تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ ( Reading ) در زبان انگلیسی

 

یادم می آید هنگامی که کلاس آیلتس آکادمیک شرکت می‌کردم، به ما می‌گفتند که Reading مهارت مادر است که اگر بلد باشید، در 3 مهارت دیگر شامل Speaking, Listening, Writing هم مهارت پیدا می‌کنید. در واقع همینطور هم است و در شما در تقویت مهارت ریدینگ خود با انواع قواعد و کلمات زبان انگلیسی آشنا می‌شوید که Overall Score شما را در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال به شدت بالا می‌برد.
اما سؤال اینجاست که چطور این مهارت را باید تقویت کنید و از چه منابعی استفاده کنید؟
در این مقاله همراه ما باشید تا صفر تا صد راه های تقویت ریدینگ و همچنین بهترین منابع و کتاب هایی که به کمک شما می‌آیند را معرفی کنیم.

 

اهمیت تقویت ریدینگ (Reading)

داشتن مهارت خواندن در زبان انگلیسی، یکی از توانایی های مهمی است که هر زبان آموزی برای کسب آن بایستی تمرین های زیادی انجام دهد زیرا که بدست آوردن این توانایی یک شبه امکان پذیر نیست.

اهمیت این موضوع به هنگام شرکت در آزمون های مهم بین المللی از جمله آیلتس ( IELTS ) و تافل ( TOEFL ) کاملاً عیان می‌شود.

مهارت خواندن، به معنی روخوانی از یک متن انگلیسی نیست، بلکه شما در حین خواندن باید پیوستگی مطالب را درک کنید تا متوجه موضوع و محتوای مطلب گردید. تقویت این مهارت موجب می‌شود، شما بتوانید متنی را با سرعت و دقت بیشتری بخوانید و تمرکز و سطح درک مطلب خود را افزایش دهید.

 

ریدینگ به چه معناست؟

روخوانی زبان انگلیسی به عنوان مهارت ریدینگ انگلیسی تلقی نمی‌شود. اینکه شما فقط بتوانید متنی را روخوانی کنید، کافی نیست. شما باید بتوانید به درکی از محتوای متن برسید. ریدینگ به انگلیسی یعنی اینکه پس از خواندن متن بتوانید تشخیص دهید که موضوع و هدف متن چه بوده است و قادر باشید خلاصه ای از آن را به زبان انگلیسی بیان کنید.

با داشتن توانایی کافی در reading به انگلیسی، شما قادرید هر متنی مانند متون کتاب داستان های انگلیسی، اخبار، مقالات، گزارش ها و یادداشت های مختلف را درک و تحلیل کنید. همچنین با تقویت ریدینگ امکان گرفتن نمره بالاتری در آزمون های معتبر با سرعت بیشتر وجود دارد.

 

چطور مهارت ریدینگ یا درک مطلب را افزایش دهیم؟

بخش درک مطلب برای اکثر زبان آموزان کسل کننده است زیرا که زمان زیادی را می‌طلبد؛ اما با بهبود این مهارت، سرعت خواندن تان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می‌شود و از اینکه متن را درک می کنید بسیار لذت می برید.

برای شروع ابتدا بایستی قدم های کوچک بردارید. در ابتدای کار سراغ متن های ادبی و طولانی نروید. از ریدینگ ساده انگلیسی شروع کنید. سعی کنید در ابتدای کار سطح خود را پیدا کنید. بدین صورت که متنی متناسب با سطح زبان خود یافته و با تمرکز بالا شروع به خواندن کنید. هر وقت که احساس خستگی کردید و دیگر متمرکز نبودید، کار را متوقف کنید و دیگر ادامه ندهید.

این گونه می‌توانید سطح خود را متوجه شوید. دفعه بعد که می خواهید شروع کنید کمی بیشتر از بار اول تمرین کنید. این گونه رفته رفته زمان بیشتری صرف خواندن خواهید کرد بدون اینکه احساس خستگی کنید.

در ادامه برای افزایش مهارت ریدینگ راهکارهایی را ارائه کردیم که می‌توانید با استفاده از آن ها reading را به خوبی تقویت نمایید.

تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ ( Reading ) در زبان انگلیسی

11 راهکار عالی برای تقویت مهارت ریدینگ

آموزش ریدینگ انگلیسی کاری ساده می باشد اما برای اینکه در این مهارت بتوانید به خوبی عمل نمایید باید تمرین مستمر داشته و متن های متنوعی را مطالعه کنید. در اینجا می خواهیم با راهکارهایی به شما برای بهبود این مهارت کمک نماییم.

 

1. دایره واژگان زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید متنی را بخوانید و متوجه شوید درمورد چه چیزی صحبت می‌کند، ابتدا باید به Vocabulary یا دایره لغات به کار رفته در متن مسلط باشید و بیشتر کلمات آن برای شما قابل فهم باشد. نیازی نیست که تمامی کلمات را بدانید، فقط مقداری که بتوانید مفهوم کلی جمله و متن را درک کنید کافیست.

هرچه دایره لغات قوی تری داشته باشید، مفهوم متن های ریدینگ برای شما بهتر درک میشود و می‌توانید نمره ریدینگ آیلتس خود را بالا ببرید. قبل از هر چیزی ابتدا به عنوان یا در صورت وجود تصاویر، به آن ها نگاه کنید و سعی کنید موضوع متن را حدس بزنید و در مورد عکس های آن اظهار نظر کنید یا خیلی بهتر است که نظر کلی خود را پیش از خواندن متن در برگه ای یادداشت کنید یا آن را با صدای بلند بیان کنید.

بهتر است دفعه ی اول متن را به صورت روزنامه وار بخوانید تا مفهوم کلی را بفهمید. در واقع نیازی نیست یک دیکشنری در کنارتان بگذارید و متن را لغت به لغت معنی کنید، این کار زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد نه تنها لغات جدید در حافظه ی بلند مدت شما ثبت نخواهند شد، بلکه ادامه روند تمرین بسیار خسته کننده می‌شود. پس به هیچ عنوان لغت به لغت معنی نکنید و فقط محتوای کلی را درک کنید.

تجربه شخصی: این نکته را به این دلیل که کسی به من نگفته بود در یادگیری ریدینگ به شدت من را عقب انداخت. چون در ابتدای شروع ریدینگ سعی می‌کردم معنای تک تک کلمات را متوجه شوم تا به درک مطلب برسم، ولی پس از مدتی متوجه شدم که برای فهمیدن مفهوم متن، درک کلی از آن داشته باشیم کافیست و نیازی به دانستن تمامی لغات نیست. دفعه بعد می‌توانید تمام کلماتی که بلد نیستید را از دیکشنری معتبری که انگلیسی به انگلیسی باشد پیدا کنید مانند دیکشنری Cambridge.

نکته: سعی کنید به هیچ وجه از دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده نکنید. سعی کنید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید که معانی، مترادف ها و متضاد های هر کلمه را یافته و آن ها را در دفترچه ی خود بنویسید. آنقدر این کلمات را در بازه های زمانی متفاوت تکرار کنید، از روی آن ها بنویسید و جمله سازی کنید تا در ذهن شما ثبت شوند.

 

 

2. موضوعات متنوع برای مطالعه انتخاب کنید

هر روزه شما متن های بسیاری را در سایت ها، وبلاگ ها، اخبار و اپلیکیشن های ارتباطی می خوانید بنابراین خواندن هر متنی به نوعی سرگرمی هم به حساب می آید. پس سعی کنید مطالبی که به آن ها علاقه مند هستید را برای تمرین انتخاب کنید. متن های بسیاری در مورد مسائل مختلفی مانند ورزش، فیلم و تلویزیون، مسائل اجتماعی، فرهنگی و آموزشی وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

 

3. به صورت مستمر تمرین کنید

حتماً تمرین های مربوط به ریدینگ را در زمان مشخصی از روز انجام دهید. اگر تایم خالی ندارید اشکالی ندارد، این زمان می‌تواند حتی 20 تا 30 دقیقه در نظر گرفته شود ولی مهم این است که حتماً انجام دهد. پس باید متعهد باشید و به روش درست و اصولی تمرین خود را انجام دهید.

برای این کار در یک محیط ساکت و آرام قرار گرفته و تا حد ممکن عوامل حواس پرتی مثل گوشی موبایل را از خود دور کنید. قبل از اینکار تصمیم بگیرید که چه مدت زمانی را می‌خواهید به مطالعه اختصاص دهید و گوشی خودتان را سایلنت کنید. هرچیزی که نیاز است مثل خودکار، کاغذ و نان هم کنارتان باشد.

جالب است بدانید که همین آماده کردن مقدمات، به مغز این پیغام را می‌دهد که می‌خواهید کار مهمی انجام دهید پس روی آن تمرکز می‌کند.

 

4. یادداشت برداری کنید

روش دیگری که به بهبود درک متن در شما کمک می‌کند، یادداشت برداری در حین خواندن متن است. می‌توانید نظر خود را در مورد هر قسمت در دفترچه ای یادداشت کنید. زیر قسمت هایی که فکر می کنید مهم هستند خط بکشید و آن ها را برای خود تحلیل کنید.

حتی می‌توانید خلاصه ای از متن را در انتها برای خود یادداشت کنید که موجب بهبود مهارت رایتینگ Writing شما نیز می‌شود. این گونه می‌توانید از جمله بندی های متن الگو برداری کرده و روش های متنوع برای بیان موضوعی را بیاموزید. همچنین قادرید اصطلاحات و واژگان جدیدی از متن یاد بگیرید که در صورت یادداشت کردن، در آینده نیز به راحتی به آن ها دسترسی دارید و می‌توانید آن ها را مرور کنید.

 

 

5. برای دوست خیالی تان توضیح دهید

نکته ی بسیار مهم این است که پس از خواندن متن سعی کنید موضوع مطلب یا هر آنچه که متوجه شدید را برای یک دوست خیالی یا تصویر خودتان در آینه، توضیح دهید. توضیح دادن و بحث کردن در باره ی هر مطلبی با دیگران باعث می‌شود خودتان هم آن را عمیق تر درک کنید. این روش نه تنها به درک مطلب شما بسیار کمک می‌کند بلکه باعث بهبود مهارت صحبت کردن Speaking، جمله بندی و افزایش اعتماد به نفس در شما نیز می‌شود.

سعی کنید از متونی استفاده کنید که در انتها سؤالاتی در مورد متن داشته باشند، بدین ترتیب با پاسخ گویی به سوالات سطح درک و تحلیل خود از متن را متوجه می‌شوید. اگر در اواسط متن احساس کردید چیزی دستگیرتان نشده، بازگردید و جمله به جمله با دقت و تمرکز بیشتری بخوانید و تا نتوانسته اید هر قسمت را برای خود تجزیه و تحلیل کنید، از آن رد نشوید.

 

 

6. متن را با صدای بلند بخوانید

تکنیک دیگری که برای درک مطلب ممکن است مفید واقع شود، این است که متن را با صدای بلند بخوانید. این گونه احتمال خیلی کمی وجود دارد که حواستان پرت شود. همچنین هنگام بلند خواندن متنی، از دو طریق با متن درگیر می‌شوید: با چشمانتان، همانطور که به کلمات نگاه می کنید و با گوش های خود، هنگامی که صدای خود را می‌شنوید. بدین صورت هنگام خواندن کلمات تلفظ صحیح را هم برای خود یادآوری می کنید.

 

7. هنگام مطالعه حاشیه نویسی کنید

برای درک بیشتر و بهتر متن می‌توانید نکات کلیدی را در حاشیه بنویسید تا هنگام پاسخ دادن به سؤال‌ها مجبور نباشید در تمام متن را به دنبال جواب بگردید. یا حتی می‌توانید خلاصه ی هر قسمت را کنار پاراگراف در حد یک جمله یادداشت کنید این کار موجب می‌شود درک راحت تری از متن پیدا کنید و مطالب مهم را فراموش نکنید.

 

 

8. تکنیک Skimming and Scanning

مطمئناً همه شما با این روش آشنا هستید. به عنوان مثال هنگامی که به دنبال شماره ی شخص خاصی در دفتر تلفن خود می گردید، در حال اسکن کردن هستید، شما فقط بدنبال اسم آن شخص می گردید و با سایر اسامی کاری ندارید.

این روش به دلیل کمبود وقت در آزمون هایی مثل آیلتس و تافل بسیار کاربردی هستند. مهارت اسکیمینگ Skimming به معنی “سطحی خوانی” است بدین منظور که هدف کلی متن را دریابید. مهارت اسکنینگ Scanning به معنای “پیدا کردن اطلاعات خاص در متن” است.

در آزمون آیلتس نیز نیازی نیست متن را کامل بخوانید، ابتدا بایستی متن را اسکیم Skim کنید تا محتوای کلی را متوجه شوید، سپس شروع به خواندن سؤال‌ها کنید تا متوجه شوید باید بدنبال چه اطلاعاتی در متن باشید سپس با اسکن کردن، اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

اگر با روش اسکن کردن به جواب مورد نظر خود نرسیدید، حداقل متوجه شده اید که در کدام پاراگراف اطلاعات مورد نیاز شما ممکن است وجود داشته باشد، پس فقط آن پاراگراف را بررسی کنید.

نکته: روش دیگری که در آزمون ها به شما کمک می‌کند، بالا بردن سرعت خواندن متن است. برای اینکه بتونید متنی را با سرعت بیشتری بخوانید بایستی به جای اینکه تک به تک به کلمات نگاه کنید، هر سه کلمه را به عنوان یک کلمه ببینید. البته این روش نیازمند تمرین بسیار است اما نتیجه ی خیلی خوبی در آزمون ها می دهد.

 

9. قبل و بعد از مطالعه سؤال بپرسید

بعد از اینکه نگاه اجمالی به متن انداختید و قبل از شروع مطالعه عمیق، بهتر است سؤالاتی از خودتان بپرسید که ذهنتان را بهتر آماده کنید، این سوالات شامل موارد زیر هستند:

  • قرار است در مورد چه موضوعاتی که مهم هستند مطالعه کنم؟
  • چه اسم های خاصی در متن وجود دارد که به آنها اشاره شده باشد؟
  • گفتگو نیز در این متن وجود دارد یا خیر.
  • پاراگراف های به کار رفته در متن بلند هستند یا کوتاه

همچنین نکته مهم این است که پس از خواندن متن نیز بتوانید در چند جمله متنی را که خوانده اید را توصیف کنید همچنین سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید:

  • این مقاله درباره چه نوشته شده بود و موضوع اصلی چه بود؟
  • اتفاقات مهم و بولد متن کدام بودند؟
  • چه چیزهایی در متن وجود داشت که باعث گیج شدن شما شد؟ (پاسخ به این سؤال کمک می‌کند که در متن های بعدی ضعف خود را اصلاح کنید)
  • آیا مورد خاصی در متن وجود داشت که شما را غافلگیر کرد؟
  • آیا بخش هایی بود که متوجه نشده بودید؟ کدام و اینکه چرا متوجه نشدید؟

نمونه سوالات بالا ایده هایی بودند که به شما در طرح سؤال کمک می‌کنند ولی لزوما قرار نیست حتماً این سوالات را بپرسید. با توجه به موضوع و متن می‌توانید نوع سؤال‌ها را برای خود مشخص کنید.

 

10. متن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید

حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که می‌گوید “لقمه بزرگتر از دهانت برندار!” 

همانطور که بلعیدن لقمه بزرگتر از دهان ممکن نیست، مطالعه یک متن بلند و سنگین نیز می‌تواند به همان اندازه چالش بر انگیز باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر متن شما بلند و طولانی است آن را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید که مطالعه آن راحت تر باشد. به اصلاح لقمه خود را برش بزنید!

این کار به شما کمک می‌کند که درک بهتری از موضوع و همچنین هدف نویسنده از نوشتن این متن داشته باشید.

 

11. سرعت مطالعه را زیاد کنید

بالا بردن سرعت خواندن تسلط شما به زبان انگلیسی را افزایش می‌دهد. همچنین باعث میشود بتوانید متن ها و کتاب های بیشتری نیز بخوانید.

  • از مداد یا نشانه ها برای پیدا کردن کلمات و خطوط استفاده کنید.
  • ببنید که مثلا در یک دقیقه قادر به مطالعه چه تعداد کلمه هستید. پس زمان بگیرید و دائماً سعی کنید سرعت خود را بالاتر ببرید
  • سعی کنید همزمان با بالا بردن سرعت مطالعه، بتوانید متن را نیز متوجه شوید. باید سرعتی را مد نظر قرار دهید که همچنان قادر به فهمیدن متن باشید.
  • متن را در ذهنتان هم نخوانید. همانطور که خواندن متن با صدای بلند سرعت شما را کم می‌کند، در ذهنتان هم اگر متن را بخوانید سرعت شما پایین می آید. سعی کنید از روی خیلی واژه ها بگذرید و فقط مفهوم و معنای متن را درک کنید.

بعد از اینکه سرعت شما به حد قابل قبولی رسید می‌توانید تمرکز خودتان را روی درک مطلب بگذارید. همچنین برای تقویت تلفظ و مکالمه می‌توانید متن را با صدای بلند بخوانید.

 

 2 نکته مهم برای انجام بهتر تمرین های ریدینگ

  1.  در جای خلوت تمرین کنید

برای تأثیر گذاری روند یادگیری، همیشه در جای خلوت شروع به خواندن کنید. از وسایلی مانند تلویزیون، گوشی موبایل، تلفن و سایری افرادی که تمرکز شما را بهم می‌زنند دوری کنید تا نتیجه بگیرید. در صورت امکان، در یک مکان آرام و روشن و با صندلی راحت به مطالعه بپردازید؛ زیرا که شما فقط به قصد سرگرمی مطالعه نمی‌کنید.

 

  1. از نشانه گر استفاده کنید

بسیار پیش می آید که هنگام مطالعه متنی به صورت مداوم خط را گم می کنید؛ که این موضوع عامل حواس پرتی و دور شدن شما از روند متن می‌شود. پیشنهاد می‌شود از یک نشانه گر مثل خودکار، خط کش یا هر شئ دیگری برای دنبال کردن متن استفاده کنید.

تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ ( Reading ) در زبان انگلیسی

5 مورد از بهترین کتاب ها و منابع یادگیری آیلتس

ردیف کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
1 Improve your IELTS Reading Skill آکادمیک و جنرال تمرین جامع مهارت های ریدینگ ارائه ی توضیحات و نکات کلیدی، تمرین های متنوع، پاسخنامه ی کامل سطح سوالات کمی ساده تر از آزمون آیلتس واقعی است آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال
2 IELTS Advantage Reading Skills آکادمیک تمرین بر روی انواع مختلف سوالات ریدینگ آکادمیک ارائه ی استراتژی های خاص برای هر نوع سؤال، تمرین بر روی موضوعات متنوع، پاسخنامه ی کامل تمرکز بیشتر بر روی ریدینگ آکادمیک، تمرینات محدود برای ریدینگ جنرال آزمون دهندگان آیلتس آکادمیک
3 Collins Reading for IELTS آکادمیک و جنرال تمرین بر روی مهارت های کلیدی ریدینگ ارائه ی نکات و تکنیک های مفید، تمرین های متنوع، پاسخنامه ی کامل تمرکز بیشتر بر روی ریدینگ آکادمیک، تمرینات محدود برای ریدینگ جنرال آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال
4 Cambridge IELTS series آکادمیک و جنرال شبیه سازی دقیق آزمون آیلتس شامل نمونه سوالات واقعی آزمون آیلتس، پاسخنامه ی رسمی، تجزیه و تحلیل سوالات سطح سوالات کمی دشوارتر از آزمون آیلتس واقعی است آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال که به دنبال شبیه سازی دقیق آزمون هستند
5 IELTS Reading Recent Actual test آکادمیک و جنرال شامل سوالات واقعی آزمون های اخیر آیلتس تمرین با سوالات واقعی و به روز، پاسخنامه ی رسمی تمرکز فقط بر روی ریدینگ، بدون ارائه ی توضیحات و نکات آموزشی آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال که به دنبال تمرین با سوالات واقعی هستند

 

برای تقویت مهارت ریدینگ Reading در آزمون آیلتس، کتاب های بسیاری وجود دارند که از جمله می‌توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

 

1. کتاب Improve your IELTS Reading Skill

کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
Improve your IELTS Reading Skill آکادمیک و جنرال تمرین جامع مهارت های ریدینگ ارائه ی توضیحات و نکات کلیدی، تمرین های متنوع، پاسخنامه ی کامل سطح سوالات کمی ساده تر از آزمون آیلتس واقعی است آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال

 

این کتاب توسط انتشارات مک میلان منتشر شده و در زمره بهترین کتاب ها برای یادگیری ریدینگ آیلتس محسوب میشود. این کتاب برای افرادی که به دنبال کس رتبه 7.5 یا کمتر در آیلتس هستند مناسب است.

این کتاب شامل 10 فصل است که در هر  فصل شما را به موضوعات مرتبط با آیلتس پرداخته است. در هر فصل آموزش، نکات و تمرین هایی قرار داده شده که شما را برای آزمون آماده می‌کند.

در این کتاب هر درس به سه بخش، موضوع کلی درس، مهارت های خواندن و انواع سؤال ریدینگ و شیوه ی پاسخ گویی به آن ها تقسیم شده است.

 

2. کتاب IELTS Advantage Reading Skills

کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
IELTS Advantage Reading Skills آکادمیک تمرین بر روی انواع مختلف سوالات ریدینگ آکادمیک ارائه ی استراتژی های خاص برای هر نوع سؤال، تمرین بر روی موضوعات متنوع، پاسخنامه ی کامل تمرکز بیشتر بر روی ریدینگ آکادمیک، تمرینات محدود برای ریدینگ جنرال آزمون دهندگان آیلتس آکادمیک

 

این کتاب نیز توسط انتشارات دلتا منتشر شده و برای داوطلبانی که به دنبال کسب نمره 6.5 تا 7 در آزمون آیلتس هستند مناسب است. این کتاب شامل 10 فصل است که هر کدام از فصل ها به یک موضوع مرتبط با آیلتس پرداخته شده است. موضوعاتی مثل ثروت، شادی، مسائل اجتماعی، سلامتی، موفقیت و کار. هر فصل دارای تمرین ها و استراتژی های متفاوتی است که به شما کمک می‌کند نمره خود را بالاتر ببرید. همچنین نمونه آزمون های ریدینگ آیلتس و کلید های آن نیز در این کتاب موجود هستند.

 

3. Collins Reading for IELTS

کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
Collins Reading for IELTS آکادمیک و جنرال تمرین بر روی مهارت های کلیدی ریدینگ ارائه ی نکات و تکنیک های مفید، تمرین های متنوع، پاسخنامه ی کامل تمرکز بیشتر بر روی ریدینگ آکادمیک، تمرینات محدود برای ریدینگ جنرال آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال

 

این کتاب برای آزمون ریدینگ آکادمیک آیلتس مناسب است و افرادی که می‌خواهند نمره 5.5 تا 6 را بگیرند می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند. این کتاب دارای 11 فصل است که هرکدام مباحث و موضوعات خاصی را پوشش می‌دهند. در پایان هر فصل نیز یک آزمون ریدینگ به صورت تست همراه کلید هایش قرار گرفته است. 

 

4. Cambridge IELTS series

کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
Cambridge IELTS series آکادمیک و جنرال شبیه سازی دقیق آزمون آیلتس شامل نمونه سوالات واقعی آزمون آیلتس، پاسخنامه ی رسمی، تجزیه و تحلیل سوالات سطح سوالات کمی دشوارتر از آزمون آیلتس واقعی است آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال که به دنبال شبیه سازی دقیق آزمون هستند

 کتاب های کمبریج نیز جزو بهترین منابع برای مطالعه ریدینگ آیلتس به شمار می‌روند. این کتاب با داشتن مثال های کاربردی و دستور العمل های متنوع شما را تا بالا بردن نمره خود در آزمون آیلتس راهنمایی می‌کند.

 

5. IELTS Reading Recent Actual test

کتاب سطح تمرکز مزایا معایب مناسب برای چه کسانی؟
IELTS Reading Recent Actual test آکادمیک و جنرال شامل سوالات واقعی آزمون های اخیر آیلتس تمرین با سوالات واقعی و به روز، پاسخنامه ی رسمی تمرکز فقط بر روی ریدینگ، بدون ارائه ی توضیحات و نکات آموزشی آزمون دهندگان آیلتس در هر دو سطح آکادمیک و جنرال که به دنبال تمرین با سوالات واقعی هستند

 اگر در زمینه تست زنی و آزمون های آیلتس نیاز به مطالعه کتاب دارید، یکی از کتاب های عالی در این زمینه IELTS Reading Recent Actual test است. این کتاب حاوی انواع پاراگراف های ریدینگ بوده و سوالات آن که منعکس کننده آزمون های واقعی است در آن قرار گرفته است.

این کتاب حاوی 10 عدد از آزمون های سال های اخیر است که توضیحات و پاسخ های متنوعی نیز درباره هرکدام از انها وجود دارد. در این کتاب انواع سوالات مثل سوالات چند گزینه ای، تطبیقی و پاسخ کوتاه وجود دارند و به شما کمک می‌کنند به انواع سؤالاتی که در آزمون با آنها مواجه میشود توان پاسخ داشته باشید.

 

سخن نهایی

در این مقاله به معرفی انواع روش های تقویت ریدینگ زبان انگلیسی پرداختیم و همچنین بهترین منابعی که برای این کار وجود دارند را شرح دادیم. مهارت ریدینگ یک مهارت عالی برای تقویت سایر مهارت های زبان است. شما با بهبود این مهارت می‌توانید مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ خود را نیز تقویت کنید. همچنین در بحث یادگیری لغات و گرامر و ساختارهای نوشتاری نیز این مهارت به شما کمک خواهد کرد.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم پیشنهاد می‌کنیم از اخبار حوزه های مورد علاقه خود به انگلیسی نیز مطلع شوید، برای این کار وب سایت های حوزه مورد علاقه خود را می‌توانید در اینترنت پیدا کنید و هر روز زمانی از وقت خود را به مطالعه آنها اختصاص دهید.

 

 

بیشتر بخوانید:

تقویت مهارت نوشتاری یا رایتینگ (writing) در زبان انگلیسی

بهترین روش های تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی

تقویت اسپیکینگ Speaking بدون کلاس

4.7/5 - (32 امتیاز)

1 در مورد “تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *