مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

همواره یکی از مهم ترین سوالاتی که زبان آموزان قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی دارند این است که زمان یادگیری زبان انگلیسی چقدر می باشد؟ چقدر طول می کشد تا به خوبی بتوانم انگلیسی حرف بزنم و تسلط داشته باشم؟‌ آیا در ۳ ماه یا ۶ ماه می توان انگلیسی را کامل یاد گرفت یا حداقل به یک تسلط خوب و نسبی رسید؟ آیا می شود به تبلیغات این چنینی مثل یادگیری انگلیسی در ۳ ماه یا ۶ ماه و یا یادگیری انگلیسی از طریق مکالمه به صورت فشرده در کمترین زمان اعتماد کرد؟ و بسیاری دیگر از این سوالات متنوع که در برخی از موارد باعث سردرگمی زبان آموزان در مسیر و انتخاب روش یادگیری زبان انگلیسی می شود و گاهی اوقات آن ها را با انتخابات نادرست مواجه کرده و با عدم موفقیت در یادگیری از زبان انگلیسی دلسرد کرده و یادگیری زبان انگلیسی را امری سخت و دشوار تلقی خواهند کرد. در اینجا می خواهیم به این موضوع به صورت کامل بپردازیم و تمام ابهامات آن را برای شما روشن کرده تا شما را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان مناسب یاری نماییم. با ما همراه باشید.

 

تفاوت مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی با مدت زمان تسلط بر زبان انگلیسی

اول از همه باید به این موضوع اشاره کنیم که یادگیری زبان انگلیسی با تسلط بر زبان انگلیسی دو مقوله کاملا متفاوت بوده و نباید این دو را در یک ظرف ریخته و با هم مقایسه نماییم هر چند تسلط بر زبان انگلیسی منوط به یادگیری زبان انگلیسی می باشد. یادگیری زبان انگلیسی به زبان ساده به معنی یادگیری مهارت های زبان براساس سطوح استاندارد زبان انگلیسی است که براساس سطوح استاندارد اروپایی CEFR سطوح زبان انگلیسی به ۶ سطح از مبتدی تا پیشرفته تقسیم بندی می شود. در نتیجه اگر شما از سطح مبتدی به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و تا سطوح پیشرفته پیش بروید به این معنی است که شما زبان انگلیسی را براساس قواعد مختلف و مهارت های لازم آن فراگرفته اید.

اما،‌ آیا با این کار شما بر زبان انگلیسی نیز مسلط هستید یا خیر؟ جواب این سوال با دانستن این موضوع که تسلط بر زبان انگلیسی به چه معنایی است مشخص می شود. در واقع تسلط بر زبان انگلیسی یعنی اینکه بتوانید بدون مشکل و همانند یک انگلیسی زبان از زبان انگلیسی در برقراری ارتباط با دیگران استفاده نمایید که این موضوع بیشتر در مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی نمایان می شود و قدرت تسلط شما را نشان می دهد بسیاری از افراد حتی بعد از گذراندن دوره پیشرفته زبان نیز نمی توانند به سطح مطلوبی از تسلط زبان انگلیسی دست یابند چرا؟ آیا مشکل از روش یادگیری زبان انگلیسی است یا اینکه تسلط بر زبان انگلیسی کار دشواری است؟ برای پاسخ دادن به این سوالات باید به بررسی یک سری عوامل مهم یادگیری زبان بپردازیم که مهم ترین آن هدف از یادگیری زبان انگلیسی است. در نتیجه مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی با مدت زمان تسلط بر زبان انگلیسی متفاوت است.

 

هدف از یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که می دانید مهم ترین مقوله برای انجام کاری هدف از انجام آن کار است تا هدف مشخصی را برای خود نداشته باشید یادگیری کاری بیهوده تلقی می شود. هدف از یادگیری زبان انگلیسی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و نقشه راه شما برای یادگیری زبان می باشد. زمانی که هدف خود را مشخص کنید بنابراین مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را نیز می توان مشخص کرد و تصمیمات و برنامه ریزی های دقیق و مشخص را در جهت رسیدن به آن هدف در مدت زمان معین شده را انجام داد. برای همین با داشتن هدف میزان مطالعه و حتی مدل یادگیری زبان انگلیسی برای هر فرد متفاوت خواهد بود در نتیجه مدت زمان تسلط زبان انگلیسی نیز برای هر فرد یکسان نمی باشد.

 

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی براساس هدف یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که بحث شد داشتن هدفی مشخص از یادگیری زبان به شما و همچنین مدرسین و مشاورین زبان دید مشخصی را می دهد تا بتوانید با یک برنامه ریزی مدون و دقیق به یادگیری زبان بپردازید و زمان یادگیری را براساس آن تعیین کنید که این موضوع برای افراد با اهداف مختلف متفاوت است. اینکه شما زبان را برای مهاجرت و دریافت یک مدرک بین المللی می خواهید یا اینکه چقدر می توانید زمان برای مطالعه روزانه برای یادگیری زبان اختصاص دهید اینکه از قبل مطالعه زبان داشته اید و دوره هایی از زبان انگلیسی را گذرانده اید و اکنون می خواهید به یادگیری ادامه دهید و همچنین برای یادگیری زبان در چه دوره هایی از زبان انگلیسی مانند ترمیک، فشرده، مکالمه و…. می خواهید شرکت نمایید و مواردی از این قبیل می تواند برای شما مدت زمان یادگیری را دست خوش تغییر نماید اما براساس استانداردهای CEFR مطرح شده برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی به صورت متوسط و با یک برنامه معمول هر سطح زبان زمانی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت برای یادگیری به خود اختصاص می دهد که مجموعا ۱۲۰۰ ساعت را شامل می شود البته این موضوع برای بسیاری از افراد کمتر از زمان بیان شده است.

و همچنین این زمان تمامی فعالیت های جانبی که شما برای یادگیری زبان انگلیسی انجام می دهید را شامل می شود نه فقط مطالعه کتاب و حضور در کلاس. استفاده زبان در زندگی روزمره، گوش کردن به موزیک، تماشای فیلم و موارد دیگر که برای یادگیری زبان توصیه می شود نیز در این مدت زمان گنجانده شده است. در نتیجه اگر فردی به عنوان کسی که می خواهد از صفر به یادگیری زبان بپردازد ۱۲۰۰ ساعت را برای این موضوع اختصاص دهد می تواند در هر شرایطی زبان انگلیسی را فراگرفته و بر آن مسلط شود. لازم به ذکر است این مدت زمان مطرح شده به عنوان ملاک برای یادگیری زبان انگلیسی نمی باشد.

 

آیا سن یادگیری زبان انگلیسی بر زمان یادگیری زبان انگلیسی تاثیر دارد؟

یکی دیگر از فاکتورهای یادگیری زبان انگلیسی سن افراد می باشد. هر چند نمی توان در مورد این موضوع با قطعیت کامل صحبت کرد اما مشخصا در سنین پایین یادگیری زبان انگلیسی راحت تر و بهتر است به دلایل بسیار همچون پویایی ذهن، کمبود مشغله، حس کنجکاوی، انرژی و … . اما آیا تمام کسانی که از سنین کم به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته اند زبان را در کم ترین زمان یاد گرفته و تسلط بالایی بر آن دارند؟ مسلما این طور نیست بسیاری از افراد در سنین بزرگسالی شروع به یادگیری زبان به دلایل مختلف می کنند و از موفقیت های بسیاری در این زمینه برخوردار بوده اند به طوری که توانسته اند حتی از این کار در مسیر پیشرفت تحصیلی و یا کاری بهره کافی را ببرند. در نتیجه می توان گفت سن ملاک مهمی در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی است اما این موضوع برای همه نتیجه یکسان را نخواهد داشت.

 

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین زمان برای یادگیری همواره سنین کودکی است و در این موضوع سنین ۵ تا ۷ سال جز سنین طلایی برای یادگیری زبان انگلیسی تلقی می شود زیرا در این سنین کودکان زبان مادری خود را تا حدود قابل قبولی یاد گرفته اند و از این بابت مشکلی برای آن ها بوجود نمی آید و همچنین این موضوع نیز به یادگیری سریع تر و جذابیت یادگیری زبان انگلیسی نیز به آن ها کمک می کند. اما سنین دیگر نیز براساس شرایط هر فرد می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد که می تواند باعث یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمانی مناسب نسبت به شرایط هر فرد صورت پذیرد.

 

تاثیر زمان مطالعه زبان انگلیسی در شبانه روز بر مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

آیا زمان مطالعه در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی موثر است و با مطالعه در یک زمان مشخص می شود به این روند سرعت بخشید؟ مشخصا جواب این سوال بله است. اما همانطور که ویژگی های رفتاری افراد با یکدیگر متفاوت است نمی توان برای همه یک نسخه مشخص را تجویز کرد. در نتیجه هر فرد براساس شرایط زندگی و بیولوژیکی که دارد می تواند بهترین زمان مطالعه را برای خود مشخص کند که بر این اساس بهترین بازده را در زمان آموزش دریافت نماید تا با کمترین انرژی صرف شده بتواند بهترین نتیجه را بگیرد. در نتیجه توصیه می شود برای یادگیری مخصوصا قسمت هایی که به نظر برای آموزش نیاز به موشکافی و تمرین بیشتری دارد زمانی را که بالاترین بازده را در شبانه روز دارید انتخاب نمایید.

 

بهترین زمان مطالعه برای یادگیری زبان انگلیسی

همواره بهترین زمان مطالعه و یادگیری را صبح، زمانی که تازه از خواب بیدار شده اید مطرح می کنند چون در این زمان بیشترین انرژی را برای شروع کار دارید و هنوز خستگی گذران روز بر شما غلبه نکرده است. اما برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلف امکان مطالعه در این زمان را نداشته باشند و یا برخلاف این موضوع در ابتدای صبح از انرژی کافی برای یادگیری برخوردار نباشند در نتیجه بهتر است براساس نحوه زندگی خود تصمیم بگیرید بهترین زمان مطالعه زبان انگلیسی برای شما چه زمانی است اما توصیه می شود زمانی را انتخاب کنید که خستگی زیادی از لحاظ روحی و جسمی نداشته باشید و ذهن شما در یک آرامش فکری برای دریافت اطلاعات باشد و همچنین قادر بر تمرکز کردن بر روی موضوع باشید.

 

یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه (۶ ماه ) تضمینی!

حتما افرادی که می خواهند به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند با این تیتر و تبلیغات مشابه این موضوع مانند آموزش زبان در ۳۰ روز، آموزش زبان با نصرت در ۹۰ روز، آموزش زبان در ۶ ماه به صورت فشرده و صدها عنوان دیگر از این قبیل مواجه شده اند. اما آیا این موضوع شدنی است و صحت دارد؟ آیا می شود زبان یک ملت را در ۳۰ روز فرا گرفت و در مدت یک سال بر ۱۲ زبان زنده دنیا مسلط شد چرا که نه؟ اگر ذهن شما قدرت یادگیری بالایی داشته باشد هیچ کاری غیر ممکن نیست اما پس چگونه است که حتی به تعداد انگشتان دست نیز نمی توان افرادی را پیدا کرد که توانسته باشند با این روش های سریع و شتاب زده زبان انگلیسی را یاد گرفته و از تسلط بالایی برخوردار باشند.

موضوع ساده است همواره این را در نظر بگیرید یادگیری امری اکتسابی و زمانبر است. ذهن برای اینکه موضوعی را فرا بگیرید و آن را فراموش نکنید نیاز به زمان دارد هر چند این زمان برای افراد مختلف متفاوت است اما به طور متوسط این موضوع برای همه مشابه است. دریافت اطلاعات زیاد در زمان کم باعث یادگیری شما نمی شود. تصور کنید می خواهید در یک لیوان، آب بریزید اگر شیر آب را با شدت باز کنید تا در زمان کوتاهی لیوان را پر کنید، زمانی که لیوان پر می شود و شما شیر آب را می بندید مشاهده می کنید هنوز لیوان به صورت کامل پر نشده و قسمتی از آن خالی است به دلیل فشاری که در شیر آب بوده مقداری از آب سریز می کند و شما آن را از دست می دهید و هیچوقت با اینکار نمی توانید لیوان را به طور کامل پر از آب کنید اما اگر لیوان آب را با فشار آب کم پر نمایید می توانید از تمام ظرفیت لیوان استفاده کرده و آن را پر از آب کنید. این موضوع دقیق در یادگیری زبان انگلیسی صدق می کند و همچنین باعث دلزدگی و ناامیدی شما به دلیل تلاشی که برای یادگیری نیز می کنید نمی شود.

 

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی دست خودتان است

برای اینکه زبان انگلیسی را یاد گرفته و بر آن مسلط شوید همه چیز به خودتان بستگی دارد از همان ابتدا وقتی هدف را مشخص می کنید می توانید تعیین کنید که چگونه و از چه روشی به یادگیری بپردازید هر چند اگر در این مسیر از افراد مورد تایید و آگاه نیز کمک بگیرید بهتر می توانید بر این موضوع فائق آیید. مشخصا شرکت در کلاس های زبان انگلیسی که به صورت های مختلف در آموزشگاه های گوناگون برگزار می شود در مدت زمان و کیفیت یادگیری شما تاثیر زیادی خواهد داشت. میزان وقتی که می توانید برای مطالعه و تمرین به شکل های مختلف برای یادگیری زبان صرف نمایید در زمان یادگیری شما تاثیر بسزایی دارد و همچنین استفاده از روش های موثر که یادگیری را برای شما جذاب می کند و مشوق شما برای یادگیری زبان است. در این خصوص سعی کنید براساس علاقه مندی های خود با فعالیت های جانبی زبان خود را تقویت کنید و زندگی خود را با زبان انگلیسی عجین نمایید.

به خاطر داشته باشید تا این موضوع برای شما به صورت یک موضوع جدی تلقی نشود یادگیری ممکن نخواهد بود و کمی شما را اذیت خواهد کرد در نتیجه انگیزه یادگیری را برای خود بوجود بیاورید تا همواره در زمان های سخت و دشوار به کمک شما آید.

همواره سعی کنید زبان را به صورت دقیق و عمیق در تمامی جوانب بیاموزید و از مسائل به راحتی گذر نکنید در این صورت وقتی فهم خود را از موضوعات کامل کنید مخصوصا موضوعات اولیه و پایه زبان براحتی ادامه راه را با روند بهتر و سریع تری پیش خواهید برد و معمولا یادگیری زبان در سطوح ابتدایی با سرعت بیشتری پیش می رود و در میانه راه این سرعت شیب ملایم تری را پیدا می کند فکر نکنید کار تمام شده و یا اینکه شما در یادگیری با مشکلی مواجه شده اید پس از مدتی این روند دوباره به صورت سریع تری براساس دانش شما پیش خواهد رفت.

 

 

بیشتر بخوانید:

یادگیری سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی ،معرفی بهترین روش ها

5/5 - (24 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *