معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری روسی

بهترین فیلم ها برای آموزش زبان آلمانی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری روسی

برای یادگیری زبان روسی و یا هر زبان دیگری جدا از شرکت در کلاس های آموزش زبان روسی می توانید از فیلم و سریال هم استفاده کنید. فیلم ها و سریال ها به دلیل جذابیتی که دارند باعث می شوند تا شما زبان روسی را به همراه سرگرمی و با لذت بیشتری فرابگیرید. با دیدن فیلم و سریال شما می توانید تلفظ کلمات را به خوبی یاد بگیرید و تمرین نمایید. با تماشا فیلم و سریال استفاده درست از کلمات و اصطلاحات در موقعیت مناسب شان را بهتر درک خواهید کرد و با بسیاری از اصطلاحات عامیانه که در زبان روسی مورد استفاده می باشند آشنا خواهید شد.

دیدن فیلم و سریال قدرت شنیداری شما را به خوبی و با سرعت بالایی تقویت خواهد کرد و تدام در تماشای آن ها گوش و ذهن شما را بیشتر با لهجه روسی و مدل های مختلف صحبت کردن آشنا خواهد کرد. پس اگر در حال یادگیری زبان روسی می باشید از دیدن فیلم و سریال غافل نشوید و حتما در برنامه مطالعاتی خود تماشای فیلم و سریال روسی را قرار دهید.

 

چه نوع فیلم و سریالی برای یادگیری زبان روسی مناسب است؟

آموزش به واسطه تماشای فیلم و سریال شاید کمی برای برخی از افراد سخت باشد اینکه شما اگر متوجه کلمات و جملات نشوید چگونه می خواهید به یادگیری بپردازید. برای اینکار باید به سطح زبان خود توجه کنید در سطوح پایین زبان توصیه نمی شود تا با استفاده از فیلم و سریال به یادگیری بپردازید و این موضوع حتی می تواند نتیجه عکس داشته باشد و شما را از یادگیری ناامید نماید. اما اگر دارای یک سطح متوسط زبان روسی هستید و می توانید درک خوبی از زبان روسی داشته باشید براحتی می توانید با استفاده از فیلم و سریال های مناسب به یادگیری زبان روسی بپردازید.

شاید اینکه بخواهیم با قطعیت یک مجموعه از فیلم و سریال ها را برای آموزش بیان کنیم کار درستی نباشد اما شما برای انتخاب فیلم و سریالی که بخواهید به واسطه آن به آموزش زبان روسی بپردازید اول از همه باید علاقه مندی خود را در نظر بگیرید چرا که فیلمی برای یادگیری زبان روسی مناسب باشد اما شما از آن لذت نبرید این فیلم نمی تواند برای یادگیری زبان روسی برای شما مفید باشد.

این موضوع به خاطر این می باشد که شما نیاز خواهید داشت چندین بار صحنه های مختلف را تماشا کنید و به مرور دیالوگ های مختلف بپردازید و اگر شما از دیدن آن ها لذت نبرید برای تان کاری خسته کننده خواهد بود و مطمئنا بعد از مدتی آن را کنار خواهید گذاشت. نکته دیگر و مهم این است که براساس سطح خود شروع به دیدن نمایید. مثلا اگر سطح متوسطی دارید به دنبال فیلم و سریال هایی نروید که دارای موضوعات سخت و جملات و کلمات پیچیده می باشند زیرا که شما را برای یادگیری دلسرد خواهند کرد. معمولا فیلم و سریال های کمدی بیشتر برای یادگیری زبان مناسب می باشند.

 

چطور با فیلم و سریال زبان روسی یاد بگیریم؟

تصور کنید شما فیلم یا سریال مورد نظرتان را انتخاب کردید حالا چطوری باید به یادگیری زبان روسی بپردازید. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از ساده ترین آن ها این است که شما می توانید به سراغ بخش هایی از فیلم و سریال که دوست دارید بروید و چند بار با زیرنویس و سپس بدون زیرنویس آن ها را نگاه کنید. سپس به چک کردن کلمات و اصطلاحات جدیدی که معنی آن ها را بلد نیستید بپردازید.

در ادامه با درک بهتر از معنی جملات دوباره به تماشای صحنه های فیلم بپردازید و بعد از بیان هر جمله فیلم را نگه دارید و جمله مربوطه را تکرار کنید در اینکار بهتر است که سعی کنید لحن تان شبیه لحن بازیگر و فضای فیلم و سریال باشد. این کار را چندین بار تکرار نمایید و سپس بعد از اینکه کمی بر روی جملات مسلط شدید تلاش کنید به همراه بازیگران به بیان دیالوگ ها بپردازید نگران نباشید اگر درگفتن دیالوگ ها عقب می مانید برای راحت تر شدن می توانید کمی سرعت بیان دیالوگ ها را آهسته تر کنید.

با این روش می توانید قدرت صحبت کردن خود را تقویت نمایید و تلفظ لغات و لحن بیان آن ها را به خوبی یاد گرفته و شبیه روسی زبان ها صحبت کنید. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که حتما در این کار استمرار داشته باشید و حتی به میزان کم هر روز این کار انجام دهید. مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روزانه می تواند بسیار خوب باشد.

 

لیست فیلم و سریال روسی برای یادگیری زبان روسی

در این بخش به معرفی چند فیلم و سریال روسی پرداخته ایم تا بتوانید با استفاده از آن ها زبان روسی خود را بهتر تقویت نمایید.

 

Бедная Настя (Poor Nastya)

 اولین سریالی که می خواهیم به شما معرفی کنیم یک سریال تاریخی است که  در ۳۴ کشور پخش شده است. داستان این سریال روایت کننده سال های ۱۸۳۹ است. آنا یک دختر خدمتکار می باشد اما بارون کورف او را به عنوان دخترش بزرگ کرده است. شاهزاده میخالی در مورد این موضوع چیزی نمی داند و عاشق آنا می شود. این سریال ۱۲۷ قسمت بوده و روایت کننده یک داستان عاشقانه است. در این سریال شما با ماجراهای زیادی روبرو خواهید شد که این سریال را بسیار جذاب کرده است. در این سریال نحوه صحبت کردن بازیگران به صورتی واضح و آرام می باشد که جملات را به صورت کامل و قابل درک بیان می کنند. همچنین این سریال نسبت به تاریخ روسیه نیز به شما اطلاعات جالبی خواهد داد.

 

Брат (Brother)

این فیلم روسی در ژانر گانگستری است. این فیلم در بخش فیلم برداری یک تحول عظیم در صنعت نمایش روسیه بوده است. در این فیلم شما با واقعیت ها و خشونت های اتفاق افتاده در روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روبرو خواهید شد. همچنین می توانید داستان های جذابی را در مورد دنیای زیرزمینی شهر سن پترزبورگ در دهه ۹۰ مشاهده کنید. برای ساخت این فیلم تنها یک دوربین استفاده شده است. این فیلم مناسب افرادی است که در سطح پیشرفته زبان روسی هستند و برای افراد در سنین بالا مناسب می باشد. در این فیلم از کلماتی استفاده می شود که برای افراد مبتدی درک شان کمی سخت است. با دیدن این فیلم شما بسیاری از لغات عامیانه و همچنین در زمینه جرم و جنایت را فراخواهید گرفت.

 

Достоевский (Dostoyevsky)

 این سریال یک بیوگرافی جذاب از یکی از بزرگ ترین نویسندگان جهان و روسیه به نام داستایوفسکی است. این سریال بسیار زیبا و جذاب در مورد زندگی این نویسنده بزرگ می باشد. در این سریال شما با ۳۰ سال از دوران زندگی داستایوفسکی همراه خواهید بود. در این سریال با فراز و نشیب های زندگی این نویسنده بزرگ در طول دوران زندگی حرفه ای اش همراه خواهید بود که اگر زبان روسی را یاد می گیرید حتما یکی از طرفداران داستایوفسکی هستید پس دیدن این سریال بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود. البته این سریال سراسر براساس واقعیات نبوده و در خیلی از موارد نمی توان به داستان هایی که در سریال رخ می دهد اطمینان کامل داشت. اما زبان مورد استفاده در این سریال بسیار قابل فهم و زیبا و دقیق است. اگر به دنبال یک سریال عالی برای یادگیری زبان روسی هستید این سریال یکی از بهترین گزینه های شما است.

 

А́нна Каре́нина (Anna Karenina)

باز هم یک سریال بی نظیر از یک رمان زیبا از نویسنده ی بزرگ دیگر روسی یعنی تولستوی که قدرت قلم او بر کسی پوشیده نیست. این مینی سریال جذاب با نام آنا کارینا که براساس رمان تولستوی با همین نام ساخته شده یکی از سریال های جذاب و زیبا برای تماشا و یادگیری زبان روسی است. این سریال دارای ۸ قسمت می باشد. زبان روسی این سریال بسیار واضح می باشد و بازیگران به خوبی و با لحنی قابل فهم و درست به بیان دیالوگ ها می پردازند. توصیه می شود که حتما این سریال را در اولویت های اصلی لیست خود قرار دهید.

 

Кухня (Kitchen)

اگر طرفدار سریال های سیتکام و کمدی هستید و در عین حال می خواهید با سریال زبان روسی را نیز یاد بگیرید این سریال یکی از بهترین انتخاب های شما می باشد. سریال آشپزخانه که دارای بیش از ۱۰۰ قسمت می باشد. اکثر اتفاقات این سریال در آشپزخانه یک رستوران رخ می دهد. لغات مورد استفاده در این سریال خیلی در سطوح پیشرفته نبوده و بیان بازیگران بسیار قابل درک است. این سریال برای تمامی سطوح یادگیری زبان روسی مناسب می باشد و حتی زبان آموزان مبتدی زبان روسی نیز می توانند با این سریال نکات جالبی را فرابگیرند.دیگر سریال ها و فیلم هایی که می توانید برای یادگیری زبان روسی از آن ها بهره ببرید به صورت زیر می باشند:

Екатерина (Catherine)

Анжелика (Angelica)

Вечерний Ургант (Evening Urgant)

Интерны (Interns)

Физрук (P.E. Teacher)

Ночные Ласточки (Night Swallows)

Ветер в лицо (Wind in the Face)

Метод (Method)

Один в один! (One to One)

Мажор (Silver Spoon)

Лучше, чем люди (better than Us)

Sпарта (Sparta)

Анна-детективъ (Detective Anna)

Нюхач (The Sniffer)

 Контакт (Contact)

صفحه ورود به دوره آموزش زبان روسی

مطالب پیشنهادی

جملات پرکاربرد روسی ، مکالمات ساده روسی

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان روسی (Russian)

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان روسی

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان روسی

4/5 - (6 امتیاز)

3 در مورد “معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری روسی”

  1. ممنون بابت معرفیتون🌷 فقط اینکه خیلی خوب میشد اگه خودتونم این سریال هارو قرار میدادین تو سایتتون چون پیدا کردن فیلم و سریالای روسی یکمی سخته🤌🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *