معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان

معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان

معرفی بهترین کانال های یوتیوب (YouTube Channels) برای یادگیری زبان

یوتیوب به عنوان یکی از سایت های مهم برای آموزش مورد استفاده بسیاری از کاربران اینترنتی است. در کنار ویدیوهای سرگرم کننده این سایت دارای ویدیوهای آموزشی بسیاری در جنبه های مختلف آموزشی می باشد که آموزش زبان یکی از این نوع آموزش ها است. افراد بسیاری با روش ها و ایده های متنوع از طریق ویدیوهای کوتاه و بلند به آموزش زبان می پردازند که این آموزش ها شامل بسیاری از جنبه های آموزشی زبان می شود. تقریبا می توان گفت این سایت انگار برای آموزش زبان طراحی شده است به دلیل تنوع آموزشی، تعداد فایل های آموزشی و دارا بودن قابلیتهای مختلفی همچون زیرنویس، توقف، آرام کردن سرعت ویدیو و تکرار آن به هر میزان که نیاز است.

در کنار تمامی این ویدیوهای آموزشی یک سری کانال های مهم و حرفه ای برای آموزش زبان مشغول به فعالیت هستند که شما می توانید با دنبال کردن آن ها بسیاری از نیازهای آموزشی خود را براحتی رفع نمایید بدون اینکه هزینه ای را بخواهید برای آموزش بپردازید. اما یک نکته مهم وجود دارد که این پلتفرم یک مکمل آموزشی بسیار قوی می باشد و شما تنها با اتکا به یوتیوب نخواهید توانست نتیجه دلخواه را دریافت نمایید اما برای درک بهتر نکات، تقویت و تمرین بیشتر می توانید از این کانال های آموزشی زبان در یوتیوب استفاده کرده و سطح زبان خود را افزایش دهید. ما در اینجا به بحث و معرفی کانال های معتبر برای آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی، ترکی استانبولی و روسی پرداخته ایم تا به شما کمک کنیم راحت تر این کانال ها را پیدا کرده و از مزیت آموزشی آن ها بهره مند شوید.

 

چرا کانال های یوتیوب YouTube ابزارهای مناسبی برای یادگیری زبان می باشند؟

دانش تخصصی در گذشته با هزینه بالا و به سختی قابل کسب بود اما امروزه یوتیوب این موضوع را با کلی ویدیوهای جذاب، هدفمند و متنوع دچار تغییر کرده و براحتی نمی توان ارزش آموزشی آن را دست کم گرفت. در ادامه به بیان یک سری دلایل که نشان دهنده ارزشمند بودن کانال های یوتیوب برای آموزش زبان می باشند اشاره خواهیم کرد.

 

قابلیت پیدا کردن ویدیوهای کوتاه برای فهمیدن یک موضوع

یوتیوب دارای یک پایگاه داده دسته بندی شده است. شما می توانید موضوعات مختلف را به صورت دقیق در آن جستجو کرده و کلیپ های مرتبط با آن موضوع را پیدا نمایید. سازندگان ویدیوها حواسشون به این مطلب می باشد که ویدیوهای بیشتر از ۱۵ دقیقه بیننده زیادی نداشته و افراد نمی خواهند وقت زیادی را برای تماشای یک ویدیو صرف نمایند در نتیجه بیشتر ویدیوها به صورت کوتاه و بدون حاشیه های اضافه به موضوع اصلی پرداخته است.
این یک مزیت مهم برای زبان آموزان می باشد. قبل از اینکه یوتیوب بوجود بیاید اگر می خواستید از طریق کلیپ و فایل های ویدیویی زبان را آموزش ببینید. شما باید این نوع ویدیوها را می خریدید حتی اگر فقط می خواستید یک موضوع خاص را از آن فرابگیرید. اما اکنون با استفاده از یوتیوب و جستجو کردن موضوع مورد نظر به سراغ همان ویدیوهای مرتبط خواهید رفت بدون اینکه هزینه و وقت بیشتری را صرف کنید.

 

آرام کردن سرعت پخش فایل و استفاده از زیرنویس

افراد بومی، زبان را به صورت سریع تر صحبت می کنند که برای بسیاری از افراد این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده باشد وقتی در حال آموزش هستند. اما اگر ویدیوها را با سرعت ۷۵ درصدی تماشا کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از جملات و عبارات را درک خواهید کرد و این موضوع می تواند بسیار مفید واقع شود. این قابلیت در یوتیوب که قابل اجرا برای تمامی ویدیوها می باشد یکی از ویژگی های بارز آن است.
از طرفی یوتیوب حتی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از زیرنویس در زمان مشاهده ویدیو بهره ببرید و در مواردی که می خواهید از املای یک کلمه مطمئن شوید و یا اطمینان حاصل کنید که آیا عبارات را به درستی متوجه شده اید این قابلیت می تواند به شما کمک نماید و مشاهده ویدیو با زیرنویس درک شما را از ویدیو بالاتر برده و لذت یادگیری را بیشتر خواهد کرد.

 

تنوع محتوای آموزشی

در مسیر آموزش زبان در برخی از مواقع استفاده از یک سری منابع در زمان های مختلف می تواند حس یکنواختی و کسل کنندگی را به شما القا نماید و شما را از آموزش دیدن خسته کند. در نتیجه استفاده از یوتیوب که دارای فایل های متنوع آموزشی است و متدها و روش های گوناگون توسط افراد مختلف در هر کدام برای آموزش بهتر استفاده شده می تواند به شما در این زمینه کمک نماید. خوشبختانه این موضوع در تمامی موارد آموزشی زبان از گرامر تا مهارت های اصلی زبان وجود داشته و همه جوره به شما کمک خواهد کرد تا از منظرهای گوناگون به یک موضوع نگاه کرده و آن را بررسی و استفاده نمایید.

 

اکثر آموزش ها رایگان می باشند

غیر از ویدیوهای سرگرم کننده زیادی که در یوتیوب وجود دارد ویدیوهای آموزشی تخصصی بسیاری در یوتیوب وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته شده است و شما در برخی از مواقع باید یک سری ویدیو تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای نگاه کنید. در صورتی که قبلا در زمانی که یوتیوب وجود نداشته مجبور به پرداخت هزینه برای دریافت این آموزش ها بوده اید ولی اکنون می توانید این پول را برای کارهای دیگر خرج کرده و جنبه های دیگر را پوشش دهید.

 

عضویت در کانال باعث می شود تا همواره از روند کانال مطلع شوید

با عضویت در یک کانال و گرفتن اشتراک در آن، عضوی از آن جامعه آنلاین خواهید شد و این موضوع می تواند شما را از روند کاری آن کانال مطلع گرداند. اگر شما هر هفته به تماشا ویدیوهای یک کانال خاص می نشینید کمی بعد عضوی از اعضای آن کانال خواهید شد و می توانید با تمامی نفراتی که دنبال کننده آن کانال هستند در ارتباط باشید و از طریق کامنت ها و بحث هایی که می شود به آموزش و دریافت نکات مهم و کلیدی بپردازید. و افرادی که متولی آن کانال هستند می توانند به واسطه حمایت افراد دنبال کننده کانال، به بهبود محتوا آموزشی خود و دریافت تماشاگر بیشتر و دریافت دنبال کننده بیشتر بپردازند. همچنین در صورتی که شما دنبال کننده کانال خاصی باشید می توانید از مطالب سایت در اولین فرصت مطلع شوید و به تماشای ویدیوهای جدید که در کانال بارگذاری می شود بنشینید. در نتیجه هیچ وقت مطالب آن کانال را از دست نخواهید داد.

یادگیری زبان با یوتیوب

بهترین کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب YouTube

در این قسمت به معرفی یک سری از بهترین کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب خواهیم پرداخت و ویژگی های آن ها را مطرح خواهیم کرد.

 

۱. Bob the Canadian

یکی از کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب کانال باب می باشد. باب یک معلم دبیرستان در شهر تورنتو کانادا است که در یک مزرعه گل با خانواده خود زندگی می کند. چند سال قبل باب تصمیم گرفت ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی سرگرم کننده ای را درست کند که این کار باب بسیار موفقیت آمیز بود.

ویدیوهای آموزشی باب با موضوعات روزمره سروکار دارد. او با اشاره به مکان ها، حالات و مکالمات ساده انگلیسی به توضیح مسائل دشوار انگلیسی می پردازد. همچنین در موقعیت های مختلف و مکان های گوناگون ویدیوهای خود را ضبط کرده و از تنوع بالایی برخوردار است. لهجه باب بسیار واضح و قابل درک است و همچنین ویدیوهای او همراه با زیرنویس می باشند که افرادی که در سطح متوسط هستند کاملا می توانند ویدیوهای باب را درک نمایند. ویدیوهای باب معمولا حس صمیمی و دوستانه ای را نسبت به او از سمت ببیننده ها ایجاد می کند.

 

۲. Learn English with Mr. Duncan

آقای دانکن Mr. Duncan بیشتر از ۱۰ سال است که در یوتیوب به تدریس زبان انگلیسی پرداخته است. در نتیجه دارای تجربه بالایی در آموزش زبان انگلیسی می باشد. او در یک شهر زیبا در کشور انگلستان به نام ماچ ولناک زندگی می کند و دارای لهجه بریتیش است. ویدیوهای آقای دانکن اکثر موضوعات زبان انگلیسی را به زبان انگلیسی بریتیش از اصطلاحات، گرامر، واژگان تخصصی شامل می شود. در چند ماه گذشته او به جای ساخت ویدیوهای آموزشی کوتاه شروع به برگزاری جلسات زنده آموزشی سه روز در هفته کرده است. اما در صورتی که نتوانید در این جلسات شرکت کنید می توانید با استفاده از ویدیوهای قدیمی آقای دانکن به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

برعکس باب، آقای دانکن در ویدیوهای خود نقش یک شخصیت را بازی می کند. معمولا کلمات را به صورت نمایش توضیح داده و در برخی از مواقع بسیار اغراق آمیز عمل می کند مانند آقای بین. معمولا ویدیوهای آقای دانکن خنده دار می باشد و بسیاری از ببیننده های این ویدیوها از تماشا آن ها لذت خواهند برد هر چند برخی دوستدار ویدیوهای جدی تر می باشند.

 

۳. BBC Learning English

BBC Learning English مطمئنا حرفه ای ترین کانال آموزش زبان انگلیسی است. این کانال توسط دولت انگلستان اداره می شود. هر کدام از ویدیوها توسط متخصصین زبان انگلیسی تهیه شده است و تنها با یک نفر طرف نخواهیم بود. این کانال آموزشی به خوبی طراحی شده و برای هر فرد دارای جنبه های مختلف آموزشی است. یک قسمت برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان های کوتاه جدید، یک قسمت برای تقویت لهجه و قسمتی دیگر برای آمادگی برای شرکت در آزمون طراحی شده است. ویدیوها به خوبی طراحی شده و دارای مدت زمان کمی می باشند که باعث شده به یک منبع عالی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل شود. اگر به دنبال آموزش به صورت کمی جدی تر هستید و از مدل آموزش هایی همانند آقای دانکن لذت نمی برید این کانال می تواند بسیار مناسب شما باشد.

 

۴. LinguaMarina

برای اینکه بتوانید در زبان انگلیسی به تسلط در گفتار برسید کانال آموزشی LinguaMarina یکی از بهترین کانال های یوتیوب می باشد که می تواند این حس را به شما منتقل کرده و در این خصوص به شما کمک نماید. مارینا در روسیه به دنیا آمده و بزرگ شده است اما در سال ۲۰۱۵ تصمیم می گیرد تا به آمریکا برود. مارینا زبان انگلیسی را خودش آموزش دیده و اکنون در یوتیوب به آموزش زبان انگلیسی به عنوان شغل دوم مشغول به فعالیت می باشد. کانال LinguaMarina به صورت موثر برای کسانی که می خواهند برای آزمون TOEFL آماده شوند آموزش های زبان دارد و همچنین به افرادی که می خواهند در دانشگاه های آمریکا به تحصیل بپردازند دارای اطلاعات مفید و فراوانی است. همچنین به موضوعات عادی همانند تلفظ و عبارات روتین زبان انگلیسی نیز به صورت گسترده پرداخته شده است. تمامی ویدیوهای مارینا در مورد یادگیری زبان انگلیسی نبوده و برخی از ویدیوهای او در مورد راه اندازی کسب و کار و توصیه های مختلف برای زندگی کردن می باشد. اگر در حال آموزش زبان انگلیسی برای زندگی در آمریکا هستید مشاهده ویدیوهای مارینا بسیار می تواند به شما کمک نماید.

 

۵. EnglishClass101

این کانال دارای درس های زبان انگلیسی می باشد که برای دریافت آن ها نیاز با پرداخت هزینه هستید اما در صورتی که نخواهید از کلاس های آن به این شکل استفاده کنید می توانید از ویدیوهای رایگانی که در یوتیوب وجود دارد برای آموزش استفاده نمایید. بیشتر ویدیوهای این کانال بسیار مناسب آموزش گرامر زبان انگلیسی و عبارات متداول زبان انگلیسی است. در نتیجه در صورتی که گرامری را فراموش کرده اید و یا از یادگیری آن توسط کتاب خسته شده اید ویدیوهای کانال EnglishClass101 می تواند به شما در این خصوص کمک نماید.

 

۶. JenniferESL

کانال JenniferESL دارای ویدیوهای آموزشی با ساختار حرفه ای و درس های کاربردی است که این حس را به شما می دهد که انگار شما برای این فایل ها هزینه ای را پرداخت کرده اید. جنیفر از سال ۲۰۰۷ با کمک خانواده خود به آموزش زبان انگلیسی از طریق یوتیوب پرداخته است. تقریبا مدل آموزشی جنیفر شبیه باب می باشد که فضای آموزشی جذاب و متنوعی را برای شما ایجاد کرده است. همچنین جنیفر در کانال خود به معرفی اساتید خوب دیگر زبان انگلیسی نیز می پردازد.

 

۷. Learn English with TV Series

یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال یکی از بهترین و جذاب ترین راه های یادگیری زبان است. شاید این موضوع را زیاد شنیده اید که افراد بسیاری بوسیله سریال های معروفی چون Friends زبان انگلیسی را یاد گرفته اند در نتیجه اگر می خواهید از این آموزش بهره ببرید کانال Learn English with TV Series یکی از بهترین کانال های یوتیوب برای آموزش زبان انگلیسی می باشد. در این کانال به شما ویدیوهایی از سریال ها و یا فیلم های معروف و پرطرفدار را نمایش می دهند و به توضیح در مورد اصطلاحات، فعل ها، واژگان و … که در ویدیو می باشند می پردازند. طول مدت زمان هر ویدیو بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بوده که زمان مناسبی برای تماشا کردن است. در این کانال حتی در برخی از مواقع برخی از آهنگ های معروف نیز بررسی شده است.

 

۸. To Fluency

کانال To Fluency مخصوص افرادی است که می خواهند راه ها و روش های یادگیری زبان را فرا بگیرند و با استراتژی های مختلف آموزش زبان انگلیسی برای مهارتهای مختلف مانند اسپیکینگ آشنا شوند به فعالیت می پردازد. این برنامه آموزشی توسط یک مجری بریتیش زبان به نام جک برگزار می شود که اعتقاد دارد برای یادگیری زبان انگلیسی باید راه های آموزش زبان انگلیسی را بلد باشید. در این کانال با موضوعاتی چون چگونه سطح زبان خود را بهبود دهید، چگونه بر ترس صحبت کردن به زبان انگلیسی غلبه کنید، اشتباهات رایج در زمان یادگیری زبان انگلیسی و … روبرو خواهید شد. هر چند در کنار این استراتژی ها آموزش های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی نیز وجود خواهد داشت.

 

۹. VOA Learning English

کانال VOA که مخفف Voice of America می باشد و یک شبکه خبری در آمریکا می باشد که به ۴۷ زبان زنده دنیا برنامه اجرا می کند در یوتیوب نیز با ویدیوهای آموزشی متنوع به آموزش زبان انگلیسی می پردازد. این ویدیوها دارای موضوعات متنوع و متداول با طراحی بسیار عالی در آموزش همراه با تمرین و سوال برای درک بهتر آموزش زبان انگلیسی می باشند. برخی از ویدیوها با استفاده از داستان های کوتاه به همراه توضیح کلمات و اصطلاحات طراحی شده اند. اگر زبان انگلیسی را به لهجه آمریکایی در حال یادگیری هستید و می خواهید از فرهنگ زندگی آمریکایی نیز اطلاعات بیشتری را کسب نمایید استفاده از این کانال بسیار توصیه می شود.

 

۱۰. ShawEnglish

اگر از آموزش زبان انگلیسی به صورت سرگرمی همراه با جوک و شوخی خسته هستید و از آن ها لذت نمی برید و به دنبال یک آموزش جدی مانند کلاس درس و حرفه ای و مشخص هستید می توانید از کانال Shaw استفاده نمایید. در این کانال اطلاعات مفید و واضحی را در مورد موضوعات مختلف به شما تدریس خواهد شد. این کانال توسط یک معلم زبان به نام رابین شا اجرا می شود و در برخی از مواقع از افراد دیگر نیز برای تدریس بهره گرفته شده است. همچنین می توانید در وبسایت شخصی رابین نیز به تماشای ویدیوهای آموزشی بپردازید و در جلسات آموزشی که به صورت رایگان برگزار می شود شرکت کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. ویدیوهای این کانال بسیار ساده بوده و از جلوه های ویژه تصویری زیادی برخوردار نمی باشد.

 

بهترین کانال های آموزش زبان آلمانی در یوتیوب YouTube

در این قسمت به معرفی چند کانال مفید برای آموزش زبان آلمانی در یوتیوب پرداخته شده است.

 

۱. Learn German with Jenny

Jenny یک معلم زبان باتجربه است که در یوتیوب ویدیوهای فوق العادی را برای آموزش زبان آلمانی تولید می کند. این ویدیوها مخصوص تمامی سطوح زبان آلمانی می باشد. در نتیجه با هر سطح زبان آلمانی می توانید از ویدیوهای این کانال استفاده کنید. ویدیوها با بیانی ساده و قابل فهم به آموزش زبان آلمانی می پردازند که همراه با مثال های زیادی می باشند.

 

۲. Learn German

کانال Learn German به آموزش گرامر و واژگان زبان آلمانی با یک ساختار واضح و مشخص می پردازد. ویدیوهای این کانال مدت زمان کمی داشته و یک روند مشخص برای سطوح مبتدی تا پیشرفته را دنبال می کند. این کانال بسیار مناسب افراد مبتدی در آموزش زبان آلمانی می باشد و نیز برای افرادی که در یادگیری زبان آلمانی با وقفه ای مواجه بوده اند نیز بسیار مفید می باشد.

 

۳. Get Germanized

این کانال نیز با استفاده از ویدیوهای سرگرم کننده به آموزش زبان آلمانی می پردازد. موضوعاتی که در این کانال آموزش داده می شود شامل نکات زبان آلمانی، درس های اصلی مانند گرامر، فرهنگ آلمانی و … می باشد. با استفاده از این کانال می توانید حس بهتری را از زبان آلمانی و زندگی در آلمان و مردم آلمان بدست آورید.

 

بهترین کانال های آموزش زبان فرانسوی در یوتیوب YouTube

در این بخش به معرفی چند کانال خوب برای یادگیری زبان فرانسوی در یوتیوب پرداخته شده است و از جمله آن ها داریم:

 

۱. FrenchPod101

FrenchPod101 در اصل یک پادکست می باشد. اما در یوتیوب دارای یک کانال می باشد که با استفاده از ویدیو به آموزش زبان فرانسه می پردازد. در این کانال شما کلمات رایج فرانسوی را فراخواهید گرفت همچنین جملات و عبارات متداول فرانسوی آموزش داده می شود و نیز به شما برای تقویت مهارت اسپیکینگ و درک بهتر از زبان فرانسه کمک خواهد کرد.

 

۲. Comme Une Francaise

این کانال که یکی دیگر از کانال های آموزش زبان فرانسه در یوتیوب می باشد با استفاده از موضوعات روزمره و کاربردی به شما زبان فرانسوی را آموزش می دهد. همچنین در این کانال کلمات متداول و کاربردی و نحوه استفاده از آن ها در شرایط مناسب را آموزش خواهد داد.

 

۳. Oh La La, I Speak French

در این کانال نیز شما با یک داستان از زندگی دو خواهر فرانسوی که در لس آنجلس زندگی می کنند روبرو هستید. در هر قسمت که دارای زیرنویس نیز می باشد شما مکالمات روتین و روزمره زبان فرانسوی را که در سطح مبتدی زبان فرانسوی است را فرا خواهید گرفت. این ویدیوها به خوبی برای یادگیری زبان فرانسوی و عادت کردن به تلفظ و لهجه فرانسوی طراحی شده اند.

 

بهترین کانال های آموزش زبان اسپانیایی در یوتیوب YouTube

در این بخش به معرفی کانال های آموزش زبان اسپانیایی در یوتیوب پرداخته شده است.

 

۱. The Spanish blog

این یک کانال مفید برای آموزش زبان اسپانیایی از طریق یوتیوب می باشد. در این کانال شما با استفاده از یک معلم بومی اسپانیایی به یادگیری کلمات و نحوه تلفظ کلمات در زبان اسپانیایی می پردازید.

 

۲. Real World Spanish Lessons

یک کانال عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی برای افراد مبتدی می باشد. در این کانال آموزش های مختلف از اشتباهات رایج، فعل ها و طریقه صرف آن ها و روش های مختلف یادگیری زبان اسپانیایی مطرح شده است. شما با استفاده از این کانال مفرح و ساده می توانید موارد زیادی را در زبان اسپانیایی یاد بگیرید.

 

۳. Speak Spanish Faster

یکی دیگر از کانال های آموزش زبان اسپانیایی که برای بهبود قدرت گفتار شما مفید می باشد کانال Speak Spanish Faster است. این کانال به آموزش شما برای پیدا کردن حس اعتماد به نفس برای صحبت کردن و با استفاده از موضوعات متنوع به شما کمک می کند تا در مهارت گفتاری مسلط شوید و زبان اسپانیایی را به صورت روان و واضح صحبت کنید.

 

بهترین کانال های آموزش زبان چینی در یوتیوب YouTube

در این قسمت نیز به معرفی چند کانال خوب یوتیوب برای آموزش چینی پرداخته شده است.

 

۱. ChinesePodTV

ChinesePod یک کانال یوتیوب عالی برای یادگیری زبان چینی می باشد. این کانال آموزشی به شما آموزش های مفیدی از موارد پایه زبان چینی خواهد داد. آموزش در این کانال براساس موضوعات مختلف طراحی شده است. گرامر در زبان چینی در این کانال آموزش داده می شود و زبان چینی ماندرین زبانی است که در این کانال آموزش داده می شود.

 

۲. Yoyo Chinese

اگر برای آموزش موارد پایه زبان چینی ماندرین به دنبال یک کانال آموزشی خوب در یوتیوب هستید Yoyo Chinese یکی از آن ها می باشد. در هر ویدیو شما با قسمتی از زبان چینی و جنبه های مختلف آن از تلفظ، اصطلاحات متداول و ترکیبات مرسوم آشنا خواهید شد.

 

۳. Learn Chinese Now

یکی دیگر از کانال های کاربردی و محبوب در یوتیوب برای آموزش زبان چینی کانال Learn Chinese Now می باشد که توسط فردی به نام بن هج اجرا می شود. ویدیوهای این کانال به صورت کوتاه و با توضیحات ساده و واضح براساس موضوعات متنوع به آموزش زبان چینی می پردازد.

 

بهترین کانال های آموزش زبان ایتالیایی در یوتیوب YouTube

این قسمت اختصاص یافته به معرفی چند کانال مفید در یوتیوب برای آموزش زبان ایتالیایی که از جمله آن ها داریم:

 

۱. ItalianPod101

یک کانال عالی برای یادگیری زبان ایتالیایی از طریق یوتیوب که به شما در آموزش تمامی مهارت های زبان ایتالیایی از سطح مبتدی تا پیشرفته کمک خواهد کرد. همچنین با شنیدن افراد بومی با تلفظ بهتر کلمات در زبان ایتالیایی نیز به خوبی آشنا خواهید شد و از همان درس اول قادر خواهید بود به زبان ایتالیایی صحبت نمایید.

 

۲. Dolce Vita

اگر قصد مسافرت به کشور ایتالیا را دارید و می خواهید زبان ایتالیایی را برای این منظور یاد بگیرید این کانال می تواند بسیار برای شما کاربردی و مفید باشد که با ویدیوهای جذاب از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما اصطلاحات و عبارات زبان ایتالیایی را در موقعیت های مختلف آموزش می دهد. همچنین برای درک بهتر از آموزش گرامر نیز بهره مند خواهید شد.

 

بهترین کانال های آموزش زبان ترکی استانبولی در یوتیوب YouTube

چند کانال برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به قرار زیر می باشند

 

۱. Learn Turkish with TurkishClass101

برای آموزش زبان ترکی از طریق یوتیوب کانال TurkishClass101 یکی از انتخاب های مناسب برای یادگیری می باشد. با این کانال شما می توانید مهارت های اصلی زبان ترکی را یاد گرفته و در شرایط مختلف از عبارات و کلمات کاربردی زبان ترکی استفاده نمایید.

 

۲. So Turkish

یکی دیگر از کانال های آموزش زبان ترکی در یوتیوب کانال So Turkish است که با استفاده از ویدیوهای کوتاه به آموزش زبان روزمره و متداول ترکی می پردازد و با استفاده از المان های مختلف فرهنگ کشور ترکیه را نیز به شما آموزش می دهد.

 

بهترین کانال های آموزش زبان روسی در یوتیوب YouTube

در این قسمت به معرفی کانال های یوتیوبی می پردازیم که از طریق آن ها می توانید زبان روسی را آموزش ببینید.

 

۱. Easy Languages – Russian

یک برنامه کوتاه ۴ الی ۵ دقیقه ای می باشد که با مردم کشور روسیه در مورد موضوعات مختلف به مصاحبه می پردازد و از همین طریق زبان روسی را به علاقه مندان زبان روسی آموزش می دهد. در کنار آموزش زبان روسی شما با فضای کشور روسیه مکان های مختلف و فرهنگ مردم کشور روسیه نیز در نقاط مختلف این کشور آشنا خواهید شد.

 

۲. Weekly Russian

ناتالیا به صورت ویدیوهای هفتگی براساس یک موضوع خاص به صورت روان و ساده در مدت ۱۰ دقیقه به آموزش زبان روسی در یوتیوب می پردازد. این آموزش ها برای سطح زبان آموزان از مبتدی تا پیشرفته طراحی شده اند. در این ویدیوها با استفاده از موزیک، شعر و مواردی از این قبیل به آموزش زبان روسی نیز پرداخته شده است.

 

۳. RussianPod101

یکی دیگر از زبان هایی که کانال Pod101 به آموزش آن می پردازد زبان روسی می باشد. با استفاده از این کانال شما در مدت ۳ دقیقه در هر ویدیو یک قسمت از زبان روسی را به سادگی آموزش خواهید دید و در هر ویدیو براساس یک موضوع به آموزش زبان روسی پرداخته شده است و جنبه های مختلف آن موضوع که به صورت کاربردی مورد استفاده می باشد بررسی می شود.

 

سخن آخر

امیدوار هستیم تا با استفاده از کانال های مطرح شده در یوتیوب به تقویت و آموزش زبان دلخواه خود بپردازید و مطمئنا کانال های دیگری نیز برای آموزش زبان در یوتیوب وجود داشته که می تواند در این خصوص به شما کمک نماید. هر چند در ایران سایت یوتیوب فیلتر بوده و براحتی نمی توان از آن استفاده کرد اما توصیه می شود با استفاده از راه های موجود این فرصت مناسب را برای یادگیری و تقویت زبان را از خود دریغ نکرده و از محتواهای جذاب و متنوع سایت YouTube استفاده نمایید و مطمئنا بعد از مدتی تاثیر شگرف آن را مشاهده خواهید کرد. در نتیجه با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص به تماشای ویدیوهای آموزشی در سایت یوتیوب بپردازید تا جذابیت یادگیری یک زبان خارجی برای تان دوچندان شود.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی ، سریال ، انیمیشن

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ و ترانه

یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

3.7/5 - (6 امتیاز)

2 در مورد “معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان”

  1. خیلی عالی و زیبا🌹
    لطفا بازم کانال های یوتیوب بیشتری تو زمینه های مختلف معرفی کنید
    دمتون گرم🌹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *