معرفی کتاب برای آموزش زبان ایتالیایی از پایه تا پیشرفته

معرفی کتاب های آموزش ایتالیایی

معرفی کتاب برای آموزش زبان ایتالیایی از پایه تا پیشرفته

میگن ایتالیایی ها وقتی صحبت می کنند انگار آواز می خوانند همین لحن آهنگین باعث شده زبان ایتالیایی از جمله زبان های زیبای دنیا باشه و بسیاری از افراد بخواهند این زبان را یاد بگیرند.

اگر علاقه مند به فرهنگ، هنر، تاریخ غنی ایتالیا هستید با یادگیری ایتالیایی می توانید درک عمیق تری از آن ها بدست آورید.

برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده از منابع معتبر و بروز بسیار مهمه چرا که به شما با بهترین روش و به صورت درست و جذاب این زبان را آموزش می دهند.

در این مقاله قصد داریم کتاب های آموزش زبان ایتالیایی را به شما معرفی کنیم تا زبان ایتالیایی را به درستی و متناسب با سطح زبانی تان یاد بگیرید و از زبان ایتالیایی لذت ببرید.

 

چگونه کتاب ایتالیایی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کتاب‌ های آموزشی ایتالیایی که مناسب ما است به دو سؤال باید پاسخ داد:

 

۱. سبک یادگیری من چیست؟

شما نیاز دارید سبک یادگیری ترجیحی خود را بدانید و کتابی را انتخاب کنید که با آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، برخی افراد توضیحات کامل و دقیق دستور زبان را دوست دارند. دیگران ترجیح می دهند از طریق تمرینات واژگان زبان را یاد بگیرند.

در عین حال، برخی از افراد با کمک کتاب های صوتی با شنیدار زبان را یاد می گیرند، در حالی که سایر زبان‌ آموزان تمایل دارند کتاب ‌های آموزشی جذاب بصری را انتخاب کنند. پس نیاز است کتابی را انتخاب کنید که مکمل سبک شما باشد و شما را درگیر کند و همچنین شما را جذب خواندن زبان ایتالیایی کند.

 

۲. اهداف زبان ایتالیایی من چیست؟

قبل از شروع یادگیری زبان ایتالیایی باید هدف از یادگیری را مشخص کنید و کتابی را انتخاب کنید که شما را به هدف تان برساند. به عنوان مثال، کتابی که بر عبارات روزمره تکیه دارد، برای کسی که ایتالیایی یاد می‌گیرد تا تابستانی را در میلان بگذراند، مناسب است.

گزینه دیگر این است که به مهارت هایی که برای بهبود آن ها نیاز دارید فکر کنید و کتابی را انتخاب کنید تا به شما در تقویت آن مهارت کمک کند. به عنوان مثال، برخی از کتاب ها بر روی دستور زبان تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر به طور خاص به درک مطلب می پردازند.

 

راهکار های استفاده بهتر از کتاب زبان ایتالیایی

۱. فهرستی از واژگان تهیه کنید.

عادت کنید واژگانی را که نمی دانید یا به نظرتان جالب، مفید یا مهم است، یادداشت کنید. سپس، کلمات را به جای دسته بندی، در گروه های موضوعی مرتب کنید. در آخر، این کلمات را مرور کنید. به ‌جای تکیه بر ترجمه ‌ها و حفظ حروف، توصیه می‌کنیم از فلش کارت‌ هایی با تصاویر یا نقاشی استفاده کنید.

 

۲. گرامر را یادداشت کنید.

سعی کنید در مورد گرامر وسواس نداشته باشید، اما نکات مهم را یادداشت کنید. نوشتن توضیحات و قواعد گرامری با کلمات خودش باعث می شود بهتر آن ها را درک کنید و به خاطر بسپارید.

 

۳. تمرینات را انجام دهید.

اکثر کتاب های آموزشی زبان همراه با کتاب کار ارائه می شوند که به شما کمک می کند زمانی که یک مبحث یا درس را خواندید، تمرینات مربوط به آن را حل کنید تا بهتر متوجه گرامر و درک آن شوید. حل تمرینات باعث تقویت یادگیری شما در قواعد، واژگان و درک دستور زبان می شود.

 

۴. بلند بخوانید.

برخی از بهترین کتاب های آموزشی زبان ایتالیایی توصیه می کنند که با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می کند آنچه را که یاد گرفته اید را به خاطر بسپارید و مطالعه را برای شما آسان تر و سرگرم کننده تر می کند. برخی از کتاب های زبان دارای فایل های صوتی هستند، که به شما کمک می کند با تلفظ درست کلمات آشنا شوید و آن ها را به درستی بیان کنید.

 

۵. خودآزمایی کنید.

شما می تونید برای اینکه یادگیری خود را بسنجید از آزمون های آنلاین رایگان زبان ایتالیایی مانند آزمون ESL ایتالیایی استفاده کنید. همچنین می تونید خود را با تمرین کردن تعداد معینی از کلمات یا عبارات به صورت دوره ای به چالش بکشید.

 

کتاب آموزش زبان ایتالیایی

در این بخش از مقاله می خواهیم بهترین کتاب های آموزشی زبان ایتالیایی را برای سطوح مختلف به شما معرفی کنیم تا شما به راحتی بتوانید در هر سطحی که هستید از آن ها استفاده کنید.

 

سطح پایه

۱. کتاب Italian Key Words

این کتاب دارای واژگان ضروری ایتالیایی است که به شما کمک می کند به خوبی با لغات ایتالیایی که نیتیوها از آن ها به طور روزمره استفاده می کنند آشنا شوید و آن ها را به خوبی یاد بگیرید. این کتاب دارای 2000 کلمه است که یادگیری زبان ایتالیایی را برای شما سریع تر می کند.

italian key words

 

۲. کتاب Mastering Italian Vocabulary

یادگیری واژگانی که به صورت موضوعی دسته بندی شده اند آسان تر است. این کتاب دارای 5000 کلمه است. این کتاب علاوه بر داشتن کلمات بیشتر نسبت به سایر کتاب ‌های متمرکز بر واژگان، شامل عبارات بسیار مرتبط به موضوعات مختلف است، از جمله برخی از عبارات عامیانه.

 

۳. کتاب Italian: A Self-Teaching Guide (2nd Edition)

اگر در این زبان کاملاً تازه کار هستید، این کتاب راهنمای خودآموزی واژگان و دستور زبان اولیه زبان ایتالیایی است. علاوه بر این، به عواملی مانند پرسیدن سؤالات متداول و پاسخ دادن به آن ها می ‌پردازد.

توضیحات این کتاب به زبان انگلیسی است. اگر 100 درصد در زبان ایتالیایی تازه کار هستید، این کتاب به شما کمک می کند تا اصول اولیه را راحت تر درک کنید.

 

۴. کتاب Easy Italian Step-by-Step

کتاب Easy Italian با پوشش افعال پرکاربرد و یادگیری از طریق الگو ها بر عناصر زبانی تمرکز می کند. این کتاب ساختار های گرامر ضروری را با استفاده از عبارات روزمره از ابتدا به شما آموزش می دهد و به تدریج، به ساختار های گرامری پیشرفته تر و در عین حال مرتبط تر می رود.

Easy Italian Step-by-Stepر

 

۵. کتاب Living Language Italian

این کتاب با داشتن ۴۶ درس جامع، تمرین، یادداشت های فرهنگی و داشتن راهنمای دستور زبان بهترین کتاب آموزشی برای یادگیری زبان ایتالیایی برای سطح مبتدی می باشد. این کتاب با داشتن سی دی که شامل فایل های صوتی می شوند به شما کمک می کند تا با تمرین واژگان ایتالیایی را درست تلفظ کنید و لهجه ایتالیایی پیدا کنید.

 

۶. کتاب Italian: The Ultimate Guide for Beginners

این کتاب دارای سه نسخه است که در یک کتاب گردآوری شده است و یکی از جامع‌ ترین برنامه‌ های یادگیری ایتالیایی را برای کسانی که دانش کمی از این زبان دارند ارائه می‌کند.

کتاب اول شامل 10 فصل و یک کتاب درسی سنتی با توضیحات گرامری، قواعد تلفظ و نکاتی برای یادگیری ایتالیایی است. کتاب دوم مجموعه ای از داستان های کوتاه است که از واژگان و دستور زبان کتاب اول در موقعیت ها روزمره استفاده می کند. سومین کتاب دارای بیش از 1000 اصطلاح مفید است.

 

۷. کتاب Learn Italian for Beginners

این کتاب درسی از مکالمات بین ایتالیایی زبانان برای آموزش زبان استفاده می کند. این کتاب به آماده سازی زبان آموزان برای تعاملات واقعی کمک می کند و در عین حال زبان را به روشی عملی و کاربردی آموزش می دهد.

هر دیالوگ و موقعیت به زبان ایتالیایی بومی با ترجمه انگلیسی، و همچنین توضیحاتی در مورد واژگان ایتالیایی و ساختار های دستور زبان ارائه شده است.

موضوعات شامل اصول اولیه، مانند احوالپرسی و صحبت های روزانه، و همچنین اعداد، زمان و اعضای بدن است. این کتاب رایج ترین موضوعات مکالمه ای را که می توان انتظار داشت به زبان ایتالیایی داشته باشید را پوشش می دهد.

Learn Italian for Beginners

 

سطح مبتدی

۱. کتاب Better Reading Italian

این کتاب متون کوتاهی را برای زبان آموزان ایتالیایی در مورد موضوعات مختلف ارائه می دهد که مورد علاقه زبان آموزان است: غذا، حومه ایتالیا، مد، طراحی، نظرات ایتالیایی ها در مورد فرهنگ آمریکایی و موارد دیگر.

این کتاب با ارائه متون “در دنیای واقعی” و واژگان و عبارات ایتالیایی، برای پیشرفت مهارت های زبان ایتالیایی شما عالی است.

پس از هر قطعه ای که به زبان ایتالیایی نوشته شده است، سؤالات و تمرین های درک مطلب را خواهید یافت که به شما کمک می کند تا از واژگان و ساختار هایی که یاد گرفته اید بیشترین استفاده را ببرید.

 

۲. کتاب Practice Makes Perfect Italian Vocabulary

این کتاب منحصراً بر ایجاد واژگان تمرکز دارد تا زبان ‌آموزان بتوانند جملات صحیح گرامری را با کلمات مفید و موضوعی پر کنند. به ویژه، با تجزیه و تحلیل کلمات جدید بر اساس بافت و واژه سازی (فرآیندی که در آن پیشوند ها، پسوند ها و حتی کلمات دیگر به یک کلمه اضافه می شوند تا معنای جدیدی به آن داده شود) اکتساب واژگان را ارائه می کند.

بیش از 250 تمرین و یک کلید پاسخ وجود دارد که به زبان آموزان اجازه می دهد واژگان جدید را تمرین کنند و همچنین توضیحات دستور زبان را برای کمک به زبان آموزان در استفاده صحیح از کلمات جدید خود تمرین کنند.

 

۳. کتاب Italian Verb Tenses

در این کتاب، هر فصل بر زمان یا حالت فعل تمرکز دارد. این کتاب به شما امکان می دهد قوانین پیچیده صرف فعل ایتالیایی را بیاموزید و کامل کنید، و دارای تجزیه و تحلیل عمیق هر زمان در فعل است.

بررسی موضوع، نکات دستور زبان، جدول کلمات متقاطع و تمرین ‌ها به شما امکان می‌ دهند موارد آموزشی را  تمرین کنید، وجود گفتگو های گفتاری سرگرم ‌کننده به شما امکان می ‌دهند افعال را در کاربرد های روزمره خود بشنوید.

Italian Verb Tenses

 

سطح متوسط

۱. کتاب Italian Short Stories for Beginners: 20 Captivating Short Stories

این کتاب دارای داستان های کوتاه است همانطور که می دانید داستان های کوتاه ایتالیایی برای زبان آموزان سطح متوسط برای یادگیری زبان ایتالیایی بسیار مناسب است. هر داستان واژگان مهم را برجسته می کند و با خلاصه انگلیسی و ایتالیایی به پایان می رسد تا به شما در درک کلی کمک کند.

 

۲. کتاب Practice Makes Perfect: Italian Pronouns and Prepositions

اگر احساس می کنید با گرامر ایتالیایی مشکل دارید، این کتاب میتونه به شما در این زمینه کمک کند. این کتاب فراتر از تمرکز کامل روی ضمایر و حروف اضافه است، توضیحات ساده ای از قواعد دستور زبان ایتالیایی پیچیده با مثال های واقعی ارائه می دهد. همچنین تمرین‌های زیادی را با برگه پاسخ برای تقویت آنچه یاد می‌گیرید پیدا خواهید کرد.

Italian Pronouns and Prepositions

 

۳. کتاب Practice Makes Perfect: Italian Reading & Comprehension

این کتاب باعث می شود با تمرین، مهارت های گفتاری و خواندن خود را افزایش دهید و همچنین کلمات جدید را به فهرست واژگان قبلی خود اضافه کنید.

 

۴. کتاب Facile facile (Easy Come Easy Go)

این کتاب بیشتر برای زبان آموزان در سطح B1 (متوسط) مفید است، و بر موقعیت های دستور زبان و واژگان خاص تمرکز می کند تا مهارت های زبانی را تقویت کند.

این کتاب برای زبان آموزانی که می‌دانند ضعف‌ هایشان چیست، یا برای کسانی که آماده ‌اند وارد مکالمه با زبان ایتالیایی شوند مفید است.

درس ها حول موقعیت هایی مانند خانه، اداره یا خیابان متمرکز می شوند و سپس موقعیت برای دستور زبان و واژگان جدید تجزیه می شود.

 

۵. کتاب Enjoy Intermediate Italian

این کتاب که توسط شرکت Teach Yourself نوشته شده است، زبان ایتالیایی ​​را در سطح متوسط از طریق متون معتبر مانند شعر، آهنگ و مکالمه ای که بین ایتالیایی زبانان رخ می دهد آموزش می دهد.

این کتاب به زبان آموزان کمک می کند تا موضوعات گرامر پیشرفته، زبان محاوره ای و واژگان پیچیده را درک کنند. علاوه بر تقریباً 300 صفحه آموزش ایتالیایی، دو ساعت فایل صوتی برای درک شنیداری و یادگیری دقیق تلفظ ایتالیایی نیز دارد.

 

سطح پیشرفته

۱. کتاب Ecco Italian In Depth

این کتاب علاوه بر بررسی کامل برخی از واژگان ضروری و دستور زبان، اصطلاحات و عبارات زیادی را که معمولا در ایتالیا استفاده می شود را نیز شامل می شود. علاوه بر این بسیاری از مثال های آن به جنبه های فرهنگ ایتالیایی می پردازد.

 

۲. کتاب Bar Italia

این کتاب با استفاده از مقالاتی در مورد فرهنگ ایتالیایی، جنبه های جامعه، عادات و سنت ها را بیان می کند. این کتاب با هدف ایجاد و تقویت مهارت های خواندن، صحبت کردن و نوشتن شما طراحی شده است. متن های این کتاب از مطبوعات ایتالیایی گرفته شده و از درجه سختی بالایی برخوردار است.

Bar Italia

 

۳. کتاب Grammatica avanzata della lingua italiana

اگر دانش خوبی از زبان ایتالیایی دارید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ های کلی زبان ایتالیایی خود را با تمرین‌ های کامل و خواندن اطلاعات اضافی تقویت کنید. علاوه بر این، این کتاب حاوی هزاران متن نمونه در مورد فرهنگ ایتالیایی و موضوعات روزمره است.

 

۴. کتاب Ecco!: An Introduction to Advanced Italian

در این کتاب بیش از 6000 کلمه ایتالیایی و بیش از 1000 اصطلاح ایتالیایی وجود دارد. در این کتاب اصطلاحات به صورت موضوعی گروه بندی شده اند، بنابراین می تونید آن ها را به راحتی یاد بگیرید. علاوه بر این، بسیاری از اصطلاحات دارای جملات مثالی هستند تا شما بتوانید مکان هایی را که کلمات خاصی به طور طبیعی جا می گیرند و کمی نامناسب به نظر می رسد، متمایز کنید.

 

۵. کتاب Nuovo Magari C1/C2 (New Maybe)

این کتاب کاملا به زبان ایتالیایی می باشد و به طور خاص برای زبان آموزان پیشرفته ای است که می خواهند شکاف های نهایی دانش زبان خود را پر کنند.

گزیده هایی از ادبیات ایتالیایی، مبنای بسیاری از 12 فصل این کتاب می باشد. فصل های این کتاب شامل خواندن، توضیحات گرامری استفاده از زبان پیشرفته و تمرین است.

علاوه بر این، هر فصل دارای ویدیویی هایی است که توسط ایتالیایی زبانان ضبط شده است. این کتاب همچنین شامل تمرین های شنیداری با تمرکز بر موضوعاتی مانند جغرافیا، جامعه، هنر، تاریخ و فرهنگ ایتالیایی است.

 

۶. کتاب Ultimate Italian Advanced

این کتاب که توسط شرکت Living Language منتشر شده، حاوی 480 صفحه محتوای پیشرفته ایتالیایی به همراه مثال‌ ها و فایل های صوتی است.

هر فصل با گفتگوی ایتالیایی معتبر شروع می شود و بر یک موضوع پیشرفته مانند: تجارت یا دولت و سیاست تمرکز می کند. همچنین نگاهی عمیق به گرامر، واژگان و تمرینات کاربردی دارد. در واقع، تمرکز این کتاب کسب و کار و اشتغال به زبان ایتالیایی است، بنابراین این یک انتخاب عالی برای هر زبان آموزی است که می خواهد در ایتالیا کار کند یا برای تجارت به آنجا سفر کند.

Ultimate Italian Advanced

 

 

برای یادگیری زبان ایتالیایی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در کلاس های آموزش زبان ایتالیایی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

مطالب پیشنهادی دیگر:

مالکیت در زبان ایتالیایی، یادگیری با مثال و معنی فارسی

ضرب المثل های ایتالیایی معروف و پرکاربرد با معنی فارسی

افعال پرکاربرد ایتالیایی با معنی فارسی و انگلیسی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *