یادگیری سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت

یادگیری سریع زبان انگلیسی و مکالمه برای مهاجرت

 

تصور کنید چمدان هایتان را بسته اید، بلیط پرواز در دستتان و آماده ی سفری جدید به کشوری انگلیسی زبان هستید. هیجان کشف سرزمینی نو و فرصت های جدید در قلبتان موج می‌زند، اما ناگهان ترس از عدم تسلط بر زبان انگلیسی بر شما غلبه می‌کند! چگونه می‌توانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید، شغلی مناسب پیدا کنید، یا در این جامعه جدید ادغام شوید؟

فرقی نمی‌کند مهاجرت تحصیلی باشد، کاری و یا توریستی. اگر نتوانید به خوبی با مردم ارتباط برقرار کنید، مطمئناً اضطراب و استرس فراوانی را بعد از مهاجرت تجربه خواهید کرد؛ بنابراین مهم است که در این فرصت باقیمانده زودتر دست بجنبانید!

در این مقاله، به شما راهکارهایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت ارائه می دهیم تا با خیالی آسوده و گام هایی استوار، به سوی آرزوهایتان در سرزمین جدید قدم بردارید.

 

آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت چگونه است؟

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت با توجه به نوع مهاجرت افراد متفاوت است. اغلب افراد یا به صورت تحصیلی و یا کاری مهاجرت می کنند که برای افرادی که به صورت تحصیلی می خواهند مهاجرت کنند نیاز به آموزش در سطوح بالا خواهند داشت و زمان بیشتری را نیاز دارند.

در نتیجه این افراد باید برای اینکه زبان انگلیسی را سریع تر آموزش ببینند در کلاس های فشرده یا فوق فشرده زبان انگلیسی شرکت نمایند.

برای مهاجرت کاری در ابتدا شاید نیازی به دانستن زبان انگلیسی در سطوح بالا نباشد و تنها با یادگیری اصول پایه تا متوسط زبان انگلیسی قبل از مهاجرت بتوانید نیازهای خود را رفع نمایید و سپس در محیط و به مرور برای بهبود زبان خود تلاش کنند. برای رسیدن به سطوح پایه تا متوسطه کار سختی نخواهید داشت و با کلاس های فشرده یا فوق فشرده می‌توانید در عرض چند ماه با یک مطالعه منظم و مطلوب زبان را به صورت سریع آموزش ببینید.

 

چگونه برای مهاجرت زبان یاد بگیریم؟

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت، براساس هدف و نوع مهاجرت افراد و زمانی که در اختیار دارند می تواند متفاوت باشد. اگر زمان کمی در اختیار دارید آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت با استفاده از منابع ضروری ممکن است و باید بر آموزش فشرده زبان انگلیسی برای مهاجرت و آموزش مکالمه تمرکز داشت.

شرکت در کلاس زبان برای مهاجرت با اهداف گوناگون، یکی از بهترین راه های یادگیری سریع است این موضوع مخصوصاً برای افراد که زمان زیادی ندارد که زبان را به صورت کامل یاد بگیرند بسیار مفید بوده و باید به یادگیری مکالمه انگلیسی سریع با استفاده از کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت بپردازند.

در نتیجه بهتر است در کلاس زبان یا مکالمه شرکت کنید و یا با دانلود آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به یادگیری انگلیسی مهاجرت بپردازید. چرا که آموزش به صورت خودخوان  بسیار زمان بر خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا در مسیر آموزش زبان برای مهاجرت شما را به خوبی راهنمایی نماییم.

 

1. در ابتدا هدف از مهاجرت را مشخص کنید

افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارند اول از هر چیز باید هدف خود را از مهاجرت مشخص کرده باشند تا بتوانند برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه ریزی درستی کنند.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که زمان برای اقدام و گرفتن ویزا و حضور در مصاحبه در زمان های مشخصی برگزار می شود و شما نیاز دارید در زمان معینی به نتیجه دلخواهی برسید.

در نتیجه قبل از هر چیز هدف خود را مشخص کنید. اگر برای برنامه ریزی و انتخاب بهترین روش برای هدفی که دارید سردرگم هستید می‌توانید از مشاوره های موسسه زبان دهخدا استفاده کنید تا آن ها به راحتی شما را در مسیر درستی راهنمایی کنند تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

اهداف شما ممکن است یکی از این 3 گزینه باشد:

  1. مهاجرت تحصیلی
  2. مهاجرت کاری
  3. مهاجرت توریستی
معیار مهاجرت تحصیلی مهاجرت کاری مهاجرت توریستی
هدف تحصیل در دانشگاه یا موسسه آموزشی یافتن شغل و کار گشت و گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری
ویزا ویزای تحصیلی ویزای کاری ویزای توریستی
مدارک ریز نمرات، مدرک تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه نامه، قبولی در آزمون های زبان، تمکن مالی رزومه کاری، سابقه کار، دعوتنامه کاری، تمکن مالی پاسپورت، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل، تمکن مالی
هزینه ها شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، بیمه درمانی هزینه های مربوط به پیدا کردن شغل، هزینه زندگی، بیمه درمانی هزینه های مربوط به سفر، اقامت، گشت و گذار
مزایا اخذ مدرک تحصیلی، ارتقای سطح دانش و مهارت، فرصت های شغلی بهتر کسب درآمد، تجربه کاری بین المللی، ارتقای سطح زندگی آشنایی با فرهنگ جدید، تجربه سفر، تفریح و سرگرمی
معایب پروسه ی طولانی و پیچیده ی اخذ ویزا، هزینه های بالا، دوری از خانواده و دوستان یافتن شغل مناسب دشوار است، عدم آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد، احتمال عدم تمدید ویزا مدت زمان محدود اقامت، عدم امکان کار و تحصیل

 

مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی باید مدارک زبان قوی مثل تافل یا آیلتس آکادمیک ارائه دهید. این مدارک هم برای سفارت و هم برای دانشگاه مقصد حائز اهمیت هستند.

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی جهت مهاجرت تحصیلی از این روش ها استفاده کنید:

  1. شرکت در دوره ها آموزشی و ممارست و غوطه وری در زبان

می‌توانید در دوره های زبانی مثل دهخدا که مخصوص آزمون های تافل یا آیلتس هستند شرکت کنید. سعی کنید تا حد امکان در زبان انگلیسی صحبت کنید و به آن گوش دهید. می‌توانید با همکلاسی ها، اساتید و افراد محلی انگلیسی زبان صحبت کنید. همچنین می‌توانید فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان را تماشا کنید و به موسیقی انگلیسی زبان گوش دهید.

  1. شرکت در دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه یا موسسه آموزشی

اگر می‌خواهید انگلیسی را بعد از مهاجرت یاد بگیرید، بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی دوره های زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. شرکت در این دوره ها می تواند به شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی و آمادگی برای تحصیل کمک کند.

  1. استفاده از منابع آنلاین

منابع آنلاین بسیاری مانند وب سایت ها، اپلیکیشن ها و کانال های یوتیوب وجود دارند که می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان یا با هزینه کم کمک کنند که می‌توانید در کانال هایی مرتبط با رشته خودتان عضو شوید و از محتوای انگلیسی آن استفاده کنید.

 

مهاجرت کاری

بسیاری برای کار در حال مهاجرت هستند در این موضوع دانستن و یادگیری زبان به صورت آکادمیک به جز برخی از موارد نیاز نمی‌باشد و شما نیاز دارید تا بتوانید زبان را در حد عمومی آموزش ببینید و برای سطوح بالای زبان نیازی نیست زمان صرف کنید.

سریع ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری شامل موارد زیر هستند:

  1. شرکت در دوره های زبان انگلیسی تخصصی

دوره های زبان انگلیسی تخصصی که برای مهاجرت کاری و مشاغل خاصی طراحی شده اند می توانند به شما در یادگیری واژگان و اصطلاحات تخصصی مورد نیاز برای شغل تان کمک کنند. به عنوان مثال موسسه دهخدا برخی از بهترین این دوره ها را ارائه می‌دهد.

  1. شبکه سازی با افراد انگلیسی زبان

صحبت با افراد انگلیسی زبان می تواند به شما در بهبود مهارت های گفتاری و شنیداری تان کمک کند.

اگر قصد مهاجرت کاری را دارید به شدت پیشنهاد می‌کنیم از لینکدین برای شبکه سازی با افراد انگلیسی زبان متخصص در حوزه خودتان استفاده کنید. 

  1. استفاده از منابع آنلاین

منابع آنلاین بسیاری مانند وب سایت ها، اپلیکیشن ها و کانال های یوتیوب وجود دارند که می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان یا با هزینه کم کمک کنند.

 

مهاجرت توریستی

مهاجرت توریستی، نوعی از مهاجرت است که در آن فرد با هدف گشت و گذار، بازدید از جاذبه های گردشگری و آشنایی با فرهنگ کشور مقصد به آن سفر می‌کند که بهترین روش های یادگیری سریع زبان برای آن اینها هستند:

  1. استفاده از منابع آنلاین

اگر قصد مهاجرت توریستی به کشوری را دارید یکی از بهترین روش های آموزش زبان برای مهاجرت منابع آنلاین بسیاری مانند وب سایت ها، اپلیکیشن ها و کانال های یوتیوب هستند که می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان یا با هزینه کم کمک کنند.

  1. شرکت در دوره های مکالمه و بحث آزاد

همچنین شرکت در دوره های مکالمه و بحث آزاد نیز می‌تواند در گرفتن ارتباط با مردم در کشور مقصد به شما کمک بسیاری کند که موسسه دهخدا  این دوره ها را نیز ارائه می‌دهد.

 

 2. زبان را قبل از مهاجرت یاد بگیرید

بسیاری بر این باورند که یادگیری زبان وقتی شما در محیط حضور دارید بسیار مؤثرتر بوده و بهتر است و یادگیری را به زمانی بعد از مهاجرت موکول می کنند هر چند این باور غلطی نیست ولی برای بسیاری غیر ممکن است و شما نیاز دارید قبل از مهاجرت مدرک زبانی را ارائه دهید.

از طرفی یکی از معایب آن این است که اگر شما زبان را به بعد از مهاجرت موکول کنید یادگیری زبان برای شما نسبت به شرایط تان بسیار فرق خواهد کرد و جذب شدن برای کار در بسیاری از شرکت های معتبر و انگلیسی زبان دشوار خواهد بود و شما مجبور به کار در مکان های دیگری می شود که شاید برای شما مناسب نیست.

ممکن است در شرکت هایی استخدام شوید که زیر نظر ایرانیان اداره می شود و باعث شود تا نیاز به یادگیری زبان را برای شما از بین ببرد و هیچوقت مجبور به یادگیری نشوید و این موضوع در دراز مدت می تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

از طرفی دیگر یادگیری زبان در ایران زیر نظر اساتید همزبان شما که می توانند شرایط شما را درک کرده و با تجربه خود به شما کنند بسیار راحت تر است تا در کشوری دیگر با دغدغه های متنوع برای زندگی کردن.

3. برای یادگیری سریع انگلیسی انگیزه ایجاد کنید

افرادی که خود را برای مهاجرت آماده می کنند در بسیاری از موارد در مسیر این کار خسته می شوند به دلیل از دست ندادن زمان و فشار زیاد آموزش. همچنین بسیاری ممکن است در یادگیری زبان کمی بی علاقه باشند و یا در یادگیری زبان کمی‌کند عمل نمایند.

در نتیجه سعی کنید با ابزاری های مختلف برای یادگیری به خود انگیزه دهید. اگر عاشق موزیک هستید از طریق آن به یادگیری بپردازید و یا اگر از دیدن فیلم و سریال لذت می برید از این طریق به یادگیری و پیشرفت بپردازید و همچنین استفاده از بازی و خواندن کتاب ها و مجلات جذاب با توجه به موضوع مورد علاقه تان به یادگیری زبان شما کمک خواهد کرد.

 

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی ، سریال ، انیمیشن

 

4. یادگیری زبان انگلیسی به صورت گروهی

یادگیری به صورت انفرادی می تواند بسیار دشوار باشد و شما را در میانه راه پشیمان کند. سعی کنید با اطرافیان و دوستان و یا با افرادی که مثل شما قصد مهاجرت دارند ارتباط برقرار کرده و در مسیر یادگیری به یکدیگر کمک کنید تا هم میزان یادگیری خود را بالا ببرید و هم مشوق یکدیگر در این مسیر باشید.

اگرچه دوره های خصوصی نیز از مزیت های زیادی برخوردار هستند که بسیاری آن را به کلاس های گروهی با نیمه گروهی ترجیح می‌دهند. با دوره های خصوصی روند پیشرفت شما سریع تر میشود و در مدت زمان کمتری می‌توانید به مقصد برسید. تعداد جلسات نیز قابل تنظیم است. این مسئله که تمام وقت کلاس به خود شما تعلق دارد نیزبسیار حائز اهمیت است.

 

  1. شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی مخصوص مهاجرت

شرکت در کلاس های خصوصی دارای برخی مزایا نسبت به کلاس های گروهی و نیمه گروهی است که به همین دلیل بسیاری از افراد آن را ترجیح میدهند که در جدول زیر تمام مزایا و معایب آن را آورده ایم:

معیار کلاس خصوصی کلاس گروهی
تمرکز تمرکز کامل بر روی شما و نیازهایتان تمرکز بر روی کل گروه و نیازهای مشترک
سرعت پیشرفت به سرعت شما پیشرفت می کنید سرعت پیشرفت با توجه به سرعت کل گروه است
انعطاف پذیری زمان و مکان کلاس ها با توجه به برنامه شما تعیین می شود زمان و مکان کلاس ها از قبل تعیین شده است
تعامل تعامل مستقیم با معلم تعامل با معلم و سایر دانش آموزان
رفع اشکال رفع اشکال فوری و اختصاصی رفع اشکال در زمان محدود و برای کل گروه
محتوای آموزشی محتوای آموزشی متناسب با نیازها و علایق شما محتوای آموزشی از پیش تعیین شده و یکسان برای کل گروه
هزینه هزینه بالاتر هزینه پایین تر
محیط یادگیری محیط یادگیری خصوصی و بدون حواس پرتی محیط یادگیری گروهی و شلوغ تر
فرصت پرسش و پاسخ فرصت بیشتر برای پرسش و پاسخ فرصت کمتر برای پرسش و پاسخ
مشارکت عدم فرصت مشارکت با سایر دانش آموزان مشارکت بیشتر دانش آموزان در بحث ها و فعالیت ها
احساس راحتی احساس راحتی بیشتر به دلیل محیط خصوصی احساس مشارکت و ارتباط بیشتر به دلیل حضور در جمع

 

5. قرار گرفتن در موقعیت هایی برای استفاده از زبان

هر چه بیشتر از زبان استفاده نمایید زودتر به هدف خود خواهید رسید. در نتیجه سعی کنید تا جایی که ممکن است و می‌توانید از زبان در موقعیت های مختلف استفاده نمایید.

یکی از راه های استفاده از زبان حضور در کلاس های مکالمه و بحث آزاد است تا بتوانید به‌راحتی و در موضوعات مختلف از زبان خود استفاده نمایید. همانطور که گفته شد آموزشگاه زبان دهخدا برگزار کننده دوره های متعدد کلاس های بحث آزاد free discussion با روش های مختلف و استفاده از ابزارهای متنوع در بحث آموزش بوده تا تمامی جنبه های تقویت مکالمه را شامل گردد و زبان آموزان را برای رویارویی با موقعیت های مختلف آماده نماید.

 

6. شرکت در بهترین موسسه برای یادگیری زبان در جهت مهاجرت

مطمئناً برای یادگیری زبان و آسان کردن مسیر یادگیری و کوتاه کردن زمان آن انتخاب موسسه بسیار حائز اهمیت است. مؤسسات زبان زیادی در این خصوص فعالیت می کنند اما کدام می تواند به شما کمک کند؟ ابتدا براساس هدفی که دارید مؤسسات مختلف را ارزیابی کنید.

برای انتخاب بهترین موسسه برای یادگیری زبان برای مهاجرت باید به نکاتی توجه شود

  1. سابقه موسسه در بحث آموزش زبان و مدیریت قوی و کارا
  2. کادر موسسه و اساتید فعال در موسسه
  3. میزان بازدهی افراد تحصیل کرده در موسسه و میزان نمرات آن ها در آزمون های بین المللی
  4. برگزار کننده آزمون های آزمایشی بین المللی
  5. مشاورین حرفه ای در بحث مهاجرت و نیازمندی های شما برای مهاجرت به کشورهای مختلف
  6. برخورداری از برنامه ریزی های منظم و همچنین قابل انعطاف با زمان شما برای یادگیری
  7. برخورداری از منابع بروز و متدهای آموزشی نوین و مناسب در جهت یادگیری آسان زبان
  8. برخورداری از کادری متعهد و مجرب و دپارتمان های تخصصی

 موسسه دهخدا که انواع مختلف کلاس زبان برای مهاجرت را ارائه می­دهد، با بیش از 11 سال فعالیت در عرصه آموزش زبان، یکی از بهترین انواع کلاس زبان برای مهاجرت است. دوره های این آموزشگاه جهت مهاجرت تحصیلی و کاری طراحی شده اند.

از جمله دوره ها مخصوص مهاجرت موارد زیر هستند:

  1. دوره IELTS
  2. دوره TOEFL
  3. دوره مکالمه فشرده
  4. دوره ویژه مشاغل

همچنین مزیت بزرگ این مجموعه آنلاین بودن تمامی کلاس زبان برای مهاجرت ها به صورت تخصصی آنلاین هستند. البته به صورت حضوری نیز می‌توانید در این دوره ها شرکت کنید ولی برای کسانی که دسترسی سختی به آموزشگاه داشته باشند دوره های آنلاین گزینه بسیار مناسبی هستند. 

آموزشگاه زبان برای مهاجرت

7. دانلود اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت یکی از روش های بسیار عالی و همیشه در دسترس برای تقویت زبان انگلیسی است. از جمله اپلیکیشن های خوب در این زمینه موارد زیر هستند:

نام نرم افزار ها Duolingo Memrise FluentU Babbel Busuu
تمرکز واژگان و گرامر به شیوه ای سرگرم کننده و بازی محور فلش کارت و بازی برای واژگان و عبارات ویدیوهای واقعی برای گوش دادن و درک مطلب تمرین گفتگو و شنیداری بر اساس دیالوگ گفتگو و تعامل با افراد محلی
محتوا دوره های رایگان و پولی دوره های رایگان و پولی محتوای ویدیویی رایگان و پولی دوره های اشتراکی دوره های اشتراکی
روش تدریس بازی ها، آزمون ها، چالش ها فلش کارت، بازی، آزمون ها غوطه وری در ویدیو، فعالیت های تعاملی دیالوگ ها، تمرین صحبت کردن، بازخورد دیالوگ ها، تمرین صحبت کردن، آزمون ها، تعامل با افراد محلی
سطوح مبتدی تا متوسط مبتدی تا متوسط مبتدی تا پیشرفته مبتدی تا پیشرفته مبتدی تا پیشرفته
مزایا رایگان، رابط کاربری جذاب، رویکرد بازی محور رایگان، فلش کارت های تصویری، تمرکز بر یادگیری بصری محتوای ویدیویی واقعی و جذاب، تمرکز بر درک مطلب آموزش جامع و ساختاریافته، تمرکز بر گفتگو تمرکز بر گفتگو، تعامل با افراد محلی
معایب تبلیغات (نسخه رایگان)، تمرکز محدود بر گرامر و دستور زبان، عدم امکان دانلود محتوای آفلاین تبلیغات (نسخه رایگان)، تمرکز بر یادگیری واژگان و عبارات، عدم امکان دانلود محتوای آفلاین تمرکز بر زبان آمریکایی، عدم امکان دانلود محتوای آفلاین هزینه بالا، تمرکز بر زبان اروپایی هزینه بالا، رویکرد متمرکز بر گرامر
بهترین برای یادگیری زبان به روشی سرگرم کننده و جذاب ساختن واژگان و عبارات یادگیری زبان از طریق ویدیوهای واقعی یادگیری جامع و ساختاریافته زبان تمرین مکالمه و تعامل با افراد محلی

 8. دیدن سریال ها و فیلم ها

یکی از بهترین راه های یادگیری زبان استفاده از سرگرمی برای یادگیری است که هم جذابیت داشته باشد و هم واژگان و مکالمات خوبی رد و بدل بشود. و چه سرگرمی جالب تر از دیدن سریال های جذاب انگلیسی.

در ادامه لیست بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را برایتان قرار داده ایم: 

Friends: یک کمدی کلاسیک که درباره گروهی از دوستان در نیویورک است. این سریال دیالوگ های سریع و آسان برای دنبال کردن دارد و از اصطلاحات و عبارات زیادی استفاده می‌کند که در زبان روزمره انگلیسی استفاده می شود.

The Big Bang Theory: یک کمدی درباره گروهی از دانشمندان جوان است که در کالیفرنیا زندگی می کنند. این سریال طنز زیادی دارد و روشی عالی برای یادگیری اصطلاحات علمی به زبان انگلیسی است.

Modern Family: یک مستند کمدی درباره سه خانواده مختلف است. این سریال نگاهی اجمالی به زندگی آمریکایی ارائه می دهد و روشی عالی برای یادگیری اصطلاحات و عبارات روزمره انگلیسی است.

How I Met Your Mother: یک کمدی درباره گروهی از دوستان است که در نیویورک زندگی می کنند. این سریال داستان های طنز خنده داری را روایت می‌کند و روشی عالی برای یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان انگلیسی به صورت غیررسمی است.

برای یادگیری سریع تر و بهتر زبان انگلیسی با تماشای سریال نکات زیر را رعایت کنید:

  • در ابتدا با زیرنویس شروع کنید. می‌توانید از زیرنویس های فارس یا انگلیسی یا هردوی انها به صورت همزمان استفاده کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا کلمات و عبارات را دنبال کنید و درک کلی از داستان بدست آورید.
  • هنگامی که احساس راحتی بیشتری کردید، زیرنویس را حذف کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا به زبان انگلیسی گوش دهید و مهارت های شنیداری خود را توسعه دهید.
  • سریال را دوباره تماشا کنید. هر بار که سریال را تماشا می کنید، چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت.

 

9. استفاده از هوش مصنوعی گوگل جمینای (Gemini)

یکی از روش های هیجان انگیز و در عین حال ساده برای ما ایرانی ها که نیاز به ثبت نام یا اقدام خاصی ندارد استفاده از هوش مصنوعی گوگل جمینای برای یادگیری زبان انگلیسی است که می‌تواند در موارد زیر بهترین کمک برای شما باشد:

 

  1. مکالمه با هوش مصنوعی گوگل جمینای به زبان انگلیسی

می‌توانید با هوش مصنوعی گوگل جمینای به زبان انگلیسی در مورد هر موضوعی که می خواهید صحبت کنید. این مورد  به شما کمک می‌کند تا مهارت های گفتاری و شنیداری را تمرین کنید و انگار که با یک انگلیسی زبان درحال گفت و گو هستید!

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل جمینای بخواهید که انواع مختلفی از فعالیت های مرتبط با زبان انگلیسی مانند داستان سرایی، نقش آفرینی و بحث را انجام دهد.

 

  1. ترجمه و یادگیری کلمات و عبارات جدید

می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل جمینای برای ترجمه کلمات و عبارات از زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس استفاده کنید. طبق تجربه شخصی در ترجمه انگلیسی به فارسی، ترجمه بهتر و طبیعی تری نسبت به گوگل ترنسلیت انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید از او بخواهید که در مورد کلمات و عبارات جدید به شما اطلاعات دهد، مانند تعاریف، نمونه ها و مترادف ها.

 

  1. دریافت بازخورد در مورد گرامر و تلفظ خود:

می‌توانید متون انگلیسی خود را برای هوش مصنوعی گوگل جمینای ارسال کنید و از آن بازخورد در مورد گرامر، املا و تلفظ خود دریافت کنید. همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل جمینای بخواهید که تلفظ کلمات و عبارات انگلیسی را برای شما نشان دهد.

 

کافی است لینک زیر را در مرور گر خود وارد کنید (تحریم شکن باید روشن باشد) سپس وارد صفحه گفت و گو با هوش مصنوعی قدرتمند گوگل خواهید شد.

https://gemini.google.com/

 

 

10. گوش دادن به پادکست ها

در اینجا لیستی از بهترین پادکست ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی را برایتان قرار داده ایم:

  1. EnglishPod101

EnglishPod101 یک منبع عالی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی در همه سطوح است که طیف گسترده ای از درس ها را در مورد موضوعات مختلف ارائه می‌دهند، از جمله واژگان، گرامر، گفتگو و فرهنگ. 

  1. Learn English with British Council

این پادکست از طرف شورای فرهنگی بریتانیا تهیه شده است و منبع خوبی برای یادگیری انگلیسی با لهجه بریتیش است که طیف گسترده ای از درس ها را در مورد موضوعات مختلف ارائه می‌دهند.

 

  1. 6 Minute English6 Minute English

این پادکست یک پادکست از BBC Learning English است و یک انتخاب عالی برای زبان آموزان در سطح متوسط ​​تا پیشرفته محسوب می­شود. هر قسمت بر یک عبارت یا اصطلاح انگلیسی رایج تمرکز دارد و شامل توضیحاتی در مورد معنی، استفاده و مثال هایی از نحوه استفاده از آن در یک جمله است.

  1. The English We SpeakThe English We Speak

این پادکست نیز محصولی دیگر از BBC Learning English است که یک انتخاب عالی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی در سطح متوسط ​​تا پیشرفته است. هر قسمت بر یک عبارت یا اصطلاح انگلیسی رایج تمرکز دارد و شامل توضیحاتی در مورد معنی، استفاده و مثال هایی از نحوه استفاده از آن در یک جمله میشود.

 

 

دانلود آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

یکی از بهترین و سریع ترین روش های برای آموزش فشرده زبان انگلیسی برای مهاجرت استفاده از دوره های آنلاین است. به دیدن این دوره های می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به آمادگی بالایی برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی برسید.

پیشنهاد می‌کنیم در کلاس هایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند درخواست فایل برای دانلود آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را نیز بدهید تا بتوانید وقت هایی که نیاز است و آفلاین هستید نیز به آموزش فشرده زبان انگلیسی برای مهاجرت بپردازید.

 

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

زمان یادگیری زبان برای مهاجرت به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما می‌توانید با یک دوره مناسب برای نیازهای اولیه با یک آموزش فشرده و با مطالعه منظم در ۶ ماه زبان را تا یک سطح خوبی آموزش ببینید.

این زمان به متغیرهای مختلفی وابسته است اما اگر برای یادگیری مصمم باشید و با یک برنامه ریزی منظم پیش بروید و هدف خود را به خوبی بدانید این کار شدنی است. این متغیر ها از جمله موارد زیر هستند:

  • سطح فعلی زبان انگلیسی شما: اگر قبلاً به زبان انگلیسی آشنایی دارید، یادگیری آن سریعتر خواهد بود.
  • اهداف شما: اگر فقط می خواهید به اندازه کافی انگلیسی یاد بگیرید تا بتوانید در مکالمات روزمره صحبت کنید، سریعتر از زمانی که می خواهید انگلیسی تخصصی برای شغل یا به صورت تحصیلی خود یاد بگیرید، به هدفتان خواهید رسید.
  • زمان و تلاشی که می‌توانید صرف یادگیری کنید: هرچه بیشتر وقت و تلاش صرف یادگیری کنید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد.
  • روش های یادگیری: برخی از روش های یادگیری زبان انگلیسی از روش های دیگر مؤثرتر هستند.

به طور کلی، حداقل 3 تا 6 ماه طول می کشد تا به اندازه کافی انگلیسی یاد بگیرید تا بتوانید در مکالمات روزمره صحبت کنید. اگر می خواهید به سطح متوسط ​​یا پیشرفته برسید، به 6 ماه تا 2 سال زمان نیاز دارید.

در اینجا چند نمونه از زمان تقریبی مورد نیاز برای رسیدن به سطوح مختلف زبان انگلیسی آورده شده است:

  • سطح مبتدی: 3 تا 6 ماه
  • سطح متوسط ​​مکالمه: 6 تا 12 ماه
  • سطح متوسط ​​خواندن و نوشتن: 12 تا 18 ماه
  • سطح پیشرفته: 18 ماه تا 2 سال

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه با توجه به ددلاین شما بهترین زمان بندی و پیشنهاد را دریافت کنید، از مشاوره کارشناسان موسسه دهخدا استفاده کنید.

 

برای مهاجرت به شرکت در کدام آزمون نیاز دارید؟

معمولاً آزمون های بین المللی متعددی هر ساله برای اهداف مختلف برگزار می شود از جمله آن ها می توان به آزمون های آیلتس IELTS، تافل TOEFL، GRE، GMAT، CPE، FCE و موارد دیگر اشاره کرد.

در بسیاری از کشورها آزمون آیلتس و تافل از اعتبار بالایی برخوردار بوده و شما با شرکت در یکی از این دو آزمون و دریافت نمره مورد نیاز خود که براساس هدف تعیین شده هر فرد متفاوت است اما معمولاً آیلتس بالای ۶ و تافل برای ۹۰، می‌توانید مدرک معتبر زبانی را دریافت کرده و اقدام به مهاجرت نمایید.

لازم به ذکر است برخلاف آزمون تافل که یک مدل بیشتر ندارد، آزمون آیلتس در دو سطح عمومی و آکادمیک برگزار می شود و افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت نمایند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله ما بهترین روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت را به شما شرح دادیم و مهم ترین نکات و منابعی که نیاز است یاد بگیرید را گفتیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های بین المللی می‌توانید به قسمت آزمون های سایت موسسه دهخدا مراجعه کرده و اطلاعات کامل و با جزئیات را در مورد هر کدام از آزمون ها دریافت نمایید و همچنین می‌توانید با تماس با موسسه و صحبت با مشاورین ما از روند دوره های آمادگی آزمون، شرکت در آزمون های آزمایشی و کلاس های زبان موسسه زبان دهخدا مطلع شوید.

 

 

بیشتر بخوانید:

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی ،معرفی بهترین روش ها

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

4.7/5 - (31 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *