چه کشورهایی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

چه کشورهایی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

چه کشورهایی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

آیا می دانستید که اسپانیایی زبان رسمی در بیش از 20 کشور جهان است؟ آیا می دانید که اسپانیایی زبانان در ایالات متحده بیشتر از اسپانیایی زبانان کشور اسپانیا هستند؟ آیا شنیده اید که اسپانیایی رایج ترین زبان در آمریکای مرکزی و جنوبی است؟ تعداد شگفت انگیزی از کشورهای اسپانیایی زبان در جهان وجود دارد که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن ها صحبت کنیم.

تاریخچه زبان اسپانیایی

یکی از محبوب ترین زبان های دنیا اسپانیایی است. اسپانیایی از خانواده زبان های هند و اروپایی است. این زبان یکی از زبان های رومی است و ریشه آن در منطقه کاستیل اسپانیا است. زبان مادری نزدیک به 480 میلیون نفر در سراسر جهان اسپانیایی است. این زبان پس از زبان چینی دومین زبان پرمخاطب به عنوان زبان مادری است. تعداد اسپانیایی زبانان بومی بیشتر از انگلیسی زبانان بومی است، همچنین این زبان چهارمین زبان پرتکلم بعد از زبان های انگلیسی، چینی و هندی است.

زبان اسپانیایی دارای گویش های متفاوتی است. به عنوان مثال، اسپانیایی آرژانتینی با گویش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت است. اگرچه منشأ و ساختار زبان یکسان است، اما برخی از کلمات و عبارات تفاوت هایی در معنا دارند.

کشورهایی که زبان رسمی آنها اسپانیایی است

این زبان با استعمار اسپانیایی که در قرن شانزدهم آغاز شد در سراسر جهان گسترش یافت. در نتیجه، امروزه اسپانیایی به عنوان زبان اصلی در بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی، غربی و جنوبی صحبت می شود.

کشورهایی که زبان رسمی آنها اسپانیایی است، عبارتند از:

  1. آرژانتین
  2. بولیوی
  3. جمهوری دومینیکن
  4. اکوادور
  5. گینه استوایی
  6. السالوادور
  7. گواتمالا
  8. هندوراس
  9. اسپانیا
  10. کلمبیا
  11. کاستاریکا
  12. کوبا
  13. مکزیکی
  14. نیکاراگوئه
  15. پاناما
  16. پاراگوئه
  17. پرو
  18. پورتوریکو
  19. شیلی
  20. اروگوئه
  21. ونزوئلا

سایر مناطق اسپانیایی زبان

  • ایالات متحده آمریکا

اسپانیایی پس از انگلیسی دومین زبان پرگویش در ایالات متحده است. به خصوص در مناطق جنوبی آمریکا، می توان با دانستن اسپانیایی در این مناطق زندگی کرد. زبان رسمی در پورتوریکو، منطقه خودمختار ایالات متحده نیز اسپانیایی است.

جمعیت اسپانیایی زبان در ایالات متحده بیش از 41 میلیون نفر است که 13 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد. بنابراین، ایالات متحده آمریکا پس از مکزیک، دومین کشور اسپانیایی زبان از نظر جمعیت در جهان است. تعداد افراد اسپانیایی زبان در ایالات متحده بیشتر از اسپانیا است.

  • قاره آفریقا

اسپانیایی به همراه فرانسوی و پرتغالی، زبان های رسمی در گینه استوایی است که در غرب قاره آفریقا قرار دارد. همچنین یکی از زبان های رسمی اتحادیه آفریقا است. این زبان پس از زبان نیش، بیشترین صحبت را در گینه استوایی دارد. گینه استوایی، جایی است که اسپانیایی زبانان 68 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند.

اسپانیایی در شهرهای سئوتا و ملیلا که در شمال آفریقا واقع شده اند نیز صحبت می شود. در مناطق شمالی مراکش، 200 هزار نفر به زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. برخی از جوامع کوچک در گابن، نیجریه، کامرون و سودان نیز به این زبان صحبت می کنند.

  • قاره اروپا

در اروپا، جوامع کوچکی در انگلستان، فرانسه و آلمان به این زبان صحبت می کنند و همچنین زبان اول 1.7 درصد از جمعیت سوئیس اسپانیایی است.

اگرچه در بلیز، مستعمره سابق بریتانیا، زبان رسمی نیست، اما مشخص شد که در سرشماری سال 2000، 43 درصد از جمعیت اسپانیایی صحبت می‌کنند.

  • کشورهای اسپانیایی زبان آمریکای لاتین

اکثر کشورهای اسپانیایی زبان در جهان در آمریکای مرکزی و جنوبی قرار دارند. مکزیک ، کشوری که بیشترین جمعیت اسپانیایی زبان در جهان را دارد، بیش از 121 میلیون نفر است. تقریباً 55 تا 60 درصد از جمعیت آمریکای لاتین اسپانیایی صحبت می کنند.

برزیل کشوری پرتغالی زبان است نه اسپانیایی اما به دلیل همسایگان اسپانیایی زبان و تجارت با این زبان، زبان اسپانیایی در این کشور پرکاربرد است، به همین دلیل زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم در مدارس تدریس می شود.

به جز اسپانیا و گینه استوایی که کشورهای اسپانیایی زبان هستند، همه کشورهایی که زبان رسمی آنها اسپانیایی است در قاره آمریکا هستند.

چند درصد از مردم جهان اسپانیایی صحبت می کنند؟

اگر 549 میلیون نفر اسپانیایی صحبت کنند و جمعیت جهان 7.9 میلیارد نفر باشد، نتیجه آن این است که 7٪ از مردم جهان اسپانیایی صحبت می کنند.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با زبان پر تکلم اسپانیایی و کشور هایی که به این زبان صحبت می کنند صحبت کردیم.

زبان اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان های جهان است که همه باید فرصت یادگیری آن را بدهند، زیرا زبانی پرکاربرد است و فرصت های شغلی و تحصیلی بسیاری با یادگیری این زبان برای شما فراهم می شود.

 

مطالب مرتبط به زبان اسپانیایی:

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

تفاوت بین زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *