معرفی فیلم و سریال با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان

معرفی فیلم و سریال با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان

اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقمندید قطعا بارها شنیده اید که دیدن فیلم و سریال یکی از روش های کاربردی برای تقویت زبان است. در گذشته آموزش زبان بیشتر کتاب محور بوده و زبان آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی مجبور به خواندن کتاب های گاها طولانی و خسته کننده و حفظ کردن مطالب و قواعد بسیار بودند که این روش نه تنها چندان جذابیت ندارد بلکه از زبان انگلیسی رایج در کشورهای انگلیسی زبان نیز فاصله دارد. ولی امروزه دیدن فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان در کنار خواندن کتاب و حل تمرین، تاثیر بسیار به سزایی در تقویت زبان انگلیسی دارد. زبان آموزانی که از این شیوه برای یادگیری استفاده میکنند، در نهایت انگلیسی را با لهجه صحیح تر و نزدیک تر به انگلیسی زبانان بومی صحبت می کنند. از مزایای دیگر یادگیری زبان همراه فیلم و سریال می توان به سرعت و لذت در یادگیری اشاره کرد.

لهجه بریتیش نسبت به آمریکایی دشوارتر و فهم آن کمی مشکل تر است. اما به دلیل زیبایی این لهجه بسیاری دوست دارند تا زبان را با لهجه بریتیش صحبت کنند. با توجه به سختی این لهجه نسبت به لهجه امریکن باید فیلم با لهجه بریتیش یا سریال با لهجه بریتیش را بیشتر تماشا کنید. بنابراین شنیدن هرچه بیشتر به شما کمک می کند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. باید توجه کنید که در ابتدا نباید انتظار داشته باشید تا تمام جملات را متوجه شوید پس اگر در طول فیلم تنها چند جمله را متوجه شدید نگران نباشید. در ادامه لیستی از بهترین فیلم ها و سریال های انگلیسی با لهجه بریتانیایی را معرفی خواهیم کرد.

برای یادگیری و تاثیر گذاری بیشتر، ابتدا بهتر است فیلم های بریتانیایی را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنید (اگر سطح زبان ابتدایی دارید) و کلمات جدید را یادداشت و در اوقات فراغت دوره کنید. سپس دوباره فیلم را بدون زیرنویس ببینید و در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید. مشاهده خواهید کرد که به مرور میزان درک مطلب و تشخیص مفاهیم بیشتر و ساده تر می شود. اگرچه این روش کمی کند و کسل کننده بنظر می رسد، ولی نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت و پس از مدتی متوجه پیشرفت چشمگیر خود خواهید شد.

 

فیلم های انگلیسی با لهجه بریتیش

اگر می خواهید با فیلم لهجه بریتیش خود را تقویت کنید می توانید به لیست زیر یک نگاهی بیندازید و با استفاده از آن ها لهجه بریتیش و زبان خود را تقویت کنید. البته اگر زبان تان مبتدی است می توانید انیمیشن با لهجه بریتیش نگاه کنید که کمک خوبی به شما خواهد کرد.

فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان The Holiday (2006)

فیلم های انگلیسی با لهجه بریتیش The Holiday (2006)

این فیلم 136 دقیقه ای به کارگردانی نانسی میرز و ساخت کشور آمریکاست و بازیگران آن اصالتا انگلیسی یا امریکایی هستند و در تمام فیلم با لهجه بریتیش صحبت می کنند. ژانر این فیلم عاشقانه-کمدی است و شما در کنار آشنایی با لهجه بریتانیایی از این فیلم مفرح لذت خواهید برد. این فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی بسیار مناسب می باشد.

 

فیلم بریتیش The King’s Speech (2010)

The King's Speech (2010)

فیلم سخنرانی پادشاه 118 دقیقه و در ژانر درام-زندگینامه می باشد که توسط کارگردان بریتانیایی تام هوپر ساخته شده. بازیگران اصلی نیز دارای اصالت بریتانیایی هستند. این فیلم یک درام جذاب می باشد که برنده اسکار سال ۲۰۱۱ بوده و شما را با جذابیتش تا آخر درگیر خواهد کرد. لحن آرام فیلم بسیار به شما برای فهم آن کمک خواهد کرد. جز بهترین فیلم های بریتانیایی در سال های اخیر می باشد.

 

فیلم برای تقویت زبان انگلیسی Harry Potter

Harry Potter

سری فیلم های هری پاتر برگرفته از کتاب جی کی رولینگ ، ساخت کشور بریتانیا و در ژانر فانتزی و دارای شهرت جهانی می باشد. بازیگران این مجموعه با لهجه بریتیش صحبت می کنند و شما درکنار لذت بردن از این سری بسیار جذاب، می توانید نحوه صحیح تلفظ کلمات با لهجه بریتانیایی را یاد بگیرید. با توجه به طولانی بودن فیلم می توانید از این فیلم موارد بسیاری را یاد بگیرید.

 

فیلم بریتانیایی Sherlock Holmes (2009)

Sherlock Holmes (2009)

اگر از ژانر جنایی لذت می برید و از شخصیت شرلوک هولمز خوش تان می آید این فیلم می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی بریتیش باشد. این فیلم محصول کشور بریتانیا به کارگردانی گای ریچی است و بازیگران آن نیز داری اصالت انگلیسی هستند و در تمام فیلم با لهجه بریتیش صحبت می کنند. این فیلم کارگاهی جذاب و پرطرفدار به آشنایی با لهجه بریتانیایی کمک بسیاری می کند.

 

فیلم انگلیسی The Theory of Everything (2014)

The Theory of Everything (2014)

این فیلم یک فیلم انگلیسی عاشقانه برای تقویت زبان در ژانر درام-عاشقه به کارگردانی جیمز مارش و حدود 2 ساعت می باشد که داستان زندگی دانشمند فیزیک استیون هاوکینگ را روایت می کند و بازیگران آن همگی اهل انگلستان هستند و فیلم تماما با لهجه بریتانیایی است. در بین فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان، این فیلم یکی از فیلم های محبوب محسوب می شود.

 

فیلم سینمایی بریتانیایی Dunkirk (2017)

Dunkirk (2017)

این فیلم یک فیلم انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان است که حدود 2 ساعت و در ژانر جنگی-اکشن می باشد و کارگردانی آن بر عهده کریستوفر نولان اعجوبه فیلمسازی بوده و محصول کشور بریتانیاست. بازیگران این فیلم تماما با لهجه بریتیش صحبت می کنند و شما در کنار هیجان و لذت، با لهجه ی جذاب بریتانیایی آشنا می شوید.

 

سریال انگلیسی با لهجه بریتیش

سریال های بریتیش برای تقویت زبان و لهجه بریتیش مناسب می باشند و شما با استفاده از آن ها می توانید زبان خود را متحول کنید. در ادامه به معرفی بهترین سریال های بریتیش برای تقویت زبان پرداخته ایم.

• Sherlock سریال شرلوک

اگرچه ممکن است بازیگر نقش شرلوک کمی سریع صحبت کند و حدس و گمان‌ های کارآگاهی‌ اش را با سرعت بسیار بیان کند، اما این مجموعه یکی از بهترین سریال‌ ها با لهجه بریتانیایی است که به دلیل جذابیت زیاد آن قطعا تا انتها دنبالش می کنید.

تعداد فصل‌ها : ۴ فصل

تعداد قسمت‌ها: فصل اول و سوم و چهارم ۴ قسمت و فصل دوم ۳ قسمت دارد.

 

• The Crown سریال تاج

سریال “تاج” روایت گر زندگی ملکه الیزابت از زمان تاجگذاری تا به امروز و مشکلات و فشار زندگی سلطنتی اوست که علاوه بر کمک به یادگیری لهجه بریتیش به بهترین شکل ممکن، تاریخچه سلطنت انگلیس را نیز را برایتان روایت می کند. پس اگر به تاریخ علاقه دارید این سریال گزینه مناسبی برای تقویت زبان و آشنایی با لهجه بریتیش است. این سریال بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی می باشد.

تعداد فصل‌ها: در حال حاضر فقط یک فصل از این سریال پخش شده اما ۵ فصل دیگر آن در حال تولید می باشد.

قسمت‌ها: هر فصل شامل ۱۰ قسمت است.

 

• Downton Abbey سریال دانتون ابی

اگر به سریال “تاج” علاقمند شدید، سریال “دانتون ابی” نیز در فضای تاریخی-سلطنتی است و برای فراگیری لهجه بریتیش بهترین پیشنهاد است. باوجود اینکه این مجموعه تلویزیونی جذاب و دیدنی در شهر یورکشایر (شهری اصیل و تاریخی در انگلستان) ساخته شده، همه بازیگران آن به صورت شمرده صحبت می ‌کنند و بنابرین در فهم جملات بسیار راحت تر خواهید بود.

این سریال در مورد اشراف زادگان ، پیش خدمتان و آشپزهایی است که در قصر هایکلر در حاشیه شهر یورکشیر زندگی می‌کنند. همه ی فصل های این سریال ساخته شده و آماده ی دیدن است.

تعداد فصل‌ها : ۶ فصل

تعداد قسمت‌ها: فصل اول شامل ۷ قسمت، سایر فصل‌ها شامل ۹ قسمت هستند.

 

• Broadchurch سریال برادچرچ

این سریال دارای داستان معمایی می باشد که روایت گر ماجرای یک دهکده آرام در ساحل ژوراسیک می باشد. پس از رخ دادن یک جنایت وحشناک در این دهکده ی کوچک، سریال وارد ماجرای معمایی پلیسی می شود که در طی آن ذهن بیننده را دائما کنجکاو نگه می دارد. اگر به ژانر معمایی و پلیسی علاقه دارید، این سریال به شما کمک می کند که در کنار لذت بردن از ماجرای بسیار جذاب و دیدنی، مهارت لیسنینگ خود را نیز تقویت کنید.

تعداد فصل‌ها: ۳ فصل

تعداد قسمت‌ها: هر فصل شامل ۸ قسمت

 

سریال با لهجه آمریکایی

اکثر سریال های ساخته شده به زبان انگلیسی به لهجه امریکایی هستند که به نسبت لهجه بریتیش فهم ساده تری دارد و معمولا شمرده تر است. از جمله سریال های پرطرفدار و جذاب با لهجه ی آمریکایی می توان به سریال های Friends، Grace and Frankie، Brooklyn 99، Strangers Things و Modern Family اشاره کرد.

 

فیلم کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی

اگر فرصت کافی برای تماشای فیلم ها و سریال های طولانی ندارید ولی یادگیری زبان از دغدغه های اصلی شماست، پیشنهاد ما به شما تماشای فیلم های کوتاه و مفید به زبان انگلیسی است. فیلم های کوتاه علاوه بر اینکه زمان کمتری از شما می گیرند، به دلیل کوتاه بودن این فرصت را به شما می دهند تا بارها و بارها آن ها را تماشا کنید و کلمات و جملات آن را به ذهن بسپارید. از بهترین فیلم های کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی می توان به welcome to my life، other half، hot seat، snake bite، text me، Nadia، the meltdown و a reasonable request اشاره کرد.

 

کتاب آموزش زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی

همانطور که گفتیم تماشای فیلم و سریال فقط بخشی از روش های یادگیری زبان انگلیسی می باشد. بدیهی است که در کنار شنیدن، به خواندن کتاب های آموزشی و تمرین هم نیاز دارید. بهترین کتاب ها برای یادگیری بریتیش اینگلیش سری کتاب های English In Use هستند که توسط انتشارات کمبریج منتشر می شوند و دارای 3 سطح مبتدی، متوسط و پیشرفه هستند. انواع این کتاب ها به ترتیب زیر هستند:

  • English Grammar in Use
  • English Vocabulary in Use
  • English Collocations in Use
  • English Phrasal Verbs in Use

 

اگر سطح زبان شما از متوسط بالاتر است می توانید خواندن کتاب های داستان و رمان به زبان انگلیسی را نیز شروع کنید. این کار علاوه بر تقویت زبان و گسترش دایره لغات شما، موجب بهبود مهارت نوشتاری یا رایتینگ نیز می شود. ولی باید توجه کنید که اگر در ابتدا معنی کلمات بسیاری را نمی دانید، طبیعی است و به مرور با پیدا کردن معانی کلمات جدید، دایره لغات شما گسترده شده و فهم کتاب ها برایتان آسان تر خواهد شد.

 

آموزش زبان انگلیسی با لهجه بریتیش

موسسه آموزش زبان دهخدا واقع در غرب تهران، جنت آباد دوره های آموزش زبان انگلیسی را در سطوح مبتدی تا پیشرفته به صورت انلاین و حضوری برگزار می کند که آموزش از طریق فیلم ، انیمیشن و سریال نیز در برنامه ها وجود دارد که لهجه بریتیش و امریکن نیز در آن به خوبی به زبان آموزان معرفی می شود. آموزش زبان در این مرکز با به کارگیری روش های نوین و کاربردی صورت می گیرد و به زبان آموزان کمک می کند تا در کمترین زمان آموخته های خود را در مکالمات و نوشتار به کار ببرند.

 

 

بیشتر بخوانید:

12 اصطلاح انگلیسی برای توصیف فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی ، سریال ، انیمیشن

4.6/5 - (30 امتیاز)

1 در مورد “معرفی فیلم و سریال با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *