بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری آلمانی

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری آلمانی

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری آلمانی

یادگیری زبان آلمانی با گسترش تکنولوژی و اینترنت به صورت های مختلف می تواند انجام شود که یکی از راه های آن استفاده از کانال های یوتیوب است.

این کانال های آموزش زبان آلمانی به شکل های مختلف و با روش های گوناگون به شما نکات مختلف زبان آلمانی را آموزش می دهند و شما می توانید با استفاده از آن ها به تقویت دایره لغات، مهارت شنیداری و گفتاری خود بپردازید.

در این مطلب به معرفی بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی پرداخته ایم.

Deutsch für Euch

  1. Deutsch für Euch

کاتیا که به زبان خود اعتراف کرده است، اهل جنوب آلمان است مأموریت دارد تا به مردم آلمانی آموزش دهد و کسالت یادگیری زبان را از بین ببرد.

او در سال 2013 کانال بسیار آموزنده خود را در یوتیوب برای یادگیری آلمانی راه اندازی کرد و مملو از درس های ساختار یافته برای مبتدیان است.

او روحیه دوستانه ای دارد و همیشه به نظر می رسد لبخند می زند، که بینندگان را جذب می کند و درس ها را دلپذیرتر می کند. این امر به ویژه هنگامی که او به حوزه ‌های پیچیده‌ ای مانند مقالات آلمانی می‌پردازد بسیار مهم است.

Deutsch für Euch طیف گسترده ای از موضوعات از جمله سلام آلمانی، افعال نامنظم و تلفظ آلمانی را پوشش می دهد.

Easy Languages

  1. Easy Languages

Easy Languages فرمت فوق‌ العاده‌ای برای آموزش آلمانی ارائه کرده است – به خیابان بروید و با آلمانی‌ های واقعی صحبت کنید!

شما، شنونده، از شنیدن زبان آلمانی واقعی با سرعت عادی توسط گویشوران بومی بهره می برید. مکالمات و مصاحبه های خیابانی تکه های تصادفی دیالوگ نیستند، بلکه هر درس بر موضوعات مختلف یادگیری زبان مانند تلفظ آلمانی، افعال صرف و عبارات اساسی تمرکز دارد.

این ویدیوهای یادگیری آلمانی با حضور در خیابان ها، مکالمات را تازه نگه می دارند و تصاویر جالب زیادی را به بیننده ارائه می دهند. بعلاوه، این یک پیش‌ نمایش عالی از انواع مکالمه ‌هایی است که ممکن است هنگام سفر در سراسر آلمان داشته باشید.

Learn German with Herr Antrim

  1. Learn German with Herr Antrim

این کانال سرگرم کننده با مجموعه ای از ویدیوهای آلمانی زبان که توسط عروسک ها میزبانی می شود، کانالی سرگرم کننده را بوجود آورده است.

ارتش کوچکی از اسباب ‌بازی ‌های پلاستیکی و نرم به آقای آنتریم کمک می‌کند تا موضوعات کلیدی دستور زبان را با نمایش‌ های عروسکی که به زبان آلمانی با زیرنویس انگلیسی اجرا می‌شوند توضیح دهد.

این ویدیوهای یادگیری آلمانی در مکان ‌های متعددی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و فضاهای بیرونی فیلمبرداری می‌شوند.

چند نمونه از موضوعات مطرح شده عبارتند از اعضای بدن و ترتیب کلمات سوالات و اظهارات. کانال آقای Antrim برای زبان آموزان او ایجاد شد، اما حاوی مطالب فراوانی برای هر کسی است که ماجراجویی به زبان آلمانی خود را آغاز می‌ کند.

GermanPod101

  1. GermanPod101

سریع، آسان و سرگرم کننده.

این تجربه یادگیری زبان آلمانی است که توسط کانال YouTube GermanPod101 وعده داده شده است، و مطمئناً تمام تلاش خود را برای تحقق این اهداف انجام می دهد.

ده ‌ها ویدیو در دسته‌ هایی مانند «یادگیری تعطیلات آلمانی»، «آلمانی در سه دقیقه» و «تمرین شنیداری آلمانی» سازمان‌ دهی شده ‌اند.

یکی از جنبه های منظم کانال این است که GermanPod101 دوست دارد آن را کمی با فرمت های مختلف ترکیب کند. بنابراین، برخی از ویدیوها دارای یک ارائه کننده در دوربین هستند در حالی که برخی دیگر فقط به تصاویر و صدا متکی هستند.

برای دانشجویان زبان، ویدیوهای تمرین گوش دادن آلمانی بسیار مفید خواهد بود. هر کدام به زبان آلمانی دیالوگ و سوالاتی را ارائه می دهند که باید به آلمانی به آنها پاسخ دهید. پاسخ ها در پایان درس داده می شود.

این یک برنامه گسترده برای یادگیری آلمانی با بیش از 1200 درس ویدیویی و صوتی آلمانی است – و تعداد آنها! مرتباً به‌ روزرسانی ‌هایی را با مطالب و درس‌ های جدید خواهید دید.

Get Germanized

  1. Get Germanized

عنوان جالب برای یک کانال، درست است؟

زبان ‌آموزان آلمانی می ‌توانند مهارت‌ های زبانی خود را با تماشای Get Germanized افزایش دهند. ویدئوها در همه سطوح – از مبتدی تا پیشرفته – هدف قرار می گیرند و توسط یک آلمانی زبان مادری تولید و ارائه می شوند. هر هفته ویدیو های جدیدی برای یادگیری آلمانی وجود دارد. علاوه بر یادگیری زبان، بینش های زیادی در مورد آلمان و فرهنگ آلمان وجود دارد.

علاوه بر پوشش تمام اصول اولیه مانند تلفظ، اعداد و درس های مربوط به حروف جداگانه، ویدیوهایی نیز وجود دارد که در مورد بسیاری از موضوعات جذاب بحث می کند.

Lingoni German

۶. Lingoni German

Lingoni German که قبلاً به عنوان “آلمانی با جنی” شناخته می شد، یک وب سایت، برنامه و کانال یوتیوب نسبتاً جدید برای یادگیری آلمانی است.

در طول سال ‌ها، خالق آن، به عنوان جنی شناخته می‌ شود، موارد زیر را در کانال یوتیوب آلمانی خود جمع آوری کرده است و اکنون که او به عنوان Lingoni تغییر نام داده است، آموزش ها و تمرین های هدفمند به زبان آلمانی را برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ارائه می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد Lingoni German این است که لیست های پخش جامعی نزدیک به 450 ویدیو را ارائه می دهد که زبان آموزان را از سطح A1 (مبتدی) تا B2 (متوسط بالا) می برد.

ویدئوها بر مهارت های گرامر، واژگان و تمرین های درک شنیداری خاص برای هر سطح تمرکز دارند، و برخی از ویدیوهای دسته بندی نشده برای محتوای مورد علاقه عمومی و وبلاگ ها به زبان آلمانی وجود دارد.

 

Deutsch mit Marija

۷. Deutsch mit Marija

Deutsch mit Marija یک کانال YouTube است که توسط Marija، معلم لتونیایی، ایجاد شده است که به زبان آموزان در تمام مراحل یادگیری آلمانی کمک می کند، به ویژه هنگامی که آنها برای مهارت Prüfungen (آزمون) در آلمانی آماده می شوند.

در حالی که همه زبان آموزان آلمانی محتوای مفیدی خواهند یافت، Deutsch mit Marija محتوا را عمدتاً به زبان آلمانی ایجاد می کند. به این ترتیب، توصیه می شود زبان آموزان سطح B1 یا بالاتر از آن را داشته باشند.

موضوعات ویدیویی بین پرداختن به نکات گرامر آلمانی و توضیحات واژگان به موضوعات سبک زندگی مانند کار، یادگیری و بهره وری در نوسان هستند.

این کانال همچنین راهنمایی های عمیقی در مورد نحوه موفقیت در تکمیل آزمون های رسمی مهارت زبان آلمانی ارائه می دهد.

DeutscheWelle Deutsch

۸. DeutscheWelle Deutsch

DeutscheWelle یکی از بزرگترین سازمان های خبری آلمان است که محتوای خبری، مستند و گزارش های ویژه را به بیش از 30 زبان تولید می کند.

نه تنها محتوای خبری آنها به زبان آلمانی گسترده است، بلکه آنها همچنین مقدار زیادی محتوا برای زبان آموزان آلمانی ایجاد کرده اند که بیشتر آنها در کانال یوتیوب موجود است.

در درجه اول، کانال یوتیوب DeutscheWelle با محتوای اخبار موضوعی بروز می شود. ویدئوها بر کلیپ های کوتاهی در مورد رویدادهای رایج فعلی که در آلمان، اروپا و جهان اتفاق می افتد تمرکز می کنند.

آنها همچنین مستندهای طولانی‌ تری را آپلود می‌ کنند و بسیاری از آنها زیرنویس‌ هایی به زبان آلمانی و یا ترجمه ‌هایی به انگلیسی دارند.

Deutsch Verstehen

۹. Deutsch Verstehen

Deutsch Verstehen زبان آلمانی را از طریق ویدئوهای متحرک کوتاه آموزش می دهد. بسیاری از این ویدئوها دیالوگ ها یا داستان های کوتاهی هستند که بر موضوعات مرتبط با زبان آموزان مبتدی و متوسط آلمانی تمرکز دارند.

ویدیوها کاملاً به زبان آلمانی با رونوشت آلمانی به عنوان حباب گفتار یا توضیحات روی صفحه نمایش هستند. زیرنویس ‌ها و ترجمه ‌های انگلیسی را می‌توان با استفاده از ویژگی زیرنویس YouTube روشن و خاموش کرد.

بسیاری از ویدیوها بر موضوعات پیرامون زندگی روزمره، کار، عشق و مدرسه تمرکز دارند. علاوه بر فیلم‌ های متحرک، دروس گرامر آلمانی مانند صداهای فعال و غیرفعال در آلمانی و همچنین ویدیوهای عمومی مانند طولانی‌ ترین کلمه در آلمانی وجود دارد.

Learn German with Anja

1۰. Learn German with Anja

Learn German with Anja یک کانال یوتیوب بسیار محبوب برای یادگیری زبان آلمانی است. ویدیوها ترکیبی از زبان ها هستند، به این معنی که هر ویدیو دارای محتوایی به دو زبان انگلیسی و آلمانی است.

ویدئوهایی از Learn German with Anja که مخصوص زبان آموزان مبتدی و متوسط است، بر موضوعات گرامر و واژگان مبتدی و متوسط تمرکز دارد.

Anja خالق کانال، اغلب بینندگان را از طریق سناریوهای مختلف، واژگان مفید آلمانی یا توضیحات گرامری را با بازخورد فوری به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

علاوه بر ویدیوهایی که هدفشان آموزش یک موضوع خاص، واژگان یا دستور زبان است، موضوعات کوتاهی برای درک شنیداری نیز وجود دارد که به زبان آلمانی آهسته و واضح صحبت می‌ شوند.

My German Short Stories

1۱. My German Short Stories

My German Short Stories یک کانال یوتیوب است که داستان‌ های کوتاه اصلی توسط خالق آن، شرین را ارائه می کند.

داستان ها به زبان آلمانی نوشته شده و در ویدیوهای یوتیوب با تصاویر همراه و رونوشت روی صفحه بازخوانی می شوند.

در حالی که همیشه زیرنویس انگلیسی در هر ویدیو موجود نیست، ترجمه‌ های خودکار از YouTube وجود دارد که بسیار خوب هستند.

به همین دلیل، این کانال را برای زبان آموزانی که در حال حاضر پایه محکمی در زبان آلمانی دارند توصیه می کنم. واژگان و ساختارهای دستوری به اندازه کافی ساده هستند که برای زبان آموزان مبتدی و متوسط عالی هستند و خود داستان ها به زبان آلمانی آرام و واضح بیان می شوند.

 

1۲. SchoolseSchoolseasyasy

همه ویدیوهای Schoolseasy کاملاً به زبان آلمانی هستند و با هدف آموزش به دانش ‌آموزان (و بزرگسالان) و نحوه موفقیت در تحصیل ایجاد شده ‌اند.

به همین دلیل، این کانال برای زبان آموزان متوسط بهترین است، اما برای افراد مبتدی نیز ممکن است این کانال مفید باشد.

واژگان مربوط به موضوعات مدرسه است (که معمولاً در منابع آلمانی مبتدی تدریس می شود) و زبان آلمانی استفاده شده آهسته و آسان است.

ویدئوها بر موضوعات رایج مدرسه مانند Das Auge (چشم)، توضیح نحوه عملکرد چشم و بینایی، و Fotosynthese (فتوسنتز) تمرکز دارند. همچنین ویدیوهایی در دسترس است که مهارت‌ های مطالعه مؤثر و نکاتی برای موفقیت در مدرسه و خودآموزی را شرح می‌دهد.

Mel’s Kanal

1۳. Mel’s Kanal

Mel’s Kanal یک خانواده پنج نفره را دنبال می کند که در آلمان زندگی می کنند. سازنده اصلی ویدیو ملانی است، و او اغلب همسرش، دنیس، و همچنین سه فرزندشان را که همگی زیر 10 سال سن دارند، نمایش می‌دهد. این ویدیوها عمدتاً از محتوای vlog، همچنین ویدیوهای والدین و سبک زندگی تشکیل شده‌اند.

از آنجایی که این کانال نشان دهنده یک خانواده آلمانی است، ویدیوها کاملاً به زبان آلمانی هستند، اگرچه برخی از ویدیوها زیرنویس آلمانی و ترجمه های انگلیسی را به صورت خودکار دارند.

اگر قبلاً آلمانی می دانید و به دنبال یک کانال معتبر سرگرم کننده در YouTube هستید، ممکن است از این کانال لذت ببرید.

ویدیوهای اینجا عمدتاً به سبک vlog انجام می ‌شوند، و آن را راهی خوب برای یادگیری آلمانی غیررسمی و همچنین انتخاب برخی عبارات و واژگان مربوط به خانواده، خانه و زندگی عمومی می‌ سازد.

 

1۴. Life to Go

همانند Mel’s Kanal، Life to Go یک کانال یوتیوب به سبک ولاگ است. با این حال، این کانال به جای تمرکز بر خانواده، کودکان و زندگی روزمره، دو مسافر آلمانی، دانیل و جسیکا را دنبال می ‌کند و اغلب آنها در حال جابجایی و سفر هستند. در واقع این دو از سال 2015 در سفر جهانی خود بوده اند!

اکثر ویدیوهای آنها بر روی ولاگ های مربوط به سفرهای متعدد آنها در سراسر جهان متمرکز است. علاوه بر این، تعدادی از آنها بر ملاحظات عملی سفرهای بلندمدت تمرکز می ‌کنند، مانند نکاتی برای مکان ‌های خاص، بودجه و بروزرسانی ‌های مالی، یا اینکه چه چیزی و چگونه بسته بندی کنیم.

مانند سایر کانال های بومی آلمانی، Life to Go کاملاً به زبان آلمانی است و ویدیوهای آنها بدون زیرنویس رسمی آلمانی و زیرنویس انگلیسی است. به همین دلیل این کانال را برای زبان آموزان آلمانی متوسط توصیه می شود.

 

1۵. Easy Online German

ویدیوهای آلمانی Easy Online ساختار و رویکرد کاملاً رسمی دارند، اما دروس جامع و بسیار خوب هستند.

اگرچه دیگر بروزرسانی نمی‌شود، اما درس‌ های ویدیویی موجود توسط یک آلمانی‌ زبان بومی از اتاق نشیمن او ارائه می ‌شود، و پایه‌ای کامل در مبانی ارائه می‌ دهد – جنسیت اسم‌ های مرکب، ضمایر شخصی و حروف اضافه، برای نام بردن از چند مورد درس های این کانال هست.

دروس به زبان انگلیسی برگزار می شود و هنگامی که از کلمات آلمانی استفاده می شود، زیرنویس ها به زبان آلمانی و انگلیسی پشتیبانی می شوند.

این خانم همچنین مطمئناً حیوانات را دوست دارد و دوست دارد درس های زبان را روی کلمات و عبارات مرتبط با خرگوش، اردک و سایر موجودات متمرکز کند. آنها با کلیپ های فیلمبرداری دوست داشتنی از حیات وحش همراه هستند.

Blitztag1

1۶. Blitztag1

Blitztag1 مستقیماً به آموزش آلمانی می ‌پردازد. بدون زواید، هیاهو، جلوه های ویژه یا هر چیز دیگری که ممکن است شما را از یادگیری زبان آلمانی منحرف کند. تنها چیزی که می بینید برگه های کلمات و تصاویر گاه به گاه است. تمام متن به زبان آلمانی و به دنبال آن ترجمه انگلیسی آنها است.

این کانال توسط یک معلم آلمانی ایجاد شده است و آرشیو بیش از 500 ویدیو رایگان وجود دارد. در اینجا مطالبی برای همه سطوح توانایی، از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

مدت زمان این ویدیوهای یادگیری آلمانی متفاوت است، اما بسیاری از آنها بین 4 تا 10 دقیقه هستند.

Girls4Teaching

1۷. Girls4Teaching

در مورد فرهنگ آلمانی بیاموزید، مهارت های شنیداری خود را تمرین کنید، واژگان جدیدی را انتخاب کنید و اصول اولیه را با Girls4Teaching بدست آورید.

Eva یک آلمانی زبان مادری که شما را به آرامی در هر ویدیو راهنمایی می کند. پشت سر او روی صفحه، چند گرافیک چشمگیر از محیط کلاس درس و تابلویی وجود دارد که کلمات آلمانی و زیرنویس انگلیسی آنها روی آن نمایش داده می شود.

در طول هر درس ویدیویی آلمانی، فرصتی برای تعامل با تکرار عبارات با ایوا وجود دارد. اگر در حال و هوای یک چالش هستید، می‌توانید تعداد انگشت شماری ویدیو را تماشا کنید که کاملاً به زبان آلمانی تهیه شده‌اند.

 

۱۸. Deutsch Happen

کرستن یک کانال یوتیوب آلمانی واضح و مختصر و در عین حال رنگارنگ ایجاد کرده است که تنوع زیادی از موضوعات زبانی را پوشش می دهد. پیمایش و یافتن موضوعات خاصی که می خواهید در مورد آنها بیاموزید بسیار آسان است.

او همه چیز را به دروس قابل هضم تقسیم می کند که معمولاً بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد. برخی از ویدئوها ارائه ‌هایی به سبک پاورپوینت هستند که دارای دست خط شکسته دوست ‌داشتنی او هستند، و برخی دیگر در محیط بیرون هستند که در آن او واژگان مرتبط را به شما آموزش می ‌دهد. کانال دیگر به روز نمی شود اما همچنان گنجینه ای از محتوا است.

DeutschMitJulia

۱۹. DeutschMitJulia

یادگیری زبان آلمانی خود را به سرعت آغاز کنید یا بانک های دانش خود را که به سرعت در حال گسترش هستند با DeutschMitJulia پر کنید.

منابع غنی این کانال یادگیری آلمانی، در یوتیوب ً برای زبان آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی شده است. کانال دیگر ویدیوهای جدیدی را آپلود نمی‌کند، اما در اینجا مطالبی برای چندین توانایی زبانی مختلف با دسته ‌های درسی متعدد وجود دارد.

در سطح پایه، ویدیوهای یادگیری آلمانی وجود دارد که اصول اولیه را پوشش می دهد. اینها درس های ساختار یافته ای هستند که دارای فلش کارت هستند. برای زبان آموزی که برای کار به آلمانی نیاز دارد، بخشی نیز در مورد آلمانی تجارت وجود دارد.

Gute Arbeit Originals

2۰. Gute Arbeit Originals

آیا می خواهید با مطالعات آلمانی خود کمی بخندید؟ کمدی واقعاً می تواند یادگیری شما را بدون کم اهمیت جلوه دادن تجربه آموزشی زنده کند.

Gute Arbeit طرح ‌های خنده‌ داری تولید می‌ کند که مطمئناً به آلمانی‌ ای که یاد می‌گیرید یک رنگ طنز اضافه می‌ کند.

در حالی که زمینه ها کمدی و پوچ هستند، استفاده از زبان آلمانی هم در لغت و هم در لحن کاملا طبیعی است، بنابراین عبارات و واژگان آشنا زیادی خواهید شنید. می‌توانید تغییرات آشکار در لحن‌ ها را بشنوید و متوجه شوید که شخصیت‌ ها چیزی را به زبان می ‌آورند یا تغییر می‌ دهند.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان آلمانی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان آلمانی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *