر شغلی را که به یک زبان آلمانی عالی نیاز دارد انجام دهید، بنابراین فرصت های شغلی زیادی در سراسر جهان خواهید داشت.

 

یادگیری زبان آلمانی C2 چقدر طول می کشد؟

برای رسیدن به سطح C2 باید حداقل 750 ساعت آلمانی خوانده باشید، اما ممکن است تا 3 سال طول بکشد. زبان آموزان در C2 می‌ توانند تقریباً هر چیزی را که می‌ خوانند یا می ‌شنوند بدون هیچ زحمتی درک کنند. آن ها می توانند اطلاعات را از منابع مختلف نوشتاری و گفتاری خلاصه کنند و دلایل و توضیحات را به طور منطقی توضیح دهند.
پس از تکمیل سطح C2، می‌توانید طیف وسیعی از متون چالش ‌برانگیز، طولانی‌ تر را درک کنید و از زبان آلمانی برای اهداف اجتماعی، آکادمیک و حرفه ‌ای به ‌طور انعطاف‌ پذیر و مؤثر استفاده کنید.

 

سخت ترین قسمت یادگیری آلمانی چیست؟

سخت ترین بخش یادگیری آلمانی این است که سه جنس گرامر در آن وجود دارد و دستور زبان آن بسیار پیچیده است و تسلط بر آن را دشوار می کند. چیزهای زیادی در زبان آلمانی وجود دارد که می توان آن ها را با استفاده از دو کلمه متفاوت با یک معنی بیان کرد. انتخاب هر کدام به زمینه و معیارهایی بستگی دارد. این همچنین برای کل جملات و عبارات صدق می کند.

در اینجا برخی از سخت ترین چیز ها در مورد یادگیری آلمانی آورده شده است:

 

۱. گرامر

قوانین گرامری در آلمانی وجود دارد که با قوانین سایر زبان ها متفاوت است. این به این دلیل است که آلمانی دارای سطح نسبتاً بالایی از (inflection) است که در آن کلمات بسته به نقش دستوری آن ها تغییر می کنند.

 

۲. تلفظ

زبان آموزان آلمانی گاهی اوقات هنگام صحبت کردن اشتباه تلفظ می کنند زیرا آن ها دهان خود را به اندازه آلمانی ها محکم نمی بندند. وقتی یک آلمانی صحبت می‌کند، متوجه می‌ شوید که به سختی دهان شان را باز می‌کنند.

 

۳. وجود سه نوع جنس

سه نوع جنسیت وجود دارد (مذکر، مؤنث و خنثی)، (کلماتی که به -ung ختم می‌شوند معمولاً مؤنث هستند، آن هایی که به -er ختم می‌شوند معمولاً مذکر هستند)، اما مهم ‌تر از این است که جنسیت همیشه با ساختار کلمه تعیین نمی شود، بلکه با معیار های کاملاً تصادفی تعیین می شود.

 

مقاله پیشنهادی : آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

 

برای یادگیری زبان آلمانی می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان آلمانی مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمامی آزمون های زبان آلمانی

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *