مدرک زبان آلمانی گوته (Goethe Zertifikat)

آزمون گوته در ایران

مدرک گوته

برای تحصیل در خارج از کشور و یا دریافت اقامت به یک مدرک معتبر زبان نیاز داریم. معمولا در کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگستان، استرالیا، کانادا مدرک های آیلتس و تافل مورد تایید و استفاده می باشند برای این منظور در کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند مانند آلمان، اتریش، سوئیس، لیختنشتاین به یک مدرک زبان آلمانی معتبر نیاز است گرچه در برخی از مقاطع تحصیلی شما می توانید با ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز به تحصیل بپردازید. از این رو موسسه زبان آلمانی گوته که یک موسسه آزاد اما زیر نظر سفارت آلمان مشغول فعالیت در حوزه زبان آلمانی است آزمون زبان آلمانی را برای اعطا یک مدرک زبان آلمانی معتبر برگزار می کند تا براساس نمره و سطح آشنایی شما با زبان آلمانی بتوانید در کشورهای آلمانی زبان به تحصیل و اقامت بپردازید. از این رو مدرک گوته می تواند برای کسانی که مشغول یادگیری زبان آلمانی هستند و علاقه مند به زندگی و یا تحصیل و کار در کشورهای آلمانی زبان می باشند بدون داشتن مدرک زبانی دیگر به راحتی پذیرش بگیرند. مدارک زبان گوته همانند مدرک های زبان دیگر آلمانی مانند تست داف TestDaF بسیار معتبر بوده و شما با شرکت در آزمون موسسه زبان آلمانی گوته و دریافت نمره مورد نظر خود می توانید از این مدرک برای اهداف خود استفاده نمایید. موسسه زبان آلمانی گوته در ایران نیز فعالیت داشته و شما می توانید در این آزمون در کشور ایران شرکت نمایید.

 

آزمون زبان گوته چیست؟

همانطور که بیان شد آزمون گوته یک آزمون زبان آلمانی می باشد تا میزان توانایی شما را در سطوح مختلف زبان آلمانی ارزیابی نماید و براساس آن مشخص می شود که سطح زبان آلمانی شما به چه میزان بوده و شما می توانید بعد از دریافت مدرک مورد نیاز براساس سطحی که می خواهید برای پذیرش دانشگاه و یا مهاجرت و کسب و کار در کشورهای آلمانی زبان اقدام نمایید. این آزمون همچون دیگر آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تافل، تست داف و … برگزار می شود و مهارت های اصلی زبان خواندن یا درک مطلب، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن را مورد سنجش قرار می دهد. یکی از ویژگی های این آزمون این است که برای هر سطح زبان یک آزمون طراحی شده است و شما می توانید پس از اتمام دوره خود در هر سطح در آن آزمون شرکت کرده و پس از دزیافت دریافت مدرک آن سطح توانایی خود را در آن سطح نشان دهید. سطوح آزمون زبان گوته دارای شش سطح است که از سطح A1 تا C2 تقسیم بندی شده است. در ادامه به توضیح ویژگی های هر سطح خواهیم پرداخت.

 

آزمون سطح A1 گوته Goethe-Zertifikat A1

این سطح اولین سطح زبان آلمانی می باشد که شما پس از اتمام یادگیری آن می توانید در این آزمون شرکت نمایید. با قبولی در این آزمون قادر خواهید بود به زبان ساده منظور خود را در مورد مسائل پایه و روزمره بیان کنید و برای قبولی در این سطح اطلاعات بسیار ابتدایی از زبان آلمانی نیاز است. با قبولی در این آزمون می توانید موقعیت های روزمره زندگی، پیغام های تلفنی، یک سری گفت و گو های کوتاه را درک کنید. قادر به درک کلیت مطالب در تبلیغات و روزنامه ها و یک سری مقالات عمومی هستید. ، قادر به معرفی خود و دادن یک سری اطلاعات اولیه به زبان آلمانی می باشید. قادر به پاسخ گویی و نیز طرح سوال در مورد موضوعات ساده خواهید بود.

 

آزمون سطح A2 گوته Goethe-Zertifikat A2

این آزمون دومین سطح زبان آلمانی را شامل می شود که مخصوص بزرگسالان و نوجوانان طراحی شده است. برای این آزمون نیز باید از سطح پایه ای زبان آلمانی دانش لازمه را داشته باشید. با قبولی در این سطح از آزمون می توانید مکالمات ساده خود را کمی بست داده و در موقعیت های کمی رسمی به برقراری مکالمه بپردازید و نیز اطلاعات خود را از سطح پایه کامل کرده و تمامی جنبه های آموزش مبتدی زبان آلمانی را یاد خواهید گرفت. در صورت دارا بودن مدرک این سطح نشان دهنده این است که شما مفاهیم اولیه و پایه ای زبان آلمانی را به خوبی فرا گرفته اید.

 

آزمون سطح B1 گوته Goethe-Zertifikat B1

شروع دوره متوسطه زبان آلمانی سطح B1 بوده که در مرحله اول با اتمام سطح B1 آغاز می شود. آزمون سطح B1 گوته نشان دهنده درک شما از مفاهیم اصلی از مقالات استاندارد زبان آلمانی می باشد که می تواند شامل موضوعاتی مثل کار، مدرسه، اوقات فراغت و… باشد. قادر خواهید بود در بسیاری از موقعیت های روزمره و در مسافرت از زبان آلمانی استفاده نمایید. می توانید از علاقه مندی ها و در مورد تفریحات و ساختارهای کمی پیچیده آلمانی صحبت کنید. می توانید در مورد تجربیات خود در گذشته و برنامه های خود برای آینده صحبت نمایید. همچنین قادر به بیان نظرات خود در موضوعات روتین بوده و دلایلی را برای نظرات خود مطرح نمایید.

 

آزمون سطح B2 گوته Goethe-Zertifikat B2

سطح چهارم آزمون زبان آلمانی گوته آزمون B2 می باشد که این سطح تکمیل کننده سطح متوسطه بوده و مقدمه ای برای آغاز سطح پیشرفته زبان آلمانی است. با این سطح شما می توانید بر موضوعات مهم و اصلی و درک اخبار در زمینه های مختلف بپردازید. قادر به خواندن متن های مختلف و داستان های کوتاه و پیچیده زبان آلمانی هستید. در این سطح می توانید از گرامر پیچیده زبان آلمانی استفاده کرده و در مورد مسائل با نظرات کارشناسی تر صحبت نمایید و به صورت جدی تر و با دلایل بهتر از عقیده خود دفاع نمایید. نکات تکمیلی گرامری سطح متوسطه در این سطح از آزمون گوته سنجیده می شوند.

 

آزمون سطح C1 گوته Goethe-Zertifikat C1

پس از پایان سطح B2 وارد سطوح پیشرفته زبان آلمانی خواهید شد که برای این سطح نیز دو آزمون وجود دارد که سطح اول پیشرفته C1 می باشد. در این سطح شما قادر به نوشتن و خواندن متن های طولانی و پیچیده و تخصصی هستید. گستره واژگان شما بسیار وسیع خواهد بود و برای موقعیت های مختلف می توانید از آن ها بهره ببرید. براحتی می توانید به صورت آنی شروع به بحث کردن در مورد موضوعات مختلف نمایید و مسیر بحث را کنترل کنید. با استفاده از ساختارهای پیچیده گرامری و ساختارهای رسمی می توانید در موقعیت های جدی و مهم ابراز عقیده نمایید.

 

آزمون سطح C2 گوته Goethe-Zertifikat C2

آخرین آزمون گوته در سطح C2 می باشد که ششمین سطح زبان آلمانی است. قبولی شما در این آزمون بیان می کند که شما زبان آلمانی را همانند یک فرد آلمانی زبان فرا گرفته اید و قادر به استفاده از این زبان در تمامی موقعیت ها به صورت رسمی و غیر رسمی، تخصصی و با آشنایی با تمامی عبارات و اصطلاحات رایج و پرکاربرد در زبان آلمانی می باشید. همچنین دانش کافی از فرهنگ آلمانی نیز خواهید داشت. با دریافت این مدرک شما براحتی در هر دانشگاهی می توانید به تحصیل بپردازید.

 

هزینه شرکت در آزمون گوته

برای شرکت در آزمون گوته هر سطح به طور خاص دارای یک هزینه برای پرداخت می باشد و شما می توانید براساس سطحی که می خواهید در آزمون مربوط به آن شرکت نمایید هزینه آزمون مورد نظر را پرداخت نمایید. هزینه آزمون گوته در هر سطح به شرح زیر است:

۱. سطح A1 آزمون گوته: ۱۰۵ یورو

۲. سطح A2 آزمون گوته: ۱۲۵ یورو

۳. سطح B1 آزمون گوته: ۲۱۰ یورو

۴. سطح B2 آزمون گوته: ۲۴۰ یورو

۵. سطح C1 آزمون گوته: ۲۷۰ یورو

۶. سطح C2 آزمون گوته: ۲۹۵ یورو

برگزاری این آزمون به صورت ماهانه در مرکز موسسه زبان آلمانی گوته می باشد و در ایران تقریبا آخر هر ماه زمان برگزاری آزمون گوته است.

 

اعتبار مدرک گوته

مدرک گوته از اعتبار بالایی برخوردار بوده و شما براحتی می توانید با دریافت مدرک گوته در سطوح بالا از دانشگاه های آلمان مجوز پذیرش دریافت نمایید البته اگر سایر شرایط دیگر برای شما برقرار باشد. از لحاظ مدت زمان اعتبار این آزمون برای دریافت پذیرش دانشگاه به مدت ۲ سال اعتبار اجرایی خواهد داشت اما برای دریافت اقامت و سایر موارد اعتباری همیشگی دارد.

 

نحوه ثبت نام امتحان گوته

برای ثبت نام در آزمون گوته می توانید به سایت موسسه زبان گوته مراجعه نمایید و در قسمت آزمون ها به بخش آزمون مورد نظر خود مراجعه کرده و از آخرین برنامه برگزاری آزمون ها و تاریخ آن ها مطلع شوید و از طریق وبسایت به صورت اینترنتی به ثبت نام در آزمون اقدام نمایید. پرداخت هزینه آزمون به صورت اینترنتی .بوده و تمامی مراحل آزمون نیز در یک روز برگزار می شود.

 

نحوه نمره دهی در آزمون گوته

آزمون گوته نیز همانند آزمون های دیگر دارای ۴ بخش اصلی برای سنجش چهار مهارت اصلی زبان آلمانی است در نتیجه برای هر کدام نمره جداگانه ای اتخاذ شده است. اما برای قبولی در این آزمون باید حداقل به ۶۰ درصد از سوالات پاسخ درست داده و در تمامی بخش ها نمره قبولی را کسب کنید و در صورتی که قادر به دریافت نمره قبولی در یک بخش نباشید امکان آزمون مجدد برای همان قسمت برای متقاضی وجود دارد.

 

نمونه سوالات آزمون گوته

برای دریافت نمونه سوالات آزمون گوته و آشنایی با سوالات آزمون می توانید در سایت موسسه زبان آلمانی گوته به سوالات دوره های گذشته آزمون دسترسی داشته و آن ها را دریافت کرده و مطالعه نمایید.

 

کلاس های آمادگی آزمون گوته

برای کسب آمادگی لازم و کافی برای شرکت در آزمون گوته می توانید در کلاس های آمادگی آزمون شرکت نمایید بسیاری از موسسات زبان آلمانی به برگزاری این کلاس ها پرداخته اند از جمله آموزشگاه زبان دهخدا و موسسه زبان آلمانی گوته که می توانید با شرکت در این کلاس ها سطح آمادگی خود را برای شرکت در آزمون گوته بالا برده و با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود زیر نظر اساتید مجرب در بحث آزمون گوته بهترین نتیجه را در آزمون زبان آلمانی گوته کسب نمایید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای اخذ مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

معرفی تمامی آزمون های زبان آلمانی

راهنمای آزمون آلمانی DSH ، معرفی منابع و ثبت نام

4.8/5 - (23 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *