کتاب آموزش زبان فرانسه مبتدی

امروزه یادگیری زبان دوم بسیار حائز اهمیت می باشد. برای یادگیری زبان فرانسه روش های بسیاری وجود دارد، مانند شرکت در کلاس های آموزشی زبان فرانسه آنلاین و حضوری، معلم خصوصی زبان فرانسه، آموزش از طریق کتاب های خودآموز و استفاده از فیلم، موزیک، سریال و … . یکی از مهم ترین عوامل یادگیری یک زبان آشنایی با پایه و اساس زبان مورد نظر بوده و برای این کار منابع مناسب همیشه تاثیر بسزایی خواهند داشت. زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان های همه گیر و پرطرفدار و پرکاربرد در دنیا علاقه مندان زیادی را برای یادگیری این زبان به دلایل مختلف به خود جلب کرده است.

همانطور که بیان شد منابع مناسب برای یادگیری یک زبان مخصوصا قواعد اولیه و شروع بسیار مهم بوده و اگر در ابتدا مسیر آموزش به هر روشی به درستی انجام شود برای دوره های پیشرفته و رسیدن به این مرحله کار راحت تری خواهیم داشت. در اینجا به برخی از منابع معتبر و کاربردی زبان فرانسه برای افرادی که تازه می خواهند به یادگیری زبان فرانسه بپردازند، پرداخته شده است تا با استفاده از این منابع بتوانید از آموزش زبان فرانسه لذت بیشتری را تجربه نمایید. برخی از این کتاب ها برای افرادی که به صورت خودآموز می خواهند به یادگیری زبان فرانسوی بپردازند چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال ها برای یادگیری زبان فرانسوی

 

۱. کتاب آموزش فرانسه Practice Makes Perfect: Complete French All-in-One

کتاب Practice Makes Perfect: Complete French All-in-One

اگر به دنبال آموزش زبان فرانسه از مبتدی تا پیشرفته  هستید کتاب Practice Makes Perfect: Complete French All-in-One می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این کتاب دارای ویژگی های زیر می باشد:

۱. اطلاعات پایه زبان فرانسوی

۲. گرامر پایه زبان فرانسوی به صورت کامل

۳. مکالمات زبان فرانسوی

۴. گرامر پیشرفته زبان فرانسوی به صورت کامل

این کتاب در هفت جلد چاپ شده است و شامل ۳۷ درس و ۵۰۰ تمرین مختلف می باشد. این کتاب زبان فرانسه را از طریق تمرین های کاربردی متعدد آموزش می دهد. همچنین این کتاب دارای یک اپلیکیشن می باشد که شما می توانید با دانلود آن به فراگیری زبان فرانسوی بپردازید. در این اپلیکیشن یک سری فلش کارت برای آموزش بهتر لغات و واژگان فرانسوی و فایل های صوتی برای تمرین تلفظ وجود دارد. این کتاب برای یادگیری زبان فرانسوی از صفر مناسب می باشد.

 

۲. کتاب گرامر زبان فرانسه Easy French Step-By-Step

کتاب Easy French Step-By-Step

کتاب Easy French Step-By-Step یکی از کتاب های کاربردی برای آموزش گرامر زبان فرانسوی می باشد. اگر شما شروع به یادگیری فرانسوی از سطح مبتدی کرده اید و علاقه مند به پیشرفت در زبان فرانسوی هستید این کتاب می تواند یک گزینه مناسب برای تقویت گرامر زبان فرانسه باشد. همانطور که از اسم کتاب مشخص است آموزش این کتاب به صورت تدریجی و مرحله به مرحله می باشد. شما آموزش زبان فرانسه را از پایه ترین سطح ممکن شروع خواهید کرد و به تدریج به سطوح بالاتر زبان فرانسه خواهید رسید. این کتاب مطالب را براساس اهمیت آن ها در زبان فرانسه مطرح کرده است. برای تمرین و تسلط بر روی مطالب گفته شده تمرین ها و سوالات متعدد و همچنین متن های جذاب بسیاری در کتاب وجود دارد. زبان آموزان بخاطر سادگی این کتاب در بیان و فهم مفاهیم از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

 

۳. کتاب لغت فرانسه ‌Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach

کتاب ‌Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach

یادگیری زبان فرانسه همچون زبان های خارجی دیگر نیازمند به دانش و آگاهی مناسب در بحث لغات و واژگان آن زبان دارد. اگر به دنبال تقویت دایره لغات خود در زبان فرانسه هستید کتاب Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach یکی از کتاب های کاربردی در این زمینه می باشد. این کتاب همانطور که از نام آن مشخص است به آموزش واژگان فرانسه براساس تم خاص یا موضوعی خاص می پردازد و در این کتاب با واژگان ضروری زبان فرانسه در ۲۴ موضوع مختلف آشنا خواهید شد. برخی از موضوعات این کتاب شامل: کسب و کار، پزشکی، کارهای خانه، غذا، حمل و نقل و غیره می باشد. در نسخه جدید این کتاب فایل های صوتی به میزان ۱۰ ساعت برای یادگیری و تقویت تلفظ کلمات کتاب تهیه شده است. در نتیجه اگر به دنبال یادگیری لغات فرانسوی می باشید این کتاب می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

 

۴. کتاب آموزش زبان فرانسوی French All-in-One for Dummies

کتاب French All-in-One for Dummies

این کتاب از مجموعه کتاب های Dummies یک کتاب خوب برای یادگیری زبان فرانسه و تقویت مکالمه و مهارت شنیداری در زبان فرانسه است. مجموعه کتاب های یادگیری زبان فرانسه Dummies که شامل:

۱. آموزش زبان فرانسوی

۲. آموزش سطح متوسطه زبان فرانسوی

۳. آموزش افعال زبان فرانسوی

۴. ضروریات در آموزش زبان فرانسوی

۵. عبارات و اصطلاحات زبان فرانسوی

می باشد. این کتاب به آموزش زبان فرانسه مبتدی می پردازد. تمامی موارد گفته شده به صورت یکجا در کتاب French All-in-One for Dummies جمع آوری شده است. این کتاب با روش های ساده و قابل فهم به آموزش زبان فرانسوی که شامل آموزش مهارت های اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ است می پردازد. در این کتاب برخی از مطالب مخصوص به آموزش زبان فرانسوی کانادایی نیز مطرح شده است. فایل های صوتی این کتاب به تقویت شما در مهارت های مکالمه و شنیداری کمک شایانی خواهد کرد.

 

۵. کتاب آموزش زبان فرانسه Berlitz Self-Teacher for French

Berlitz Self-Teacher for French

کتاب Berlitz Self-Teacher for French از انتشارات موسسه Berlitz به عنوان یک کتاب خودآموز برای یادگیری زبان فرانسوی چاپ شده است. این کتاب به آموزش زبان فرانسوی با روش آموزش ذاتی و نه بوسیله آموزش سنتی با گرامر و بخاطر سپردن عبارات و کلمات می پردازد. زبان آموزان بوسیله آموزش به صورت بصری به یادگیری زبان فرانسوی می پردازند در نتیجه در این کتاب توضیحات زیادی در مورد گرامر وجود ندارد. سیستم آموزشی این کتاب براساس یادگیری از طریق مکالمه می باشد. همچنین این کتاب دارای تمرین های شفاهی متعدد و کاربردی و نکات بسیاری در مورد تلفظ است.

 

۶. یادگیری زبان فرانسوی از صفر Complete French: Beginner to Intermediate

کتاب Complete French: Beginner to Intermediate

یکی دیگر از کتاب های یادگیری زبان فرانسوی به صورت خودآموز کتاب Complete French Beginner to Intermediate می باشد. این کتاب بیشتر برای کسانی که آشنایی کمی با مباحث پایه زبان فرانسوی دارند و می خواهند به سطح متوسطه و پیشرفته برسند مناسب است. همراه کتاب CD شامل فایل های صوتی می باشد و همچنین یک سری درسنامه های آنلاین نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. با استفاده از این کتاب می توانید مهارت های گفتاری، شنیداری،‌درک مطلب و نوشتاری خود را از طریق مکالمات، واژگان، توضیحات گرامری و تمرین های کاربردی تقویت نمایید. اصول آموزشی این کتاب به صورت روش کشف Discovery Method می باشد. به این صورت که شما باید الگو و قوانین زبان را خود بدست آورید تا بهتر به درک و فهم مسائل دست یابید.

 

۷. کتاب Complete Language Pack : French

کتاب Complete Language Pack : French

این کتاب به آموزش زبان فرانسوی به صورت بصری می پردازد. شعار کتاب Complete Language Pack: French که در روی جلد کتاب مشاهده می شود بیان می کند که شما می توانید با روزی ۱۵ دقیقه مطالعه زبان فرانسوی را فرا گیرید. به این صورت که در این کتاب ۶۰ درس وجود دارد که برای مطالعه هر کدام فقط ۱۵ دقیقه وقت نیاز می باشد. کتاب با توجه به مسائل کاربردی و مهم تنظیم شده است و براساس مکالمات ساده اما واقعی و مفید روزانه طراحی شده است. مجموعه کامل این کتاب دارای یک کتاب جیبی از اصطلاحات بصری و یک راهنما برای فراگیری گرامر پایه است. همچنین شما می توانید دو اپلیکیشن رایگان که همراه این مجموعه است را نیز دانلود کرده که دارای فایل های صوتی بسیار می باشد که به تقویت مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ شما کمک خواهد کرد.

 

۸. کتاب Fluent in French : The Most Complete Study Guide to Learn French

کتاب Fluent in French : The Most Complete Study Guide to Learn French

این کتاب توسط موسس سایت معروف و فرهنگی زبان فرانسه با نام talkinfrench.com نوشته شده است. این کتاب به جای تنها ارائه اطلاعات در مورد زبان فرانسوی دارای نکات کاربردی زیادی برای بهتر یادگیری زبان فرانسوی است همچون طریقه ساخت یک برنامه مشخص برای مطالعه، ترفندها و منابع مختلف که بوسیله آن ها سرعت یادگیری را بالا خواهد برد، چگونگی حفظ انگیزه خود در یادگیری ، و اینکه چگونه از منابع گوناگون زبان فرانسوی که از طرق مختلف مثلا آنلاین بدست می آوریم به خوبی استفاده نماییم. بعلاوه، این کتاب بیشتر یک کتاب راهنما برای مطالعه می باشد تا یک کتاب آموزش زبان فرانسوی، بنابراین اگر یک کتاب می خواهید تا بتوانید با آن یک برنامه ریزی بهتر انجام دهید تا زبان فرانسوی را فرا گیرید این کتاب می تواند به شما در این مهم کمک نماید.

 

۹. کتاب Collins Easy Learning French Grammar Practice

کتاب Collins Easy Learning French Grammar Practice

برای یادگیری و فهمیدن هر زبانی مهم است که گرامر آن زبان به درستی یاد گرفته شود که در ترکیب فعل ها، حروف اضافه، عبارات و اصطلاحات و سایر موارد به مشکل و استفاده اشتباه از آن ها برخورد نکنید. کتاب Collins Easy Learning French Grammar Practice یک کتاب گرامر معروف و پر مخاطب با بیان ساده و روان است و نکات گرامری مهم در آن به شکل کلیدی آورده شده است. در این کتاب مثال های زیادی برای فهم موضوع آورده شده است و با استفاده از تمرین های متعدد بیش از ۱۵۰ تمرین به زبان آموزان زبان فرانسوی کمک می کند تا بر روی مطالب تسلط کافی را بدست آورند.

 

۱۰. کتاب Easy Learning French Conversation by Collins

Easy Learning French Conversation by Collins

برای افرادی که علاقه مند به یادگیری مکالمات زبان فرانسوی می باشند کتاب Easy Learning French Conversation by Collins می تواند یک انتخاب مناسب برای یادگیری جملات و عبارات کاربردی در مکالمات زبان فرانسوی باشد. این کتاب دارای یک اپلیکیشن رایگان شامل فایل های صوتی بوده که به بهبود تلفظ و ریتم صحبت کردن به زبان فرانسوی کمک خواهد کرد. این کتاب دارای ۱۲ فصل می باشد که موقعیت های مختلف را پوشش داده و برای هر کدام مکالماتی را به عنوان نمونه بیان می کند. همچنین در این کتاب اصطلاحات روزانه که می توان در مکالمات ساده روزانه از آن ها در زبان فرانسوی استفاده کرد وجود دارد که باعث شده است این کتاب برای افراد مبتدی یک کتاب خوب در یادگیری زبان فرانسوی تلقی شود.

 

۱۱. کتاب Entre Amis by Michael D. Oates

Entre Amis by Michael D. Oates

اگر بیشتر علاقه مند به کتاب های دارای تصاویر و آموزش گرافیکی زبان هستید کتاب Entre Amis می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری زبان فرانسوی باشد. اگر اطلاعات مبهمی در مورد زبان فرانسوی دارید متن این کتاب بیان مشخص و ساده ای دارد. این کتاب برای افرادی که سطح مبتدی در آموزش زبان فرانسه دارند مناسب می باشد. این کتاب با استفاده از ساختارهای شفاهی و موقعیت های واقعی به آموزش زبان فرانسوی پرداخته است. همچنین توصیه می شود اگر برای یادگیری زبان فرانسه با یک نفر دیگر همراه شوید نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد. برخلاف برخی از کتاب های آموزش زبان فرانسوی تمرکز کتاب بر روی عبارات و اصطلاحات و واژگانی است که بیشتر در مکالمات زبان فرانسه استفاده می شود.

 

۱۲. کتاب Contacts: Langue et culture francaises by Jean-Paul Valette & Rebecca Valette

Entre Amis by Michael D. Oates

این کتاب دارای دو مزیت بارز، تصاویر عالی و منابع فرهنگی مهم است و با استفاده از تلفظ و دیکشنری انگلیسی به فرانسوی که در انتهای کتاب آورده شده به آموزش زبان فرانسوی پرداخته است که نیاز شما برای استفاده از دیکشنری های دیگر برای پیدا کردن معنی لغات را برآورده می کند. اگر به دنبال تمرین های لیسنینگ هستید که این مهارت برای یادگیری و فهم زبان فرانسوی بسیار مهم می باشد، با استفاده از فایل های صوتی جانبی این کتاب می توانید به تقویت این مهارت بپردازید.

 

کلام آخر

توصیه نمی شود به کودکان به صورت خودآموز با کتاب آموزش زبان فرانسه برای کودکان، زبان فرانسه را آموزش دهید. برای کودکان بهتر است تا در کلاس زبان فرانسه و تحت نظر یک استاد زبان فرانسه را آموزش ببینند. البته این موضوع برای بزرگسالان نیز صدق می کند به خصوص در سطوح مبتدی.

انتخاب یک کتاب مناسب شاید اولین قدم برای یادگیری زبان بوده و شما باید در این مسیر با تمرکز و اختصاص دادن زمان مناسب و مستمر به یادگیری زبان فرانسوی بپردازید. برای انتخاب یک کتاب مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی شناخت از قابلیت ها و ویژگی های خود بسیار می تواند به شما در مسیر یادگیری و انتخاب کمک نماید.

برای یادگیری زبان فرانسه شرکت در کلاس آموزش زبان فرانسه به صورت آنلاین و حضوری و یا استفاده از یک مدرس خصوصی زبان فرانسه بسیار می تواند در روند یادگیری شما موثر و مفید باشد. هدف گذاری و علاقه و همچنین استفاده از کوچکترین موقعیت ها برای یادگیری زبان بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند شما را راحت تر و سریع تر به نقطه دلخواه برساند. همچنین با استفاده از روش های جانبی و فضای مجازی و اپلیکیشن های متنوع و متعدد در آموزش زبان فرانسوی و مشاهده فیلم، سریال و گوش کردن به موزیک به زبان فرانسه و آمیزش زندگی روزمره خود با زبان فرانسوی می توانید یادگیری زبان فرانسوی را راحت تر نمایید.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری فرانسه

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش الفبای زبان فرانسه + تلفظ صحیح

 

5/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *