بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان آلمانی

تنوع چاشنی زندگی است و در یادگیری زبان آلمانی بسیار کمک می کند. ممکن است با برخی از برنامه ‌ها برای یادگیری زبان آلمانی یا حتی کتاب‌ ها و دوره ‌های آنلاین آشنا باشید، اما گاهی اوقات خوب است که به طور معمولی به یک پادکست آلمانی گوش دهید.

پادکست ها ابزاری عالی برای قرار گرفتن در معرض مکالمات، اصطلاحات و لهجه هایی هستند که می توانند مهارت های زبان آلمانی شما را بهبود بخشند.

 

چرا آلمانی را با استفاده از پادکست یاد بگیریم؟

درست همانطور که خواندن برای یادگیری یک زبان ضروری است، گوش دادن به زبان مادری نیز ضروری است. پادکست ها راهی عالی برای درک بهتر زبان آلمانی هستند و می توانند به شما کمک کنند هنگام صحبت کردن، طبیعی تر به نظر برسید. گوش دادن به زبان آلمانی به بهبود درک و تلفظ شما کمک می کند. شما همچنین قواعد زبانی «نانوشته» را درک خواهید کرد که گویندگان آلمانی از آنها استفاده می کنند اما ممکن است آگاهانه از آنها آگاه نباشند.

استفاده از پادکست ‌ها برای یادگیری آلمانی نیز در دسترس ‌تر است، زیرا می ‌توانید هنگام رفت ‌و آمد، آشپزی یا حتی زمانی که زیر دوش هستید گوش کنید! بسیاری از قسمت‌ های پادکست نیز بسیار کوتاه هستند، و آنها را به روشی مناسب برای فشرده کردن یک درس در زمانی که مشغول هستید تبدیل می ‌کند. همچنین متوجه می ‌شویم که پادکست ‌ها زمانی می‌توانند مفید باشند که ما خسته از صفحه نمایش هستیم و می ‌خواهیم تمرین کنیم اما نمی‌خواهیم به صفحه خیره شوم.

در اینجا برخی از بهترین پادکست ها برای یادگیری آلمانی به شما معرفی شده است.

 

بهترین پادکست های آلمانی برای مبتدیان

Coffee Break German

  1. Coffee Break German

اگر یک زبان آموز مبتدی آلمانی هستید که به دنبال ورود به پادکست ها هستید،  Coffee Break German برای شما مناسب است.

هر قسمت روی یک موضوع خاص تمرکز می کند تا شما را به صحبت وادار کند، مانند احوالپرسی یا درخواست راهنمایی، این قسمت ها به زبان های انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند.

همانطور که در این مجموعه پیشرفت می کنید، آنها شروع به ترکیب بیشتر آلمانی در دروس می کنند تا بتوانید گوش دادن به مکالمات و همچنین شرکت در آنها را تمرین کنید.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

فقط کمی آلمانی بلد باشید یا اصلا بدانید

پادکستی می خواهید که به شما زمان تمرین بدهد

Slow German mit Annik Rubens

  1. Slow German mit Annik Rubens

یکی دیگر از پادکست های بسیار عالی برای مبتدیان، Slow German mit Annik Rubens است. Annik متن های هر قسمت را در توضیحات گنجانده است و همانطور که در عنوان مشخص است، به آرامی صحبت می کند.

او به فرهنگ و زبان آلمانی می پردازد و اغلب داستان های کوچکی را در قسمت ها گنجانده است.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

یک تجربه همه جانبه می خواهید

از یادگیری فرهنگ و زبان لذت ببرید

مانند داشتن متن، پادکست به راحتی در دسترس است.

Learn German with LinguaBoost

  1. Learn German with LinguaBoost

اگر به دنبال پادکست آلمانی هستید که دوره آموزشی مرتبطی داشته باشد، LinguaBoost’s Learn German این پادکست عالی برای شروع است.

پادکست بر یادگیری با موقعیت تمرکز دارد و موضوعات معمولاً یک یا دو قسمت 10 دقیقه ای را شامل می شوند. هر چه جلوتر می ‌روید، اپیزود به تدریج پیچیده‌ تر می‌شود.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

پادکستی می خواهید که زمان بیشتری را برای هر موضوع صرف کند

به دنبال پادکستی هستید که از موقعیت برای آموزش آلمانی استفاده کند

Long Story Short

  1. Long Story Short

پادکست Chatterbug’s Long Story Short یک پادکست آلمانی عالی برای مبتدیان است. هر اپیزود حول یک داستان کوتاه است که بیشتر به زبان آلمانی گفته می‌شود.

کلمات ناآشنا در داستان انتخاب و توضیح داده می شوند. نکات کوچکی در مورد فرهنگ آلمان نیز در طول مسیر ذکر شده است. اپیزودها با بحث معلمان آلمانی درباره گرامر و تکنیک های یادگیری به پایان می رسد.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

به دنبال دروس لغات و گرامر هستید

با استفاده از تکنیک های تداعی خوب یاد بگیرید

 

بهترین پادکست های آلمانی برای زبان آموزان متوسط

Auf Deutsch gesagt

  1. Auf Deutsch gesagt

قسمت های این پادکست می تواند بسیار طولانی باشد، اما Auf Deutsch gesagt! یک منبع عالی برای زبان آموزان متوسط است.

هر قسمت به جنبه متفاوتی از صحبت کردن آلمانی اختصاص دارد و بسیاری نیز جنبه های فرهنگی دارند! میزبان موضوعات مختلفی از جمله تفاوت بین آلمان شمالی و جنوبی، آنچه در مواقع اضطراری، تعطیلات باید گفت و موارد دیگر را بررسی می کند.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

علاقه مند به یادگیری نحوه تعامل در موقعیت های مختلف هستید

می خواهید با تعدادی از موضوعات مختلف آشنا شوید

از پادکست های طولانی تری لذت می برید که بتوانید عمیق تر زبان آلمانی را یاد بگیرید.

Das sagt man so

  1. Das sagt man so

این یکی از پادکست ‌های Deutsche Welle است و برای زبان‌ آموزان متوسطی که می ‌خواهند هنگام صحبت کردن ساده ‌تر به نظر برسند، عالی است.

اپیزودهای Das sagt man so! هر کدام به یک عبارت یا اصطلاحات رایج آلمانی اختصاص دارد. آن ‌ها پیش ‌زمینه‌ ای را در پشت این جمله و همچنین موقعیتی که می ‌توان در آن استفاده کرد به شنوندگان می‌دهند.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

می خواهید هنگام صحبت کردن صدای طبیعی تری داشته باشید

می خواهید مکالمه آلمانی را یاد بگیرید

News in Slow German

  1. News in Slow German

اگر کسی هستید که از گوش دادن به اخبار لذت می برد ، پس News in Slow German یکی از مواردی است که  به خصوص توصیه می شود. این قسمت ها به صورت هفتگی پخش می شوند.

این پادکست صد در صد به زبان آلمانی است، اما خبرنگاران به آرامی و واضح صحبت می کنند ، بنابراین وقتی در سطح متوسط هستید ، درک آنها خیلی دشوار نیست – اما مطمئناً هنوز هم کلمات و عبارات جدیدی را یاد خواهید گرفت!

باید به این پادکست گوش دهید اگر:

از گوش دادن به اخبار لذت مب برید

می خواهید از دیدگاه بین المللی در مورد وقایع جاری بشنوید

پادکست آلمانی همه جانبه می خواهید

 

بهترین پادکست های آلمانی برای زبان آموزان پیشرفته

اگر به دنبال افزایش مهارت های گفتاری و شنیداری خود هستید، Der Anruf یک پادکست عالی برای زبان آموزان پیشرفته است. مجری پادکست افراد مختلف را با داستان های جالب از سراسر آلمان فرا می خواند تا در برنامه صحبت کنند و شنوندگان را در معرض طیف گسترده ای از لهجه ها قرار می دهد.

من همیشه چنین رسانه‌ هایی را دوست دارم زیرا به شما امکان می‌ دهد مهارت‌ های شنیداری خود را برای زمانی که در محیط‌های شنیداری کم ‌عمق ‌تر هستید یا زمانی که با فردی که لهجه دارد صحبت می ‌کنید، تقویت کنید.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

به زبان آلمانی تسلط کافی دارید.

می خواهید در معرض گویش های مختلف بومی قرار بگیرید

Alltagsdeutsch

  1. Alltagsdeutsch

پادکست های یادگیری آلمانی DW موضوعات مختلفی را پوشش می دهند و در عین حال آلمانی را نیز به شما آموزش می دهند. Alltagsdeutsch یک منبع عالی از درس های فرهنگی است که بر زندگی روزمره و تعطیلات آلمان تمرکز دارد.

چیزی که DW با پادکست های خود به خوبی انجام می دهد این است که در سایت آنها می توانید واژه نامه ای با اصطلاحات جدید که در هر پادکست ظاهر می شود را مشاهده کنید.

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

پادکست آلمانی با متن می خواهید

می خواهید دروس مطالعه همراه با پادکست باشد

از پادکست هایی که زبان و فرهنگ را پوشش می دهند خوشتان می آید.

Sprachbar

  1. Sprachbar

این یک پادکست دیگر Deutsche Welle است و بسیار شبیه به Das sagt man so! اما برای زبان آموزان پیشرفته تر می باشد. اگر آن را امتحان کرده اید و از آن خوشتان آمده است، احتمالاً این را نیز دوست خواهید داشت.

هر یک از اپیزودهای آن بر یک اصطلاح، عنوان، نکته دستور زبان یا شیوه صحبت آلمانی تمرکز دارد. قسمت ها حدود 10 دقیقه یا کمتر هستند اما اطلاعات زیادی را در خود جای داده اند!

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

در مورد اصطلاحات و عبارات رایج آلمانی کنجکاو هستید

از زبان شناسی و استفاده از زبان لذت می برید

می خواهید دایره لغات آلمانی خود را بهبود ببخشید

Fest und Flauschig

  1. Fest und Flauschig

اگر یک زبان آموز پیشرفته هستید و به دنبال یک پادکست خنده دار هستید، Fest und Flauschig بسیار محبوب است. این برنامه کمی شبیه به یک برنامه گفت و گو میزبانی می شود، بنابراین قسمت ها می توانند بسیار طولانی باشند.

مجری ‌ها به زبان آلمانی معمولی صحبت می ‌کنند و بسیاری از محاوره‌ ها و داستان‌ ها را در قسمت‌ های خود بکار می برند. با گوش دادن به آنها، در کمترین زمان مانند یک بومی صحبت خواهید کرد!

شما باید به این پادکست گوش دهید اگر:

به دنبال پادکست های طولانی تر هستید

چیزی در جنبه طنز می خواهید

از شوخی و نظرات اجتماعی لذت می برید

 

نکاتی برای یادگیری آلمانی با پادکست های آلمانی

اکنون که بهترین پادکست‌ها را برای یادگیری آلمانی می ‌شناسید، بیایید ببینیم که چگونه از آنها بهترین استفاده را کنیم.

  1. از عملکرد های سرعت، مکث و عقب استفاده کنید

برنامه های مختلفی که می توانید از طریق شان پادکست ها گوش دهید دارای عملکردهایی برای سرعت بخشیدن یا کاهش سرعت موسیقی و پادکست ها، هم در وب و هم در برنامه است. اگر متوجه شدید که در درک آنچه میزبانان می گویند مشکل دارید، به سادگی سرعت پادکست را کم کنید! یادگیری یک زبان یک بازی طولانی است و کاهش سرعت ورودی صوتی شما بسیار مفیدتر از رنج پادکستی است که نمی توانید آن را درک کنید.

در همین راستا، این پادکست‌ های آلمانی برای کمک به یادگیری شما اینجا هستند، بنابراین استفاده از دکمه مکث برای یادداشت ‌برداری یا عملکرد عقب برای بازبینی به شما کمک می ‌کند مهارت ‌های خود را بهبود بخشید. برخی از این پادکست‌ ها به شما فرصت می‌ دهند تا قبل از ادامه کار، کلمات یا عبارات را تکرار کنید، و مکث یا برگرداندن می ‌تواند زمان بیشتری برای تمرین این مهارت ‌ها به شما بدهد.

 

 

  1. پادکست هایی را گوش دهید که در سطح شما است

به پادکست هایی که برای شما خیلی سخت است گوش ندهید. در حالی که می‌ دانم گوش دادن به پادکست ‌های بالاتر از سطح شما می ‌تواند وسوسه ‌انگیز باشد، بویژه اگر جالب باشند، اگر نمی ‌توانید بیشتر آنچه را که در جریان است متوجه شوید، به یادگیری زبان آلمانی کمکی نمی‌ کند.

با این حال، در عین حال، خود را دست کم نگیرید و به پادکست هایی که خیلی آسان هستند گوش دهید. اگر متوجه می ‌شوید که برخی از پادکست‌ های مبتدی آلمانی را با سرعت دو برابر به خوبی درک می کنید، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک سطح بالاتر بروید.

پیشنهاد می‌ شود پادکستی را انتخاب کنید که کمی چالش برانگیز باشد، اما نه در حدی که ناامیدکننده باشد. این به شما امکان می دهد مهارت های شنیداری خود را تمرین کنید و در عین حال تسلط خود را به زبان آلمانی نیز بهبود بخشید.

 

  1. مکررا گوش کنید

شما نمی توانید فقط یک بار به یک پادکست گوش دهید و انتظار داشته باشید که آلمانی را یاد بگیرید. در عوض، سعی کنید هفته ای دو یا سه قسمت در روزهای مختلف به پادکست گوش دهید. این به بهبود یادگیری شما کمک می کند و از وارد شدن بیش از حد ورودی آلمانی در عرض یک روز جلوگیری می کند.

 

  1. برای یادگیری آلمانی فقط به پادکست ها تکیه نکنید

در نهایت، برای یادگیری زبان آلمانی صرفاً به پادکست ها تکیه نکنید، مهم نیست که چقدر مفید یا سرگرم کننده هستند. در حالی که پادکست ها می توانند چیزهای زیادی در مورد آلمانی به شما بیاموزند، داشتن یک آموزش کامل بسیار مهم است.

 

 

اگر علاقمند به یادگیری زبان آلمانی هستید می توانید در دوره های آنلاین و حضوری موسسه زبان دهخدا شرکت کنید. برای اطلاع از دوره ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

کلاس زبان آلمانی موسسه دهخدا

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری آلمانی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان آلمانی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *